A 18-ból 2 esetben fordult elö kábelköteg gyulladás. Az 11%.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
és hánynál akadályozta meg a biztosíték hogy idáig jusson és az mekkora problémát okozott a kezszemnek ? ahol kigyuladt a vezetékelés ott már a biztosítékot megkerülve került töbletáram a rendszerbe ez a komolyabb szenzorokat is veszélyezteti (van bennük túlfeszűltség védelem de előfordúlhat hogy az is meghibásodik...) ekkor nem csak bellűl lesz probléma az automatukus oltórendszer miatt hanem a szezor is gatya...A 18-ból 2 esetben fordult elö kábelköteg gyulladás. Az 11%.
Nem tudod ki a beszállító?Hát a kábelköteg gyulladás elég durva hiba.
nem a kábelkötegek hibája.Nem tudod ki a beszállító?
Nem az a cseh cég (Ray Service), aki egy régi RM beszállító és a cseh és szlovák Lynx üzlet esetén bővítette volna a kábelköteg gyártását?Nem tudod ki a beszállító?
De hogy lehet az, hogy senki sem tájékoztatja a minisztert, mikor került napirendre a Puma tank jövője a parlamentben? Johann Wadephul, az Unió parlamenti frakcióvezető-helyettese aggasztónak tartja, hogy a Bundestagot nem tájékoztatták. "Arra számítunk, hogy kiderül, ki mit és mikor tudott" - mondja az FAS-nak. "Ha igaz lenne, hogy a Bundeswehr felső vezetése már szerda délelőtt értesült, komoly kérdések merülnek fel: miért nem tájékoztatták a költségvetési bizottságot a jelenlévő minisztertől?informáltak vagy miért nem tájékoztatták őket? Az egyik alternatíva rosszabb, mint a másik.”Nah, ez egy kemény cikk.
Mégsem sarok a PUMAK, csak néhány katonai vezető és a miniszter nagyi alkalmatlan???
Puma-Panzer scheinbar kaputt: Brandbrief an Lambrecht
Der Puma macht Probleme, und die Verteidigungsministerin beschuldigt die Industrie. Aber ist das berechtigt? Bei manchen Panzern reicht zur Reparatur offenbar ein Schraubenschlüssel.www.faz.net
Sind die Puma-Panzer gar nicht so kaputt?
A Puma problémákat okoz, a védelmi miniszter pedig az ipart hibáztatja. De ez indokolt? Úgy tűnik, néhány PUMA megjavításához egy csavarkulcs is elég.
Rossz hír érkezik Christine Lambrechthez Afrikában. December 15-e, csütörtök van, és a védelmi miniszter német csapatokat látogat Maliban. Páncélozott járműveket és drónokat mutatnak be, katonákkal beszélget és adventi gyertyát gyújt a terepszolgálaton.
De aztán ez az e-mail: Az alsó-szászországi Munsterben egy gyakorlat során mind a 18 érintett új Puma gyalogsági harcjármű meghibásodott. A Bundeswehr – olvasható az üzenetben – ismét üres. És ez minden alkalommal, röviddel az újév előtt, amikor a NATO határozottan megtervezte a Pumákat gyorsreagálású hadereje számára.
A Puma a világ legjobb gyalogsági harcjárműve szeretne lenni. Egy Porsche régi elődjéhez, a Marderhez képest. A legerősebb motor és a legmodernebb technológia van benne. Láncos számítógép, teljesen digitalizálva. De pontosan ez az oka annak, hogy különösen érzékeny a zavarokra. A gyártóknak az elmúlt években újra és újra fejlesztéseket kellett végrehajtaniuk.
Különféle változtatási kérelmek és bürokratikus követelmények is felmerültek. Az eredmény: hatalmas késések és hatalmas költségek. A Puma olvasólámpája immár a német munkahelyi világítási rendelet előírásainak is megfelel, a kijárati szárnyak pedig terhes nők számára is alkalmasak. ( Transz WC nem is lesz benne??)
