Puma IFV / SPz (Németország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 350
96 753
113
Èrdekelne, mivel kellett volna egy kábeltüzet oltani. Vízzel? Pokróccal eltakarni?Várni, míg sz automata tűzoltó rendszer bekapcsol? Mit ront el egy porral oltàs azon a drága gépen?
Áramtalanítani?
Én úgy értem nem is volt tűz. Ezért is lenne jó olvasni a cikket
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 502
60 006
113
Marad a kérdés, mivel kellett volna oltani? Ha nem poroltóval?
Gondolom, a kábelek külső burkolata nem égő anyagból van. De az ez alatti igen. Kikapcsolni az érintett áramköröket a legkevesebb, amit tenni kell?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Gari

Well-Known Member
2020. szeptember 13.
556
1 574
93
Azért valószínűleg a németeknél egészen mást jelent a "meghibásodás" szó, mint mondjuk a ruszkiknál.
Ha a német járműben egy műszer a pirosba megy, és a gyártó ilyen esetben a jármű leállítását írja elő, akkor leállítják és kivonják. Míg a ruszki járműben mondjuk eleve nincs is ilyen műszer, ők addig hajtják amíg ki nem gyullad és bent nem ég a személyzet, aztán legfeljebb a hó végi statisztikában szerepeltetik, -1 jármű, -1 személyzet. A németeknél meg minisztériumi vizsgálóbizottságot állítanak fel, mert a műszer a pirosba ment.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 502
60 006
113
Azért valószínűleg a németeknél egészen mást jelent a "meghibásodás" szó, mint mondjuk a ruszkiknál.
Ha a német járműben egy műszer a pirosba megy, és a gyártó ilyen esetben a jármű leállítását írja elő, akkor leállítják és kivonják. Míg a ruszki járműben mondjuk eleve nincs is ilyen műszer, ők addig hajtják amíg ki nem gyullad és bent nem ég a személyzet, aztán legfeljebb a hó végi statisztikában szerepeltetik, -1 jármű, -1 személyzet. A németeknél meg minisztériumi vizsgálóbizottságot állítanak fel, mert a műszer a pirosba ment.
El is vesztettek eddig 2 világháborút. :)
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 920
73 008
113
Ne feledje: Lambrecht többször is elhamarkodottan fogalmazott egy olyan témában, amelynek okai vagy mértéke még nem volt világos.
Ha hinni lehet a legfrissebb értesüléseknek, akkor azt kell mondani, hogy a miniszter rossz embereknek címezte a vádakat.

A Puma joggal a világ legösszetettebb szárazföldi fegyverrendszerei közé sorolható. A jármű általános összetettsége két szintből áll. A gyalogsági harcjármű egyrészt nagyszámú további alrendszerrel rendelkezik, amelyekről a jelenleg terepen lévő gyalogsági harcjárművek többsége csak álmodozhat.

Ezek közé tartozik a kimagasló pontosságú, stabilizált fegyverrendszerű, pilóta nélküli torony, a távolság-aktív védelmi rendszer (soft-kill), a szétkapcsolt, hidropneumatikus támasztógörgős hajtás, valamint a harctérre szerelt látórendszer a legénység és a gránátosok számára. hogy csak néhányat említsünk. Ezen alrendszerek közül sok önmagában bonyolultabb, mint a korábbi harci eszközök együttvéve.

A bonyolultság második szintje az, ahogy ezeket az alrendszereket egy átfogó páncélozott személyszállító fegyverrendszerré kellett összeállítani. Az A400M-ben lévő Puma mára elavult katonapolitikai követelményei, hogy légi szállítható legyen - ami amúgy sem valósítható meg, mert az A400M-et úgy tervezték, hogy a rámpája nem felel meg az előírt teherbírási osztálynak, képes legyen betölteni a Pumát - kombinálva A hadsereg védelemre, mobilitásra és tűzerőre vonatkozó követelményeinek kielégítésére a Pumának rendkívül kompaktnak kellett lennie. Ezen túlmenően a médiában gyakran hivatkoztak a munkabiztonságra és a műszaki alkalmasságra vonatkozó szabályozási követelményekre. (
Ilyen túlkapások terhes nők számára is megfelelő legyen meg a lámpa fényereje...)

