Rafale (Dassault, Franciaország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Szerintem nekünk bármi jobb döntés volt, mint az F-16 beszerzés.
Ha egy országnak fontos a politikai függetlensége, és ezzel párhuzamosan a mindig bevethető hadserege, akkor nem vásárol fegyvert az USA-tól, Kínától vagy az oroszoktól!
Ez ennyire egyszerű!
Ha akkor az F-16-ot választjuk, egy darab bevethető gépünk nem lenne már!
A svéd szerződés nagy előnye az üzemeltetési kultúra importálása, és a garantált hadrafoghatóság volt.
Jól döntöttünk! Szerintem.
És mi akadálya lett volna ilyen szerződést kötni a jenkikkel, ha mi fizetünk érte fajlagosan talán többet is, ha nem lennénk mi hülyék?
Amúgy a Gripenben levő hajtómű jenki, svéd licensz...
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
T

Törölt tag 2361

Guest
Nem ertem mi a gond a horvat beszerzesel.
szerintem jobban jartak ezzel a 12 rafalal (mar eleve eleg modernek, a legoregebb gep 10 eves lesz) mint a romanok a 40 eves f16tal.
vagy a bolgar f16 beszerzessel..1.2 milliard 8 gepre...ok ujak, de ha valami lehuzas, akor ez annak a jo peldaja.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Most olvasom mit ir a horvat media.

Ez az oldal szerint:

930 mil$ uzletrol van szo, es ebbe lesznek a repulok, a pilotak es a foldi szemelyzet kikepzese.
A fegyverzet az kulon lesz, szoval nincs benne az arban.
Tovabb az arban nincs benne a repterek atalakitasa a rafale-k befogadasara (ez meg + penz lesz).
Tegnap meg azt olvastam hogy a legoregebb gep 10 eves lesz, ma mar azt irjak hogy 12 egyuleses lesz (2007 gyartas) es 2 ketuleses (2005 gyartas).

Igy mar nem is tunik olyan jo uzletnek nekem sem

Az amiben a francuzok jobbak voltak a tobbitol az, hogy a szerzodes alairasa utan 18 honapal kesobb mar szalitjak is a gepeket (az amcsi f16 ki tudja mikor lenne mert van sok masik rendelo is) es ami nagyon tetszik a penztelen horvatoknak, az elso ket evben nem kell fizetni semmit a francuzoknak, es a penzt sem egybol jkell kifizetni, hanem tobb kisebb reszben, tobb even at.

Tovabb az amerikai ajanlat 1.5 milliard$ volt 12 gepre.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 819
57 718
113
Gripen tele van amcsi cuccokkal,kezdve a hajtóművel.Akkor lehetetlenitik el a működését,amikor akarják.
És mi akadálya lett volna ilyen szerződést kötni a jenkikkel, ha mi fizetünk érte fajlagosan talán többet is, ha nem lennénk mi hülyék?
Amúgy a Gripenben levő hajtómű jenki, svéd licensz...

Nem akarom katonapolitikával szétoffolni ezt a topikot, de az F-16 nem addig repül amíg fizetsz érte, hanem addig amíg a jenki politikai érdek megengedi....
A kettő között nagy a különbség. (venezuela, pakisztán.....)
És a bevethetőségével kapcsolatban is ez a helyzet. Nem hiszem, hogy a románok vagy az ukránok ellen bevethetnénk a gépeket. A legrosszabb esetben a gép üzemeltetésében segédkező amcsi tanácsadók gondoskodnának erről....

A Gripen annyiban más, hogy az egy nemzetközi gép, sok cég szállít be hozzá. Nehezebben kiiktatható e miatt. Ugyanis nyílt fegyverembargó nem lesz ellenünk, hanem csak ilyen titkolt. Bizonyos cégek megtagadják az alkatrész szállítást stb... Lásd. Török Leopárd 2 meg a váltótípus kálváriáját.
Nincs embargó alatt Törökország mégis szétsz*patják....
A svédeknél a hajtómű is RM12, vagyis a svédek kapnak egy hajtóművet, belemókolnak majd továbbküldik. Azt, hogy hova az az ő dolguk.
Nem mondom, hogy nem tudnak az USA-ból kiszúrni a svédekkel, de ha nem teljesítik a szerződést akkor mi meg nem fizetünk, és nagy pénzt buknának így...
Egy LM esetén ez apró pénz lenne, meg jönne a kongresszustól a kárpi azt csókolom.