De még ezek a pumák sem érnek semmit a NATO számára, ha nem felelnek meg a normáiknak. Eddig azonban csak körülbelül 40 harckocsit engedélyeztek a gyorsreagálású haderő számára. Ezért most több Pumát kell modernizálni. És gyorsan. December 14-én, szerdán a költségvetési bizottságnak fel kell engednie a szükséges pénzt: 850,5 millió eurót.
A találkozó előtti reggelen azonban már égett a levegő a hadseregben. Épp most érkezett a hír a tönkrement páncélosokról. Ruprecht von Butler vezérőrnagy, a 10. páncéloshadosztály parancsnoka aznap reggel felhívta Johann Langeneggert, a hadsereg felügyelő-helyettesét. Nem egészen hétköznapi folyamat, ahogy egyesek mondják. Az egyes járművek megrongálása nem a hadsereg legfelsőbb parancsnokságának dolga. Ahogy a gemkapcsok beszerzése sem a kancellária vezetőjének dolga. Ráadásul aznap reggel, vagyis közvetlenül az utolsó kudarcok után a kárhelyzet minden, csak nem egyértelmű volt.
Másrészt sürgető okai voltak annak, hogy jelentsék az ügyet a csúcsnak. Butlernek kétségei voltak a Puma alapvető alkalmasságát illetően. És tudta: ha ez a fegyverrendszer meghibásodik, aktiválni kell a "B tervet". Ezután a Bundeswehrnek két héten belül fel kell ajánlania a NATO-nak a régi, de megbízható "Mardert" lándzsahegyeként. A sietség a nap parancsa volt.
Butler tehát telefonon jelentett Langeneggernek. Langenegger utasította, hogy készítsen írásbeli jelentést.
A Parlamentet nem tájékoztatták
A parlament és a miniszter láthatóan először nem kapott tájékoztatást, így a költségvetési bizottság néhány órával később elfogadta a korszerűsítésre szánt 850 milliót. Fogalma sem volt, mi folyik Munsterben. "Jó nap a Bundeswehrnek" - mondta Lambrecht, mielőtt felszállt a kormány Afrikába tartó gépére. A fordulópontot most „élettel” töltik meg. Győzelemmel akarta befejezni nehéz első évét védelmi miniszterként. A Puma pedig része kell legyen ennek a sikeres rekordnak.
Folyt kövi
Hétfő este a miniszter megtalálta a vonalat. A napirend a következő volt: Támadás az ipar ellen, a Puma, a Krauss-Maffei Wegmann és a Rheinmetall gyártói ellen. A Today Journal estéjén Lambrecht támadásba lendült. "Az iparágnak kötelessége van" - mondta. Amíg a Puma nem bizonyul stabilnak, nem lesz új megrendelés. "Együtt járjuk ezt az utat, vagy ha kell, megszakítjuk."De hogy lehet az, hogy senki sem tájékoztatja a minisztert, mikor került napirendre a Puma tank jövője a parlamentben? Johann Wadephul, az Unió parlamenti frakcióvezető-helyettese aggasztónak tartja, hogy a Bundestagot nem tájékoztatták. "Arra számítunk, hogy kiderül, ki mit és mikor tudott" - mondja az FAS-nak. "Ha igaz lenne, hogy a Bundeswehr felső vezetése már szerda délelőtt értesült, komoly kérdések merülnek fel: miért nem tájékoztatták a költségvetési bizottságot a jelenlévő minisztertől?informáltak vagy miért nem tájékoztatták őket? Az egyik alternatíva rosszabb, mint a másik.”
Butlers szószólói ezt mondják: Talán nem volt tisztában azzal, hogy mi van napirenden a Bundestagban. De vajon ez egy olyan emberre is vonatkozik, mint Langenegger? Hiszen ő a hadsereg felügyelő-helyettese. Igen, mondja egy bennfentes, de azt is tudta, milyen hatással lett volna a bizottság és a miniszter felkeltése egy még nem igazolt jelentésre. Szóval volt miért csendben maradni.
Így csend lett, és Butlerék jelentése csak másnap reggel 5:25-kor érkezett meg a minisztériumhoz titkosított e-mailen keresztül. A terjesztés jelentős volt, de az üzenet még így is eltartott egy ideig, mire eljutott a ház tetejére. A miniszter Maliban tartózkodott, és csak délután értesült. A német fegyveres erők főfelügyelője, Eberhard Zorn tábornok is utazott, ezért helyettesének, Markus Laubenthal altábornagynak mennie kellett. A hadsereg felügyelőjének, Alfons Mais altábornagynak reggel nem volt ideje elolvasni az e-mailjeit, reggel egy alkalmazott tájékoztatta.
