Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 079
130 127
113
Amennyiben ott megjelenik a harctéren, jó eséllyel ez lesz a leg potensebb gyalogsági harcjármű. Én konkrétan, az aktív védelmi rendszerére lennék kíváncsi, élesben.
Minden mást, le tudtunk tesztelni a gyártás közben, mi is, a hosszú tesztekkel. A tesztek nagyon alaposak, mindenre kiterjed szerintem.
Hát szerintem az nem lesz rajta ha egyáltalán megérkeznek hozzájuk.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 556
41 869
113
Ja lehet, pedig jó lenne tudni nekünk, hogy mit tud a védelem.
Csak lehet, hogy zsákmány lesz és így megtanulják az oroszok zavarni a radarját/érzékelőit az APS-nek...szóval nem biztos, hogy jó ötlet kiadni. Sztem ezt nem fogják megkapni az ukránok.

Kb. annyit tudhat majd az ukrán verzió mint egy CV9040: passzív páncélzat, meg egy erős gépágyú - ABM képesség talán. Ennyi.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 472
113
Hát szerintem az nem lesz rajta ha egyáltalán megérkeznek hozzájuk.
Nem tartom valószínűnek, hogy valóban Lynx-et szállítanának az ukriknak. Ha az oroszok zsákmányolnak egyet akkor a RM elköszönhet az USA tendertől. Ami nagyjából az évszázad harcjármű üzlete. Papi csak eteti az ukrikat: nem Lyxet akar nekik eladni hanem a senkinek nem kellő Leo1-ket, esetleg Fuchs-t meg a lényeget: lőszert. Na abból minnél többet. A Lynx, Panther csak a soha meg nem érkező mézesmedzag, az ukrik meg ragadnak rá. Azt el kell ismerni, hogy kiváló értékesítő.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 106
80 894
113
Helyzetjelentés Görögországból...

 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 079
130 127
113
Helyzetjelentés Görögországból...

Jujj papi itt is leígérte a csillagokat.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 326
96 652
113
Helyzetjelentés Görögországból...

Innen is kigolyózzák a KMW-t....
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 326
96 652
113
Helyzetjelentés Görögországból...

Rheinmetall: Görögország ipari partnere a Lynx programban – és a Marder az asztalon,

Jelentésünk első részében Görögország számára felmerülő lehetőségről, hogy részese legyen az európai védelmi ipar fejlesztéseinek, és különösen a páncélozott harcjárművek (AMC) területén, amely a Görög Hadsereg állandó követelménye ( HE), átfogó áttekintést végeztünk, hogy felvázoljuk a jelenlegi helyzetet, és összekapcsoljuk azt a korábbi német TOMA Lynx-javaslattal, amely visszatér egy lényegesebb változathoz.

Emlékezzünk vissza, hogy 2022 elején a német KMW közismert ajánlata volt a Rheinmetall -lal közösen és együttműködve ipari létesítmények létrehozására hazánkban. Egy megállapodáscsomag részeként, amely magában foglalja a görög Leo 2 A 4 harckocsik magasabb szintre történő átépítését , egészen a Leo 2A7-ig, ha ezt végül gazdaságilag megvalósíthatónak ítélik, és (főleg) Görögország részvételét a TOMA Lynx programban a meglévő görög igények kielégítésére, a német hadsereg készleteiből nagyszámú, különféle típusú használt páncélozott jármű beszerzéséhez kapcsolódóan, köztük jelentős mennyiségű Marder 1A3.

2022. június végén érkezett meg a GES javaslataival a "csomag" javaslat a 183 db Leo 2A4 köztes oldatos tartály Leo 2A7HEL-re való korszerűsítésére és az alakulatok új TOMA Lynx-szel való megerősítésére. a Parlament jóváhagyásra... de nem ment át!

Az ukrajnai orosz invázió utáni korszakban, amikor a nemzetközi színtéren sok minden megváltozott, ma már számos fejlemény zajlik a védelem területén Európában és azon túl is, amelyek közül többet elemeztünk tegnapi bejegyzésünkben. Ezek a fejlemények nagymértékben elindítják jelen pillanatban a német fél új javaslatát.