És ez nem csak USA jelenség. Oroszoknál, Kínaiaknál is így van. A legdurvábban a németeknél van így, csak ezt nem akartam szóba hozni. Nem véletlenül nem írok a magyar fegyveres topikokba, megvan az egészről a véleményem....

Csak annyit fűznék még ehhez, hogy ne legyek off topik, hogy mi és a csehek jól döntöttünk a Gripen-el, a horvátok meg jól döntöttek a Rafale-val.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
PanoplieRAFALE_DASSAULT_A4-2-640x461.jpg
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 091
33 136
113
Nem akarom katonapolitikával szétoffolni ezt a topikot, de az F-16 nem addig repül amíg fizetsz érte, hanem addig amíg a jenki politikai érdek megengedi....
A kettő között nagy a különbség. (venezuela, pakisztán.....)
És a bevethetőségével kapcsolatban is ez a helyzet. Nem hiszem, hogy a románok vagy az ukránok ellen bevethetnénk a gépeket. A legrosszabb esetben a gép üzemeltetésében segédkező amcsi tanácsadók gondoskodnának erről....

A Gripen annyiban más, hogy az egy nemzetközi gép, sok cég szállít be hozzá. Nehezebben kiiktatható e miatt. Ugyanis nyílt fegyverembargó nem lesz ellenünk, hanem csak ilyen titkolt. Bizonyos cégek megtagadják az alkatrész szállítást stb... Lásd. Török Leopárd 2 meg a váltótípus kálváriáját.
Nincs embargó alatt Törökország mégis szétsz*patják....
A svédeknél a hajtómű is RM12, vagyis a svédek kapnak egy hajtóművet, belemókolnak majd továbbküldik. Azt, hogy hova az az ő dolguk.
Nem mondom, hogy nem tudnak az USA-ból kiszúrni a svédekkel, de ha nem teljesítik a szerződést akkor mi meg nem fizetünk, és nagy pénzt buknának így...
Egy LM esetén ez apró pénz lenne, meg jönne a kongresszustól a kárpi azt csókolom.

És ez nem csak USA jelenség. Oroszoknál, Kínaiaknál is így van. A legdurvábban a németeknél van így, csak ezt nem akartam szóba hozni. Nem véletlenül nem írok a magyar fegyveres topikokba, megvan az egészről a véleményem....

Csak annyit fűznék még ehhez, hogy ne legyek off topik, hogy mi és a csehek jól döntöttünk a Gripen-el, a horvátok meg jól döntöttek a Rafale-val.
Venezuela addig reptette az F16ait,mig volt neki raktáron alkatrész.
Kfirt nem adhatják el akárhova a zsidók,mert a hajtómű ,amit a sin beth liszenszben gyárt,amcsi (J79,mert az új NG ajánlatban már az F414 konkrétan GE gyártja amcsiba-és a régi "liszenszgyártása" is amcsi alkatrészbázison ment ,ahogy az RM12é is ).Ugyanez érvényes a Gripenre,amin ráadásul egy csomó egyéb alkatrész is amcsi gyártmány.Az USA akkor lehetetlenitené el az üzemeltetést,amikor akarja-arrol nem is beszélve,hogy a fegyverzet is amcsi....
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Nem akarom katonapolitikával szétoffolni ezt a topikot, de az F-16 nem addig repül amíg fizetsz érte, hanem addig amíg a jenki politikai érdek megengedi...
Szerintem ez hülyeség, mert az utóbbi időben a hülye Erdogan /Törökország/ a tolvaj ruszkik seggét nyalja, mégsem hallok olyat, hogy az amcsi vadászokat használó Török Légierő a "földhöz ragadt" volna...!!! :) :) :)
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby and fip7
T