A robbanószerkezet felrobban
Aztán két napig legalábbis külsőleg feszült csend volt. A minisztérium és a hadsereg a következő lépés megtervezése előtt sietett felmérni a károk valódi mértékét. Szombatig gond nélkül ment. De aznap este, 20:00 órakor a robbanószerkezet felrobbant. A "Spiegel" nyilvánosságra hozta az ügyet. Valaki a hozzáértők köréből átszúrta Butlerék sajtónak írt levelét. Nem világos, hogy ki és miért, de a botrány ott volt.
A Bundeswehr élén, a minisztériumban és az iparban most az volt a mottó: mentsd meg magad, ha teheted. Mindenki mindenkivel küzdött, a légkör a szakadásig feszült volt, a tényleges kárhelyzetről továbbra sem volt teljes kép. Lambrecht megpróbálta kézben tartani a gyeplőt. A Honvédelmi Minisztérium hétfőn tájékoztatta a Bundestag illetékes bizottságainak elnökeit - ha lehet egyáltalán információról beszélni. A képviselők mindenesetre csak töredékeket hallottak. Itt szó esett a szoftverproblémákról, ott az "üzemanyag-ellátó rendszer blokkolása", harmadrészt pedig a koszos kültéri kamerák. Akinek korábban nem voltak kétségei a Pumával kapcsolatban, annak most meg kellett lennie. "Most 850 millió eurót költöttünk el" - mondta Alexander Müller. Az FDP elnöke a Védelmi Bizottságban, az FAS-ban – És minek? Csak azért, hogy "állandó építkezést" szerezzenek? Hirtelen ismét kérdésessé vált az egész „Puma” projekt, a Panzergrenadier egység gerince.
Silvio, szeptemberben voltam Unterlüssben, kitalálhatod mik álltak ott éppen karbantartáson és upgrade alatt a gyárban?Tehát mik voltak a mostani hibák.
1. egy képernyő meghibásodott, mert valószínűleg valaki véletlenül rálépett
2. kiolvadt a biztosíték
3. , és egy csavar volt a meglazult a rakétatartó.
4. Egyszer egyszerűen figyelmen kívül hagyták, hogy a kiegészítő fűtés csak akkor működik, ha a kapcsoló "Be" állásban van
Ami komolyabb
5 kábeltűz a vezetőfülkében
6. megsérült a rendkívül nehéz lánckerék, amelyen a torony forog (valószínűleg ütközés miatt)
Állítólag még
7. koszos kültéri kamerák
8. Szoftverproblémák
9. az "üzemanyag-ellátó rendszer blokkolása"
Milyen állapotban voltak a gyakorlat előtt?
tíz közel volt a tervezett karbantartási határidőhöz. Kettő már „lejárt”. ...a Pumákat különböző századok között adták körbe, és intenzíven használták. A karbantartást elhanyagolhatták.
ipari szakemberek mindig a közelben voltak a gyakorlat alatt. Több forrás azonban megerősíti, hogy nem engedték megközelíteni a sérült járműveket
észlelhettek hibákat a karbantartásban és az alkatrészellátásban. Akkor a kudarcokért a csapatok hibáztak volna.
Köszönjük, Emese!
Azért a felsorolt hibák között van jópár gagyi. Az is látszik, hogy továbbra sem tartják be a karbantartást, illetve vmiért inkább levelet írtak, mint elővették volna a csavarkulcsot vagy odahívják az ott lévő karbantartókat. Ha még azt is ipari hibának tartják, hogy lekoccoltak a toronnyal és nem forog hát...nekem ez egyre zavarosabb.Hát ez kurvára gagyi mentegetőzésnek tűnik. Főleg, hogy ezek az ősszel végén átadott frissen modernizált gépek amik karbantartás mellett kapták a legújabb upgrade pakkot. Nyilván pár hét alatt csapágyasra lettek hajtva...
