Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 072
113
Keresett volna egy mezőt és letette volna....
De nem erről szólt a mutatvány. Ő nem leszállni akart, hanem megmutatni, hogy milyen profin tud ilyen időben, kis sebességgel végigrepülni egy ilyen pálya felett. Szerinted ki az, aki kényszerleszállóhelyet keres egy dimbes-dombos motocross pálya felett? Ráadásu úgy, hogy a gépnek szemmel láthatóan nincs is semmi baja.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 333
13 682
113

Gyönyörűen látszik, ahogy a bal szárny átesik...
Ugyan az, mint a Zlin142, azzal is a többség leszállás közben, a negyediket fordulva halt meg - leestek a finalra fordulva, mert az egyik félszárny átesett (közép-alsószárnyas konstrukciós betegség a félszárny leárnyékolása, amit ha csúszásal kombinálsz gyönyörűen a földbe küld).
A miki alapján jó kis szél fújt (megfúvási irány változás), ráadásul embercsoportok felett mókázott... ha túlélte se ül többet botkormány mögé.
Amúgy látszik egyből húzza, nem előretolja - bár ezen a magasságon szerintem talán már tökmindegy volt. Ha a moci nem pörög fel időben (nem vered oda neki és a gázturbinánál sokkal jobban pörög fel egy dugós) és a légcsavar nem harap a levegőbe hogy kiemelje akkor annyi. Sajna ezen nem hallom, hogy felüvöltene a motor.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Szerintem egyszerűen az történt hogy a pilcsi anyukája keményen rászólt a gyerekre felszállás előtt hogy ...csak lassan és alacsonyan repülj fiacskám, nehogy baj legyen...
A gyerek meg szófogadó típus volt :rolleyes:;)
 
M

molnibalage

Guest
Gyönyörűen látszik, ahogy a bal szárny átesik...
Ugyan az, mint a Zlin142, azzal is a többség leszállás közben, a negyediket fordulva halt meg - leestek a finalra fordulva, mert az egyik félszárny átesett (közép-alsószárnyas konstrukciós betegség a félszárny leárnyékolása, amit ha csúszásal kombinálsz gyönyörűen a földbe küld).
A miki alapján jó kis szél fújt (megfúvási irány változás), ráadásul embercsoportok felett mókázott... ha túlélte se ül többet botkormány mögé.
Amúgy látszik egyből húzza, nem előretolja - bár ezen a magasságon szerintem talán már tökmindegy volt. Ha a moci nem pörög fel időben (nem vered oda neki és a gázturbinánál sokkal jobban pörög fel egy dugós) és a légcsavar nem harap a levegőbe hogy kiemelje akkor annyi. Sajna ezen nem hallom, hogy felüvöltene a motor.
Ezért a felelőtlen repülésért, ha túlélte a hülyéje örök időkre letiltanám és esetleg kis böri is.
Ez kimeríti a szándékos veszélyeztetés fogalmát. Csak nem az úton tette, ennyi a difi. Tiszta szerencse, hogy senkire nem zuhant rá odalent.
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 785
25 338
113
Eltűnt egy orosz légitársaság repülőgépe Oroszország keleti régiója felett, 28 fővel a fedélzetén. A Kamchatka Aviation Enterprise Antonov An-26 típusú gépén 22 utas és egy 6 fős személyzet tartózkodott, köztük Palana városának önkormányzati vezetője, Olga Mokhireva is. A gép az Oroszország keleti felén fekvő Kamcsatka-félsziget egyik városából, Petropavloszk-Kamcsatszkijból tartott Palana városába.
..
A helyi hatóságok tájékoztatása szerint a gép eltűnt a radarról és a menetrendszerinti bejelentkezést is elmulasztotta. Az Antonov már a leszállásra készült, Palana repülőterétől 10 kilométernyire, amikor elvesztették a kapcsolatot a géppel.
 
  • Hűha
  • Szomorú
Reactions: BJani and formosa1

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 905
113
Eltűnt egy orosz légitársaság repülőgépe Oroszország keleti régiója felett, 28 fővel a fedélzetén. A Kamchatka Aviation Enterprise Antonov An-26 típusú gépén 22 utas és egy 6 fős személyzet tartózkodott, köztük Palana városának önkormányzati vezetője, Olga Mokhireva is. A gép az Oroszország keleti felén fekvő Kamcsatka-félsziget egyik városából, Petropavloszk-Kamcsatszkijból tartott Palana városába.
..
A helyi hatóságok tájékoztatása szerint a gép eltűnt a radarról és a menetrendszerinti bejelentkezést is elmulasztotta. Az Antonov már a leszállásra készült, Palana repülőterétől 10 kilométernyire, amikor elvesztették a kapcsolatot a géppel.

Sok jót nem jósolok nekik. :(
Gondolom benéztek valamit és földbe csapódtak, vagy lejegesedtek a szárnyak és átestek.
 
