Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 642
42 064
113
Nah, ha mki túl van a döbbeneten, akkor nézzük a tényeket. Ez az ajánlat a magyar ajánlat része, tehát nem átverve vagyunk, hanem velünk egyeztetve van. Úgymond a terv része, a Közép - Európai Rheinmetall komlexum eleme, a magyar gyár kistestvére.

Nézzük a számokat, mert sokatmondó.
Zala 60 mrd HUF beruházás, Szlovákia 10-11 mrd HUf beruházás. Érezni a különbséget???
De nézzük tovább.
A magyar 25.000m2-es gyár, a szlovak 12.000m2-es gyár. Kisöcsi. :cool:

De nem is a méret a lényeg, hanem mi lesz benne? Nálunk az öszeszerelés, gyártás mellett zajlik majd a kutatás - fejlesztés, különböző tesztlaborok, Szlovákiában toronygyártás, összeszerelés. Meg egy kis offroad pálya. A miénk 2,5 hektár az övék 1,5 hektár.
Melósok nálunk 500 fő, náluk 150 fő.

Kell még mondanom vmit, Ildikó??

Persze kell, folytatom is. :cool:
Akkor fejtsd meg légyszi, hogy ha minden Szlovákiában készül, amit a közlemény felsorol, akkor mi mit is viszünk oda? Mitől magyar a szlovák Lynx? Miért a magyar állam adta az ajánlatot, ha alig lesz benne magyar elem?

"The Moldava plant will manufacture chassis and turrets for the Lynx IFV as well as handling systems integration, testing and paintwork."
A motor, váltó elektronika, lánctalp német import lesz. Ebbe mi tényleg nem fogunk vinni szinte semmit...
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 737
113
A magyar gyár 2023 elején indul, az övék 2025ben. Mi 172 magyar Lynxet terveztünk eredetileg itt gyártani, de valszeg több lesz, az első 46db egy része is itt készül majd, gyorsan haladt az építkezés.

A szlovakok 152 Lynxükből 122-őt szerelnek össze otthon. Minumum 30db Lynx teljesen összeszerelt exportunk van. De ugye ennél több. 1 Lynx 6.000 alkatrészből áll. Több részegység, kukcselem, az itthoni gyárból megy oda. Ez volt anno is a terv. Konkrétan az történik, amit a fószer mondott, csak nem figyeltetek!!!

Lásd ezt a tavaly augusztusi!!! cikke!!

Paul Walffal, a német cég közép-európai koordinátora

Egy esetleges siker a Lynxszel a szlovák vagy cseh hadseregnél mit jelenthetne a magyar gyártóközpont számára?

– Ahogy említettem, kezdő beszerzőnek lenni és az ehhez tartozó befektetésekkel járnak bizonyos kisebb kockázatok, de ez egyben hatalmas lehetőségeket is rejt magában. Megérti, hogy nem mehetek részletekbe a bizalmas jellegű szlovák és cseh beszerzési folyamatokkal kapcsolatban, de a lehetőségeket részletezhetjük úgy Magyarország, mint szomszédai javára is.

Ha ez egyik vagy esetleg mindkét ország beszerezné a Lynxet a közeljövőben, itt egyedi lehetőség kínálkozna egy ipari hálózat és politikai együttműködés kialakítására. Egy ilyen ipari–politikai partneri kapcsolatban a termékek a szlovák és cseh beszállítóktól harmonizálva lehetnének a Lynx-gyártóközponttal, ami jelentősen megnövelné a legyártott termékek mennyiségét és egyben a gazdasági hozamot mindhárom ország javára.

Magyarország számára ez azt jelentené, hogy a Lynx-alvázkeret, -alkatrészek, -alrendszerek exportra kerülhetnek Zalaegerszegről a környező országok felé, ami megnövelhetné a foglalkoztatottságot és a bevételeket, de egyben az egész ágazat hosszú távú fenntarthatóságát is növelné. Ugyanez lenne érvényes, ha esetleg gyártóközpontok alakulnának Szlovákiában vagy Csehországban.



Ugyanebből a cikkből, ezzel lesz több a magyar gyár. (persze a kezdő szett leszállításán túl)

Lesz itt egy csúcstechnológiával ellátott kísérleti létesítmény, köztük egy klíma- és elektromágnes-kompatibilis helyiség vagy lőtér is, csak hogy néhányat megnevezzek.

A modern gyártási és tesztképességek kombinációja tehát azt jelenti, hogy ez a magyarországi létesítmény nemcsak gyártani fogja a harckocsikat, de kutatási és fejlesztési központnak is otthont ad. Nagyon kevés létesítmény létezik a világon, amely ilyen ideális feltételeket tudna nyújtani a fejlesztéshez.