Ami – legalábbis részben – állandó paraméterként megmarad, az a német érdeklődés a Görögországgal való együttműködés iránt , amelyet információink szerint már görög részről is hirdettek. Nemcsak a TOMA Lynx programjának „másnapjáról” , hanem felhívásról is van szó, hogy hazánk is vegyen részt a terület gyors fejlődésében .

Ezen túlmenően tartalmaz egy speciális rendelkezést, amely a korábbi programokból származó összes meglévő követelést kiegyenlíti.

Legfőbb különbsége az előzőhöz képest abban rejlik, hogy ma már csak a Rheinmetall -tól származik , KMW nélkül, több okból kifolyólag, bár a fő kettő (és egymással összefüggő) a rivalizálásuk (amely a közös érdekek miatt Németországon belülre került, ill. a német kormány folyamatos intervenciós politikája), amely az európai verseny miatt rohamosan fejlődik, és (főleg) a Rheinmetall pozíciójának erősödése a nemzetközi porondon , ahogy az tegnapi bejegyzésünkből is kitűnik.
..
Új, javított javaslat
A Görögországnak szóló javaslat ezúttal is egy gyár létrehozásán alapul, a Rheinmetall által felállított többi megfelelő létesítmény mintájára, köztük az ausztráliaira és a magyarországira is, de saját igényeinknek és követelményeinknek megfelelően. Megfelelő helyen, amelyet a görög kormány jelez, és talán más célokat is szolgál, például munkahelyek teremtését egy adott földrajzi területen.

A cél az, hogy a szerződés aláírásától számított két éven belül elkészüljön a gyár , amely idő lerövidíthető más alkatrészek kiaknázásával. Itt gondolhatnánk például az ELVO felvásárlására, amelynek feltételezett tulajdonosváltása és új, „terhelő” távlatok megteremtése nem csak úgy tűnik, hogy megrekedt, de a hírek szerint teljes zsákutcába vezet.

Az ipari infrastruktúra a Rheinmetall meglévő görögországi partnereivel vagy más olyan partnerekkel együttműködve jön létre, amelyeket a görög kormány kívánhat a tárgyalások keretében, és teljes egészében a német vállalat finanszírozza.

A Lynx család járműveinek gyártási programjának megvalósítására fog összpontosítani az ES TOMA igényeire, az előző egyeztetett javaslatban szereplő 205 járműben, vagy más számban, ha ezt azóta kiigazították.

A témával kapcsolatban hangsúlyoznunk kell, hogy a Görög Hadsereg új TOMA-k utáni törekvését (amennyire ismert és valószínűleg továbbra is pontos) soha nem rontotta le egy magas (ha nem az első) prioritású program (a lábjegyzettel, amelyet tegnap említettünk az UH-ról). 60 és Stefanovikeio). Az USA-ból származó használt Bradley-k felkutatása kötelező volt , amikor a további Marder 1-ek beszerzése az ügy bűnügyi kezelése miatt elpárolgott, bár mint alább látni fogjuk, ez az ügy ismét terítéken van.

A gyár fő célja a Lynx gyártása (és nem egyszerű összeszerelése) lesz , bár természetesen kiszolgálhatna jövőbeli vagy ezzel párhuzamosan más programokat is: például a TOMB M113 és a LEONIDAS frissítését, amire egy görög javaslata van. cég (EODH), vagy ki kell cserélni az ES gördülőállományát , vagy akár meg kell valósítani a Greek Leopard 2A4s frissítését. Mindenesetre nem igényel más projekt hozzárendelését, a fő objektumon túl, és a Rheinmetall kategorikusan állítja, hogy nincsenek "rejtett sorok"

Ezzel szemben információink szerint a cég azt ígéri, hogy akár háromszor több munkát is hoz a görög gyárába , mint amennyit a Lynx-szel kiszabnak, aminek semmi köze nem lesz a görög programokhoz ( nem - görög mű ). Megjegyzendő, hogy az egyes programok ipari infrastruktúrájának létrehozása, mint például a TOMA Lynx esetében, különleges jelentéssel bír, ha ezután vagy más programokat tud kiszolgálni, vagy átruházással ipari projektet vállal. Ezt a Rheinmetall nem csak megígéri, de bebizonyította, hogy megvan a rendelésállománya is (ellentétben a többi páncéljármű-gyártó céggel, amelyek de facto nem képesek teljesíteni és betartani az ilyen ígéreteket).

