Rafale (Dassault, Franciaország)

<a title="dudi profiljának megtekintése" href="http://htka.hu/kerekasztal/tagok/dudi01/">dudi</a>

Az igaz, de azért szerintem nem egy elhanyagolható tényező, hogy mi a kiinduló szám. Ha csak légiharc konfigurációt nézel a két típusnál akkor meg még inkább.
 
Koppany, dehogy akartam én megbántani az indiaiakat, azt hiszem sértegetést nem fogsz találni tőlem a hozzászólások között...

Emlékeimben úgy élt, hogy az indiánokat (akiket véletlen fedeztek fel) az indiaiakkal azonosították...

Most utána nézve tényleg így van.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Indi%C3%A1nok

 
 
<a title="vimpel profiljának megtekintése" href="http://htka.hu/kerekasztal/tagok/vimpel/">vimpel</a>

Az EF-nek 4 törzsbe süllyesztett légiharcrakéta felfüggesztési pontja is van:

http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/row/ef2000_8.jpg

Tudtommal a Rafalenek csak kettő hasonló, de az nem igazán süllyesztett:

http://4.bp.blogspot.com/-rgCitybF6qk/T-Uf1mZ1PUI/AAAAAAAAMOM/zZR3eE8KXnA/s1600/Air-Sol+Moyenne+Port%C3%A9e-Am%C3%A9lior%C3%A9+(ASMP-A)++French+air-launched+nuclear+missile+Dassault+Rafale+French+twin-engine+delta-wing+fighter+aircraft+(1).jpg

Ez szerintem előny lehet az EF-nek a Rafival szemben ha 6 rakétás konfigurációt veszünk alapnak. (Légellenállásban és radarkeresztmetszetben előny lehet, de mivel konkrét adatokat nem ismerünk ezért a "lehet"-en van a hangsúly)
 
Igen, de mondjuk a EFA meteor rákétáinak jóval nagyobb a légellenálása mint a mica-nak. Hiába van félig a törzsbe süllyesztve.  Nem tom a Rafale-ra nem tom mikor integrálják. Az tény, hogy a Rafale-on csak kettő ilyen hely van, ami tényleg nem a klasszikus süllyesztett megoldás. Viszont azért az sem elhanyagolható, hogy az EFA-nak  nagyobb a homlokfelülete is köszönhető a beömlőnyílásának.  Plusz  a Rafale-on használnak radarabszorbens bevonatot, gondolom ez is számít.
 
Rafale vs Eurofighter (vs Gripen) kérdésben szerintem érdemes elolvasni  aerophyl írását a svájci tenderről: http://jets.hu/news?id=248
 
Moli az a helyzet a francia hajtóművekkel. Talán te írtad pár hónapja hogy újfranci hajtóművek teljesítménye megközeliti az F-35 teljesítményét. Viszont oroszos élettartalom járrúl hozzá.

 

EF legnagyobb problémája az Európai egyet nem értés.  EF legnagyobb veszélye hogy több néha különböző külpolitikai érdekű állam közös gyeremeke. E mellett a fejesztések is lassabban integrálódtak erre a gépre mint a francia kollégára. Valamint India a Mig-23 és jaguárjait akarta a tender győztesével felváltani. Ezért inkább a bombázó csapás mérős képességeken volt a hangsúly. Szu-30MKI II mellé másik erő fölény gép felesleges lett volna. Valamit a Szu-50 is 2030 érkezik nálluk is.
 
<a title="wolfram profiljának megtekintése" href="http://htka.hu/kerekasztal/tagok/wolfram/">wolfram</a>

A linkelt cikk alapján a Gripen nem ép a légi harcászat csúcsa.
A francia gép nagy fölénye meglepet.
 
A gazdag svájciak valamiért mégis a Gripen mellett döntöttek és elég nekik az amit az E Gripen fog tudni.
 
<a title="fip7 profiljának megtekintése" href="http://htka.hu/kerekasztal/tagok/fip7/">fip7</a>

Hát nem... De egy pici, egyhajtóműves géphez képest azért nem rossz cucc. Én anno örültem is neki, hogy a Gripent választottuk, de amikor 2026-ban lejár a bérlés, remélem, hogy inkább az F-35 felé fogunk kacsingatni (már, ha lesz pénz), mert szép, meg jó lesz a Gripen NG, de azért akkor már jobb lenne egy 5. generációs típusban gondolkodni...

Ütős vasat raktak össze a csigaevők na,  az indiaiak is valószínűleg jól járnak vele. És nekem (bár ez szubjektív) tetszik is, különösen az együléses változat, szerintem sokkal szebb, mint a Eurofighter.

 
 
Franciaország 61 géppel kevesebb Rafale-t rendszeresítene a korábban tervezettnél

 

http://www.4-traders.com/DASSAULT-AVIATION-5215/news/France-May-Cap-Purchases-of-Rafale-Combat-Jets-Report-16567679/
 
A Gripen topikból.

A felső képeken egy F22 látszik 23Nm-re, ez annyi amennyi látszik. A Rafale 41 km-ról filmezi a Raptort. Melyk része nem érthető? Ha így tudja követni a Raptor helyzetét akkor simán indíthat rá rakétát.

Az alsókon pedig egész közel vannak, nem vonja kétségbe senki.

http://www.flightglobal.com/blogs/the-dewline/2011/12/08/rafale%20F22.jpg
Juj... Az első képen látszik, hogy kb. mekkora a zoom, hiszen látszik a Rafale orra. Az is tisztán látszi, hogy a HUD-on kersztül készült a felvétel és gépágyús üzemmód van használva. Tehát 1000%, hogy az előtte levő gép nincs 23 mérföldre...
 
Akadozik a gigaüzlet: a tárgyalások is olyan lassan haladnak mint a kiválasztási folyamat.

 

http://livefist.blogspot.nl/2013/04/mmrca-negotiations-stalled-over.html
 
Ma reggel olvasva ezt a hírt mindjárt az orosz-kínai huzavona (Szu-35) jutott eszembe . :)
 
Mica EM kilovése:

http://www.air-cosmos.com/video/images-exceptionnelles-d-un-tir-de-missile-mica-em.html
 
A Dassault tárgyalásokat folytat a TRV -val (Taktikai Rakétafegyverzetek korporácio) az orosz rakéták integrálásárol  a Rafale gépeken. Ennek a fo oka, hogy India rengeteg R-73, RVV-AE és X-31A rakétával rendelkezik és a Rafale-val kínált rakétacsomag még drágábba tenné a francia-indiai uzletet. Lehet ha megegyeznek aláírják az indiai - francia Rafale- uzletet is.
 
Még a végén az indiai Rafale-ok jobbak lesznek az eredetinél 
sf-laugh.gif
 A Rafale-nak a légiharc fegyverzete nagyon gyenge az a Mica egy kalap .... orosz rakétákkal felszerelni őket nem olyan rossz ötlet.
 
Ötletes fejlemény és a Rafale export-lehetőségeit is nagyban megnöveli(Vietnam,Brazília,Kelet-Közép-Európa stb.).
 
Ötletes fejlemény és a Rafale export-lehetőségeit is nagyban megnöveli(Vietnam,Brazília,Kelet-Közép-Európa stb

 

a Dassaultnál is ezt remélik.
 
Itt elsősorban román légierőre gondoltam, de náluk is megy a Ponzi nagyban, úgyhogy csúnya bukás lesz a vége , mint nálunk, csak hamarabb. Szerintem már F-16-osuk se lesz.