Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 846
5 072
113
Nem kell bele még két ember.A drónt meg nem a közdőtérbe kell rakni hanem a toronyba,ha a küzdőtérbe rakod akkor mindig meg kell állni hogy alkalmazni tudd,ha a toronyban van ezzel nincs gomnd mert csak kinyitod a távirányítású ajtót és kirepül belőle.Felszerelésnek így is van benne hely bőven,csak a te világodan nincs.
Toronyóra láncának akkor is kell a hely:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
Harci tapasztalat szerint,kell az a plusz 2 ember.
Felszereléslista meg olyan hosszú,hogy annyit nem vagyok hajlandó gépelni.
Mint harcjármű család alap is sokkal jobb
Tervezésnél ügyeltek az üzemeltetési költségekre
Stb,
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 620
23 908
113
Toronyóra láncának akkor is kell a hely:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
Harci tapasztalat szerint,kell az a plusz 2 ember.
Felszereléslista meg olyan hosszú,hogy annyit nem vagyok hajlandó gépelni.
Mint harcjármű család alap is sokkal jobb
Tervezésnél ügyeltek az üzemeltetési költségekre
Stb,

Ne kezd még egyszer ezt a harci tapasztalatos bullshitet mert eddig semmivel nem támasztottad alá.Mutass csak egy tanulmányt arról,hogy miért kell IFV-be több mint 6 ember a modern háborús tapasztalatok alapján.

A felszerelésbe meg kezdj csak bele nyugodtan,érdekel,hoy szerinted mire van szükség.
Ami pedig a moduláris platformot illeti az mindenesetben kompromisszum.Tehát ha tervezel egy IFV-t aminek más teljesen eltérő feladatra is alkalmasnak kell lennie azt csak akkor tudod megtenni,ha az IFV-ségből engedsz.Minden kompromisszum amit kötsz azért,hogy egy IFV alkalmas legyen eü,műszaki,légvédelmi stb feladatracsak csökkenteni fogja az alapfeladatellátást(IFV).A Pumánál nincs kompromisszum az 100% IFV...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 846
5 072
113
Ha lesz cég itthon, 2060-ig biztos állásod lesz, 2040-ig legyártják, húsz évig meg a gyárban lesznek "rendszer integráción".........:)

Viccet félretéve. Sajnos mi vagyunk a leginkább elkésve, a csehek osztrák Pandurokat, meg BMP-ket váltanak vele, mindkettő ipari üzemeltetési háttere biztosított, a cseh hadiipar tudja üzemeltetni nekik a harcjárműveiket. Mi a BTR-eket már a kohóba is csak vontatni tudjuk, ha elforog a kereke, mert egy fékjavítás sem megy....:confused: (Gondolom sokan tudják miről beszélek...)
Mi vagyunk nagyon elkésve. Ha most azt mondjuk, hogy majd 23-24-ben jönnek az első harcjárművek, akkor három négy évig a lövészfegyvernem nem nagyon fog kapni személyi utánpótlást, mert a fiatalok ilyenek: a modern technikáért bejönnek (szarfizetésért is), de álló BTR- be nem üldögélnek....ez sajnos a kemény valóság.
Ha a Puma lenne a nyerő, abból lenne mit mutogatni, arra lehetne menni kiképzésre Németországba (profán módon van is tervezve lövész kiképzés BW.hez, de hát milyen típusra?). Azzal lehetne bevonzani a fiatalokat és sokkal hamarabb kaphatna belőle az MH! Ezek egy kivéreztetett fegyvernem esetében nagyon fontos dolgok! Lehet, hogy a Balaton utcából ez nem látszik, de ez az MH valós helyzete. Itt már ígérgetés, számítógépes grafikák lejátszása roadshow-k keretében nem tartja meg az állományt, de hogy be nem vonzza az kib......-ul biztos!
Tehát nagyon sok múlik azon, hogy végül melyiket vesszük meg!
Egy nemzetközi példát had citáljak ide: Nem figyelem, de sok országból csak panaszt hallani az NH 90-es helikopterre. Vadi új technika, ráadásul egy helikoptergyártó cég terméke. Ennek ellenére teljes technikai kudarc, van olyan ország aki már visszaadta a gyártónak, van aki eladását fontolgatja. Évtized alatt nem lehetett rendszerbe állítani, úgy, hogy a régebbi társai gond nélkül üzemelnek. Lehet rajta vitatkozni, de szerintem ez egy példa arra, hogy lehet rosszul választani.
Mi ezt nem engedhetjük meg magunknak (a kísérletezést), ebben az országban 100 évente kétszer vesznek fegyvert..... Nem lesz a Lynx helyett másik, ha nem válik be, nem lesz használható.....
Lynx mellet pont az szól,hogy egy tapasztalt cég magánvállalkozásban kezdte el.Nem szolt bele a politika.Nem egy közös program túrós hátú lova.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
11 777
30 287
113
Ha lesz cég itthon, 2060-ig biztos állásod lesz, 2040-ig legyártják, húsz évig meg a gyárban lesznek "rendszer integráción".........:)