Ez ellentmond annak, hogy 2 PUMAnál nem volt karbantartás, 10 meg előtte állt. 40 gépet upgradeltek papíron.Silvio, szeptemberben voltam Unterlüssben, kitalálhatod mik álltak ott éppen karbantartáson és upgrade alatt a gyárban?
Ez a 18 gép... Hogy a rákba lenne a frissen karbantartott és upgradelt gép kifutva az üzemidőből?
Miről is beszéltem pár napja?Hétfő este a miniszter megtalálta a vonalat. A napirend a következő volt: Támadás az ipar ellen, a Puma, a Krauss-Maffei Wegmann és a Rheinmetall gyártói ellen. A Today Journal estéjén Lambrecht támadásba lendült. "Az iparágnak kötelessége van" - mondta. Amíg a Puma nem bizonyul stabilnak, nem lesz új megrendelés. "Együtt járjuk ezt az utat, vagy ha kell, megszakítjuk."
Az ellentámadás másnap kezdődött. Az érintett cégek több képviselője bizalmas tárgyalásokon kezdett védekezni. Az első érv a szakmából: Itt a politikusok és a katonaság "nagy felhajtást" csinál az apróságok miatt. A nyomozás még folyamatban van, de egy dolog már világos: az állítólagosan tönkrement Pumák többségében csak kisebb sérülések keletkeztek: egy képernyő meghibásodott, mert valószínűleg valaki véletlenül rálépett, kiolvadt a biztosíték, és egy csavar volt a meglazult a rakétatartó. Egyszer egyszerűen figyelmen kívül hagyták, hogy a kiegészítő fűtés csak akkor működik, ha a kapcsoló "Be" állásban van. Mindössze két járműnél volt komolyabb probléma: kábeltűz a vezetőfülkében és megsérült a rendkívül nehéz lánckerék, amelyen a torony forog - valószínűleg baleset következtében, mert egy ilyen gyűrűs fogaskerék magától nem törik el". Összességében egy iparági tisztviselő azt mondta, biztosak abban, hogy a 18 Puma nagy részét január 1-ig meg lehet javítani – addig az időpontig, amikorra a NATO lándzsahegyei rendelkezésére kell állniuk.
A hadsereg nem hívott segítséget
Másodszor, az iparágban felhívják a figyelmet arra, hogy a 18 állítólagosan meghibásodott Pumából legalább tíz közel volt a tervezett karbantartási határidőhöz. Kettő már „lejárt”. A Honvédelmi Minisztérium ezt kérdésre sem megerősítette, sem cáfolta, de az érintett zászlóalj körei azt mondják, hogy a Pumákat különböző századok között adták körbe, és intenzíven használták. A karbantartást elhanyagolhatta az erő. Egy páncélgránátos tiszt a Twitteren „kóborló kurváknak” nevezi őket a komisszári zsargonban, publikálásra készen.
A hadigazdaság harmadik érve: Gyorsan segíthettek volna, amikor a kár bekövetkezett, de a hadsereg nem kért segítséget. A védelmi minisztérium megerősítette, hogy az ipari szakemberek mindig a közelben voltak a gyakorlat alatt. Több forrás azonban megerősíti, hogy nem engedték megközelíteni a sérült járműveket. „Kérdezem: miért nem konzultáltak velünk?” – mondja az iparág képviselője. "Miért halasztották el a jelentést a minisztériumnak addig, amíg mind a 18 páncélozott szállítójármű meghibásodott?"
Erre a kérdésre vannak jóindulatú és kevésbé jóindulatú válaszok. A jóindulatú: Talán a parancsnok olyan helyzetet akart szimulálni, amelyben "tényleg repülnek a gránátok", és nincs segítség. "Mint Ukrajnában". A kevésbé jóindulatú értelmezés a következő: a hadsereg nem kapta meg a cégek segítségét, mert technikusaik akkor észlelhettek hibákat a karbantartásban és az alkatrészellátásban. Akkor a kudarcokért a csapatok hibáztak volna. Ez csak találgatás, de vezető ellenzéki politikusok ennek a gyanúnak a kivizsgálását szorgalmazzák. "Ki kell zárni, hogy a csapatok esetleges karbantartási hibáinak eltussolásáról volt szó" - mondja Roderich Kiesewetter, a Bundestag CDU-s tagja.
