P-800 Oniks / SS-N-26 Strobile / Yakhont

Most akkor mennyi is? 800-at sehol se ír internet
jfBsj.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Szerintem végfázisban, az utolsó néhány kilométert teszi meg alacsonyan. Majdhogynem ballisztikus pályán repül a célig.
Biztosan nem ballisztikusan. A 300 km-es ballisztikus hatótávhoz kb. M6.0 égésvégi sebesség kéne több km magasan. Ehhez képest legfeljebb M3.0-ről van szó nagy magaságon.
Dehogynem oda van írva, hogy a radarhorizont előtt süllyed le.
Akkor ez durva becsléssel 240 km magasan és gyors, 45 fokos süllyedésel és 40 km-es radarhorizonttal jön ki a 300 km. Fényévekre van ez a wikis 600 km-es adattól nemhogy a 800 km-től...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Persze, hogy nem. Azt mondtam, hogy "majdhogynem". De nem is ez a lényeg, hanem, hogy jó magasan, ahol simán ki tudja szúrni az ellenfél légvédelme.
Fényévekre van a ballisztikustól. Felmászik x km magasára, ott tartja a magasságot és a végén lejön. Ez minden, de nem "majdhogynem".
 
Biztosan nem ballisztikusan. A 300 km-es ballisztikus hatótávhoz kb. M6.0 égésvégi sebesség kéne több km magasan. Ehhez képest legfeljebb M3.0-ről van szó nagy magaságon.

A gyártó által írva vagyon, hogy 14km magasan tud 750m/s-ot, ami a helyi hangsebességgel osztva (295m/s) Mach2,5-re jön csak ki.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Luthero
Ábrákat elnézve, ez a rendszer gyenge eleme a céladatokat tivábbító helikopter. Az feltétlen kell a 300km hez.
Gondolom orosz nagyobb hatotávhoz megoldott az A-50.
Az export rakétánál azért necces ez a képesség.
 
Kb 2 éve olvastam М. Бондарюка и С. Ильяшенко "Прямоточные воздушно-реактивные двигатели"(szakirodalom)

A távolsági(hatótáv) paraméter nagysága függ a hajtómü típusától és sebességétől. Diagramon szemléltetve egyes hajtómü típusok tolóereje(8), egyes hajtómüvek üa. fogyasztása(9) egyes hajtómüvek hatótávja(10)



0_16c327_bea792ad_orig

При дозвуковых скоростях полёта наибольшая дальность может быть получена при помощи поршневых двигателей, при околозвуковых скоростях − при помощи турбореактивных двигателей; при скорости от M=1,6 до M=2,5 − при помощи ТРД с форсажной камерой (ТРДФ), а при M>2,5 самую большую дальность активного управляемого полёта можно получить при помощи прямоточных ВРД" [4-23].
 
A táblázat alján forrásként megadott TiV 2009/6-os számot előkapva, bizony ott is 300km-t írnak a Jáhont/Onix-ra.
Javaslom az elsődleges források tanulmányozását.
:)

8k7u0zkinw0r051eaa4q.jpg

Nem az Oniks miatt raktam be a táblázatot(egyébként kérdőjel van mellette), hanem a kódok és a hatótáv összefüggések miatt. Ismertek számomra az NPO Masinosztrojenyia hivatalos adatai.Úgy látom értesz oroszul ajánlom a М. Бондарюка и С. Ильяшенко "Прямоточные воздушно-реактивные двигатели" könyv elolvasását. :) Próbáljuk már más oldalról is megközlíteni a dolgokat- amik orosz katonai fórumokon-blogokon is elhangzanak.

Másik dolog, hogy az oroszok állandóan fejlesztik az Onikszot nem maradtak meg az 1980-as évek verziójánál.
Indiai dologhoz mit szólsz?