Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 047
68 831
113
Ötezer óra Tomcat-en és egy ilyen kisgéppel zuhan le.
Én személy szerint azt se tartom kizártnak, hogy 72 évesen elkapta egy semmiből jött rosszullét, elment a kép, húzva maradt felszállás közben a bot és átesett.
A roncs képe alapján, úgy, hogy a svanc letörött, a szárnyak is leszakadtak, a kabin összeroncsolódott, de látszik, hogy a gép a beton mellé esve, szinte szét se szóródott, hirtelen átesésre utal.
Kijött a videó:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
T

Törölt tag

Guest
Lehet, hogy az ülés csúszott hátra?
Simán lehet...
15 éve Wilga jobb ülésben ültem.
Bal ülésben a legalább 100 kg os barátom. Ő vezetett.
Terepről hoztunk haza egy vitorlázó gépet.
Felszállás közben, közvetlen az elemelkedés után Zoli baràtom szèke hátracsúszott úgy hogy se a botot, se a pedálokat nem érte el és hosszú másodpercekig tartott mire visszatornázta magát a megfelelő pozícióba.
Akkor óriási mázli volt hogy ott voltam a jobb ülésben.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 047
68 831
113
Simán lehet...
15 éve Wilga jobb ülésben ültem.
Bal ülésben a legalább 100 kg os barátom. Ő vezetett.
Terepről hoztunk haza egy vitorlázó gépet.
Felszállás közben, közvetlen az elemelkedés után Zoli baràtom szèke hátracsúszott úgy hogy se a botot, se a pedálokat nem érte el és hosszú másodpercekig tartott mire visszatornázta magát a megfelelő pozícióba.
Akkor óriási mázli volt hogy ott voltam a jobb ülésben.
Ez a sztori nekem ismerős.
 
T

Törölt tag

Guest
Kijött a videó:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Rövid elemzés
  • Kormány rögzítve maradt - gyakorlatilag kizárt
  • Ülés hátracsúszott - gyakorlatilag kizárt
  • Magassági trimm - nem kizárt!
    To view this content we will need your consent to set third party cookies.
    For more detailed information, see our cookies page.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 269
87 833
113
Az elmúlt 1 hónapban, ha jól számolom 8 orosz repülőgép/helikopter (civil+katonai) zuhant le
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 733
19 189
113
Ez már lassan indiaia tempó. :( Van valami gond, kevés pénz karbantartásra, gyakorló repülésekre, vagy egyszerűen pech, és fekete hónapjuk van?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 269
87 833
113
Ez már lassan indiaia tempó. :( Van valami gond, kevés pénz karbantartásra, gyakorló repülésekre, vagy egyszerűen pech, és fekete hónapjuk van?
Mndegyik eset más-más. Ugye a lezuhant Szu-35Sz pilótát a repülési irányító utasította katapultálásra. Be-200CSSz müszakilag rendben volt a felszállás előtt, az Il-112V -nél rossz volt a hajtómü, MiG-29 lezuhanásának okát még nem tudjuk. Ezek komplex problémák összessége, amely még a SZU felbomlása után kezdődött és Szergyukov minisztersége alatt tetőzött. Pénzhiány, orosz programok befagyasztása, pilóták, müszaki-mérnöki személyzetek képzésének jelentős csökkentése...stb Hosszú téma, de már késő van...
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 643
113
Az oroszoknak csereberélni kellene a brazilokkal. Szu-30asokat kéne KC-390esekre cserélni. vagy licenszet cserélni. Mégiscsak röhej, hogy a brazilok egy akkora országban Gruppenekkel szerencsétlenkednek. az oroszok meg nem jutnak semmire egy szállítógéppel.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az oroszoknak csereberélni kellene a brazilokkal. Szu-30asokat kéne KC-390esekre cserélni. vagy licenszet cserélni. Mégiscsak röhej, hogy a brazilok egy akkora országban Gruppenekkel szerencsétlenkednek. az oroszok meg nem jutnak semmire egy szállítógéppel.
Hasonlóan állnak, mert a brazilok is összetörték a KC-390 egyik prototípusát... :(
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
514
1 428
93
Az oroszoknak csereberélni kellene a brazilokkal. Szu-30asokat kéne KC-390esekre cserélni. vagy licenszet cserélni. Mégiscsak röhej, hogy a brazilok egy akkora országban Gruppenekkel szerencsétlenkednek. az oroszok meg nem jutnak semmire egy szállítógéppel.
Ahogy itt kiveszem, az orosz repülőgép-gyártás (egyik) Achilles-sarka pont a hajtómű. Azt meg a brazilok is külföldről veszik.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Orosz légierő e havi veszteségei:
július 31. Szu-35 Habarovszk
augusztus 11. Mi-8 Kamcsatka
augusztus 14. Be-200 Törökországban
augusztus 17 Il-112 Kubinka
augusztus 18. MIG-29 Asztrahany
augusztus 23. MIG-29 Asztrahany
augusztus 27. Szu-24 Perm
 
  • Tetszik
Reactions: weasel007

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 253
33 234
113
augusztus 11. Mi-8 Kamcsatka
A Mi-8 az a civil lajstromú Vityaz-Aero légitársaság vesztesége volt
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 805
4 973
113
Két verziót vizsgálnak az L-410 balesete kapcsán. . Hajtómühiba - a pilóták azt nyilatkozták a kórházban, hogy leállt a hajtómü. Másik verzió a túlterhelés.(max 19 embert szállíthat a gép)
Ezekre az orosz túlterheléses esetekre nekem mindig ez ugrik be.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.