Ezen követelmények kombinációja lehetetlenné tette a Rheinmetall és a Krauss-Maffei-Wegmann tervezői számára, hogy „jól” tudjanak megtervezni egy jó gyalogsági harcjárművet. Túl sok konstruktív kompromisszumot kellett elfogadni. (
Most itt a 2 cég rivalizálását mint hátráltató tényezőt azért kihagyja)
...

Sok türelemmel, plusz pénzeszközökkel - amelyet a csapatok további követeléseinek teljesítésére is fordítottak - és minden érintett nagy elkötelezettségével a jármű tavaly végre "hadképesnek" nyilvánítható. Ami csodának tekinthető, ha figyelembe vesszük, hogy más nemzetek próbálkozásai a hasonlóan összetett rendszerek bevezetésére a lényegesen nagyobb beruházások ellenére vagy semmivé váltak – például az amerikai hadsereg Bradley utódja –, vagy még mindig fejlesztés alatt áll – A brit fegyveres erők Ajaxja.
...

Alternatívák hiánya - az Európában elterjedt, kiforrott, de a gyalogsági harcjárművek előző generációjához tartozó CV90 már elérte a zenitjét, a Lynx viszont csak nemrég érte el a gyártás előtti állapotot, sok évnek kell eltelnie, mire eléri azt a működési státuszt, amellyel a Puma ma rendelkezik – a hadsereg kitart a projekt mellett.

...
A FAZ egyik cikke szerint, amelyet sem a BMVg, sem a hadsereg nem vitat, a 18 harckocsi kárhelyzete teljesen inkonzisztens.

A műszaki problémák nagy tömege is könnyen orvosolható legyen, részben az igényelt, de nem elvégzett műszaki szolgáltatás miatt. Ezen túlmenően a hadosztályparancsnok kijelentésének ellentmond, hogy a járműveket nem a gyakorlat során használták, hanem az arra való felkészülés során, hogy rosszul használták őket úgy, hogy szakaszról szakaszra vagy századról századra adták át őket bármilyen gyakorlaton. . A tapasztalt katonák nagyon jól tudják, hogy ez mindig az anyag hanyag kezelésével végződik. A FAZ cikke szerint a 18 rendszerből csak kettőnél mutatkozik komoly kár.

Itt valóban fontos alaposan megvizsgálni, hogy pontosan mi vezetett oda, hogy a tankokat teljesen felszerelt alakzatban kell körbevezetni. A Puma intenzív karbantartása, a kevés alkatrész, a javítási kapacitások hiánya, esetleg a csapatok rossz tervezése miatt, akik valamilyen okból nem tudták megfelelően szinkronizálni a műszaki kiszolgáláshoz és a kiképzéshez szükséges időpontokat?
...
Ha egy rendszer használhatóságát az okozza, hogy nincs elegendő alkatrész, hiányzik a karbantartó személyzet, nem kellően képzett vagy tapasztalatlan, tervezési hiányosságok vannak a rendszer használatában, vagy a rendszert ezzel ellentétes módon használják. az előírásoknak megfelelően, akkor nem csak a technológia, hanem az okok is a rendszerben vannak rögzítve .

A
megfelelő fegyverrendszerek használatának felelőssége a fegyveres erőket terheli. Ezen túlmenően a csapatoknak a századtól a hadosztályig megfelelő mennyiségi és minőségi logisztikai erőkkel és tartalék alkatrészkészlettel kell rendelkezniük ahhoz, hogy a fegyverrendszerek hadműveleti felkészültsége tekintetében összehangolják az igényeket és a valóságot. A logisztikai erők felépítését is minden szinten át kell gondolni. Érthető volt, hogy a századok és zászlóaljak a korábbi struktúrákban több mechanikai képességgel rendelkeztek. Logikusan ezeknek a szerelőknek a létszámát és képességeit kellene növelni ahhoz, hogy a mennyiségileg és minőségileg összetettebb modern fegyverrendszereket megfelelően működőképesek lehessen tartani.