Természetesen a létrejövő létesítmények a TOMA-k gyártási programjának végén szolgálják majd a támogatásukat az „életcikluson” keresztül, beleértve a szükséges korszerűsítéseket is, hogy a harci értéket megtartsák a várható szolgálati időre. Ugyanakkor a görög hadsereg által megvalósított változatok, például hibridek vagy más járművek (és más fent említett programok) közös fejlesztésének lehetősége is nyitva áll.

Az egyértelmű, hogy a Rheinmetall hosszú távú partnerséget keres Görögországgal, amit a görög félnek meg kell erősítenie és tisztáznia kel
l.

A javaslat részletei
A Rheinmetall javaslata a fenti különbségek ellenére sem tűnne ki, ha nem lenne más kritikus jellemzője.

Véleményünk szerint az első és legfontosabb az, hogy a német cég fenntartja a Lynx "csomagért" 2021-22-ben adott árait , ami a felmerült vertikális költségnövekedéssel... kereskedelmileg elképzelhetetlennek tekinthető. Nyilvánvalóan - méreténél fogva - megteheti, vállalva a terheket ebben a fázisban, de elsősorban Görögországgal való együttműködési vágyának gyakorlati bizonyítéka .

Bár az árak általában nem ismertek a védelmi felszerelések adásvételi szerződéseiben, más esetekből ítélve a 2021 és 2024 közötti időszakban a fegyverrendszerek árának becsült növekedése meghaladhatja a 20%-ot.

A második és legkritikusabb, hogy a javaslatban szerepel a finanszírozás megtalálása kedvező kamatozású és feltételes időszakra - ami, mint említettük - egy évtizedre meghosszabbítja a törlesztést , olyan részletekben, amelyek jobban szolgálják a görög költségvetést. A németek megértik az ilyen nagy fegyverkezési programok finanszírozásának nehézségeit, és úgy ítélik meg, hogy egy adott időpontban a végrehajtásuk mellett vagy ellen való döntés elsősorban finanszírozás kérdése.

A harmadik és ugyanilyen fontos jellemző, hogy újra az asztalra hozza azt a lehetőséget, amelyről sokan azt hittük, hogy elveszett, nevezetesen egy köztes megoldás megtalálását , amely a görög hadsereg számára lényegében fedezi a TOMA további igényeit.

Információk szerint legalább 100-120 darab TOMA Marder 1A3-ra vonatkozó kötelezettségvállalásról van szó, amely lehetővé teszi két vagy akár három motoros gyalogzászlóalj megalakulását (a ma létező egyetlen mellett) és további járművek beszerzésének lehetőségét. . Amint azt tegnapi bejegyzésünkben is említettük, a német hadsereg, bár jelentős belső problémák miatt késik, minden Marder 1A3/A5-ös nyugdíjba vonulására készül (az előbbiek közül többet termikus periszkópokkal frissítettek az utóbbiak szintjére). Megfelelő intézkedésekkel a Lynx program keretében ezek a TOMA-k Görögországba kerülhetnek (nem pedig Ukrajnába), ami kompenzálja az elveszett lehetőséget 2022-ben.

Nyilvánvaló, hogy a Marder 1A3/A5, sőt a gyári gyártásúak beszerzése a fő TOMA program kompenzációs előnyeként semmiképpen sem hasonlítható egy Bradley-koncesszióhoz, amely a felét megközelítő költséggel gyári átépítést igényel. hogy egy új páncélozott harci jármű a Lynx kategóriában.

A TOMA program megvalósítása, mint hangsúlyoztuk, az ES prioritásai közé tartozik, amelyben nyilvánvalóan a legjobb megoldás egy új technológiai jármű, amely hosszú évtizedekig üzemben marad és továbbfejleszthető.

