Repülőnapok, haditechnikai rendezvények Magyarországon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 811
82 297
113
Lesz még egy ilyen is, de nem egyértelmű, hogy ez zártkörű lesz-e vagy nem.

szezonnyito_jo_masolata.jpg


Forrás
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 811
82 297
113
A szokásos augusztusi szolnoki légi és víziparádé, idén remélhetőleg már nívósabb lesz, a mihuknak is köszönhetően!
Hátha még a kecskemétiek is beköszönnek 1-2 géppel! :rolleyes:

A Mi-24-esekkel kapcsolatban nem vagyok ilyen optimista, sokáig szokott tartani az újra rendszerbe állítás. Én örülök, ha addigra hazahozzák őket.
De nélkülük is jó szokott lenni a műsor :)
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 508
5 438
113
A Mi-24-esekkel kapcsolatban nem vagyok ilyen optimista, sokáig szokott tartani az újra rendszerbe állítás. Én örülök, ha addigra hazahozzák őket.
De nélkülük is jó szokott lenni a műsor :)
Június végére ígérték az első szállítmányt! Másfél-két hónapjuk lesz akkor összerakni őket, meg egy kicsit gyakorolni. Ha műrepülést nem is, azért néhány áthúzást várok tőlük.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 811
82 297
113
Hétvégén újra Red Bull Air Race lesz Budapesten... vasárnap 16:10-kor C-17 áthúzással

A Flying Bulls gépek közül most ezek lesznek láthatók:
  • North American B-25J „Mitchell“
  • North American T-28B „Trojan“
  • Alpha Jet
  • BO105 S - Media Helikopter
  • AS 350 B3+ "Écureuil"

Tervezett program:

06.21. csütörtök - gyakorlás (délután)

06.22. péntek - gyakorlás


Saturday 23 Jun - Qualifying Day

10:00 Activation Zone Opens

10:50 CHALLENGER CLASS - Free Practice 3

11:10 Side Act - Pal Takats Paramotor

11:50 Side Act - Flying Bulls Aerobatics Team

13:20 MASTER CLASS – Free Practice 3

14:40 Side Act - Peter Besenyei Aerobatic Display

15:00 CHALLENGER CLASS - Qualifying

15:10 Side Act - Jet Pack Man

16:00 MASTER CLASS – Qualifying

17:30 Side Act - Flying Bulls: T28, Alpha Jets, B25

18:00 Activation Zone Closes



Sunday 24 Jun - Race Day

10:00 Activation Zone Opens

10:30 Side Act - Szebi Szóláth Wakeboard

11:00 CHALLENGER CUP

11:10 Side Act - Pal Takats Paramotor

11:40 Side Act - Peter Besenyei Aerobatic Display

12:45 Side Act - Jet Pack Man

12:55 Opening Ceremony

13:00 MASTER CLASS - Round of 14

14:00 Side Act - Flying Bulls: T28, Alpha Jets, B25

14:20 Side Act - Szebi Szóláth Wakeboard

14:30 CHALLENGER CLASS - Prize Giving Ceremony

14:40 Side Act - Flying Bulls Aerobatics Team

15:00 MASTER CLASS - Round of 8

15:30 MASTER CLASS - Final 4

15:55 MASTER CLASS - Prize Giving Ceremony

16:00 Side Act - Jet Pack Man

16:10 Side Act - Boeing C-17 Globemaster Flyby

16:40 Celebration of the Winners

18:00 Activation Zone Closes
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fishbed

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 885
6 125
113
Hétvégén újra Red Bull Air Race lesz Budapesten... vasárnap 16:10-kor C-17 áthúzással

A Flying Bulls gépek közül most ezek lesznek láthatók:
  • North American B-25J „Mitchell“
  • North American T-28B „Trojan“
  • Alpha Jet
  • BO105 S - Media Helikopter
  • AS 350 B3+ "Écureuil"

Tervezett program:

06.21. csütörtök - gyakorlás (délután)