Ha azonban megnézzük a csapat felépítését, pontosan az ellenkezőjét találjuk. A legutóbbi reformok során nemcsak az anyagokon és az alkatrészeken, hanem a megfelelő személyzeten is spóroltak. Ha ma valami elromlik, először üzenetet kell küldeni, megrendelést kell leadni, és előfordulhat, hogy a rendszert át kell helyezni egy másik helyre (iparágba vagy HIL-be) egyszerű munkavégzés céljából. Amit korábban néhány óra alatt a helyszínen, az egységben vagy társulásban végeztek el, most napokba, hetekbe vagy hónapokba telik a rendszerszintű átfutási idők miatt. A hidegindítási képességet és a háborús alkalmasságot a legjobb esetben sem lehet ilyen módon előállítani.

Végül, de nem utolsósorban a csapatoknál is újra kell gondolni. Véget kell vetni az anyag áthaladásának, függetlenül attól, hogy gyalogsági harcjárműről vagy éjjellátó készülékről van szó. Az anyagokért való felelősség az egyes katonák kezében van, akik nem gondos kezelés esetén is felelősségre vonhatók. És ha a harckocsik meghibásodnak, vagy karbantartásra, javításra várnak a logisztikai rendszerben, akkor a szakaszparancsnoknak, századparancsnoknak vagy parancsnoknak is rendelkeznie kell a kereszttel, amellyel a megfelelő időtartamra kiírhatja a csapatot. Ellenkező esetben nem lesz javulás, függetlenül attól, hogy a fegyverrendszer Puma, Marder vagy más neve.

Ha a Bundeswehr komolyan gondolja a hidegindítási képességet és a háborús alkalmasságot, akkor alapvető változtatásokat kell végrehajtani. A hosszabb ideig (korszerűsítés vagy általános felújítás) tervezett fegyverrendszerekhez tartalék alkatrészkészletnek és forgalmi tartaléknak kell lennie. Emellett további személyzetre és a szerkezet kiigazítására van szükség. Mindez pénzbe, sok pénzbe kerül, többbe kerül, mint amennyit jelenleg a politikusok rendelkezésre bocsátanak. Ahhoz, hogy a szükséges dobás sikeres legyen, mindenkinek fel kell hagynia saját hibáinak mások hibáztatásával lepleznie, és ehelyett a problémák okainak világos megnevezésére és a megoldáson kell koncentrálnia.



Szvsz
Ha vmiből, akkor a PUMA sorozatos kudarcából itthon tanulnunk kell. Le kell ülni az MH-nak az RM-el és átbeszélni, mit, hogyan csináljunk a LYNX bevezetésnél és Szalay -Bobrovniczkynak szépen el kell magyarázni, ha ma megspórol vmin 10 milliót, az később 100-ba fáj és hatalmas politikai és hadiipari kudarcba.
Bekeidoben ez egy járható út amit a nemetek csinalnak, nincs tenyleges eszkozhasznalat, keves az uzemora, az alkatresz meg 3 nap alatt ugyis megerkezik a gyarbol, aztan majd a gyari mernok eg egy het alatt 90%-ra osszerakja. Nincs raktarkeszlet alkatreszbol, nem all benn a penz, lehet valami sosem kell, nem kell raktaros sem annyi, a szervizt is megoldja a gyártó, nem kell kiterjedt, dragan fizetett mernoksereg, amugyis forrashianyos evtizedek ota ilyen teren minden EU hadsereg.

Aztan ha ki kell menni a laktanyabol elotte ket hetig elesztgetik a rendszert egy nyilt napra vagy felvonulasra.

Haborura senki sem szamitott, amire hirdetik arra, tenyleges hasznalatra alkalmatlan mert a valosag az nem laboratorium, nem parádé.

Ezek a Pumak uj harcjarmuvek voltak, nem 40 eves meg sorallomany altal is hasznalt eszkozok ridegtartasbol.

Ha nem birja a terepet, vagy azt hogy emberek hasznaljak annak ellenere hogy terepre es emberi hasznalatra terveztek akkor papiron barmilyen jó is, de rendeltetesszeru hasznalatra alkalmatlan.

Persze ilyenkor mindenki egymasra mutogat es a vegen nana hogy a hasznalo a hulye. Pedig lehet hogy csak tul bonyolultra, komplikaltra terveztek.