Mérlegelni kell az ipari infrastruktúra teljes "csomagját", finanszírozását és feltételeit, valamint a köztes megoldást is. Azt is kiemelik, hogy az „összeszerelésre” vonatkozó javaslatok jelentősen eltérnek a „járműgyártástól”, különösen a hazai hozzáadott érték és a know-how-transzfer megvalósításában.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 326
96 652
113
csak épp ők is kapnak egy gyárat! :D
Ha ez, meg Pappi többi terve is összejön már 4 Lynx-gyár lesz Európában! Ez tutira fenntartható ám! :D
Ekkora rendelésnél mki kap gyárat. Ezen mindig meglepődni nem unalmas??

Az ukrán gyárat nyugodtan húzd le,

A digó gyárnál, ami ennél részletesebb ajánlat is látszik, hogy nem teljes körű gyártás lesz,
Azért a két véglet között van az igazság.
Mindent itthonról VS. Mindenhol saját gyártás.
A több száz tankra és LYNX-re is 40%-os olasz helyi hozzáadott érték lesz. És ez az RM rugalmassága a KNDS egyelőre ennyit sem ajánlott.
Azaz az RM trükkös, mert az olasz gyár is részben RM lesz, tehát szépen onnan is vissza csorog a központba,
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 356
84 180
113
Nem értelek titeket. Kinek nem gazdaságos, ha 4 Lynx gyár is can? Papiéknak? Nekik mind1, csak jöjjön a pénz. A vásárlónak? Azt Papiék le se szarják.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Venom85

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 053
113
Rheinmetall: Görögország ipari partnere a Lynx programban – és a Marder az asztalon,

Jelentésünk első részében Görögország számára felmerülő lehetőségről, hogy részese legyen az európai védelmi ipar fejlesztéseinek, és különösen a páncélozott harcjárművek (AMC) területén, amely a Görög Hadsereg állandó követelménye ( HE), átfogó áttekintést végeztünk, hogy felvázoljuk a jelenlegi helyzetet, és összekapcsoljuk azt a korábbi német TOMA Lynx-javaslattal, amely visszatér egy lényegesebb változathoz.

Emlékezzünk vissza, hogy 2022 elején a német KMW közismert ajánlata volt a Rheinmetall -lal közösen és együttműködve ipari létesítmények létrehozására hazánkban. Egy megállapodáscsomag részeként, amely magában foglalja a görög Leo 2 A 4 harckocsik magasabb szintre történő átépítését , egészen a Leo 2A7-ig, ha ezt végül gazdaságilag megvalósíthatónak ítélik, és (főleg) Görögország részvételét a TOMA Lynx programban a meglévő görög igények kielégítésére, a német hadsereg készleteiből nagyszámú, különféle típusú használt páncélozott jármű beszerzéséhez kapcsolódóan, köztük jelentős mennyiségű Marder 1A3.

2022. június végén érkezett meg a GES javaslataival a "csomag" javaslat a 183 db Leo 2A4 köztes oldatos tartály Leo 2A7HEL-re való korszerűsítésére és az alakulatok új TOMA Lynx-szel való megerősítésére. a Parlament jóváhagyásra... de nem ment át!

Az ukrajnai orosz invázió utáni korszakban, amikor a nemzetközi színtéren sok minden megváltozott, ma már számos fejlemény zajlik a védelem területén Európában és azon túl is, amelyek közül többet elemeztünk tegnapi bejegyzésünkben. Ezek a fejlemények nagymértékben elindítják jelen pillanatban a német fél új javaslatát.

Ami – legalábbis részben – állandó paraméterként megmarad, az a német érdeklődés a Görögországgal való együttműködés iránt , amelyet információink szerint már görög részről is hirdettek. Nemcsak a TOMA Lynx programjának „másnapjáról” , hanem felhívásról is van szó, hogy hazánk is vegyen részt a terület gyors fejlődésében .

Ezen túlmenően tartalmaz egy speciális rendelkezést, amely a korábbi programokból származó összes meglévő követelést kiegyenlíti.

