PAK-DA (Tupoljev, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 205
113
Az ODK egyik illetékese az OBORONEXPO 2014 kiállításon kijelentette,hogy az NK-32 második szakaszának hajtomuve alapján lesz kifejlesztve a PAK-DA hajtomuve.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 205
113
Már tesztelik a PAK-DA hajtomuvének prototípusát a szamarai KUZNYECOV Zrt.
1573744_original.jpg

1574103_original.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 095
113
Nekem furcsa ez a hajtómű, gyanítom, a fúvócső az csak egy ideiglenes toldat, mivel jól látszanak a forszázskollektorok és a diffúzor, de mégis egy szűkülő rész következik utána.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 205
113
Szerintem is ez csak egy kísérleti prototípus , melynek a repulés-technikai jellemzoit vizsgálták. A végleges prototípus tesztjei még odébb vannak.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 095
113
Viszont én kíváncsi lennék arra, hogy milyen modern megoldásokat fognak alkalmazni a Kuznyecovék, amikor ők lényegében a 80-as évek óta nem produkáltak semmi korszerűt, csak a kísérleti NK-93-ast. Ekkora méretben egy Blisk technológia nagyon komoly fejlesztést igényelne, ahogy a korszerű 3D-s áramlástani kutatások is.

Az amerikaiak az időről időre tervezett B-3-asukkal annyiban vannak előnyben, hogy nekik elég csak a B-1-esből és B-2-esből kiindulni, mivel az ezekben található hajtóművekhez nagyon hasonló mértben az F-35-ös F135-ös hajtóművem vagy akár a GE prognosztizált ADVENT-je és az előbbi még működik is, tolóerőben meg majdnem ott van ahol a Kuznyecov NK-25-öse és 32-ese.
De ez csak teória.

Kíváncsi lennék a Tu-160M program tervezett NK-32-es továbbfejlesztésre. Minden esetre Zsukovszkijban már több mint egy éve a Valentyin Bliznyuk szinte csak maximális fáklyával száll fel, ami Engelszben is nagyon ritka, azaz, gyanítom, hogy ez valami upgrade számára folyó élettartam teszt lehet.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 205
113
Mivel csak 8 milliárd Rubelt kulonítette el az orosz honvédelmi minisztérium az új hajtomu fejlesztésére (Pak-DA) én úgy gondolom, hogy a továbbbfejlesztett(upgrade) NK-32 kerul mindkét gépbe. (Tu-160M, Pak-DA) a koltséghatékonyság és az ido hiánya miatt is.
Eloszor is helyre kell állítani a Kuznyecov gyártási technologiáját, a tervezoirodát újból felállítani ..stb, hogy 2016-ban elkezdodhessen a hajtomu gyártása.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 095
113
Valószínű, hogy a más orosz hajtóműveken már alkalmazott bevonatolásokat, korszerűbb FADEC-et, esetleg a kisnyomású kompresszor szekcióba módosított lapátokat tudnak ennyi idő alatt tervezni.

Érdekesség, hogy a sűrítési viszony emelése nem feltétlen kell egy korszerű hajtóműhöz. A 80-as években még egyértelmű volt, hogy a vadászgépek hajtóművei ezen a téren az utasgépekével tart lépést, így például a P&W F100-as családja a legelső 24-es értékről szépen felkúszott 33-ig.

Csak, hogy tudjuk hova tenni, ez az érték az RD-33-asnál és az Al-31F-nl olyan 25 körüli. Az NK-32-esnél viszont már 28 a sűrítési viszony, ami mutatja, hogy itt a fajlagos tüzelőanyag fogyasztás mérséklése a távolsági feladatkör miatt, előbbre való volt, csakúgy, mint a kétáramúsági fok 1 felett tartása.

