Helyzetjelentés Görögországból...
ΣÏο ÏÏÏÏο μÎÏÎ¿Ï ÏÎ·Ï Î±Î½Î±ÏοÏÎ¬Ï Î¼Î±Ï Î³Î¹Î± Ïην αναδÏÏμενη εÏκαιÏία ÏÎ·Ï ÎÎ»Î»Î¬Î´Î±Ï Î½Î± γίνει μÎÏÎ¿Ï ÏÏν εξελίξεÏν ÏÏην εÏÏÏÏαÏκή αμÏνÏική βιομηÏανία και ειδικÏÏεÏα ÏÏον ÏÏÏο ÏÏν ΤεθÏÏακιÏμÎνÏν ÎÏημάÏÏν...
flight.com.gr
Rheinmetall: Görögország ipari partnere a Lynx programban – és a Marder az asztalon,
Jelentésünk első részében Görögország számára felmerülő lehetőségről, hogy részese legyen az európai védelmi ipar fejlesztéseinek, és különösen a páncélozott harcjárművek (AMC) területén, amely a Görög Hadsereg állandó követelménye ( HE), átfogó áttekintést végeztünk, hogy felvázoljuk a jelenlegi helyzetet, és összekapcsoljuk azt a korábbi német TOMA Lynx-javaslattal, amely visszatér egy lényegesebb változathoz.
Emlékezzünk vissza, hogy 2022 elején a német KMW közismert ajánlata volt a Rheinmetall -lal közösen és együttműködve ipari létesítmények létrehozására hazánkban. Egy megállapodáscsomag részeként, amely magában foglalja a görög Leo 2 A 4 harckocsik magasabb szintre történő átépítését , egészen a Leo 2A7-ig, ha ezt végül gazdaságilag megvalósíthatónak ítélik, és (főleg) Görögország részvételét a TOMA Lynx programban a meglévő görög igények kielégítésére, a német hadsereg készleteiből nagyszámú, különféle típusú használt páncélozott jármű beszerzéséhez kapcsolódóan, köztük jelentős mennyiségű Marder 1A3.
2022. június végén érkezett meg a GES javaslataival a "csomag" javaslat a 183 db Leo 2A4 köztes oldatos tartály Leo 2A7HEL-re való korszerűsítésére és az alakulatok új TOMA Lynx-szel való megerősítésére. a Parlament jóváhagyásra... de nem ment át!
Az ukrajnai orosz invázió utáni korszakban, amikor a nemzetközi színtéren sok minden megváltozott, ma már számos fejlemény zajlik a védelem területén Európában és azon túl is, amelyek közül többet elemeztünk tegnapi bejegyzésünkben. Ezek a fejlemények nagymértékben elindítják jelen pillanatban a német fél új javaslatát.
Ami – legalábbis részben – állandó paraméterként megmarad, az a német érdeklődés a Görögországgal való együttműködés iránt , amelyet információink szerint már görög részről is hirdettek. Nemcsak a TOMA Lynx programjának „másnapjáról” , hanem felhívásról is van szó, hogy hazánk is vegyen részt a terület gyors fejlődésében .
Ezen túlmenően tartalmaz egy speciális rendelkezést, amely a korábbi programokból származó összes meglévő követelést kiegyenlíti.
Legfőbb különbsége az előzőhöz képest abban rejlik, hogy ma már csak a Rheinmetall -tól származik , KMW nélkül, több okból kifolyólag, bár a fő kettő (és egymással összefüggő) a rivalizálásuk (amely a közös érdekek miatt Németországon belülre került, ill. a német kormány folyamatos intervenciós politikája), amely az európai verseny miatt rohamosan fejlődik, és (főleg) a Rheinmetall pozíciójának erősödése a nemzetközi porondon , ahogy az tegnapi bejegyzésünkből is kitűnik.
..
Új, javított javaslat
A
Görögországnak szóló javaslat ezúttal is egy gyár létrehozásán alapul, a Rheinmetall által felállított többi megfelelő létesítmény mintájára, köztük az ausztráliaira és a magyarországira is, de saját igényeinknek és követelményeinknek megfelelően. Megfelelő helyen, amelyet a görög kormány jelez, és talán más célokat is szolgál, például munkahelyek teremtését egy adott földrajzi területen.
A cél az, hogy a szerződés aláírásától számított két éven belül elkészüljön a gyár , amely idő lerövidíthető más alkatrészek kiaknázásával. Itt gondolhatnánk például az ELVO felvásárlására, amelynek feltételezett tulajdonosváltása és új, „terhelő” távlatok megteremtése nem csak úgy tűnik, hogy megrekedt, de a hírek szerint teljes zsákutcába vezet.
Az ipari infrastruktúra a Rheinmetall meglévő görögországi partnereivel vagy más olyan partnerekkel együttműködve jön létre, amelyeket a görög kormány kívánhat a tárgyalások keretében, és teljes egészében a német vállalat finanszírozza.
A Lynx család járműveinek gyártási programjának megvalósítására fog összpontosítani az ES TOMA igényeire, az előző egyeztetett javaslatban szereplő 205 járműben, vagy más számban, ha ezt azóta kiigazították.
A témával kapcsolatban hangsúlyoznunk kell, hogy a Görög Hadsereg új TOMA-k utáni törekvését (amennyire ismert és valószínűleg továbbra is pontos) soha nem rontotta le egy magas (ha nem az első) prioritású program (a lábjegyzettel, amelyet tegnap említettünk az UH-ról). 60 és Stefanovikeio). Az USA-ból származó használt Bradley-k felkutatása kötelező volt , amikor a további Marder 1-ek beszerzése az ügy bűnügyi kezelése miatt elpárolgott, bár mint alább látni fogjuk, ez az ügy ismét terítéken van.