Viccet félretéve. Sajnos mi vagyunk a leginkább elkésve, a csehek osztrák Pandurokat, meg BMP-ket váltanak vele, mindkettő ipari üzemeltetési háttere biztosított, a cseh hadiipar tudja üzemeltetni nekik a harcjárműveiket. Mi a BTR-eket már a kohóba is csak vontatni tudjuk, ha elforog a kereke, mert egy fékjavítás sem megy....:confused: (Gondolom sokan tudják miről beszélek...)
Mi vagyunk nagyon elkésve. Ha most azt mondjuk, hogy majd 23-24-ben jönnek az első harcjárművek, akkor három négy évig a lövészfegyvernem nem nagyon fog kapni személyi utánpótlást, mert a fiatalok ilyenek: a modern technikáért bejönnek (szarfizetésért is), de álló BTR- be nem üldögélnek....ez sajnos a kemény valóság.
Ha a Puma lenne a nyerő, abból lenne mit mutogatni, arra lehetne menni kiképzésre Németországba (profán módon van is tervezve lövész kiképzés BW.hez, de hát milyen típusra?). Azzal lehetne bevonzani a fiatalokat és sokkal hamarabb kaphatna belőle az MH! Ezek egy kivéreztetett fegyvernem esetében nagyon fontos dolgok! Lehet, hogy a Balaton utcából ez nem látszik, de ez az MH valós helyzete. Itt már ígérgetés, számítógépes grafikák lejátszása roadshow-k keretében nem tartja meg az állományt, de hogy be nem vonzza az kib......-ul biztos!
Tehát nagyon sok múlik azon, hogy végül melyiket vesszük meg!
Egy nemzetközi példát had citáljak ide: Nem figyelem, de sok országból csak panaszt hallani az NH 90-es helikopterre. Vadi új technika, ráadásul egy helikoptergyártó cég terméke. Ennek ellenére teljes technikai kudarc, van olyan ország aki már visszaadta a gyártónak, van aki eladását fontolgatja. Évtized alatt nem lehetett rendszerbe állítani, úgy, hogy a régebbi társai gond nélkül üzemelnek. Lehet rajta vitatkozni, de szerintem ez egy példa arra, hogy lehet rosszul választani.
Mi ezt nem engedhetjük meg magunknak (a kísérletezést), ebben az országban 100 évente kétszer vesznek fegyvert..... Nem lesz a Lynx helyett másik, ha nem válik be, nem lesz használható.....
A fékrendszer javítás megy, ráadásul a káros rt-hez se kell vinni, alakulatnál megoldják viszont mivel a fékrendszer konstrukciós hibás kb félévente kéne cserélni az egészet.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 846
5 072
113
Ne kezd még egyszer ezt a harci tapasztalatos bullshitet mert eddig semmivel nem támasztottad alá.Mutass csak egy tanulmányt arról,hogy miért kell IFV-be több mint 6 ember a modern háborús tapasztalatok alapján.

