Helyzetjelentés Görögországból...
Στο πρώτο μέρος της αναφοράς μας για την αναδυόμενη ευκαιρία της Ελλάδας να γίνει μέρος των εξελίξεων στην ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία και ειδικότερα στον χώρο των Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης (ΤΟΜΑ), που αποτελεί διαχρονική απαίτηση του Ελληνικού Στρατού (ΕΣ), κάναμε μια εκτεταμένη...
flight.com.gr
Rheinmetall: Görögország ipari partnere a Lynx programban – és a Marder az asztalon,
Jelentésünk első részében Görögország számára felmerülő lehetőségről, hogy részese legyen az európai védelmi ipar fejlesztéseinek, és különösen a páncélozott harcjárművek (AMC) területén, amely a Görög Hadsereg állandó követelménye ( HE), átfogó áttekintést végeztünk, hogy felvázoljuk a jelenlegi helyzetet, és összekapcsoljuk azt a korábbi német TOMA Lynx-javaslattal, amely visszatér egy lényegesebb változathoz.
Emlékezzünk vissza, hogy 2022 elején a német KMW közismert ajánlata volt a Rheinmetall -lal közösen és együttműködve ipari létesítmények létrehozására hazánkban. Egy megállapodáscsomag részeként, amely magában foglalja a görög Leo 2 A 4 harckocsik magasabb szintre történő átépítését , egészen a Leo 2A7-ig, ha ezt végül gazdaságilag megvalósíthatónak ítélik, és (főleg) Görögország részvételét a TOMA Lynx programban a meglévő görög igények kielégítésére, a német hadsereg készleteiből nagyszámú, különféle típusú használt páncélozott jármű beszerzéséhez kapcsolódóan, köztük jelentős mennyiségű Marder 1A3.
2022. június végén érkezett meg a GES javaslataival a "csomag" javaslat a 183 db Leo 2A4 köztes oldatos tartály Leo 2A7HEL-re való korszerűsítésére és az alakulatok új TOMA Lynx-szel való megerősítésére. a Parlament jóváhagyásra... de nem ment át!
Az ukrajnai orosz invázió utáni korszakban, amikor a nemzetközi színtéren sok minden megváltozott, ma már számos fejlemény zajlik a védelem területén Európában és azon túl is, amelyek közül többet elemeztünk tegnapi bejegyzésünkben. Ezek a fejlemények nagymértékben elindítják jelen pillanatban a német fél új javaslatát.
Ami – legalábbis részben – állandó paraméterként megmarad, az a német érdeklődés a Görögországgal való együttműködés iránt , amelyet információink szerint már görög részről is hirdettek. Nemcsak a TOMA Lynx programjának „másnapjáról” , hanem felhívásról is van szó, hogy hazánk is vegyen részt a terület gyors fejlődésében .
Ezen túlmenően tartalmaz egy speciális rendelkezést, amely a korábbi programokból származó összes meglévő követelést kiegyenlíti.
Legfőbb különbsége az előzőhöz képest abban rejlik, hogy ma már csak a Rheinmetall -tól származik , KMW nélkül, több okból kifolyólag, bár a fő kettő (és egymással összefüggő) a rivalizálásuk (amely a közös érdekek miatt Németországon belülre került, ill. a német kormány folyamatos intervenciós politikája), amely az európai verseny miatt rohamosan fejlődik, és (főleg) a Rheinmetall pozíciójának erősödése a nemzetközi porondon , ahogy az tegnapi bejegyzésünkből is kitűnik.
..
Új, javított javaslat
A
Görögországnak szóló javaslat ezúttal is egy gyár létrehozásán alapul, a Rheinmetall által felállított többi megfelelő létesítmény mintájára, köztük az ausztráliaira és a magyarországira is, de saját igényeinknek és követelményeinknek megfelelően. Megfelelő helyen, amelyet a görög kormány jelez, és talán más célokat is szolgál, például munkahelyek teremtését egy adott földrajzi területen.
A cél az, hogy a szerződés aláírásától számított két éven belül elkészüljön a gyár , amely idő lerövidíthető más alkatrészek kiaknázásával. Itt gondolhatnánk például az ELVO felvásárlására, amelynek feltételezett tulajdonosváltása és új, „terhelő” távlatok megteremtése nem csak úgy tűnik, hogy megrekedt, de a hírek szerint teljes zsákutcába vezet.
Az ipari infrastruktúra a Rheinmetall meglévő görögországi partnereivel vagy más olyan partnerekkel együttműködve jön létre, amelyeket a görög kormány kívánhat a tárgyalások keretében, és teljes egészében a német vállalat finanszírozza.
A Lynx család járműveinek gyártási programjának megvalósítására fog összpontosítani az ES TOMA igényeire, az előző egyeztetett javaslatban szereplő 205 járműben, vagy más számban, ha ezt azóta kiigazították.
A témával kapcsolatban hangsúlyoznunk kell, hogy a Görög Hadsereg új TOMA-k utáni törekvését (amennyire ismert és valószínűleg továbbra is pontos) soha nem rontotta le egy magas (ha nem az első) prioritású program (a lábjegyzettel, amelyet tegnap említettünk az UH-ról). 60 és Stefanovikeio). Az USA-ból származó használt Bradley-k felkutatása kötelező volt , amikor a további Marder 1-ek beszerzése az ügy bűnügyi kezelése miatt elpárolgott, bár mint alább látni fogjuk, ez az ügy ismét terítéken van.