A szlovák export pedig az jelenti, onnan jön ide a torony. Ez az egész így jóval költséghatékonyabb lesz. Nagyobb darabszámot fognak a részelemekből lenyomni a kész Lynx nagy részét meg mki maga legózza össze.
 

Gari

Well-Known Member
2020. szeptember 13.
556
1 574
93
Akkor fejtsd meg légyszi, hogy ha minden Szlovákiában készül, amit a közlemény felsorol, akkor mi mit is viszünk oda? Mitől magyar a szlovák Lynx? Miért a magyar állam adta az ajánlatot, ha alig lesz benne magyar elem?

"The Moldava plant will manufacture chassis and turrets for the Lynx IFV as well as handling systems integration, testing and paintwork."
A motor, váltó elektronika, lánctalp német import lesz. Ebbe mi tényleg nem fogunk vinni szinte semmit...
Az nem lehet, hogy a szlovák gyár valahogy adminisztratív/pénzügyi szempontból a magyar alá fog tartozni? Így az ajánlatot a magyar anyacég adja be, és a profit is a magyar cégen keresztül lesz kiszivattyúzva Németországba.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
H

Hummen23

Guest
A magyar gyár 2023 elején indul, az övék 2025ben. Mi 172 magyar Lynxet terveztünk eredetileg itt gyártani, de valszeg több lesz, az első 46db egy része is itt készül majd, gyorsan haladt az építkezés.

A szlovakok 152 Lynxükből 122-őt szerelnek össze otthon. Minumum 30db Lynx teljesen összeszerelt exportunk van. De ugye ennél több. 1 Lynx 6.000 alkatrészből áll. Több részegység, kukcselem, az itthoni gyárból megy oda. Ez volt anno is a terv. Konkrétan az történik, amit a fószer mondott, csak nem figyeltetek!!!

Lásd ezt a tavaly augusztusi!!! cikke!!

Paul Walffal, a német cég közép-európai koordinátora

Egy esetleges siker a Lynxszel a szlovák vagy cseh hadseregnél mit jelenthetne a magyar gyártóközpont számára?

– Ahogy említettem, kezdő beszerzőnek lenni és az ehhez tartozó befektetésekkel járnak bizonyos kisebb kockázatok, de ez egyben hatalmas lehetőségeket is rejt magában. Megérti, hogy nem mehetek részletekbe a bizalmas jellegű szlovák és cseh beszerzési folyamatokkal kapcsolatban, de a lehetőségeket részletezhetjük úgy Magyarország, mint szomszédai javára is.

Ha ez egyik vagy esetleg mindkét ország beszerezné a Lynxet a közeljövőben, itt egyedi lehetőség kínálkozna egy ipari hálózat és politikai együttműködés kialakítására. Egy ilyen ipari–politikai partneri kapcsolatban a termékek a szlovák és cseh beszállítóktól harmonizálva lehetnének a Lynx-gyártóközponttal, ami jelentősen megnövelné a legyártott termékek mennyiségét és egyben a gazdasági hozamot mindhárom ország javára.

Magyarország számára ez azt jelentené, hogy a Lynx-alvázkeret, -alkatrészek, -alrendszerek exportra kerülhetnek Zalaegerszegről a környező országok felé, ami megnövelhetné a foglalkoztatottságot és a bevételeket, de egyben az egész ágazat hosszú távú fenntarthatóságát is növelné. Ugyanez lenne érvényes, ha esetleg gyártóközpontok alakulnának Szlovákiában vagy Csehországban.



Ugyanebből a cikkből, ezzel lesz több a magyar gyár. (persze a kezdő szett leszállításán túl)

Lesz itt egy csúcstechnológiával ellátott kísérleti létesítmény, köztük egy klíma- és elektromágnes-kompatibilis helyiség vagy lőtér is, csak hogy néhányat megnevezzek.

A modern gyártási és tesztképességek kombinációja tehát azt jelenti, hogy ez a magyarországi létesítmény nemcsak gyártani fogja a harckocsikat, de kutatási és fejlesztési központnak is otthont ad. Nagyon kevés létesítmény létezik a világon, amely ilyen ideális feltételeket tudna nyújtani a fejlesztéshez.