A felszerelésbe meg kezdj csak bele nyugodtan,érdekel,hoy szerinted mire van szükség.
Bocs,de letojom,hogy a 75éve háborút nem látott BW 6fós rajt használ.Mindenki más minimum 8 fős rajt akar,élén azokkal,ki háborút is láttak ebben az évezredben.
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 620
23 908
113
Bocs,de letojom,hogy a 75éve háborút nem látott BW 6fós rajt használ.Mindenki más minimum 8 fős rajt akar,élén azokkal,ki háborút is láttak ebben az évezredben.

Ez egy ultimate érv...
Bár az fura,hogy most nem okádod tele a fórumot mindenféle tanulmánnyal ebben a témában holott nem idegen tőled tanulmányokra hivatkozni...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 846
5 072
113
Türelmem határtalan.
Akkor állj féllábra.Valahol a külsővinyó kismilió rendszerezetlen irásai között lehet.
Mindenesetre hazai gyakorlótéri és külföldi harci tapasztalatok alapján minimum 8fős deszantrajt tart kivánatosnak(de inkább 9főst).És olyan hosszú felszerelés listát,hogy ahoz tán még a Lynxnek is pót kell,hogy el tudja vinni.
És ha körűlnézel a világban,a harcoló hadseregek tényleg a nagyobb deszantrajt preferálják.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 620
23 908
113
Akkor állj féllábra.Valahol a külsővinyó kismilió rendszerezetlen irásai között lehet.
Mindenesetre hazai gyakorlótéri és külföldi harci tapasztalatok alapján minimum 8fős deszantrajt tart kivánatosnak(de inkább 9főst).És olyan hosszú felszerelés listát,hogy ahoz tán még a Lynxnek is pót kell,hogy el tudja vinni.
És ha körűlnézel a világban,a harcoló hadseregek tényleg a nagyobb deszantrajt preferálják.

El nem tudom képzelni,hogy mit akarsz belepakolni egy IFV-be de tényleg.
A hazai gyakorlótéri tapasztalatokkal inkább hagyj békén mert jelenleg 5 fő deszantol a BTR-ből...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
9 505
27 098
113
.
Ha lesz cég itthon, 2060-ig biztos állásod lesz, 2040-ig legyártják, húsz évig meg a gyárban lesznek "rendszer integráción".........:)

Viccet félretéve. Sajnos mi vagyunk a leginkább elkésve, a csehek osztrák Pandurokat, meg BMP-ket váltanak vele, mindkettő ipari üzemeltetési háttere biztosított, a cseh hadiipar tudja üzemeltetni nekik a harcjárműveiket. Mi a BTR-eket már a kohóba is csak vontatni tudjuk, ha elforog a kereke, mert egy fékjavítás sem megy....:confused: (Gondolom sokan tudják miről beszélek...)
Mi vagyunk nagyon elkésve. Ha most azt mondjuk, hogy majd 23-24-ben jönnek az első harcjárművek, akkor három négy évig a lövészfegyvernem nem nagyon fog kapni személyi utánpótlást, mert a fiatalok ilyenek: a modern technikáért bejönnek (szarfizetésért is), de álló BTR- be nem üldögélnek....ez sajnos a kemény valóság.
Ha a Puma lenne a nyerő, abból lenne mit mutogatni, arra lehetne menni kiképzésre Németországba (profán módon van is tervezve lövész kiképzés BW.hez, de hát milyen típusra?). Azzal lehetne bevonzani a fiatalokat és sokkal hamarabb kaphatna belőle az MH! Ezek egy kivéreztetett fegyvernem esetében nagyon fontos dolgok! Lehet, hogy a Balaton utcából ez nem látszik, de ez az MH valós helyzete. Itt már ígérgetés, számítógépes grafikák lejátszása roadshow-k keretében nem tartja meg az állományt, de hogy be nem vonzza az kib......-ul biztos!
Tehát nagyon sok múlik azon, hogy végül melyiket vesszük meg!
Egy nemzetközi példát had citáljak ide: Nem figyelem, de sok országból csak panaszt hallani az NH 90-es helikopterre. Vadi új technika, ráadásul egy helikoptergyártó cég terméke. Ennek ellenére teljes technikai kudarc, van olyan ország aki már visszaadta a gyártónak, van aki eladását fontolgatja. Évtized alatt nem lehetett rendszerbe állítani, úgy, hogy a régebbi társai gond nélkül üzemelnek. Lehet rajta vitatkozni, de szerintem ez egy példa arra, hogy lehet rosszul választani.
Mi ezt nem engedhetjük meg magunknak (a kísérletezést), ebben az országban 100 évente kétszer vesznek fegyvert..... Nem lesz a Lynx helyett másik, ha nem válik be, nem lesz használható.....
Nem kell meggyőznöd, egyértelmű, hogy a Pumában kisebb a kockázat, előbb jöhet, gyerekbetegségek jórészén túl van stb.. Bár ugye eléggé döcögött a bevezetés és sokáig 30% körüli volt az üzemképes technika, most is 50%, de valószínűleg ez a BW alultervezett büdzséjéből és a xarul tervezett üzemeltetésből adódott.

