Rába-fejlesztésû PSZH

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
8 697
11 331
113
Az a legszörnyűbb,hogy mi nem is értjük igazán azt,hogy mekkora bosszú is volt ez a járgány.Nekik ott vol összehasonlítási alapnak a mindenfajta mérce alapján modernnek számító cseh ipar(bár a 60-as években talán már nem tartozott az élvonalba hála aszocializmus vívmányainak) és gépgyártás,erre odamegy ez az ipari hulladék...
Ami gyakorlati összehasonlitó próbán legyőzte a cseszkó felderitó járgány prototipusát.......Ami aztán nem is került gyártásra.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
874
2 384
93
@Hpasp Keresgélem a neten a 3 tegelyes PSZH tervet,amit a PSZH-2 helyett akartak mint occsóbb változatot,de nem találok semmit.Nem tudsz róla valamit prezentálni?(tudom,az még addig se jutott,mint a PSZH-2,csak egy koncepcióterv volt)
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
874
2 384
93
NDK PSZH-k:

(Forrás a kép alján)

Germuska Pál a remek "A MAGYAR KÖZÉPGÉPIPAR" könyvének 455-ik oldalán, közel 1400 kelet-német PSZH-t említ. (Nem a szakterületem, tudom mennyire pontos adat.)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alfa74

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
33 985
32 854
113
NDK PSZH:

(Forrás a kép alján)

Germuska Pál a remek "A MAGYAR KÖZÉPGÉPIPAR" könyvének 455-ik oldalán, közel 1400 Kelet-Német PSzH-t említ. (Nem a szakterületem, tudom mennyire pontos adat.)
Érdekes dolog ez a PSZH mert a fegyverezte kifejezetten előremutató volt azzal,hogy egy 14,5-ös nehéz-géppuskát építettek be aegy zárt páncélozott toronyba és kapott egy a kor színvonalának megfelelő irányzóberendezést.Csak,hogy legyen összehasonlítási alapunk a 60-as évek közepéna 14,5-ös főfegyver ebben a kategóriában kb olyan volt mint a 90-es években megjelenő CV90 40mm-es gépágyúja,semmi nem állt ellen neki,mindent könnyedén ki tudott lőni hosszú évtizedeken keresztül.Ehez jött hozzá még egy becsületes skálázott nappali irányzék és egy éjjllátó.Ez így csomagban kb annyira verte a kategória nyugati járműveit,hogy az valami elképzelhetetlen.Akkoriban nyugaton az M113 szerű járművek voltak elterjedve ahol a főfegyverzet egy 12,7-es nehéz-géppuska amit kézzel kellett irányoni és semmilyen optikai irányzóberendezése nem volt.Viszont ezzel ki is merült a PSZH minden előnye,ezen kívül kizárólag hátrányai voltak és emiatt az összkép sem sikerült túl rózsásra.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
8 697
11 331
113
Érdekes dolog ez a PSZH mert a fegyverezte kifejezetten előremutató volt azzal,hogy egy 14,5-ös nehéz-géppuskát építettek be aegy zárt páncélozott toronyba és kapott egy a kor színvonalának megfelelő irányzóberendezést.Csak,hogy legyen összehasonlítási alapunk a 60-as évek közepéna 14,5-ös főfegyver ebben a kategóriában kb olyan volt mint a 90-es években megjelenő CV90 40mm-es gépágyúja,semmi nem állt ellen neki,mindent könnyedén ki tudott lőni hosszú évtizedeken keresztül.Ehez jött hozzá még egy becsületes skálázott nappali irányzék és egy éjjllátó.Ez így csomagban kb annyira verte a kategória nyugati járműveit,hogy az valami elképzelhetetlen.Akkoriban nyugaton az M113 szerű járművek voltak elterjedve ahol a főfegyverzet egy 12,7-es nehéz-géppuska amit kézzel kellett irányoni és semmilyen optikai irányzóberendezése nem volt.Viszont ezzel ki is merült a PSZH minden előnye,ezen kívül kizárólag hátrányai voltak és emiatt az összkép sem sikerült túl rózsásra.
De,volt neki még előnye-olcsó volt.Üzemeltetni is.
Jol úszott.A zárt toronyfegyverzet és a levegőszűrő és tulnyomásos rendszere miatt ABV körülmények között is harcképes.Átlag nyugati gép,az átlag M113 se volt akkoriban ilyen.
Egyszerűen eljárt felette az idő,a váltótipus meg nem készült el.Pedig a PSZH-2 72ben igen korszerű terv volt,megelőzte időben a Mowag Piranhat is.
Ma már persze az is elavult lenne-de a BTR80nál ma is jobb lenne.És ha folytattuk volna a folyamatos fejlesztést,ma lenne korszerű saját gyártóbázisunk-de ez már csak kesergés.:(
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
8 697
11 331
113
Házon belül tíz éve volt ilyen cucc.


OT64.Házon belül-de nem nekünk.PSZH-2 különben fejlettebb lett volna,ha lett volna.....
Nem is értem az oroszok miért a BTR vonalat vitték tovább amikor VSZ-en belül itt volt ez is.
Miért,azt érted,hogy miért a BTR82vel szarakodnak,mikor ott van a sokkal fejlettebb BTR87?Mert én nem.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
16 463
50 606
113
OT64.Házon belül-de nem nekünk.PSZH-2 különben fejlettebb lett volna,ha lett volna.....