A szlovák export pedig az jelenti, onnan jön ide a torony. Ez az egész így jóval költséghatékonyabb lesz. Nagyobb darabszámot fognak a részelemekből lenyomni a kész Lynx nagy részét meg mki maga legózza össze.
Már hogy a fenébe jönne ide torony, ha az ő gyáruk '25-ben indul?
Addigra a mi lynxeink torony nélkül szaladgálnak?
Csak nálunk lesz lynx gyár, valahol kell tornyokat is gyártani.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 642
42 064
113
Már hogy a fenébe jönne ide torony, ha az ő gyáruk '25-ben indul?
Addigra a mi lynxeink torony nélkül szaladgálnak?
Csak nálunk lesz lynx gyár, valahol kell tornyokat is gyártani.
Szerintem nálunk vagy a németeknél készül a torony a magyar Lynxekre. Ha a szlovák projekt beesik, akkor az utolsó 50-100 tornyot tőlük vesszük...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 737
113
Az nem lehet, hogy a szlovák gyár valahogy adminisztratív/pénzügyi szempontból a magyar alá fog tartozni? Így az ajánlatot a magyar anyacég adja be, és a profit is a magyar cégen keresztül lesz kiszivattyúzva Németországba.
Ezt nem tudjuk. 1 biztos. A szlovák ajánlatot a magyar állam adta be. Szerintetek, hogyan tudna minket így az RM átverni?? Már régen mondom, saját gyártás nélkül sehol sem nyer a Lynx. Ez a pályázott IFV-k közül a legdrágább, de a legmodernebb is. Ezért kell szlovák összeszerelés, részegységgyártás export. Szimbiózisban lesz a szlovák és a magyar gyár, de egyértelműen a magyar az agy. Lásd méret, beruházás költsége. Nyerni fog Szlovákiában a Lynx, már a kiírt pályázati leszállítások ütemezéséből látszik. Ezt a pályázatot nekünk írták ki.

A lényeg, hogy a magyar gyárban olyan alap, kukcselemek fognak készülni, amik szervesen kapcsolódnak a többi szlovák-cseh-görög gyárhoz. Mint a polip, ahol azl központ mi vagyunk, kis szlovák, cseh csápokkal. :cool:

Esetleg a szlovén rendelést saját jogon lepörgetjük, meg mindenhova a kezdő 20-30%-ot.

Nem kell bexarni. :p Ez egy fasza üzleti stratégia. :cool:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 737
113
Akkor fejtsd meg légyszi, hogy ha minden Szlovákiában készül, amit a közlemény felsorol, akkor mi mit is viszünk oda? Mitől magyar a szlovák Lynx? Miért a magyar állam adta az ajánlatot, ha alig lesz benne magyar elem?

"The Moldava plant will manufacture chassis and turrets for the Lynx IFV as well as handling systems integration, testing and paintwork."
A motor, váltó elektronika, lánctalp német import lesz. Ebbe mi tényleg nem fogunk vinni szinte semmit...
Eggyel lentebb idéztem az RM üzleti tervét, benne van.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 737
113
Békeidőben sem a legjobb stratégia a bolygó másik feléről hozatni ilyen kulcsfontosságú rendszereket.
Baj esetén vajon kiszolgálnának bennünket a szlovákok?
Nem tervezünk Szlovakiával konfliktust, mert az a magyar állam és gazdaság végét jelenthetné.

B terv, Bkitzkrieg. :hadonaszos:
Ezért van Szepsiben a gyár. Lásd a térképet.
 
  • Imádom
  • Tetszik
Reactions: hana and Aladeen

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Ausztrália, ahol a mostani Lynxekre is készül a torony.
Igen szerintem a mi Lynxeinkre az összes Ausztráliából fog jönni. Szlovákiából max akkor ha lesz Lynx utánrendelés. De viszont a 8X8-ra minden további nélkül jöhet onnan a torony. Már ami IFV config lesz. A többi meg gondolom Vipera hazai gyártásból. Az mad csak valamikor 2028 környékén indul, szóval akkor már lesz nekik kapacitás. Lehet ez van nekik belengetve.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 737
113
Fél off

Ez sem véletlen


továbbá a szárazföld területén számos közös gyakorlat végrehajtására, katona-egészségügyi és haditechnikai együttműködésre. A kétoldalú együttműködést továbbra is jelentős részben a NATO-, EU- és V4 tagságból fakadó feladatok határozzák meg. A március közepén NATO aktiválásra kerülő Közép-európai Többnemzeti Hadosztály-parancsnokság (HQ MND-C) szintén fontos eleme kétoldalú együttműködésünknek, hiszen Magyarország és Horvátország mellett Szlovákia is keretnemzetként vesz részt a parancsnokság munkájában.
...
A tárgyalást követően Hajnik László ezredes, a Honvédelmi Minisztérium Nemzetközi Együttműködési Főosztály főosztályvezetője és dr. Martin Sklenár, a Szlovák Védelmi Minisztérium védelempolitikai igazgatója aláírta a két minisztérium Kétoldalú Katonai Együttműködési Tervét. Összesen ötven konkrét együttműködési programról született megállapodás a 2022-es évre, amelyből Magyarország területén huszonhárom, Szlovákia területén huszonhét valósulhat meg
 