Amit nem tudnak kint a kezelok megoldani az veszteseg. Ha folyton tonkremegy mert kenyes, erzekeny, bonyolult es nagyszervizbe kell vinni a keves de draga technikat azzal mire menne barki is?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 440
113
Bekeidoben ez egy járható út amit a nemetek csinalnak, nincs tenyleges eszkozhasznalat, keves az uzemora, az alkatresz meg 3 nap alatt ugyis megerkezik a gyarbol, aztan majd a gyari mernok eg egy het alatt 90%-ra osszerakja. Nincs raktarkeszlet alkatreszbol, nem all benn a penz, lehet valami sosem kell, nem kell raktaros sem annyi, a szervizt is megoldja a gyártó, nem kell kiterjedt, dragan fizetett mernoksereg, amugyis forrashianyos evtizedek ota ilyen teren minden EU hadsereg.

Aztan ha ki kell menni a laktanyabol elotte ket hetig elesztgetik a rendszert egy nyilt napra vagy felvonulasra.

Haborura senki sem szamitott, amire hirdetik arra, tenyleges hasznalatra alkalmatlan mert a valosag az nem laboratorium, nem parádé.

Ezek a Pumak uj harcjarmuvek voltak, nem 40 eves meg sorallomany altal is hasznalt eszkozok ridegtartasbol.

Ha nem birja a terepet, vagy azt hogy emberek hasznaljak annak ellenere hogy terepre es emberi hasznalatra terveztek akkor papiron barmilyen jó is, de rendeltetesszeru hasznalatra alkalmatlan.

Persze ilyenkor mindenki egymasra mutogat es a vegen nana hogy a hasznalo a hulye. Pedig lehet hogy csak tul bonyolultra, komplikaltra terveztek.