06.22. péntek - gyakorlás


Saturday 23 Jun - Qualifying Day

10:00 Activation Zone Opens

10:50 CHALLENGER CLASS - Free Practice 3

11:10 Side Act - Pal Takats Paramotor

11:50 Side Act - Flying Bulls Aerobatics Team

13:20 MASTER CLASS – Free Practice 3

14:40 Side Act - Peter Besenyei Aerobatic Display

15:00 CHALLENGER CLASS - Qualifying

15:10 Side Act - Jet Pack Man

16:00 MASTER CLASS – Qualifying

17:30 Side Act - Flying Bulls: T28, Alpha Jets, B25

18:00 Activation Zone Closes



Sunday 24 Jun - Race Day

10:00 Activation Zone Opens

10:30 Side Act - Szebi Szóláth Wakeboard

11:00 CHALLENGER CUP

11:10 Side Act - Pal Takats Paramotor

11:40 Side Act - Peter Besenyei Aerobatic Display

12:45 Side Act - Jet Pack Man

12:55 Opening Ceremony

13:00 MASTER CLASS - Round of 14

14:00 Side Act - Flying Bulls: T28, Alpha Jets, B25

14:20 Side Act - Szebi Szóláth Wakeboard

14:30 CHALLENGER CLASS - Prize Giving Ceremony

14:40 Side Act - Flying Bulls Aerobatics Team

15:00 MASTER CLASS - Round of 8

15:30 MASTER CLASS - Final 4

15:55 MASTER CLASS - Prize Giving Ceremony

16:00 Side Act - Jet Pack Man

16:10 Side Act - Boeing C-17 Globemaster Flyby

16:40 Celebration of the Winners

18:00 Activation Zone Closes

Én találtam egy másik változatot, kérdés, melyik a végleges.

16.00 Gripenek, Mi-8, A319

16.10 C-17
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 811
82 297
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 811
82 297
113
Meg tudja valaki mondani, hogy lesz-e a Honvédség részéről gyakorlás a vasárnapi budapesti áthúzás előtt?
És ha igen, mikor?
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 060
31 579
113
Meg tudja valaki mondani, hogy lesz-e a Honvédség részéről gyakorlás a vasárnapi budapesti áthúzás előtt?
És ha igen, mikor?
Szerintem ha lett volna honvédségi gyakorlás akkor azt még pénteken meg kellett volna ejteniük de csak a versenyzőket meg a Flying Bulls gépeket láttam a környéken (viszont cserébe a B-25 hangja megunhatatlan :D )
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem ha lett volna honvédségi gyakorlás akkor azt még pénteken meg kellett volna ejteniük de csak a versenyzőket meg a Flying Bulls gépeket láttam a környéken (viszont cserébe a B-25 hangja megunhatatlan :D )
Engem meglepett, hogy függőleges műrepülő manővereket megengednek a város felett...
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 060
31 579
113
Engem meglepett, hogy függőleges műrepülő manővereket megengednek a város felett...
Szerintem pont ez a szép a pesti futamban, hogy pont a nagyon egyedi helyszín és háttér dobja meg az egész hangulatát. Persze azt el kell mondani, hogy eléggé veszélyes tud lenni azért mind a pilótákra mind a környezetre a város közepén való repülés, mert kis hiba esetén is vagy a Dunába vagy akár egy házra is eshetnek (igaz lehet némelyik több évtizede rohadó ház esztétikáján ez még javítana is). Többen mondják (azt hiszem Kővári is), hogy le kéne vinni az egész versenyt a Balatonhoz, mert ott repülésbiztonságilag sokkalta kedvezőbb, de szerintem pont az egyedi helyszínét vesztené el a verseny és a mostani töredéke lenne a látogatószám.
Például itt a Parlament környéke is tele van cseh meg német szurkolókkal akik nem biztos, hogy egy balatoni futamért még lejönnének akár Sonkának akár Dolderernek szurkolni. Az a pár károgó (már bocsánat ha valakit megsértek vele de eléggé házsártos tudok lenni a Red Bull miatt) aki meg évente előjön az air race kapcsán hogy "tíccsákbe az egészet me' hangos" az azért vegye figyelembe, hogy pl a drága körúti villamos néha hangosabb szokott lenni, mint a repülők és az év cirka 362 másik napján meg olyan haláli nyugalmat varázsolhatnak maguknak amilyet akarnak.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 060
31 579
113
Mielőtt még bárki is magára venné semmi személyeskedés nem célom a kommentemmel csak már kicsit falra mászok, hogy folyton azt kell hallgassam a neten meg minden máshol, hogy "jajj de rossz a red bull és tíccsuk be".
 