A gyár fő célja a Lynx gyártása (és nem egyszerű összeszerelése) lesz , bár természetesen kiszolgálhatna jövőbeli vagy ezzel párhuzamosan más programokat is: például a TOMB M113 és a LEONIDAS frissítését, amire egy görög javaslata van. cég (EODH), vagy ki kell cserélni az ES gördülőállományát , vagy akár meg kell valósítani a Greek Leopard 2A4s frissítését. Mindenesetre nem igényel más projekt hozzárendelését, a fő objektumon túl, és a Rheinmetall kategorikusan állítja, hogy nincsenek "rejtett sorok"
Ezzel szemben információink szerint a cég azt ígéri, hogy akár háromszor több munkát is hoz a görög gyárába , mint amennyit a Lynx-szel kiszabnak, aminek semmi köze nem lesz a görög programokhoz ( nem - görög mű ). Megjegyzendő, hogy az egyes programok ipari infrastruktúrájának létrehozása, mint például a TOMA Lynx esetében, különleges jelentéssel bír, ha ezután vagy más programokat tud kiszolgálni, vagy átruházással ipari projektet vállal. Ezt a Rheinmetall nem csak megígéri, de bebizonyította, hogy megvan a rendelésállománya is (ellentétben a többi páncéljármű-gyártó céggel, amelyek de facto nem képesek teljesíteni és betartani az ilyen ígéreteket).
Természetesen a létrejövő létesítmények a TOMA-k gyártási programjának végén szolgálják majd a támogatásukat az „életcikluson” keresztül, beleértve a szükséges korszerűsítéseket is, hogy a harci értéket megtartsák a várható szolgálati időre. Ugyanakkor a görög hadsereg által megvalósított változatok, például hibridek vagy más járművek (és más fent említett programok) közös fejlesztésének lehetősége is nyitva áll.
Az egyértelmű, hogy a Rheinmetall hosszú távú partnerséget keres Görögországgal, amit a görög félnek meg kell erősítenie és tisztáznia kel
l.
A javaslat részletei
A Rheinmetall javaslata a fenti különbségek ellenére sem tűnne ki, ha nem lenne más kritikus jellemzője.
Véleményünk szerint az első és legfontosabb az, hogy a német cég fenntartja a Lynx "csomagért" 2021-22-ben adott árait , ami a felmerült vertikális költségnövekedéssel... kereskedelmileg elképzelhetetlennek tekinthető. Nyilvánvalóan - méreténél fogva - megteheti, vállalva a terheket ebben a fázisban, de elsősorban Görögországgal való együttműködési vágyának gyakorlati bizonyítéka .
Bár az árak általában nem ismertek a védelmi felszerelések adásvételi szerződéseiben, más esetekből ítélve a 2021 és 2024 közötti időszakban a fegyverrendszerek árának becsült növekedése meghaladhatja a 20%-ot.
A második és legkritikusabb, hogy a javaslatban szerepel a finanszírozás megtalálása kedvező kamatozású és feltételes időszakra - ami, mint említettük - egy évtizedre meghosszabbítja a törlesztést , olyan részletekben, amelyek jobban szolgálják a görög költségvetést. A németek megértik az ilyen nagy fegyverkezési programok finanszírozásának nehézségeit, és úgy ítélik meg, hogy egy adott időpontban a végrehajtásuk mellett vagy ellen való döntés elsősorban finanszírozás kérdése.
A harmadik és ugyanilyen fontos jellemző, hogy újra az asztalra hozza azt a lehetőséget, amelyről sokan azt hittük, hogy elveszett, nevezetesen egy köztes megoldás megtalálását , amely a görög hadsereg számára lényegében fedezi a TOMA további igényeit.
Információk szerint legalább 100-120 darab TOMA Marder 1A3-ra vonatkozó kötelezettségvállalásról van szó, amely lehetővé teszi két vagy akár három motoros gyalogzászlóalj megalakulását (a ma létező egyetlen mellett) és további járművek beszerzésének lehetőségét. . Amint azt tegnapi bejegyzésünkben is említettük, a német hadsereg, bár jelentős belső problémák miatt késik, minden Marder 1A3/A5-ös nyugdíjba vonulására készül (az előbbiek közül többet termikus periszkópokkal frissítettek az utóbbiak szintjére). Megfelelő intézkedésekkel a Lynx program keretében ezek a TOMA-k Görögországba kerülhetnek (nem pedig Ukrajnába), ami kompenzálja az elveszett lehetőséget 2022-ben.
Nyilvánvaló, hogy a Marder 1A3/A5, sőt a gyári gyártásúak beszerzése a fő TOMA program kompenzációs előnyeként semmiképpen sem hasonlítható egy Bradley-koncesszióhoz, amely a felét megközelítő költséggel gyári átépítést igényel. hogy egy új páncélozott harci jármű a Lynx kategóriában.
A TOMA program megvalósítása, mint hangsúlyoztuk, az ES prioritásai közé tartozik, amelyben nyilvánvalóan a legjobb megoldás egy új technológiai jármű, amely hosszú évtizedekig üzemben marad és továbbfejleszthető.
Mérlegelni kell az ipari infrastruktúra teljes "csomagját", finanszírozását és feltételeit, valamint a köztes megoldást is. Azt is kiemelik, hogy az „összeszerelésre” vonatkozó javaslatok jelentősen eltérnek a „járműgyártástól”, különösen a hazai hozzáadott érték és a know-how-transzfer megvalósításában.