Amit nem tudnak kint a kezelok megoldani az veszteseg. Ha folyton tonkremegy mert kenyes, erzekeny, bonyolult es nagyszervizbe kell vinni a keves de draga technikat azzal mire menne barki is?
Leírtad, hogy mi a probléma utána meg elkezdtél totál marhaságot beszélni. Miért?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 920
73 008
113
Leírtad, hogy mi a probléma utána meg elkezdtél totál marhaságot beszélni. Miért?
Ugy gondolom az a fő gond hogy bonyolult kenyes eszkoz. Attol ha lesz is alkatresz hozza ez nem egy faek Marder az elso generaciokbol, vagy egy BMP.
Ezekhez komoly szakmai tudasu szervizhatter kell, meg akkor is ha van alkatresz. Nem eleg egy sima gepszereloi vegzettseg, akinek meg van alkalmas az nem a Bundeswehrnel fogja tengetni a napjait hanem civil palyan. A KMW vagy a RM meg tudja fizetni oket, de mennyi tenylegesen erto szakember kellene a BW-hez?
Ha keves a hasznalat nem kell annyi, de nincs eleg gyorsan eltanult tapasztalat sem. Uj fegyver, rutin es tapasztalat is kene hozza a Marderrel el voltak evtizedekig ott szepen lett tapasztalat az evek alatt es egyszerubb joszag is volt.
Az oroszoknak se jottek be a tabori javitotelepek, meg azt az egyszerű technikat is visszavonatoztatjak a hatorszagba javitani.
Kell tehat raktarkeszlet alkatreszbol, hatorszagba szinten visszaviszik ezeket is, csak itt nem jon helyette egy szerelvenyre valo masik mert keves van beloluk, nem tobb ezer. Szoval kene akkor mennyiseg is, csak az nem mindegy mennyi. Mert hiaba jo a vedettseg, ha tul erzekeny, bonyolult a gep es sok hibat kidob. Sok hiba, sok hatraszalitas, hiaba nem lovik ki.
Ez igy szerintem minden csak nem alkalmas. Ennyi penzert ez nem teljesitmeny amit a Puma, Pzh 2000,stb nemet technika produkal.
Diszagyunak, paradeskocsinak viszont kiváló, biztos meg dallamkurt is van benne.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 440
113
Ugy gondolom az a fő gond hogy bonyolult kenyes eszkoz. Attol ha lesz is alkatresz hozza ez nem egy faek Marder az elso generaciokbol, vagy egy BMP.
Ezekhez komoly szakmai tudasu szervizhatter kell, meg akkor is ha van alkatresz. Nem eleg egy sima gepszereloi vegzettseg, akinek meg van alkalmas az nem a Bundeswehrnel fogja tengetni a napjait hanem civil palyan. A KMW vagy a RM meg tudja fizetni oket, de mennyi tenylegesen erto szakember kellene a BW-hez?
Ha keves a hasznalat nem kell annyi, de nincs eleg gyorsan eltanult tapasztalat sem. Uj fegyver, rutin es tapasztalat is kene hozza a Marderrel el voltak evtizedekig ott szepen lett tapasztalat az evek alatt es egyszerubb joszag is volt.
Az oroszoknak se jottek be a tabori javitotelepek, meg azt az egyszerű technikat is visszavonatoztatjak a hatorszagba javitani.
Kell tehat raktarkeszlet alkatreszbol, hatorszagba szinten visszaviszik ezeket is, csak itt nem jon helyette egy szerelvenyre valo masik mert keves van beloluk, nem tobb ezer. Szoval kene akkor mennyiseg is, csak az nem mindegy mennyi. Mert hiaba jo a vedettseg, ha tul erzekeny, bonyolult a gep es sok hibat kidob. Sok hiba, sok hatraszalitas, hiaba nem lovik ki.
Ez igy szerintem minden csak nem alkalmas. Ennyi penzert ez nem teljesitmeny amit a Puma, Pzh 2000,stb nemet technika produkal.
Diszagyunak, paradeskocsinak viszont kiváló, biztos meg dallamkurt is van benne.
Alapvető dolgokat nem vagy képes átlatni a szemellenzősseged miatt.
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 562
11 324
113
Ugy gondolom az a fő gond hogy bonyolult kenyes eszkoz. Attol ha lesz is alkatresz hozza ez nem egy faek Marder az elso generaciokbol, vagy egy BMP.
Ezekhez komoly szakmai tudasu szervizhatter kell, meg akkor is ha van alkatresz. Nem eleg egy sima gepszereloi vegzettseg, akinek meg van alkalmas az nem a Bundeswehrnel fogja tengetni a napjait hanem civil palyan. A KMW vagy a RM meg tudja fizetni oket, de mennyi tenylegesen erto szakember kellene a BW-hez?
Ha keves a hasznalat nem kell annyi, de nincs eleg gyorsan eltanult tapasztalat sem. Uj fegyver, rutin es tapasztalat is kene hozza a Marderrel el voltak evtizedekig ott szepen lett tapasztalat az evek alatt es egyszerubb joszag is volt.
Az oroszoknak se jottek be a tabori javitotelepek, meg azt az egyszerű technikat is visszavonatoztatjak a hatorszagba javitani.
Kell tehat raktarkeszlet alkatreszbol, hatorszagba szinten visszaviszik ezeket is, csak itt nem jon helyette egy szerelvenyre valo masik mert keves van beloluk, nem tobb ezer. Szoval kene akkor mennyiseg is, csak az nem mindegy mennyi. Mert hiaba jo a vedettseg, ha tul erzekeny, bonyolult a gep es sok hibat kidob. Sok hiba, sok hatraszalitas, hiaba nem lovik ki.
Ez igy szerintem minden csak nem alkalmas. Ennyi penzert ez nem teljesitmeny amit a Puma, Pzh 2000,stb nemet technika produkal.
Diszagyunak, paradeskocsinak viszont kiváló, biztos meg dallamkurt is van benne.
Minden modern technika nagyobb harcértékű így nagyobb szervízigényű mint a régiek , attól függetlenül hogy ki gyártja őket. Szerintem nem túl szerencsés a 70 évek és a 2020 as évek technikáját ebből a szempontból összehasonlítani.
Olyan nincs hogy nem jöttek be a tábori javító műhelyek, olyan van hogy elõfordul olyan sérülés amit nehezen vagy nem lehet javítani tábori körülmények közt, ráadásul az ukrik biztosan vadásznak ezekre . Mondjuk fogalmam nincs az orosz tábori javító kapacitásról és alkatrész ellátásról.
Abban igazad van hogy ezekhez már nem lesz elég egy sima gépszerelői végzettség és a "nemzetbiztonsági" oldalát még nem is említettem , biztosan nem nyúlhat hozzá akárki főleg most hogy ujrakezdődött a hidegháború.
Ami a munkaerőt illeti, Franciában pl elég nagy gondot okoz hogy a drága pénzen sok idő alatt kiképzett javító katonákat elszívja a nexter, sokkal több lóvét ad mint a sereg ez szerintem Németben sincs másképp.
A mennyiség kérdésében is igazad van, de az teljesen pénz kérdése,
 