M

molnibalage

Guest
Az a pár károgó (már bocsánat ha valakit megsértek vele de eléggé házsártos tudok lenni a Red Bull miatt) aki meg évente előjön az air race kapcsán hogy "tíccsákbe az egészet me' hangos" az azért vegye figyelembe, hogy pl a drága körúti villamos néha hangosabb szokott lenni, mint a repülők és az év cirka 362 másik napján meg olyan haláli nyugalmat varázsolhatnak maguknak amilyet akarnak.
No, azért pár gondolat...
  • A közlekedést nem tilthatod be, mert az közcélú. A közlekedés zajcsökkentése viszont elsődleges cél, nem véletlenül cél a belvásori forgalomcsillapítás. Egy jól megépített villamos közeledési zaja sehol nincs az autóforgalomhoz képest. Az RBR hol közcélú?
  • A RBR gyakorlatilag lakóövezetek kellős közepébe visz be olyan zajforrást, ami ha munkahely lenne, akkor kötelező lenne hallásvédő eszköz használata. A bibi az, hogy az emberek az otthonaikban vannak és kapják a zajterhelést. Nekik osztoganak ingyen ilyet ezközt...? Ja, nem... Részesülnek az egész bevételéből? Ja, nem... Csak szopnak... Most is ülök lasában és vééééééééé, vééééééééééééé... És, ha éjszakai műszak után érnék haza - ahogy sokan és aludnom kéne - akkor IJ? A főnökömet kurvára nem érdekli, hogy miért dolgoznék szarul, ha nem tudok aludni.
  • 13M HUF-ért kaptnak brutálisan nagy közterületre a légtérre kapnak használati engedélyt. Ha én hot-dogos standod akarnék felállítani a Deákon, akkor mennyi lenne nekem ez 1 hétvégére? Nem aránytalan kicsit az egész ahhoz képest, hogy mekkora ezek közösségi és gazdasági haszna?
  • Ok, hogy az RBR indukál (?) valamiféle turizmust, de akkor most hol van a pihenéshez való jog? Meg az emberi élhető környezethez való jog? Felvetődött az, hogy fővárosban is legyen F1 futam Hungaroring helyett. Na, akkor szorult ökölbe a kezem... (Leszarom Monacot, gazdagok élnek, akinek nem tetszik, az elmegye 1 hétvégére. Erre az átlagmagyar nem képes csak úgy.)
Én szeretem a repcsiket, de nem Bp. belvárosában. Mi lesz a következő? Kecsó helyett legyen Bp-n repnap? Akkor nem kell 100-200k embernek leutazni oda, van szállás és minden, ami ennyi embert kezel a fővárosban. Akkor legyen nemzetközi repnap a belvárosaban...? :eek::eek:
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 811
82 297
113
Szerintem pont ez a szép a pesti futamban, hogy pont a nagyon egyedi helyszín és háttér dobja meg az egész hangulatát. Persze azt el kell mondani, hogy eléggé veszélyes tud lenni azért mind a pilótákra mind a környezetre a város közepén való repülés, mert kis hiba esetén is vagy a Dunába vagy akár egy házra is eshetnek (igaz lehet némelyik több évtizede rohadó ház esztétikáján ez még javítana is). Többen mondják (azt hiszem Kővári is), hogy le kéne vinni az egész versenyt a Balatonhoz, mert ott repülésbiztonságilag sokkalta kedvezőbb, de szerintem pont az egyedi helyszínét vesztené el a verseny és a mostani töredéke lenne a látogatószám.
Például itt a Parlament környéke is tele van cseh meg német szurkolókkal akik nem biztos, hogy egy balatoni futamért még lejönnének akár Sonkának akár Dolderernek szurkolni. Az a pár károgó (már bocsánat ha valakit megsértek vele de eléggé házsártos tudok lenni a Red Bull miatt) aki meg évente előjön az air race kapcsán hogy "tíccsákbe az egészet me' hangos" az azért vegye figyelembe, hogy pl a drága körúti villamos néha hangosabb szokott lenni, mint a repülők és az év cirka 362 másik napján meg olyan haláli nyugalmat varázsolhatnak maguknak amilyet akarnak.

