Idézek a francia wikiről:
Ezt a 10 eszközt aztán közvetlenül az F3 szabványra frissítették a 2013-ban megkezdett, majd 2018-ban befejezett jelentős utólagos felszerelési művelettel, a Dassault Mérignac futószalagon tett új látogatással . Az "új szállítások" a francia haditengerészethez 2014-től 2018-ig tartottak.
2015-ben kiállított MBDA Meteor rakéta és Thales Thalios nacelle modelljei az F3R szabvány bemutatására.
A Thales RBE2 AESA radar és az OSF 2015-ben kiállított modellje az F3R szabvány bemutatására.
Az első felében a 2006 , a DGA döntött , hogy adja 400 millió euró a korszerűsítés a repülőgép, amely ismét végzik terjed ki megrendeléseket 13. jegyzet . Ez a szabvány megfelel az új technológiák frissítésének, a megnövekedett lopakodási és felderítési képességek ellenségeinek a felső eszközökkel, lehetővé téve a Rafale számára, hogy megfeleljen fő versenytársainak, az F-35-nek és az F-22 US . Az F3 szabvány adtak át 2009-ben, ezt követte a többi al-szabványokat, mint az F3-O4T és F3R (R ütemterv ) elindított2014. január 10Látogatása során a Dassault Aviation helyszínen Mérignac honvédelmi miniszter, Jean-Yves-Yves Le Drian aki bejelentette, hogy a program már értesítették2013. december 30A Főigazgatóság Fegyverzeti , összegben egymilliárd euró elosztva öt évben azzal a céllal, minősítő az új szabvány 2018-ban. 2018. november 8-án a DGA bejelentette az F3-R szabvány minősítését és megerősítette, hogy a francia hadseregben már működő 144 Rafale-t fokozatosan frissítik az F3-R szabványra, beleértve az első tízet is 2018 vége előtt. .
F1 szabvány
Az F1 szabvány tehát csak levegő-levegő funkciókat tartalmazott. Operatív szolgálatba lépését a francia haditengerészet 20052004. június 25a Landivisiau tengeri, 53. , 54. légibázisán . Főként az első tíz repülőgépet (Rafale M1 – M10) érintette, amelyeket 2000 szeptemberétől szállítottak a francia haditengerészethez , hogy sürgősen pótolják a kereszteseket kötelük végén. Amikor az F2 szabványnak megfelelő mennyiségű Rafale Marine-t szállítottak, a Rafale M2-től M10-ig egy gubóba kerültek (2008-tól 2013-ig), a Rafale M1-et továbbra is repülési tesztekhez használták.Ezt a 10 eszközt aztán közvetlenül az F3 szabványra frissítették a 2013-ban megkezdett, majd 2018-ban befejezett jelentős utólagos felszerelési művelettel, a Dassault Mérignac futószalagon tett új látogatással . Az "új szállítások" a francia haditengerészethez 2014-től 2018-ig tartottak.
F2 szabvány
A 2005-ben üzembe helyezett F2 szabvány (Rafale M11, B304, C103) a következő változásokat idézi elő:- Scalp cirkálórakéta
- A2SM moduláris fegyverzet
- Air-Air Mica IR rakéta
- L16 adatkapcsolat
- Az elülső szektor Optronics (OSF) IR és TV
- Moduláris számítási központ
- Új ember-gép interfész
F3, F3-O4T és F3-R szabványok
2015-ben kiállított MBDA Meteor rakéta és Thales Thalios nacelle modelljei az F3R szabvány bemutatására.
A Thales RBE2 AESA radar és az OSF 2015-ben kiállított modellje az F3R szabvány bemutatására.
Az első felében a 2006 , a DGA döntött , hogy adja 400 millió euró a korszerűsítés a repülőgép, amely ismét végzik terjed ki megrendeléseket 13. jegyzet . Ez a szabvány megfelel az új technológiák frissítésének, a megnövekedett lopakodási és felderítési képességek ellenségeinek a felső eszközökkel, lehetővé téve a Rafale számára, hogy megfeleljen fő versenytársainak, az F-35-nek és az F-22 US . Az F3 szabvány adtak át 2009-ben, ezt követte a többi al-szabványokat, mint az F3-O4T és F3R (R ütemterv ) elindított2014. január 10Látogatása során a Dassault Aviation helyszínen Mérignac honvédelmi miniszter, Jean-Yves-Yves Le Drian aki bejelentette, hogy a program már értesítették2013. december 30A Főigazgatóság Fegyverzeti , összegben egymilliárd euró elosztva öt évben azzal a céllal, minősítő az új szabvány 2018-ban. 2018. november 8-án a DGA bejelentette az F3-R szabvány minősítését és megerősítette, hogy a francia hadseregben már működő 144 Rafale-t fokozatosan frissítik az F3-R szabványra, beleértve az első tízet is 2018 vége előtt. .