W

Wilson

Guest
Ugy gondolom az a fő gond hogy bonyolult kenyes eszkoz. Attol ha lesz is alkatresz hozza ez nem egy faek Marder az elso generaciokbol, vagy egy BMP.
Ezekhez komoly szakmai tudasu szervizhatter kell, meg akkor is ha van alkatresz. Nem eleg egy sima gepszereloi vegzettseg, akinek meg van alkalmas az nem a Bundeswehrnel fogja tengetni a napjait hanem civil palyan. A KMW vagy a RM meg tudja fizetni oket, de mennyi tenylegesen erto szakember kellene a BW-hez?
Ha keves a hasznalat nem kell annyi, de nincs eleg gyorsan eltanult tapasztalat sem. Uj fegyver, rutin es tapasztalat is kene hozza a Marderrel el voltak evtizedekig ott szepen lett tapasztalat az evek alatt es egyszerubb joszag is volt.
Az oroszoknak se jottek be a tabori javitotelepek, meg azt az egyszerű technikat is visszavonatoztatjak a hatorszagba javitani.
Kell tehat raktarkeszlet alkatreszbol, hatorszagba szinten visszaviszik ezeket is, csak itt nem jon helyette egy szerelvenyre valo masik mert keves van beloluk, nem tobb ezer. Szoval kene akkor mennyiseg is, csak az nem mindegy mennyi. Mert hiaba jo a vedettseg, ha tul erzekeny, bonyolult a gep es sok hibat kidob. Sok hiba, sok hatraszalitas, hiaba nem lovik ki.
Ez igy szerintem minden csak nem alkalmas. Ennyi penzert ez nem teljesitmeny amit a Puma, Pzh 2000,stb nemet technika produkal.
Diszagyunak, paradeskocsinak viszont kiváló, biztos meg dallamkurt is van benne.
Az ,hogy az oroszok nem voltak képesek normálisan létrehozni és működtetni a tábori javítóegységeiket az csak az oroszokat minősíti és az égadta világon nem jelent semmit , az pedig, hogy a jelenlegi legkorszerűbb haditechnika bonyolultabb mint az ezt megelőző generáció abban sincs semmi meglepő és bizony az oroszok is ezt az utat követik.

Ennek a kijelentésednek pedig nincs semmi értelme...

"Ennyi penzert ez nem teljesitmeny amit a Puma, Pzh 2000,stb nemet technika produkal."

Mivel a Puma hibái miatt (amelyekről még mindig nem tudni, hogy mennyire kritikus hibák) te egyből általánosítasz és ez alapján lehúzod a retyón az egész német haditechnikát, belekeverve még azt a szerencsétlen PZH2000-t is akinek csak annyi volt a hibája , hogy Taraszék abba a pár darab PZH2000-be több mint egy hónapon keresztül minimum (de inkább sokkal több) napi 100 lövést "beletekertek" úgy, hogy még a minimális karbantartást sem végezték el rajtuk, és ezek után még volt "bőr a képén" ezeknek a nyomorult PZH2000-nek hibajelzéseket küldeni....
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 301
34 977
113

"A célgyakorlat során meghibásodott "Puma" páncélozott szállítókocsik szinte mindegyikét megjavították. "Szinte az összes kár jelentéktelen volt" - mondta a dpa hírügynökség Rheinmetall gyártójának szóvivője.

18 járműből 17 ismét vezet. Átfogó javításra csak az egyik járműnél volt szükség, ahol kábeltűz volt"
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and enzo