A gyár fő célja a Lynx gyártása (és nem egyszerű összeszerelése) lesz , bár természetesen kiszolgálhatna jövőbeli vagy ezzel párhuzamosan más programokat is: például a TOMB M113 és a LEONIDAS frissítését, amire egy görög javaslata van. cég (EODH), vagy ki kell cserélni az ES gördülőállományát , vagy akár meg kell valósítani a Greek Leopard 2A4s frissítését. Mindenesetre nem igényel más projekt hozzárendelését, a fő objektumon túl, és a Rheinmetall kategorikusan állítja, hogy nincsenek "rejtett sorok"
Ezzel szemben információink szerint a cég azt ígéri, hogy akár háromszor több munkát is hoz a görög gyárába , mint amennyit a Lynx-szel kiszabnak, aminek semmi köze nem lesz a görög programokhoz ( nem - görög mű ). Megjegyzendő, hogy az egyes programok ipari infrastruktúrájának létrehozása, mint például a TOMA Lynx esetében, különleges jelentéssel bír, ha ezután vagy más programokat tud kiszolgálni, vagy átruházással ipari projektet vállal. Ezt a Rheinmetall nem csak megígéri, de bebizonyította, hogy megvan a rendelésállománya is (ellentétben a többi páncéljármű-gyártó céggel, amelyek de facto nem képesek teljesíteni és betartani az ilyen ígéreteket).
Természetesen a létrejövő létesítmények a TOMA-k gyártási programjának végén szolgálják majd a támogatásukat az „életcikluson” keresztül, beleértve a szükséges korszerűsítéseket is, hogy a harci értéket megtartsák a várható szolgálati időre. Ugyanakkor a görög hadsereg által megvalósított változatok, például hibridek vagy más járművek (és más fent említett programok) közös fejlesztésének lehetősége is nyitva áll.
Az egyértelmű, hogy a Rheinmetall hosszú távú partnerséget keres Görögországgal, amit a görög félnek meg kell erősítenie és tisztáznia kel
l.
A javaslat részletei
A Rheinmetall javaslata a fenti különbségek ellenére sem tűnne ki, ha nem lenne más kritikus jellemzője.
Véleményünk szerint az első és legfontosabb az, hogy a német cég fenntartja a Lynx "csomagért" 2021-22-ben adott árait , ami a felmerült vertikális költségnövekedéssel... kereskedelmileg elképzelhetetlennek tekinthető. Nyilvánvalóan - méreténél fogva - megteheti, vállalva a terheket ebben a fázisban, de elsősorban Görögországgal való együttműködési vágyának gyakorlati bizonyítéka .
Bár az árak általában nem ismertek a védelmi felszerelések adásvételi szerződéseiben, más esetekből ítélve a 2021 és 2024 közötti időszakban a fegyverrendszerek árának becsült növekedése meghaladhatja a 20%-ot.
A második és legkritikusabb, hogy a javaslatban szerepel a finanszírozás megtalálása kedvező kamatozású és feltételes időszakra - ami, mint említettük - egy évtizedre meghosszabbítja a törlesztést , olyan részletekben, amelyek jobban szolgálják a görög költségvetést. A németek megértik az ilyen nagy fegyverkezési programok finanszírozásának nehézségeit, és úgy ítélik meg, hogy egy adott időpontban a végrehajtásuk mellett vagy ellen való döntés elsősorban finanszírozás kérdése.
A harmadik és ugyanilyen fontos jellemző, hogy újra az asztalra hozza azt a lehetőséget, amelyről sokan azt hittük, hogy elveszett, nevezetesen egy köztes megoldás megtalálását , amely a görög hadsereg számára lényegében fedezi a TOMA további igényeit.
Információk szerint legalább 100-120 darab TOMA Marder 1A3-ra vonatkozó kötelezettségvállalásról van szó, amely lehetővé teszi két vagy akár három motoros gyalogzászlóalj megalakulását (a ma létező egyetlen mellett) és további járművek beszerzésének lehetőségét. . Amint azt tegnapi bejegyzésünkben is említettük, a német hadsereg, bár jelentős belső problémák miatt késik, minden Marder 1A3/A5-ös nyugdíjba vonulására készül (az előbbiek közül többet termikus periszkópokkal frissítettek az utóbbiak szintjére). Megfelelő intézkedésekkel a Lynx program keretében ezek a TOMA-k Görögországba kerülhetnek (nem pedig Ukrajnába), ami kompenzálja az elveszett lehetőséget 2022-ben.
Nyilvánvaló, hogy a Marder 1A3/A5, sőt a gyári gyártásúak beszerzése a fő TOMA program kompenzációs előnyeként semmiképpen sem hasonlítható egy Bradley-koncesszióhoz, amely a felét megközelítő költséggel gyári átépítést igényel. hogy egy új páncélozott harci jármű a Lynx kategóriában.
A TOMA program megvalósítása, mint hangsúlyoztuk, az ES prioritásai közé tartozik, amelyben nyilvánvalóan a legjobb megoldás egy új technológiai jármű, amely hosszú évtizedekig üzemben marad és továbbfejleszthető.
Mérlegelni kell az ipari infrastruktúra teljes "csomagját", finanszírozását és feltételeit, valamint a köztes megoldást is. Azt is kiemelik, hogy az „összeszerelésre” vonatkozó javaslatok jelentősen eltérnek a „járműgyártástól”, különösen a hazai hozzáadott érték és a know-how-transzfer megvalósításában.