Majd lehet az amerikaiak tesznek egy jobb ajànlatot mint az ausztràl tengeralattjàròknàl.Franciaország, Egyesült Arab Emírségek több milliárd dolláros Rafale harci repülőgép-üzletet írt alá
80db
![]()
France, UAE Sign Multi-Billion Dollar Rafale Warplanes Deal
On Friday, French President Emmanuel Macron arrived in the United Arab Emirates on an official visit.sputniknews.com

Lebutitott F-35-osoket ajanlottak nekik nem?Majd lehet az amerikaiak tesznek egy jobb ajànlatot mint az ausztràl tengeralattjàròknàl.![]()
Nekem ez a 80-as darabszám ismerős. Pont ennyi F-16E/F block 60 Desert Falcon-ja van az UAE-nek.UAE 80(!) Rafale-t és 12 H225M-et rendelt.
Vajon miért? Szerkezetileg a legnehezebb, viszont tudásra a legokosabb rendszerben álló F-16-os változat.Nekem ez a 80-as darabszám ismerős. Pont ennyi F-16E/F block 60 Desert Falcon-ja van az UAE-nek.
Ez utóbbiakat tavaly októberben már felajánlották a mindent is üzemeltető görögöknek, idén még el is vitték hozzájuk a közös hadgyakorlatra.
Azóta a görögök Rafale-t rendeltek, de szerintem az UAE nem tett le arról, hogy a block 60-as F-16-osain túladjon.
És az a gyanúm, hogy a Rafale lesz a váltótípusa.
Már nem. A block 70/72 Viper avionikában úgy modernebb, hogy könyebb, kevesebb hűtést igényel, emiatt simán installálható nem csak a block 50/52 C/D gépekbe, de a régebbi blcok 15-ös A/B gépekbe is.Vajon miért? Szerkezetileg a legnehezebb, viszont tudásra a legokosabb rendszerben álló F-16-os változat.
A Block 60-ban levő AESA radar kb. két generációval régebbi.Vajon miért? Szerkezetileg a legnehezebb, viszont tudásra a legokosabb rendszerben álló F-16-os változat.
Mármint a GE132-es a múlt. A mostani Dubai Air Show-n repült egy block 60-as, azon határozottan GE132-es hajtómű volt, ez látszott a fúvócsövön és a radiális lángstabilizátorokon is.(Pl. a F110-GE-129, ami Allesmor szerint már a múlt.)
Igen, elírtam.Mármint a GE132-es a múlt. A mostani Dubai Air Show-n repült egy block 60-as, azon határozottan GE132-es hajtómű volt, ez látszott a fúvócsövön és a radiális lángstabilizátorokon is.
De fenntartom a véleményem, hogy az UAE block 60-asinak egy részében nem is ez a hajtómű van, hanem a régebbi, de még mindig gyártásban levő GE129-es.
Értem, köszi!Már nem. A block 70/72 Viper avionikában úgy modernebb, hogy könyebb, kevesebb hűtést igényel, emiatt simán installálható nem csak a block 50/52 C/D gépekbe, de a régebbi blcok 15-ös A/B gépekbe is.
A block 60-as volt az F-16-os család legutolsó olyan fejlesztése, ahol az avionika további méret- és tömegnövekedést jelentett, ezen felül extra hőcserélőket és légellenállásnövelő pótbeömlőket igényelt.
Így végül egyedi maradt a radarja, a hajtóműve, az EW rendszere, az IRST rendszere, meg a sárkányszerkezete is. És csak az UAE üzemelteti.
Időközben eltelt 20 év.
A block 60-as kifejlesztésekor még egy F-16C szintjét se elérő legelső Rafale verziókból mára az F3R, de különösen a most leszerződött F4 verziók már nem csak eléírik, de meg is haladják a block 60-as 16-os képességeit.
Persze, a Lockheed megtehetné, hogy fogja a block 60-as 16-ost, meghagyja benne az erősebb hajtóművet, de installálja a könnyebb blcok 70/72 avionikát, leszereli a pótbeömlőket és extra hőcserélőket.
Egy ilyen manőver a 80-as, 90-es években még simán összejöhetett volna, de ma már a könyvelők irányítanak, ők meg erre azt mondanák, hogy ajánljunk ki nekik egy F-35-öst, vagy ha könnyítjük a gépet, akkor adjunk bele az egyel régebbi F110GE129-esből, mert azt most is gyártatjuk a GE-vel.
És ezt számlázzuk ki újra vastagon.
A másik megoldás, hogy az UAE elvágja az F-16-os vonalat, a flottát 1:1-ben a Rafale-al cseréli le, de megveszi mellé az F-35-öst is.
erre a gorog-UAE biznyiszre nem kell hogy az amcsik is ramondjak az ament?Persze, tegyük gyorsan hozzá, hogy hivatalosan a Rafale üzlet az emírek Mirage 2000-eseit hivatottak leváltani, csakhogy valahogy gyanúsan egybecsengenek a darabszámok. Bár ez utóbbiaknál is erősebb indok, hogy konkrétan maga az UAE kínálta fel a görögöknek megvásárlásra a 16-osokat.
Valami rèmlik, de nem tudom a rèszleteket. Arra emlèkszem, hogy az izraeliek zùgolòdtak.Lebutitott F-35-osoket ajanlottak nekik nem?

https://www.i24news.tv/en/news/isra...to-lower-technology-level-in-f-35-jets-to-uaeValami rèmlik, de nem tudom a rèszleteket. Arra emlèkszem, hogy az izraeliek zùgolòdtak.![]()
erre a gorog-UAE biznyiszre nem kell hogy az amcsik is ramondjak az ament?
nehogy aztan az legyen mint a horvat f16 uzlettel...
valamint magyarázzák el nekik hogy ahogy egy mezei személygépkocsinál is döntési szempont a várható maradványérték amin majd el tudják adni, úgy ez a vadászgépeknél is így vanAz arabok meg intsenek be és szóljanak a Lockheednak, hogy a kormányuk miatt nem továbbadják a gépeket, hanem kivonják, úgyhogy cseszhetik a supportot is.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..