Rafale (Dassault, Franciaország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 045
113
Igazából nem értem ezt a negatív hozzáállást.Szuverén ország és igényük van az alapszintű légi rendészeti és légvédelmi feladatok önálló független ellátására.Mi ezzel a baj?Igen 1 század géppel nem nyersz háborút, de pont azért van a NATO,hogy ne is kelljen egyedül.És így ki tudják venni a közös légi rendészeti és egyéb feladatokból a részüket.Ezzel ha közvetve is de a magyar légvédelem is erősödött mert pont egy Horvátországnyi területtel kisebbre kell vigyázni ugyanannyi géppel.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 093
113
Igazából nem értem ezt a negatív hozzáállást.Szuverén ország és igényük van az alapszintű légi rendészeti és légvédelmi feladatok önálló független ellátására.Mi ezzel a baj?Igen 1 század géppel nem nyersz háborút, de pont azért van a NATO,hogy ne is kelljen egyedül.És így ki tudják venni a közös légi rendészeti és egyéb feladatokból a részüket.Ezzel ha közvetve is de a magyar légvédelem is erősödött mert pont egy Horvátországnyi területtel kisebbre kell vigyázni ugyanannyi géppel.
Nos, kezdjük a végével:
Amennyivel kevesebb lesz így a feladata a Magyar Honvédségnek, annyival csökken a létjogosultsága. A Magyar Honvédségnek ebben a nagy keleteurópai békekorszakban lételeme, hogy el legyen látva feladattal.
Olyannal, ami a parlament előtt mindig és mindenkor bevédhető.
Minél kevesebb a védendő légtér, annál kisebb az esély, hogy a darabszámok tekintetében végre valahára el tudnánk mozdulni a jóval rentábilisebb kétszázados mennyiség felé.
Vagy akár csak tartósan biztosítsuk a jelenlegi költségkeretet és üzemi környezetet.
Ugyanebbe a kérdéskörbe tartozik a KC390-esek majdani tanker funkciója is, aminek egy szimpla magyar légtér esetén csökken a kihasználhatósága.

Vissza a horvátokra.
A Rafale egy ultradrága, középhatalmi “omnirole” platform, egy túlárazott SUV.
És ezt vennék meg a horvátok, hogy hetente egyszer elugráljanak vele a Tescoba. Te meg megdícséred őket, hogy lám, legalább nem mást kérnek meg, hogy elvigyék őket, vagy nem a BKV-t koptatják.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 401
113
Nos, kezdjük a végével:
Amennyivel kevesebb lesz így a feladata a Magyar Honvédségnek, annyival csökken a létjogosultsága. A Magyar Honvédségnek ebben a nagy keleteurópai békekorszakban lételeme, hogy el legyen látva feladattal.
Olyannal, ami a parlament előtt mindig és mindenkor bevédhető.
Minél kevesebb a védendő légtér, annál kisebb az esély, hogy a darabszámok tekintetében végre valahára el tudnánk mozdulni a jóval rentábilisebb kétszázados mennyiség felé.
Vagy akár csak tartósan biztosítsuk a jelenlegi költségkeretet és üzemi környezetet.
Ugyanebbe a kérdéskörbe tartozik a KC390-esek majdani tanker funkciója is, aminek egy szimpla magyar légtér esetén csökken a kihasználhatósága.

Vissza a horvátokra.
A Rafale egy ultradrága, középhatalmi “omnirole” platform, egy túlárazott SUV.
És ezt vennék meg a horvátok, hogy hetente egyszer elugráljanak vele a Tescoba. Te meg megdícséred őket, hogy lám, legalább nem mást kérnek meg, hogy elvigyék őket, vagy nem a BKV-t koptatják.
Az elejével egyetértek.
A második részt meg nyugtával. Nem tudjuk, hogy mi van a csomagban. Na jó, még hivatalosan nincs is megnevezve a nyertes típus.... :rolleyes:
Még azt is el tudom képzelni, hogy a gépenként kb. 80M USD-s ár már minden földi (repfedélzeti és support) jót tartalmaz.
Igazság szerint a franciáknak ez a "kiszórjuk a korai gépeinket" taktika nagyon bejövős. Folyamatosan friss technika van a pilótáik alá rakva. Pörög a gyártás, nő a supportálandó gépek száma. A fegyverek integrációjának szűkössége miatt a hazai fegyvereket is viszik, mint a cukrot. Mert ugye ha a mostani csomag elfogy (kiképzés miegymás), akkor az utánrendelésben sem mehetnek el amerikai irányba.
Ez bejött a görög csomaggal, meg szerint itt is bejöhet a horvátoknál.
A horvátok meg ha végül kapnak egy fullos csomagot, akkor ár/érték alapon kapnak egy fasza gépet, némi politikai jóindulat vásárlással karöltve.
Azok után meg ahogy kicsesztek velük az amerikaiak az izraeli F-16-osokkal kapcsolatban, szerintem teljesen várható volt, hogy odaszúrnak az amerikaiaknak.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 093
113
Ehhez kepest a horvatok kapcsan mintha (?) leszolnad a magyar Gripen beszerzest,
Persze, hogy leszólom, mert 2001-ben és 2003-ban nem a JAS-39A/B, illetve JAS-39C/D EBS-HU kentaurt kellett volna lízingelni.
De most már mindegy.