A Balatonon már most is megy a sírás a Balaton Sound és más fesztiválok miatt, néha Sármellék és a C-17-esek miatt is. Nem hiszem, hogy örülnének neki :D
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 060
31 579
113
  • A közlekedést nem tilthatod be, mert az közcélú. A közlekedés zajcsökkentése viszont elsődleges cél, nem véletlenül cél a belvásori forgalomcsillapítás. Egy jól megépített villamos közeledési zaja sehol nincs az autóforgalomhoz képest. Az RBR hol közcélú?
  • A RBR gyakorlatilag lakóövezetek kellős közepébe visz be olyan zajforrást, ami ha munkahely lenne, akkor kötelező lenne hallásvédő eszköz használata. A bibi az, hogy az emberek az otthonaikban vannak és kapják a zajterhelést. Nekik osztoganak ingyen ilyet ezközt...? Ja, nem... Részesülnek az egész bevételéből? Ja, nem... Csak szopnak... Most is ülök lasában és vééééééééé, vééééééééééééé... És, ha éjszakai műszak után érnék haza - ahogy sokan és aludnom kéne - akkor IJ? A főnökömet kurvára nem érdekli, hogy miért dolgoznék szarul, ha nem tudok aludni.
A villamosos résszel csak egy példát próbáltam felhozni a zajterhelésre (pl a Kossuth téren az állítólag felújított pálya minden csak nem csendes főleg nyáron) de mondhatnám az alattunk juszt is esténként (lehetőleg 8 után) zongorázó szomszédokat vagy a környék 300 étterméből bármelyiket ami ugyanúgy a pihenést zavarhatja. Én is itt lakok 2 utcával a Duna mellett szóval az egész Red Bullos gyakorlást végighallgathattam és azért bőven volt már párszor olyan, ami zavaróbb volt, mint ez a pár nap.

13M HUF-ért kaptnak brutálisan nagy közterületre a légtérre kapnak használati engedélyt. Ha én hot-dogos standod akarnék felállítani a Deákon, akkor mennyi lenne nekem ez 1 hétvégére? Nem aránytalan kicsit az egész ahhoz képest, hogy mekkora ezek közösségi és gazdasági haszna?
A bérleti díjban biztosan van masszív lobbitevékenység több irányból is (ne felejtsük, hogy az egész rendezvénysorozatot Bessenyei álmodta meg és ő is hozta el Magyarországra, aminek a kezdete óta BP oszlopos helyszín így vélhetően nélküle nagy ívben elkerült volna minket a franchise), de a fizetési részt meg a drága illetékeseknek kellene megoldaniuk a főpolgármesteri hivatalban miközben mi nézőnk örülünk, hogy legalább ezért nem kell (még) fizetni.

Ok, hogy az RBR indukál (?) valamiféle turizmust, de akkor most hol van a pihenéshez való jog? Meg az emberi élhető környezethez való jog? Felvetődött az, hogy fővárosban is legyen F1 futam Hungaroring helyett. Na, akkor szorult ökölbe a kezem... (Leszarom Monacot, gazdagok élnek, akinek nem tetszik, az elmegye 1 hétvégére. Erre az átlagmagyar nem képes csak úgy.)
  1. A fővárosi F1-t én is teljesen hülyeségnek és értelmetlennek tartom mert a Hungaroring pont azért van ott, hogy ilyen versenyeket tartsanak rajta. Mellesleg a belvárosban először egy normális hétköznapot és a parkolást kéne megoldani (egyet értek azzal, hogy csökkenteni kell a forgalmat, de legalább az itt lakók tudjanak helyben parkolni mert pl nálunk akik Veszprém és Pest között ingázunk a kocsi elengedhetetlen), az utakról nem is beszélve.
  2. Megint csak a saját tapasztalatomat tudom idézni és a Parlament környékén ahol fotóztam többségben cseh, német, északi de még amerikai turisták is voltak nem pedig a hazai közönség. Ezek az emberek meg vélhetően minimum egy budapesti hosszú hétvégével kötik össze a RBAR-t ami áttétesen is de jelentős bevételt generál.
Én szeretem a repcsiket, de nem Bp. belvárosában. Mi lesz a következő? Kecsó helyett legyen Bp-n repnap? Akkor nem kell 100-200k embernek leutazni oda, van szállás és minden, ami ennyi embert kezel a fővárosban. Akkor legyen nemzetközi repnap a belvárosaban...? :eek::eek:
Azért vegyük figyelembe, hogy mivel a drága HM 2013 óta képtelen megrendezni egy árva repnapot Kecsón, így a RBAR részben ennek egyfajta pótlása a hazai repülős közönség számára. (pl. a holnapi honvédségi beugró) Amúgy ha már felmerült az ötlet én simán megtartanám a kecskeméti repnapot Debrecenben vagy akár Pápán.
 
  • Tetszik
Reactions: ZeiG