Rafale (Dassault, Franciaország)

Nem kell.Az USA ilyen esetben is fentartja a továbbadáshoz a hozzájárulás jogát.Amcsi katonai célú eszköz és alkatrész 3. országnak csak az amerikai kormány és/vagy a törvényhozás engedélyével adható át.
Svédek nem exportálhatnak amerikai részegységet és technológiát,csak az amcsik engedélyével.Bármikor meg tudják vétózni a Gripen eladását,illetve azon részegységek és alkatrészek szállitását,ami USA eredetű.

Mint irtam, a svedek nem exportalnak semmit, hanem lizingelnek. Az hagyjan, de nincsen retroactive hatasa mar engedelyezett szerzodesekre, eleve ertelmetlen az egesz. A Gripen messze a legfuggetlenebb valasztas, akarhogyan is nezzuk. Amig egy Brazilia nem tart attol, hogy eltunik az engine supply, addig nekunk, NATO tagokkent, vegkepp nincs mit izgulnunk.
Ezzel szemben az F-16 "meglassulo", "akadozo" support avagy alkatreszellatas, hirtelen "megdragulo" alkatreszek stb barmikor elokerulhetnek, ahhoz nem kell sem kongresszusi ban, sem barmifele jogi eljaras, aki kicsit is ismeri az amerikaiak politikai "sokszinuseget", az pontosan tudja ezt.

Visszakanyarodva, szerintem ez lesz az egyik fo indok a Rafale mellett a horvatoknal, az izraeli export lestoppolasa kemeny pofon lehetett a horvatoknak (meg akkor is, ha esetleg a zsidok voltak a ludasak.)

Kiegészítés. Ha jól értem kamm azon rugózik, hogy nem a DoD, hanem a Kongresszus volt.
Mintha számítana.

Mi nem vilagos megint? :)
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Nem tudsz semmit, mert nem nyilvanosak a szerzodesek. En sem, itt senki sem.
Viszont teljesen egyertelmu, hogy jogilag sokkal-sokkal-sokkal-sokkal korulmenyesebb politikai okokbol leallitani egy sved tulajdonu (!) Gripenhez licenszelt (!!) svedorszagi (!!!) gyartast (!!!!) versus direkt amerikai supportot az F-16 mogott.
Mikor a polgárháború alatt Sri Lanka vett komoly 4db eredeti állapotú elavult Kfir C7est,amiben csak a már hótelavult J79 hajtómű volt amcsi technológia,kellett az USA engedély a zsidóknak,hogy eladják.Gripen harmada amcsi gyártmány.Szerinted ha akarják,meddig tartana nekik a gépeink üzemének ellehetetlenitése?
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Mikor a polgárháború alatt Sri Lanka vett komoly 4db eredeti állapotú elavult Kfir C7est,amiben csak a már hótelavult J79 hajtómű volt amcsi technológia,kellett az USA engedély a zsidóknak,hogy eladják.Gripen harmada amcsi gyártmány.Szerinted ha akarják,meddig tartana nekik a gépeink üzemének ellehetetlenitése?
Nem ismetlem meg magamat, olvasd el a fentieket.
 
Akinek kétségei vannak USA katonai eszközök exportjával, harmadik félnek való tovább értékesítésével kapcsolatban érdemes meghalgatni mit is jelent az End Use Monitoring Program:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan
Akinek kétségei vannak USA katonai eszközök exportjával, harmadik félnek való tovább értékesítésével kapcsolatban érdemes meghalgatni mit is jelent az End Use Monitoring Program:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezert is volt jo valasztas a Gripen az F-16 helyett - az ugye nem esik ez ala, mert nem governmental (DSCA-FMS) deal, mint valoszinuleg az F-16 lett volna.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Rafale kifejlesztése. Érdekes, hogy a prototípuson még szárnyanként két-két áramvonalazott burkolat alá rejtették a falperonok mozgató munkahengereit, ami a hullámellenállás szempontjából sem biztos, hogy nyerő megoldás volt. Főleg ennyire sűrűn.
Később, a széria gépeken, de már a legelső M-en is ebből már csak szárnyanként egy-egy maradt.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Koszi.

2021
Jan - Greece, 18
April - Egypt, 30
[Summer - Indonesia, 36]
[?- Croatia, 12]

(Az eladott hasznalt helyett vesz ujakat az otthoni legiero, szoval szamitanak.)

96 gep egy even belul, nagyon bitang. Rendesen maguk ala vagtak az amerikaiak...
A svedek meg aztan kapaszkodhatnak: meg ha be is huzzak a monster 64-gepes finn rendelest, akkor is le lesznek maradva csunyan. Sot, meg ha nekunk is eladnanak mondjuk 28-30 gepet ev vegen dompingaron, akkor sem erik be a Rafale rendeleseit iden.
 
Vagy olyan politikai nyomást kellene helyezniük a svédekre, hogy azok "önként" ne szállítsanak.

A svédek maguktól is gondolhatnak úgy.

Koszi.

2021
Jan - Greece, 18
April - Egypt, 30
[Summer - Indonesia, 36]
[?- Croatia, 12]

(Az eladott hasznalt helyett vesz ujakat az otthoni legiero, szoval szamitanak.)

96 gep egy even belul, nagyon bitang. Rendesen maguk ala vagtak az amerikaiak...
A svedek meg aztan kapaszkodhatnak: meg ha be is huzzak a monster 64-gepes finn rendelest, akkor is le lesznek maradva csunyan. Sot, meg ha nekunk is eladnanak mondjuk 28-30 gepet ev vegen dompingaron, akkor sem erik be a Rafale rendeleseit iden.

Na jó, de a Dassaultnak meg korában nem nagyon volt eladása, a SAAB-nak meg igen.
 
A svédek maguktól is gondolhatnak úgy.



Na jó, de a Dassaultnak meg korában nem nagyon volt eladása, a SAAB-nak meg igen.
Ez így igaz.
Viszont most az a spec helyzet van, hogy a Rafale beérett és a C/D Gripenekhez képest komolyabb szintet ér el már az F3R szint óta, mint korábban.
Aki most Gripen-t akar, az vagy vehet használt C/D gépet, amit amúgy szintén lehet még modernizálni.
Vagy már rendelhet E/F-et, amit még nem gyártják szériában nagy tételben.

Közben lehet venni F3R Rafale-t (ez zajlik most), ami már valamiképp felülmúlja a jelenlegi C/D Gripen-t és 2027 után upgrade-elhető az F4 szintjére.
Arra a szintre, ami a teljesen új E/F Gripen-el van egy súlycsoportban (szerintem még meg is haladja azt).
Vagyis, aki most F3R-t vesz, az 2027 után jóval olcsóbban kap F4-et, mint akinek meg kell venni az E/F Gripen-t.