Törölt tag 1586

Guest
Sokan a szemére vetik az AASM nek hogy drága...az is, de elég nagy különbség van egy AASM és egy síma JDAM vagy LGB között.
A JDAM és az LGB csak síma gravitációs bombák, míg az AASM sokkal inkább egy rakéta.
Az AASM végén lévő irányító modulban van egy rakéta rakéta hajtómű:
18-moteur-aasm.jpg

Ez a rakéta póthajtás elég sokat jelent
Érzékeltetésnek legyen itt az AASM és egy közönséges LGB vagy JDAM hatósugara kis, és nagy magasságból indítva
aasm-2-2.png


Az AASM-en a bevetés és a célpont jellegének megfelelően cserélgethetőek az irányító fejek:
Van:
- INS / GPS fej (SBU-38) egy a Safran által gyártott kifinomult Hemispheric Resonator Gyroscope egységgel szerelve.
prod_aasm.jpg

- INS /GPS / IR (SBU-64) u.az mint az előző, csak van egy végfázis képalkotó IIR érzékelő ami a célpont előre betáplált képe alapján vezeti célra magát.
Egypt-orders-AASM-missiles-from-Sagem.jpg

- INS /GPS / SAL (SBU-54) u.az mint az első csak van benne egy SAL végfázis önirányítás (emiatt ideális CAS feladatokra)
prod_aasm_laser.jpg


mind a három irányító modul felszerelhető az összes harci részre (125 kg, 250 kg, 500 kg és1000 kg)
A választék:
450px-Aasm5.jpg


Az AASM ára az alacsonyabb gyártási mennyiség miatt magasabb, de jóval többet is tud mint egy síma JDAM, vagy LGB.
 
S

speziale

Guest
Sokan a szemére vetik az AASM nek hogy drága...az is, de elég nagy különbség van egy AASM és egy síma JDAM vagy LGB között.
A JDAM és az LGB csak síma gravitációs bombák, míg az AASM sokkal inkább egy rakéta.
Az AASM végén lévő irányító modulban van egy rakéta rakéta hajtómű:
18-moteur-aasm.jpg

Ez a rakéta póthajtás elég sokat jelent
Érzékeltetésnek legyen itt az AASM és egy közönséges LGB vagy JDAM hatósugara kis, és nagy magasságból indítva
aasm-2-2.png


Az AASM-en a bevetés és a célpont jellegének megfelelően cserélgethetőek az irányító fejek:
Van:
- INS / GPS fej (SBU-38) egy a Safran által gyártott kifinomult Hemispheric Resonator Gyroscope egységgel szerelve.
prod_aasm.jpg

- INS /GPS / IR (SBU-64) u.az mint az előző, csak van egy végfázis képalkotó IIR érzékelő ami a célpont előre betáplált képe alapján vezeti célra magát.
Egypt-orders-AASM-missiles-from-Sagem.jpg

- INS /GPS / SAL (SBU-54) u.az mint az első csak van benne egy SAL végfázis önirányítás (emiatt ideális CAS feladatokra)
prod_aasm_laser.jpg


mind a három irányító modul felszerelhető az összes harci részre (125 kg, 250 kg, 500 kg és1000 kg)
A választék:
450px-Aasm5.jpg


Az AASM ára az alacsonyabb gyártási mennyiség miatt magasabb, de jóval többet is tud mint egy síma JDAM, vagy LGB.

az a baj, hogy amikor ki kell fizetni, akkor mindegy, hogy miért drága...és ennyi pénzből sdb2-őt lehet venni (de gyanítom, hogy majd Spear3-at is)
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Talán azért, mert az F-16-ot licenszbe gyártják?
Na és...?!? A hajtóműveket és több fontos alkatrészt készen kapnak /valószínűleg azt is, amibe távolról csak az USA tud "belenyúlni"/. - Vagy ő sem...!!!

De mutass nekem 1 szakmai linket az amcsi belenyúlásról, mert a venezuelai és a pakisztáni eset már a haverodnak sem jött be...!!!

Mellesleg fip7 ötletéből kiindulva a Gripen a lehető legrosszabb választás, mert abba a svédeken kívül az angolok és az amcsik is "bele tudnának nyúlni"...!!! :) :) :)

A Eurofighter Typhoon-ról meg már ne is beszéljünk...!!! :) :) :)
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 316
12 681
113
Na és...?!? A hajtóműveket és több fontos alkatrészt készen kapnak /valószínűleg azt is, amibe távolról csak az USA tud "belenyúlni"/. - Vagy ő sem...!!!