Viszont azért csak van igazság abban amit írsz.
Amit ugyanis nem tudunk, az az, hogy a horvátoknál milyen folyamatokat indított el a háttérben az a tény, hogy az amúgy igen kedvező és kerek izraeli ajánlatot az USA egyszerűen lecsapta egy nagy légycsapóval.
Mert lehet, hogy azt mondták, hogy ilyen póráz nem kell neki.

Na így már kerekebb a Rafale-sztori, mert olyan nagyon más kiút, vagy alternatíva nem marad.

Dudi felvetésére visszatérve, a horvátoknál végleg bedöglött a teszkóbajárós Lada, majdnem vettek volna egy használt BMW-t a Sommerfeld Móricéktól, de a helyi márkaképviselet ezt megfúrta és most kénytelenek venni a konkurens Peugeot szalonból egy SUV-ot.
Ha csak így nem...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 401
113
Ehhez kepest a horvatok kapcsan mintha (?) leszolnad a magyar Gripen beszerzest, ami pedig joval olcsobbra jon ki 30 ev utan, mintha F-16 vettunk volna, (az elmeleted szerinti keszenletre) biztosan boven eleg emelkedni, minimalis infra kell neki es feleannyi reptetni, raadasul nem fugg sem a beszerzes, sem a kesobbi support politikai szeljarastol (lasd svedek vs izraeli ill amerikai ajanlatok), a sw upgrade miatt meg a legujabb fegyvereket is elviszi.

Az vilagos, hogy itt is politikai dontes szuletett ill ugy gondoljak, ezeket tovabb tudjak majd repulni, mint a Gripen C/D-ket (azoknal ugye az E/F az uj, igy nehez ma mar C/D-vel hazalni, hiaba van ugyanugy eg es fold egy mostani F-16 meg egy F-16A/B kozott), ugyanakkor nekem az is erzesem, hogy az amerikai nyomast elkerulendo lett Rafale...
A korszerűsített C/D-k még 20-25 évig lazán repülni fognak. Nálunk is.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and kamm

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 045
11 976
113
Ugyanebbe a kérdéskörbe tartozik a KC390-esek majdani tanker funkciója is, aminek egy szimpla magyar légtér esetén csökken a kihasználhatósága.
Igen, ezért is kellett volna az utántöltést S-3 Vikinggel megoldanunk, harmadannyi üa fogyasztással.
Ezt leszámítva nagyon jó a KC-130 a maga letegóriájában, mint szállítógép.

Vissza a horvátokra.
A Rafale egy ultradrága, középhatalmi “omnirole” platform, egy túlárazott SUV.
Itt azért figyelembe kell venni azt is, hogy a horvátoknak nagyon hosszú vedendő tengerpartjuk van, ehhez mindenképpen egy nagyobb hatósugarú gépet kell venniük, így a gripen C/D eleve kiesik, az E/F lett volna számukra optimális.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 376
55 054
113
Persze, hogy leszólom, mert 2001-ben és 2003-ban nem a JAS-39A/B, illetve JAS-39C/D EBS-HU kentaurt kellett volna lízingelni.
De most már mindegy.

Viszont azért csak van igazság abban amit írsz.
Amit ugyanis nem tudunk, az az, hogy a horvátoknál milyen folyamatokat indított el a háttérben az a tény, hogy az amúgy igen kedvező és kerek izraeli ajánlatot az USA egyszerűen lecsapta egy nagy légycsapóval.
Mert lehet, hogy azt mondták, hogy ilyen póráz nem kell neki.

Na így már kerekebb a Rafale-sztori, mert olyan nagyon más kiút, vagy alternatíva nem marad.

Dudi felvetésére visszatérve, a horvátoknál végleg bedöglött a teszkóbajárós Lada, majdnem vettek volna egy használt BMW-t a Sommerfeld Móricéktól, de a helyi márkaképviselet ezt megfúrta és most kénytelenek venni a konkurens Peugeot szalonból egy SUV-ot.
Ha csak így nem...

