A Queen Elizabeth osztály esetén duplázta volna meg a költségeket, mert a tervek eredetileg a STOVL kialakításra szóltak, a QE építésének előkészületei pedig már zajlottak. Gyakorlatilag az eredeti árajánlat alapján álltak neki megrendelni az eszközöket, számolták ki a feladatokat, stb. Ez borul, ha hirtelen teljesen más megoldásra térnek át, amely megbontja a teljes fedélzetet, hiszen előre kell 2-4 katapult, kell ferde fedélzet, kellenek fékezőkábelek, ezen eszközöknek kell a gépészete, azoknak helyigénye van és a többi. Tehát ezt akkor és ott csak úgy lehetett volna megoldani, hogy a gyártást leállítják (fizetni az állópénzt az alvállalkozóknak és a munkásoknak), vissza a tervezőasztalhoz (tervezőket fizetni), a megváltozott terveket leelenőrizni (új tesztek, modellek stb.), majd a változások alapján újra megegyezni a beszállítókkal és alvállalkozókkal, hogy is lehet ezt megvalósítani. Ez akkor és ott ilyen összeget hozott volna a gyártó szerint. Persze az is lehet, hogy a gyártó cég egyszerűen ilyen horror áron "honorálta", hogy a bolondját járatják vele...
Normális esetben az eltérés "csak" cirka 15% körülinek jött volna ki, legalábbis az 1990-es években a franciákkal közös PA2 / QE terveknél ennyit emlegettek ha jól rémlik.