Armin Papperger, a Rheinmetall vezérigazgatója számára mindezek az érvek egyértelmű következtetéshez vezetnek: „Ez egy vihar a teáscsészében” – mondja az FAS-nak. Nem ő az egyetlen, aki így látja. Christian Mölling, a Német Külpolitikai Társaság fegyverkezési szakértője azon a véleményen van, hogy a Puma továbbra is konstruktív problémákkal küzd. A Munsterben meghibásodott 18 gyalogsági harcjármű esetében azonban inkább a „járművek rossz kezelése” volt a döntő tényező. „Ezúttal a felelősség nem az iparágat terheli” – mondja Mölling.
A Bundestag védelmi politikusai most azon töprengenek, miért küldtek ki ilyen drámai levelet, mielőtt ők maguk próbálták volna megoldani a problémákat. "Valójában a következőket kell alkalmazni: csak akkor hagyjuk el a pályát, ha a meccset megnyerték" - mondja Henning Otte, a CDU védelmi szakértője. Ehelyett lehajtott fővel elhajtottak. „Volt egyfajta nem kötelező jelleg. Hol volt itt a felügyelet?” A gazdálkodási probléma a miniszterrel kezdődik, aki kezdetben „reflexszerűen” kritizálta az iparágat. A német Bundeswehr imázsa most óriási károkat szenvedett. – Putyin összecsapja a kezét.
A zöldek azt a benyomást is keltik, hogy a Bundeswehr mindig drasztikusabban mutatja be a problémáit, mint ahogy azok valójában. Hiszen a többi fegyveres erővel sem megy minden simán – mondja Agniezska Brugger zöld védelmi politikus –, „de Németországban a vita olykor nagyon eltúlzott”. Mindig alaposan meg kell nézni: "Egy kis lámpa tönkrement, vagy az anyaggal veszélyezteti a katonákat?"
Csütörtök este a szakma bennfentesei azt terjesztették, hogy a Krauss-Maffei Wegmann és a Rheinmetall időközben "megtalálta" a 18 Pumát. Eredmény: A panaszok 80 százaléka "kisebb sérülésnek" vagy "egyáltalán nem sérültnek" bizonyult - például a fűtéskapcsoló nem kapcsolt be. Remélhetőleg a Pumákat még az újévre a NATO rendelkezésére bocsátják. Ezt jelentették a Honvédelmi Minisztériumnak.
Mondjuk úgy, hogy a BW-nek előbb hiszek mint az ipari szereplőnek, ezek a cégek kilopják a vesédet ha nem figyelsz...Azért a felsorolt hibák között van jópár gagyi. Az is látszik, hogy továbbra sem tartják be a karbantartást, illetve vmiért inkább levelet írtak, mint elővették volna a csavarkulcsot vagy odahívják az ott lévő karbantartókat. Ha még azt is ipari hibának tartják, hogy lekoccoltak a toronnyal és nem forog hát...nekem ez egyre zavarosabb.
Akkor nem ugyanazt a 18-at láttad.Silvio, szeptemberben voltam Unterlüssben, kitalálhatod mik álltak ott éppen karbantartáson és upgrade alatt a gyárban?
Ez a 18 gép... Hogy a rákba lenne a frissen karbantartott és upgradelt gép kifutva az üzemidőből?
Ez se valószínű ezek a vjtf kijelölt zàszlóalj emberei, tavasszal náluk is voltak a katonàink képzésen. Az ő részükre modernizált gépeket miért adogatnàk körbe?Akkor nem ugyanazt a 18-at láttad.
Mit írtak? Adják veszik egymásközt az alakulatok?
Az a szitu, hogy vitatják azt is, hogy valóban befostak.....Ez se valószínű ezek a vjtf kijelölt zàszlóalj emberei, tavasszal náluk is voltak a katonàink képzésen. Az ő részükre modernizált gépeket miért adogatnàk körbe?
És csak a modernizált gépek.fosnak be hirtelen? A többi meg úgy ahogy működik? Na nemám....