  • Tetszik
Reactions: polyfag

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 604
14 819
113
Fél off

Ez sem véletlen


továbbá a szárazföld területén számos közös gyakorlat végrehajtására, katona-egészségügyi és haditechnikai együttműködésre. A kétoldalú együttműködést továbbra is jelentős részben a NATO-, EU- és V4 tagságból fakadó feladatok határozzák meg. A március közepén NATO aktiválásra kerülő Közép-európai Többnemzeti Hadosztály-parancsnokság (HQ MND-C) szintén fontos eleme kétoldalú együttműködésünknek, hiszen Magyarország és Horvátország mellett Szlovákia is keretnemzetként vesz részt a parancsnokság munkájában.
...
A tárgyalást követően Hajnik László ezredes, a Honvédelmi Minisztérium Nemzetközi Együttműködési Főosztály főosztályvezetője és dr. Martin Sklenár, a Szlovák Védelmi Minisztérium védelempolitikai igazgatója aláírta a két minisztérium Kétoldalú Katonai Együttműködési Tervét. Összesen ötven konkrét együttműködési programról született megállapodás a 2022-es évre, amelyből Magyarország területén huszonhárom, Szlovákia területén huszonhét valósulhat meg
Akkor legen itt a szlovák változat is:
https://www.mosr.sk/51153-sk/sloven...ualnych-otazkach-spoluprace-v-oblasti-obrany/

A kétoldalú védelmi együttműködésről, valamint aktuális biztonsági kérdésekről tárgyalt csütörtökön Budapesten a Katonai és Egyéb Biztonságpolitikai Ügyekkel Foglalkozó Szlovák-Magyar Vegyes Bizottság – különös tekintettel az Ukrajna elleni provokáció nélküli orosz agresszióra és az ehhez kapcsolódó menekültválságra. A szlovák védelmi minisztériumot ezen a találkozón Marian Majer államtitkár képviselte. Munkatársa Szabó István, a Honvédelmi Minisztérium államtitkára volt.

Szlovákia eltökélt szándéka, hogy továbbra is erőteljes támogatást nyújt Ukrajnának, nemcsak politikailag, hanem humanitárius segélyek és katonai felszerelések szállításával is. Mindent megteszünk ennek érdekében” – mondta M. Majer.

A találkozó témája volt mindkét ország NATO-n és EU-n belüli tevékenysége is, köztük a Permanent Structured Cooperation (PESCO), amelyben Szlovákia és Magyarország több projektben is tagként találkozik.

A tárgyalások során a felek egyetértettek a közös gyakorlatok és kiképzések fontosságában, valamint abban, hogy érdekeltek ezek a tevékenységek a jövőben is. Marian Majer államtitkár kiemelte a fegyverkezés terén a kölcsönös együttműködés lehetőségét is.

A Szlovák-Magyar Vegyes Bizottság egyike annak a tizenkét (eredetileg tizenegy) szlovák-magyar vegyes bizottságnak, amelyeket a Szlovák Köztársaság és Magyarország között létrejött 1995-ös jószomszédsági és baráti együttműködési szerződés alapján hoztak létre. A Bizottság egy alkalommal rendszeresen ülésezett. 1999 óta egy év, mindig felváltva Szlovákiában és Magyarországon.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Saját kútfőből azt gondolom, lehet, hogy tévedek, hogy Zegerszegen a mostani ütemezéssel egyszerűen nem lehetséges a szlovákok igényére is harcjárműveket gyártani, kellett egy másik összeszerelő üzem. Mivel a tót munkás olcsóbb mint a germán (török :) - ezért inkább oda raknak egyet (+ PIAR is, hiszen a szlovák gyártás).. Az, hogy az ottani üzem milyen alá-fölérendeltségi viszonyban lesz, a RM Hungary-val az más kérdés.. Egyébként igy-is úgy-is Pappenberg papa zsebében fog az EUR- kikötni..