Miért,azt érted,hogy miért a BTR82vel szarakodnak,mikor ott van a sokkal fejlettebb BTR87?Mert én nem.
A BTR-87 azért nem kell a kutyának sem, mert ott Bumeráng és a 82-vel ráérnek olcsón szarakodni amíg az kész lesz (főleg hogy a 87 az 3 éves dizájn)

Inkább az, hogy a BTR-70 után megcsinálták ugyanazt a fost még egyszer, BTR-80 néven amikor ott volt VSZ-ben az OT értelmes példának...
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 442
3 893
113
OT64.Házon belül-de nem nekünk.
Mert mi nem tudtunk volna beszállni a csehszlovák meg lengyel fejlesztésbe? Ugyanott, ahol a PSZH barkácsolás ment, ugyanúgy össze lehetett volna nekünk is rakni a SKOT-ot, mint a lengyeleknek meg a cseheknek.

.PSZH-2 különben fejlettebb lett volna,ha lett volna.....
Igen, a rajzok alapján a motor elhelyezése, küzdőtér kialakítása jobb lett volna.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
8 697
11 331
113
A BTR-87 azért nem kell a kutyának sem, mert ott Bumeráng és a 82-vel ráérnek olcsón szarakodni amíg az kész lesz (főleg hogy a 87 az 3 éves dizájn)

Inkább az, hogy a BTR-70 után megcsinálták ugyanazt a fost még egyszer, BTR-80 néven amikor ott volt VSZ-ben az OT értelmes példának...
Nem volt bele motorjuk.BTR60/70be 2db S6 Zil motor volt.BTR80ba V8 Kamaz,ami nem fért el hosszába elöl.
OT64be is egy V8 Tatra motor volt,a sofőr és pk mögött.Nehéz volt hozzáférni-és gyenge is volt a gépnek.(nem mintha a PSZH-1 nem ugyanezzel küzdött volna....).De leginkább drága volt a gép a szovjet tömeggyártáshoz.Nem tudtak volna belőle 10ezres sorozatot gyártani.(ráadásul a Tatra motor kényes is volt-nem Szibériába való)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
8 697
11 331
113
Mert mi nem tudtunk volna beszállni a csehszlovák meg lengyel fejlesztésbe? Ugyanott, ahol a PSZH barkácsolás ment, ugyanúgy össze lehetett volna nekünk is rakni a SKOT-ot, mint a lengyeleknek meg a cseheknek.


Igen, a rajzok alapján a motor elhelyezése, küzdőtér kialakítása jobb lett volna.
PSZH-1 jóval olcsóbb volt.És a cseszkó-lengyel páros is ipari kapacitásgondokkal küzdött.
FUG úgy született,hogy az oroszok nem szállitottak le amit megigértek-PSZH-1 meg úgy-hogy az oroszok nem szállitották le,amit megigértek.......
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 478
2 375
113
És a cseszkó-lengyel páros is ipari kapacitásgondokkal küzdött.
Épp ezért kellett volna ipari kapacitással beszállni a programba és nem valami annál szarabbat kendácsolni itthon továbbra is...
ették az ideget a győriek, hogy nem lehet a beszállítói, meg mindenféle hibák, a rengeteg selejt meg csúszások miatt összeszögelni határidőre a talicskákat...
Erre pazaroltuk a szűkös erőforrásainkat, pedig lehetett volna olyasmit is csinálni, aminek valami haszna is van... mondjuk több csattogóslepkét, meg gumimatracot ....
Ekkor felmerült a Románokkal való kooperáció, és a BTR-70 közös gyártása, de az előbbi indokok miatt az sem jött össze.
Az MN ezután a Románoktól direkt szeretett volna BTR-70-est venni, de ők meg csak 100db-ot tudtak volna eladni 1980-ig, ami túl kevésnek volt.
Mindig csodáltam, ahogy itthon az elvtársak újra és újra bepróbálkoztak, hátha most nem szarnak a szájukba a románok o_O

román tolatómozdony ---> fos...
dácsia ---> fos
román fülkék a rábákhoz -----> fos
dac 665 ----> fos
és akkor még megint a szájukba akarták venni a hosszúcicit ezzel a román bétéerrel... :eek:
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
8 697
11 331
113
Épp ezért kellett volna ipari kapacitással beszállni a programba és nem valami annál szarabbat kendácsolni itthon továbbra is...
ették az ideget a győriek, hogy nem lehet a beszállítói, meg mindenféle hibák, a rengeteg selejt meg csúszások miatt összeszögelni határidőre a talicskákat...
Erre pazaroltuk a szűkös erőforrásainkat, pedig lehetett volna olyasmit is csinálni, aminek valami haszna is van... mondjuk több csattogóslepkét, meg gumimatracot ....

Mindig csodáltam, ahogy itthon az elvtársak újra és újra bepróbálkoztak, hátha most nem szarnak a szájukba a románok o_O

román tolatómozdony ---> fos...
dácsia ---> fos
román fülkék a rábákhoz -----> fos
dac 665 ----> fos
és akkor még megint a szájukba akarták venni a hosszúcicit ezzel a román bétéerrel... :eek:
Állitólag érdeklődtek a tipus után,de drága volt,és nem tudtak volna szállitani se időre (meg semmikor se).A csehek voltak a szűk keresztmetcet,ők csinálták bele a hajtásláncot.
A PSZH meg hazai bázison,olcsóbban beszerezhető volt-még exportálni is sikerűlt.
(olvastam egy anekdótát,hogy mikor érdeklőttek az OT iránt,és drágállották,a lengyel elvtárs visszaszolt,hogy-Drága?Mit szolnátok,ha lenne tengeretek?Tudjátok mennyibe kerül egy romboló?)