Várható volt, hogy az új, amerikai ötödik generációs F119-es és F135-ösnél a nyomásviszony tovább emelkedik, ezzel szemben az utóbbinál már megint "csak" 28-29 körüli ez az érték, azaz visszajutottunk az NK-32-es szintjére, igaz nem 3+5+7 fokozattal, három forgórésszel, hanem csupán 3+6-al, két forgórész közt elolsztva.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Mivel csak 8 milliárd Rubelt kulonítette el az orosz honvédelmi minisztérium az új hajtomu fejlesztésére (Pak-DA) én úgy gondolom, hogy a továbbbfejlesztett(upgrade) NK-32 kerul mindkét gépbe. (Tu-160M, Pak-DA) a koltséghatékonyság és az ido hiánya miatt is.
Eloszor is helyre kell állítani a Kuznyecov gyártási technologiáját, a tervezoirodát újból felállítani ..stb, hogy 2016-ban elkezdodhessen a hajtomu gyártása.
Miért? Csak a neve maradt?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 205
113
@Allesmor Megcsinálták volna a PD-30-at?
http://vpk.name/news/68806_perspektivnyii_dvigatel_na_30_t_tyagi_mozhno_sozdat_za_45_let.html
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 095
113
PAK-DA hajtóműve:

http://forums.airforce.ru/attachments/sovremennost/59084d1415869847-13.11.2014_image_2125.jpg/

http://forums.airforce.ru/attachments/sovremennost/59085d1415869862-img_7585.jpg/
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
PAK-DA hajtóműve:

http://forums.airforce.ru/attachments/sovremennost/59084d1415869847-13.11.2014_image_2125.jpg/

http://forums.airforce.ru/attachments/sovremennost/59085d1415869862-img_7585.jpg/
A VPKn is említették, de csak annyi konkrétumot mondott a cég góréja, hogy akkora lessz, mint az F-135ös.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113
Ez egy felturbózott tu-160 lesz ?vagy valami szubszonikus B-2?
Mert ezzel a hajtóművel...
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 091
25 053
113
Mivel az oroszoknak vannak Tu-160 szuperszónikus és Tu-95 szubszónikus sebességű hadászati bombázó repülőgépei, amelyek még nagyon sokáig fognak aktív szolgálatban lenni, ezért a B-2 típusú szubszónikus hadászati repülőgép által képviselt hiányzó képességet kell pótolni a PAK-DA repülőgépnek.
Az, hogy 20-30 év múlva milyen kihívásoknak kell majd egy hadászati bombázó repülőgépnek megfelelni az csak maximum a találgatások helye. Véleményem szerint a fejlett, kiépített műhold felderítő rendszerekkel rendelkező pár ország a B-2 típusnak megfelelő repülőgépeket már a felszállásuktól tudja észlelni, mivel nagyon kis számban vannak (lesznek) rendszeresítve. Így marad a fő tevékenység a kisebb országok ellen.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 703
28 142
113
A tervek szerint halad a PAK-DA fejlesztése, a szűzfelszállásra 2019-ben kerülhet sor: http://tass.ru/en/russia/777542
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 786
30 559
113
Lehet ha ez lesz az oroszok új nagy hatótávolságú bombázója.
oe27jdf1nptkz3ca43o6.jpg

http://foxtrotalpha.jalopnik.com/is-this-the-shape-of-russias-next-generation-long-range-1688388366
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 386
77 082
113
http://alert5.com/2015/06/18/pak-da-engine-bench-testing-successful/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113
http://worlddefencenews.blogspot.hu/2015/12/kret-to-develop-new-onboard-equipment.html

Hát nem éppen hajaz a b-2-re a nagy beomló nyílás miatt.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 377
55 077
113
Azon se csodálkoznék ha még az oroszok se tudnák, hogy fog kinézni a PAK-FA. Gyakorlatilag majdnem minden kép különböző ami eddig megjelent a típusról.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 205
113
Russia Pak Da Stealth Bomber Concept Simulation
https://www.youtube.com/watch?v=P64zzZtt3b0