Sztem a Hiuznál sem lesz ez másképp. Bár ígérik, de sztem az üzemeltetése sem lesz olcsóbb mint a költséges Puma. De ha vki csúcstechnikát akar, meg kell fizetni. Ennyi.

Viszont, magában a kihívás senkinek nem bizsergeti az ujját, zsír új csúcstechnikát hadrendbe állítani elsőként? Vmit az MH is letehet az asztalra,ami nagyot szól!!! Ez nem vonzó ajánlat???
Sokkal több lehetőséget látok benne, mint veszélyt, főleg ha a hazai hadiiparra gondolok. Ha jó a szerződés az RM-el, vmi komolyabb magyar hozzáadott érték is lesz, akkor egy ilyen kihívás rengeteg szakembert vonz, ha mellé tesznek zsét is. A fiatalok ezért is bejönnek, de még a tapasztalt szakik is.

Nem kell BTR-ben ücsörögni, ha Boxer is jön mellé, amíg a Hiúzt pofozgatjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: Firga bácsi

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
1 314
1 867
113
Egy nemzetközi példát had citáljak ide: Nem figyelem, de sok országból csak panaszt hallani az NH 90-es helikopterre. Vadi új technika, ráadásul egy helikoptergyártó cég terméke. Ennek ellenére teljes technikai kudarc, van olyan ország aki már visszaadta a gyártónak, van aki eladását fontolgatja. Évtized alatt nem lehetett rendszerbe állítani, úgy, hogy a régebbi társai gond nélkül üzemelnek. Lehet rajta vitatkozni, de szerintem ez egy példa arra, hogy lehet rosszul választani.
Mi ezt nem engedhetjük meg magunknak (a kísérletezést), ebben az országban 100 évente kétszer vesznek fegyvert..... Nem lesz a Lynx helyett másik, ha nem válik be, nem lesz használható.....
Egyelőre még ott tartunk, hogy a Pumáról bizonyosodott be, hogy pénztemető, ~33%-os rendelkezésre állási mutatóval, békeidőben...Már aláírták a szerződést, hogy párszáz millió € után ezt felemelik 50%-ra, gratulálok…

Látatlanban is adnék egy esélyt a Lynxnek.

Első vevőként tudnánk magunknak speciális feltételeket szabni, pl. megnövelt garanciaidő.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
1 717
2 118
113
Egyelőre még ott tartunk, hogy a Pumáról bizonyosodott be, hogy pénztemető, ~33%-os rendelkezésre állási mutatóval, békeidőben...Már aláírták a szerződést, hogy párszáz millió € után ezt felemelik 50%-ra, gratulálok…

Látatlanban is adnék egy esélyt a Lynxnek.

Első vevőként tudnánk magunknak speciális feltételeket szabni, pl. megnövelt garanciaidő.

A németeknél az a400m is hasonló problémák voltak/vannak.
Míg más üzemeltetőknél javultak a helyzet.
Lehet ez német probléma. (persze mivel máshol még nincs rendszerbe nem tudhatjuk)