A magyar gyár 2023 elején indul, az övék 2025ben. Mi 172 magyar Lynxet terveztünk eredetileg itt gyártani, de valszeg több lesz, az első 46db egy része is itt készül majd, gyorsan haladt az építkezés.
A szlovakok 152 Lynxükből 122-őt szerelnek össze otthon. Minumum 30db Lynx teljesen összeszerelt exportunk van. De ugye ennél több. 1 Lynx 6.000 alkatrészből áll. Több részegység, kukcselem, az itthoni gyárból megy oda. Ez volt anno is a terv. Konkrétan az történik, amit a fószer mondott, csak nem figyeltetek!!!
Lásd ezt a tavaly augusztusi!!! cikke!!
Elismeréssel nyilatkozott lapunknak Paul Walf, a német Rheinmetall közép-európai koordinátora a magyar nemzeti hadiipari stratégiáról és a modernizációs törekvésekrő
www.magyarhirlap.hu
Paul Walffal, a német cég közép-európai koordinátora
Egy esetleges siker a Lynxszel a szlovák vagy cseh hadseregnél mit jelenthetne a magyar gyártóközpont számára?
– Ahogy említettem, kezdő beszerzőnek lenni és az ehhez tartozó befektetésekkel járnak bizonyos kisebb kockázatok, de ez egyben hatalmas lehetőségeket is rejt magában. Megérti, hogy nem mehetek részletekbe a bizalmas jellegű szlovák és cseh beszerzési folyamatokkal kapcsolatban, de a lehetőségeket részletezhetjük úgy Magyarország, mint szomszédai javára is.
Ha ez egyik vagy esetleg mindkét ország beszerezné a Lynxet a közeljövőben, itt egyedi lehetőség kínálkozna egy ipari hálózat és politikai együttműködés kialakítására. Egy ilyen ipari–politikai partneri kapcsolatban a termékek a szlovák és cseh beszállítóktól harmonizálva lehetnének a Lynx-gyártóközponttal, ami jelentősen megnövelné a legyártott termékek mennyiségét és egyben a gazdasági hozamot mindhárom ország javára.
Magyarország számára ez azt jelentené, hogy a Lynx-alvázkeret, -alkatrészek, -alrendszerek exportra kerülhetnek Zalaegerszegről a környező országok felé, ami megnövelhetné a foglalkoztatottságot és a bevételeket, de egyben az egész ágazat hosszú távú fenntarthatóságát is növelné.
Ugyanez lenne érvényes, ha esetleg gyártóközpontok alakulnának Szlovákiában vagy Csehországban.
Ugyanebből a cikkből, ezzel lesz több a magyar gyár. (persze a kezdő szett leszállításán túl)
Lesz itt egy csúcstechnológiával ellátott kísérleti létesítmény, köztük egy klíma- és elektromágnes-kompatibilis helyiség vagy lőtér is, csak hogy néhányat megnevezzek.
A modern gyártási és tesztképességek kombinációja tehát azt jelenti, hogy ez a magyarországi létesítmény nemcsak gyártani fogja a harckocsikat, de kutatási és fejlesztési központnak is otthont ad. Nagyon kevés létesítmény létezik a világon, amely ilyen ideális feltételeket tudna nyújtani a fejlesztéshez.
A szlovák export pedig az jelenti, onnan jön ide a torony. Ez az egész így jóval költséghatékonyabb lesz. Nagyobb darabszámot fognak a részelemekből lenyomni a kész Lynx nagy részét meg mki maga legózza össze.