  • Tetszik
Reactions: milagro

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
325
801
93
Eltűnt egy orosz légitársaság repülőgépe Oroszország keleti régiója felett, 28 fővel a fedélzetén. A Kamchatka Aviation Enterprise Antonov An-26 típusú gépén 22 utas és egy 6 fős személyzet tartózkodott, köztük Palana városának önkormányzati vezetője, Olga Mokhireva is. A gép az Oroszország keleti felén fekvő Kamcsatka-félsziget egyik városából, Petropavloszk-Kamcsatszkijból tartott Palana városába.
..
A helyi hatóságok tájékoztatása szerint a gép eltűnt a radarról és a menetrendszerinti bejelentkezést is elmulasztotta. Az Antonov már a leszállásra készült, Palana repülőterétől 10 kilométernyire, amikor elvesztették a kapcsolatot a géppel.
Itt van a mandiner cikke is
Csak azt nem értem, hogy amikor olyan eszközök elérhetőek, mint a google keresője, miért nem bírják bepötyögni a gép típusát, amit még le is írtak, vagy ha csak átvették, akkor remélhetőleg átolvasás során érintettek. Így akár egy F-117-es képét is betehették volna... (jelenleg ránézésre egy B737-es lehet a képen)
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 785
25 338
113
Itt van a mandiner cikke is
Csak azt nem értem, hogy amikor olyan eszközök elérhetőek, mint a google keresője, miért nem bírják bepötyögni a gép típusát, amit még le is írtak, vagy ha csak átvették, akkor remélhetőleg átolvasás során érintettek. Így akár egy F-117-es képét is betehették volna... (jelenleg ránézésre egy B737-es lehet a képen)
Mert nem elég, hogy tudatlanok, de arra sem veszik a fáradságot, hogy pontosak legyenek, és tanuljanak valamit legalább!
 
M

molnibalage

Guest
Itt van a mandiner cikke is
Csak azt nem értem, hogy amikor olyan eszközök elérhetőek, mint a google keresője, miért nem bírják bepötyögni a gép típusát, amit még le is írtak, vagy ha csak átvették, akkor remélhetőleg átolvasás során érintettek. Így akár egy F-117-es képét is betehették volna... (jelenleg ránézésre egy B737-es lehet a képen)
Mert ide süllyedt vissza ma az "újságírás".
A reklámok miatt a sebesség és a clickbait a menő.

Ezért van az, hogy aki tartalomgyártásból él meg az többnyire hülyeséget ír, mert időkényszer miatt semminek nem jár utána és mindenről is írni akar.
Ez alól még a legnagyobb csatornák sem kivételek amúgy, ott is akkora marhaságokat képesek néha mondani egyes témák kapcsán - lásd SR-71 - hogy az ember a fejét fogja.

Ezzel szemben, aki hobbiként csinál valamit mai tiktokos 30 másodperces figyelem világunkat nézve csiga módjára gyárt tartalmat, de olyan minőségben tudja, hogy annak párja nem lehet.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 194
113
Eltűnt egy orosz légitársaság repülőgépe Oroszország keleti régiója felett, 28 fővel a fedélzetén. A Kamchatka Aviation Enterprise Antonov An-26 típusú gépén 22 utas és egy 6 fős személyzet tartózkodott, köztük Palana városának önkormányzati vezetője, Olga Mokhireva is. A gép az Oroszország keleti felén fekvő Kamcsatka-félsziget egyik városából, Petropavloszk-Kamcsatszkijból tartott Palana városába.
..
A helyi hatóságok tájékoztatása szerint a gép eltűnt a radarról és a menetrendszerinti bejelentkezést is elmulasztotta. Az Antonov már a leszállásra készült, Palana repülőterétől 10 kilométernyire, amikor elvesztették a kapcsolatot a géppel.
Megtalálták a gép roncsait, sajnos senki sem élte túl.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 388
8 593
113

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 388
8 593
113

Ez is érdekes:

"Kilenc éve, 2012-ben szintén egy An-28-as járt szerencsétlenül Tomszk felett, tíz ember halálát okozva. Az akkori vizsgálatok szerint a gép mindkét pilótája ittas volt a baleset idején."

Pozitívan végződött a dolog:


"A gépet megtalálták, és az összes utas életben van, ahogy a legénység tagjai is."
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 072
113
Lángleválás, illetve pompázs jelenség, avagy variációk egy témára:




Itt pedig 3:20-nál:


A pompázsjelenség talán a helikoptereknél a legkellemetlenebb, főleg teheremeléskor:


Illetve magashegyi (4700 méter felett) környezetben:

https://www.youtube.com/watch?v=SLdVqFPblRQ

Ez utóbbi talán nem is lett volna problémás leszállás, ha nem lett volna teljesen felázva a talaj.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 703
93
Lángleválás, illetve pompázs jelenség, avagy variációk egy témára:


Itt pedig 3:20-nál:

Ehhez volt szerencsém élőben is:
29410778856_e0bb071de7_b.jpg
 
Status
Not open for further replies.