Legfőbb különbsége az előzőhöz képest abban rejlik, hogy ma már csak a Rheinmetall -tól származik , KMW nélkül, több okból kifolyólag, bár a fő kettő (és egymással összefüggő) a rivalizálásuk (amely a közös érdekek miatt Németországon belülre került, ill. a német kormány folyamatos intervenciós politikája), amely az európai verseny miatt rohamosan fejlődik, és (főleg) a Rheinmetall pozíciójának erősödése a nemzetközi porondon , ahogy az tegnapi bejegyzésünkből is kitűnik.
..
Új, javított javaslat
A Görögországnak szóló javaslat ezúttal is egy gyár létrehozásán alapul, a Rheinmetall által felállított többi megfelelő létesítmény mintájára, köztük az ausztráliaira és a magyarországira is, de saját igényeinknek és követelményeinknek megfelelően. Megfelelő helyen, amelyet a görög kormány jelez, és talán más célokat is szolgál, például munkahelyek teremtését egy adott földrajzi területen.

A cél az, hogy a szerződés aláírásától számított két éven belül elkészüljön a gyár , amely idő lerövidíthető más alkatrészek kiaknázásával. Itt gondolhatnánk például az ELVO felvásárlására, amelynek feltételezett tulajdonosváltása és új, „terhelő” távlatok megteremtése nem csak úgy tűnik, hogy megrekedt, de a hírek szerint teljes zsákutcába vezet.

Az ipari infrastruktúra a Rheinmetall meglévő görögországi partnereivel vagy más olyan partnerekkel együttműködve jön létre, amelyeket a görög kormány kívánhat a tárgyalások keretében, és teljes egészében a német vállalat finanszírozza.

A Lynx család járműveinek gyártási programjának megvalósítására fog összpontosítani az ES TOMA igényeire, az előző egyeztetett javaslatban szereplő 205 járműben, vagy más számban, ha ezt azóta kiigazították.

A témával kapcsolatban hangsúlyoznunk kell, hogy a Görög Hadsereg új TOMA-k utáni törekvését (amennyire ismert és valószínűleg továbbra is pontos) soha nem rontotta le egy magas (ha nem az első) prioritású program (a lábjegyzettel, amelyet tegnap említettünk az UH-ról). 60 és Stefanovikeio). Az USA-ból származó használt Bradley-k felkutatása kötelező volt , amikor a további Marder 1-ek beszerzése az ügy bűnügyi kezelése miatt elpárolgott, bár mint alább látni fogjuk, ez az ügy ismét terítéken van.

A gyár fő célja a Lynx gyártása (és nem egyszerű összeszerelése) lesz , bár természetesen kiszolgálhatna jövőbeli vagy ezzel párhuzamosan más programokat is: például a TOMB M113 és a LEONIDAS frissítését, amire egy görög javaslata van. cég (EODH), vagy ki kell cserélni az ES gördülőállományát , vagy akár meg kell valósítani a Greek Leopard 2A4s frissítését. Mindenesetre nem igényel más projekt hozzárendelését, a fő objektumon túl, és a Rheinmetall kategorikusan állítja, hogy nincsenek "rejtett sorok"

Ezzel szemben információink szerint a cég azt ígéri, hogy akár háromszor több munkát is hoz a görög gyárába , mint amennyit a Lynx-szel kiszabnak, aminek semmi köze nem lesz a görög programokhoz ( nem - görög mű ). Megjegyzendő, hogy az egyes programok ipari infrastruktúrájának létrehozása, mint például a TOMA Lynx esetében, különleges jelentéssel bír, ha ezután vagy más programokat tud kiszolgálni, vagy átruházással ipari projektet vállal. Ezt a Rheinmetall nem csak megígéri, de bebizonyította, hogy megvan a rendelésállománya is (ellentétben a többi páncéljármű-gyártó céggel, amelyek de facto nem képesek teljesíteni és betartani az ilyen ígéreteket).

