Puma IFV / SPz (Németország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Érkezik a MUSS 2.0 aktív védelmi rendszer a Puma következő szériájára. Állítólag kisebb és könnyebb lesz, fejlettebb lézer érzékelőkkel.

Puma_IFV_MUSS.jpg



https://armyrecognition.com/mspo_20...her_develops_self-protection_system_muss.html

https://esut.de/en/2020/09/meldungen/22729/verbesserter-schutz-des-puma-mit-muss-2-0/
 
S

speziale

Guest
Érkezik a MUSS 2.0 aktív védelmi rendszer a Puma következő szériájára. Állítólag kisebb és könnyebb lesz, fejlettebb lézer érzékelőkkel.

Puma_IFV_MUSS.jpg



https://armyrecognition.com/mspo_20...her_develops_self-protection_system_muss.html

https://esut.de/en/2020/09/meldungen/22729/verbesserter-schutz-des-puma-mit-muss-2-0/


sőt a cikk azt írja, hogy a fejlesztések lehetővé teszik, hogy a jövőben hard kill rendszerűvé váljon az APS
 
S

speziale

Guest
Lehet. Csak ezek tenyek. Aki az elejetol vegigkoveti a puma esemenyeit es nem felejti el amit mar olvasott az nem megvezetheto. /tudom mert a puma nekem nagyon tetszett nagyon szep kis vasnak lattam es sajnaltam./ megragadt a marketing duma onnettol kezdve hatastalan volt ram. /meg a desszant magassagat is le akartak korlatozni 165 be !!!/ nezz utanna

Egyébként Drummond, aki nem volt valami nagy Puma fan, ezt írta nem olyan rég a twitterére...

 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Egy lengyel tanulmány a harcjárművek erőátviteléről.
http://www.obrum.gliwice.pl/upload/downloads/spg/115/03_en_Stachura.pdf

Szerintem jól összefoglalja a Puma koncepciót: Fejlett technológiával csökkenteni a tömeget, a páncélvédelem növelése érdekében.

Puma is powered with a 10-cylinder MTU (HPD) 890 engine. This engine is compact and lightweight. Despite this it produces an output of 1100 hp. The new HPD type engine is the key unit in the general concept of the Puma vehicle. Reduced space requirements for the drive system also contribute to lower vehicle weight, which enables putting on a heavier armour [5].
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 909
17 912
113
Valaki le tudná írni mitől különleges a Puma futóműve?

Nekem az jött le angol nyelvű szövegekből, hogy talán egyes versenyautókhoz hasonlóan valahogy a váz oldalához van hozzá rögzítve. Elképzelhető, hogy nincsenek az alváz alsó részén a két oldal (futógörgői)t összekötő tengelyek?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 497
132 225
113
Valaki le tudná írni mitől különleges a Puma futóműve?

Nekem az jött le angol nyelvű szövegekből, hogy talán egyes versenyautókhoz hasonlóan valahogy a váz oldalához van hozzá rögzítve. Elképzelhető, hogy nincsenek az alváz alsó részén a két oldal (futógörgői)t összekötő tengelyek?
Meg is válaszoltad a saját kérdésedet.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 095
113
Valaki le tudná írni mitől különleges a Puma futóműve?

Nekem az jött le angol nyelvű szövegekből, hogy talán egyes versenyautókhoz hasonlóan valahogy a váz oldalához van hozzá rögzítve. Elképzelhető, hogy nincsenek az alváz alsó részén a két oldal (futógörgői)t összekötő tengelyek?
A Below the turret ring -re hivatkozva:
The Puma is the first combat vehicle to enter service with a fully decoupled running gear and is the only vehicle offered to the Czech Army fitted with a hydropneumatic suspension. The decoupled running gear means that there is no penetration into the hull belly by the running gear, increasing the level of mine protection. PSM went even a step further by integrating all fuel tanks into the running gear elements - thus the fire hazard after armor penetration is reduced, which boosts crew survivability. Furthermore the running gear is connected to hull only via shock-absorbing fixings, which decreases the noise generation and vibrations. The ground clearance of the Puma hull is 450 mm.
2017-08-25.png


Azaz a két oldalról külön-külön lekapható a teljes futómű rendszer.
Előnyök:
  • megnöveli az aknavédelmet
  • növeli a konfortot, mert a futómű modulok gumírozott betéteken kapcsolódnak a testhez.
  • a felfüggesztés modul önhordó szerkezetébe üzemanyagtartályokat integráltak. Ezzel elérték, hogy az üzemanyag egy része el van szeparálva a deszanttértől.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 909
17 912
113
Meg is válaszoltad a saját kérdésedet.

Komolyan nincsenek tengelyek?

És okoz ez problémákat? Köze lehet az alacsony rendelkezésre álláshoz?

Eddig erről képet/videót nem találtam, de akkor rákeresek még egyszer.

Amúgy baromira klassz dolognak hangzik, gondolom egy 10cm-t levesz a magasságból.