Ha már EUR. Kiváncsi lennék a beszakadt forint a különféle beruházásokat, beszerzéseket mennyire drágítja meg. Amit eddig nem kötöttünk le - nem sorolom fel, amit tudok, mert nem akarok erről írni egy háborús időszakban - az már faszán 20%-al többe kerül forintban, nos a HM költségvetése, a beszerzési költségek, az egész magyark költségvetés nemzeti fizetőeszközben van meghatározva..
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 737
113
Saját kútfőből azt gondolom, lehet, hogy tévedek, hogy Zegerszegen a mostani ütemezéssel egyszerűen nem lehetséges a szlovákok igényére is harcjárműveket gyártani, kellett egy másik összeszerelő üzem. Mivel a tót munkás olcsóbb mint a germán (török :) - ezért inkább oda raknak egyet (+ PIAR is, hiszen a szlovák gyártás).. Az, hogy az ottani üzem milyen alá-fölérendeltségi viszonyban lesz, a RM Hungary-val az más kérdés.. Egyébként igy-is úgy-is Pappenberg papa zsebében fog az EUR- kikötni..

Ha már EUR. Kiváncsi lennék a beszakadt forint a különféle beruházásokat, beszerzéseket mennyire drágítja meg. Amit eddig nem kötöttünk le - nem sorolom fel, amit tudok, mert nem akarok erről írni egy háborús időszakban - az már faszán 20%-al többe kerül forintban, nos a HM költségvetése, a beszerzési költségek, az egész magyark költségvetés nemzeti fizetőeszközben van meghatározva..
Bármilyen meglepő, de 12 Ft-al gyengébb most az euró mint jan. 1-én. Ez bezuhanás??? 3%-os gyengülés.

2021-ben meg teljes évben gyakorlatilag hullámzott, de nem valtozott a forintárfolyam. Év elején 360 ft volt év végén 369ft. 2,5%-os éves gyengülés volt, nem 20%.

Ez a január
EUR-MNBkozeparfolyam-2022-01.png




A szlovák gyár azért kellett, mert ezzel lehet nyerni a kinti projekten. A csehek ezt elbalfaszkodták. Az első zalai gyár lett a központi K+F alap Lynx gyár. A második viszi a toronygyártást. Úgy néz ki ők lesznek a szlovákok. Kölcsönösen sok export lehetőség, olcsóbb gyártás. Mindkettő tud majd külföldre is termelni. Sőt az új szerződések kezdő szettjét teljes egészében is legyártjuk, nem csak részalkatrészegységek beszallitasa lesz.

Persze, ha olyan vevő jön mind az olaszok, 400 Lynxszel, ők külön kategoria, kapnak 1 teljes értékű gyárat, de onnan is fog Zalába pár eurocent beesni.

Jah, és mivel az RM Hu fele magyar, nemcsak Papi zsebében csörög az euró, hanem az állami, közvetetten a HM büdzsébe is.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and éber

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 218
33 484
113
Mit csodálkoztok?RM bárkinek eladja a Lynxet helyi ősszeszereléssel,és amit a helyi iper képes beszállitani,azt beszállithatja.
Semmi extra képesség nem lesz Zegen,ami miat ne lehetne bármiféle egyébb országba való RM Lynx üzletből kihagyni.Sima gazdasági költséghatékonysági kérdés,hogy Zeg bekerül e egy ilyen üzletbe beszállitóként (illetve részegység ősszeszerelő üzemként) vagy nem.
Avagy,ahogy a kedves vevő parancsolja.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Ez a RM üzletpolitikája: nem a harcjárművet adja el (nem akar Németországban befektetni, kicsit drága lenne a termék a német gyártási költségekkel) hanem a know-how-t, a mérnöki tudását és mindenki magának gyárt majd. (ha az olaszoknál is nyer akkor az olaszok is fognak gyártani) Sokkal sikeresebb üzletpolitika mint pld a KMW-é amely a terméket értékesíti. Mivel nálunk is gyártani fog,csak így van esélye a szlovákoknál is. A szlovák néplélek nem fogadta volna el, hogy magyar harcjárművet vesznek. De a 30 milliós befektetés jóval kisebb üzemet takarhat. Valószínűleg az összeszerelés fog itt történni majd később az üzembentartás. Magyar szempontból még jobb is, mert így is 2028-ig tart mire legyártják a jelenlegi megrendelést. És akkor még a lehetséges további megrendelésről nem is beszéltünk. Attól nem kell félni, hogy nem lesz munkája az üzemnek, mert a zalai gyár nemcsak Lynx-et fog gyártani, hanem szerintem Skyranger-t is sőt a 120 mm-es löveggel szerelt Lynx-et is. Szerintem a RM sem aggódik: a következő években (Putyinnak köszönhetően) rengeteg megrendelés lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85