Szerintem nekünk bármi jobb döntés volt, mint az F-16 beszerzés.
Ha egy országnak fontos a politikai függetlensége, és ezzel párhuzamosan a mindig bevethető hadserege, akkor nem vásárol fegyvert az USA-tól, Kínától vagy az oroszoktól!
Ez ennyire egyszerű!
Ha akkor az F-16-ot választjuk, egy darab bevethető gépünk nem lenne már!
A svéd szerződés nagy előnye az üzemeltetési kultúra importálása, és a garantált hadrafoghatóság volt.
Jól döntöttünk! Szerintem.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 108
31 066
113
Szerintem nekünk bármi jobb döntés volt, mint az F-16 beszerzés.
Ha egy országnak fontos a politikai függetlensége, és ezzel párhuzamosan a mindig bevethető hadserege, akkor nem vásárol fegyvert az USA-tól, Kínától vagy az oroszoktól!
Ez ennyire egyszerű!
Ha akkor az F-16-ot választjuk, egy darab bevethető gépünk nem lenne már!
A svéd szerződés nagy előnye az üzemeltetési kultúra importálása, és a garantált hadrafoghatóság volt.
Jól döntöttünk! Szerintem.
Gripen tele van amcsi cuccokkal,kezdve a hajtóművel.Akkor lehetetlenitik el a működését,amikor akarják.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 787
8 392
113
A wikipédia 2019-es adata szerint 201 db a gyártási darabszám, ez mennyire lehet valós, illetve mennyi lehet most ?
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 070
9 190
113
A wikipédia 2019-es adata szerint 201 db a gyártási darabszám, ez mennyire lehet valós, illetve mennyi lehet most ?

Itt példul lehet bogarászni :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 045
113
Nos, kezdjük a végével:
Amennyivel kevesebb lesz így a feladata a Magyar Honvédségnek, annyival csökken a létjogosultsága. A Magyar Honvédségnek ebben a nagy keleteurópai békekorszakban lételeme, hogy el legyen látva feladattal.
Olyannal, ami a parlament előtt mindig és mindenkor bevédhető.
Minél kevesebb a védendő légtér, annál kisebb az esély, hogy a darabszámok tekintetében végre valahára el tudnánk mozdulni a jóval rentábilisebb kétszázados mennyiség felé.
Vagy akár csak tartósan biztosítsuk a jelenlegi költségkeretet és üzemi környezetet.
Ugyanebbe a kérdéskörbe tartozik a KC390-esek majdani tanker funkciója is, aminek egy szimpla magyar légtér esetén csökken a kihasználhatósága.

Vissza a horvátokra.
A Rafale egy ultradrága, középhatalmi “omnirole” platform, egy túlárazott SUV.
És ezt vennék meg a horvátok, hogy hetente egyszer elugráljanak vele a Tescoba. Te meg megdícséred őket, hogy lám, legalább nem mást kérnek meg, hogy elvigyék őket, vagy nem a BKV-t koptatják.
Csak nem erre veszik,hanem arra,hogyha háborúzni kell akkor hatékony legyen.
 
  • Tetszik
Reactions: Gungnir (F1End)

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 093
113
Csak nem erre veszik,hanem arra,hogyha háborúzni kell akkor hatékony legyen.
Te is tudod jól, hogy ha háborúzni kell, akkor 12 darab, hiányosan felszerelt repülőplatform az minden, csak nem hatákony.

Más:

A Rafale legendás pilótái.


Álló sor a Dassault Rafale program berepülői 1986-tól:

Eric Gérard, Philippe Duchâteau, Yves "Bill" Kerhervé, Guy Mitaux-Maurouard.

Az első felszállás:

Pilóta:
Guy Mitaux-Maurouard

Az első Rafale C:

Pilóta:
Yves "Bill" Kerhervé

Az indiai védelmi miniszter megreptetése:

Pilóta:
Philippe Duchâteau

Bemutatórepülés a legelső kétüléses Rafale-al a kilencvenes években:

Pilóta:
Eric Gérard

Guggoló sor, a demópilóták, a francia légierő állományából:

Cédric Ruet, Jean-Guillaume "Marty" Martinez, Mickael Brocard "Micka", Sébastien "Babouc" Nativel, Benoît "Tao" Planche.

Kecskeméten, 2010-ben a legelső, Cédric Ruet repülte az emlékezetesen dinamikus programot.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 045
113
Te is tudod jól, hogy ha háborúzni kell, akkor 12 darab, hiányosan felszerelt repülőplatform az minden, csak nem hatákony.

Más:

A Rafale legendás pilótái.


Álló sor a Dassault Rafale program berepülői 1986-tól:

Eric Gérard, Philippe Duchâteau, Yves "Bill" Kerhervé, Guy Mitaux-Maurouard.

Az első felszállás:

Pilóta:
Guy Mitaux-Maurouard

Az első Rafale C:

Pilóta:
Yves "Bill" Kerhervé

Az indiai védelmi miniszter megreptetése:

Pilóta:
Philippe Duchâteau

Bemutatórepülés a legelső kétüléses Rafale-al a kilencvenes években:

Pilóta:
Eric Gérard

Guggoló sor, a demópilóták, a francia légierő állományából:

Cédric Ruet, Jean-Guillaume "Marty" Martinez, Mickael Brocard "Micka", Sébastien "Babouc" Nativel, Benoît "Tao" Planche.

Kecskeméten, 2010-ben a legelső, Cédric Ruet repülte az emlékezetesen dinamikus programot.
Nem egyedül kell háborúzniuk,ez a NATO lényege.