De mutass nekem 1 szakmai linket az amcsi belenyúlásról, mert a venezuelai és a pakisztáni eset már a haverodnak sem jött be...!!!

Mellesleg fip7 ötletéből kiindulva a Gripen a lehető legrosszabb választás, mert abba a svédeken kívül az angolok és az amcsik is "bele tudnának nyúlni"...!!! :) :) :)

A Eurofighter Typhoon-ról meg már ne is beszéljünk...!!! :) :) :)
Csak a kérdésedre válaszoltam, nem kell ennyire felkapni a vizet. ;)
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 279
68 288
113
Most olvasom mit ir a horvat media.

Ez az oldal szerint:

930 mil$ uzletrol van szo, es ebbe lesznek a repulok, a pilotak es a foldi szemelyzet kikepzese.
A fegyverzet az kulon lesz, szoval nincs benne az arban.
Tovabb az arban nincs benne a repterek atalakitasa a rafale-k befogadasara (ez meg + penz lesz).
Tegnap meg azt olvastam hogy a legoregebb gep 10 eves lesz, ma mar azt irjak hogy 12 egyuleses lesz (2007 gyartas) es 2 ketuleses (2005 gyartas).

Igy mar nem is tunik olyan jo uzletnek nekem sem

Az amiben a francuzok jobbak voltak a tobbitol az, hogy a szerzodes alairasa utan 18 honapal kesobb mar szalitjak is a gepeket (az amcsi f16 ki tudja mikor lenne mert van sok masik rendelo is) es ami nagyon tetszik a penztelen horvatoknak, az elso ket evben nem kell fizetni semmit a francuzoknak, es a penzt sem egybol jkell kifizetni, hanem tobb kisebb reszben, tobb even at.

Tovabb az amerikai ajanlat 1.5 milliard$ volt 12 gepre.
Nagyjavitas meg lesz annyi mint egy uj gep ara, kb 10%- al ha kevesebb.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 420
63 682
113
Közben ugye elkezdte a tesztfázist az F4-es Rafale is, aminél már új hajtóművezérlésről írnak.
Izgalmas csodáról nincs még szó, minden a borítás alatt marad, ugyanis a hajtóművek öndiagnosztikáját modernizálják.
A kilencvenes évek végi - kétezres évek eleji első M88-asok “oroszosan” alacsony élettartamához képest a mostani verziók már sokkal jobbak, itt az F4-es standard esetében pedig már igen jónak számító üzemeltethetőséget várnak el a franciák ettől az új megoldástól.
Az M88-4-es, vagy ahogy még hívták, az M88-9, vagyis a kilenc tonnás tolóerejű verzió olyan, mint a Super Hornet F414EPE hajtóműve.
Már több, mint tíz éve kész, de nem kell senkinek.
A Rafale esetében is az a baj, hogy bele kellene nyúlni miatta a sárkányba.
Nagyobb valamivel az átmérő, a hossz és a tömeg is és nagyobb beömlőt kellene fabrikálni hozzá.
Kb tíz éve az UAE igénye esetén még belement volna a Dassault és a Snecma/Safran, de ez végül nem realizálódott.
Maradtak a Mirage 2000-9-esek és a block 60-as F-16-osok (melyeken most akarnak az emírek túladni).
Az elmúlt tíz évben - csakúgy mint a block III-as Super Hornethez is - az F3-as Rafale-hoz is ígérték az erősebb hajtóművet, de úgy fest, ez mostanra már inkább csak a nyolcvanas évek megszokásának egyfajta lenyomata lett.
Egyiknél sincs már napirenden, csakúgy, ahogy kikerült a kérdés az F-15-ös és F-16-os gépcsalád életciklusából is.

Amíg húsz-harminc éve még bőven belefért a programkeretbe az egyre erősebb hajtómű alváltozatok integrációja, napjainkra már megállt e téren az idő.
Az ok: a fejlesztési költségek (és idő) jelentős részét már elviszi az avionikai és szoftver update.