Természetesen a létrejövő létesítmények a TOMA-k gyártási programjának végén szolgálják majd a támogatásukat az „életcikluson” keresztül, beleértve a szükséges korszerűsítéseket is, hogy a harci értéket megtartsák a várható szolgálati időre. Ugyanakkor a görög hadsereg által megvalósított változatok, például hibridek vagy más járművek (és más fent említett programok) közös fejlesztésének lehetősége is nyitva áll.

Az egyértelmű, hogy a Rheinmetall hosszú távú partnerséget keres Görögországgal, amit a görög félnek meg kell erősítenie és tisztáznia kel
l.

A javaslat részletei
A Rheinmetall javaslata a fenti különbségek ellenére sem tűnne ki, ha nem lenne más kritikus jellemzője.

Véleményünk szerint az első és legfontosabb az, hogy a német cég fenntartja a Lynx "csomagért" 2021-22-ben adott árait , ami a felmerült vertikális költségnövekedéssel... kereskedelmileg elképzelhetetlennek tekinthető. Nyilvánvalóan - méreténél fogva - megteheti, vállalva a terheket ebben a fázisban, de elsősorban Görögországgal való együttműködési vágyának gyakorlati bizonyítéka .

Bár az árak általában nem ismertek a védelmi felszerelések adásvételi szerződéseiben, más esetekből ítélve a 2021 és 2024 közötti időszakban a fegyverrendszerek árának becsült növekedése meghaladhatja a 20%-ot.

A második és legkritikusabb, hogy a javaslatban szerepel a finanszírozás megtalálása kedvező kamatozású és feltételes időszakra - ami, mint említettük - egy évtizedre meghosszabbítja a törlesztést , olyan részletekben, amelyek jobban szolgálják a görög költségvetést. A németek megértik az ilyen nagy fegyverkezési programok finanszírozásának nehézségeit, és úgy ítélik meg, hogy egy adott időpontban a végrehajtásuk mellett vagy ellen való döntés elsősorban finanszírozás kérdése.

A harmadik és ugyanilyen fontos jellemző, hogy újra az asztalra hozza azt a lehetőséget, amelyről sokan azt hittük, hogy elveszett, nevezetesen egy köztes megoldás megtalálását , amely a görög hadsereg számára lényegében fedezi a TOMA további igényeit.

Információk szerint legalább 100-120 darab TOMA Marder 1A3-ra vonatkozó kötelezettségvállalásról van szó, amely lehetővé teszi két vagy akár három motoros gyalogzászlóalj megalakulását (a ma létező egyetlen mellett) és további járművek beszerzésének lehetőségét. . Amint azt tegnapi bejegyzésünkben is említettük, a német hadsereg, bár jelentős belső problémák miatt késik, minden Marder 1A3/A5-ös nyugdíjba vonulására készül (az előbbiek közül többet termikus periszkópokkal frissítettek az utóbbiak szintjére). Megfelelő intézkedésekkel a Lynx program keretében ezek a TOMA-k Görögországba kerülhetnek (nem pedig Ukrajnába), ami kompenzálja az elveszett lehetőséget 2022-ben.

Nyilvánvaló, hogy a Marder 1A3/A5, sőt a gyári gyártásúak beszerzése a fő TOMA program kompenzációs előnyeként semmiképpen sem hasonlítható egy Bradley-koncesszióhoz, amely a felét megközelítő költséggel gyári átépítést igényel. hogy egy új páncélozott harci jármű a Lynx kategóriában.

A TOMA program megvalósítása, mint hangsúlyoztuk, az ES prioritásai közé tartozik, amelyben nyilvánvalóan a legjobb megoldás egy új technológiai jármű, amely hosszú évtizedekig üzemben marad és továbbfejleszthető.

Mérlegelni kell az ipari infrastruktúra teljes "csomagját", finanszírozását és feltételeit, valamint a köztes megoldást is. Azt is kiemelik, hogy az „összeszerelésre” vonatkozó javaslatok jelentősen eltérnek a „járműgyártástól”, különösen a hazai hozzáadott érték és a know-how-transzfer megvalósításában.

Kb év elején a görög Lynx már kútba esett, mert nem adtak a németek hozzá hitelt. Most honnan akarnak pénzt szerezni rá?