Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
9 500
27 090
113
Még új,gyerekbetegségekkel küzd.De szerintem távlatilag sokkal több a lehetőség benne,mint a már most fejleszthetőségi gondokkal küszködő Pumában.
Valahogy bennem is ez az érzés kezd kialakulni. Plusz nagyon nyomatják, hogy szivesen bevesznek új helyi cégeket az együttműködésbe.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
2 289
4 831
113
Magyar szempontból jobb lenne egy már többé kevésbé kiforrott, valahol (egy szövetségesünknél?) rendszeresített, de amúgy valóban korszerű és nagy teljesítményű IFV-t venni. A németekre vagyunk utalva, a BW segít nekünk kiképzésben, tapasztalatban, talán logisztikában, közös szimulátorhasználatban, HA! Pumát veszünk.

Viszont Lynx esetében semmiben sem tudnak segíteni, semmilyen kiképzési, logisztikai támogatást nem tudnak adni, mert nekik sem lesz.
Ez szerintem komoly szempont lehetne az MH következő évtizedekre vonatkozó dolgaival kapcsolatban.
Persze a Puma sem tökéletes, nekem sem tetszett eleinte, szerintem is túl drága.
Aztán ahogy egyre többet foglalkoztam vele, azt gondolom a németek tényleg bele adtak apait-anyait, akkor is ha a koncepciójukkal nem értek teljes mértékben egyet (3+6 fős raj, stb.). De mindezek mellett a világ jelenleg egyetlen gyártásban lévő, legfejlettebb technológiákat alkalmazó IFV-je. Pont.
Mindenki más csak követi a németeket jelenleg, ide értve az ázsiai IFV.ket is.
Vannak elbaszások a Pumában amiket kisebb nagyobb költséggel lehet javítani, ezen egyébként rajta vannak.
Egy "ismerősöm"-nek volt lehetősége beszélgetni az egyik KMW fejlesztő mérnökkel. Kérdésre válaszolva elismerte, hogy tervezik a gumihevederes lánctalpat a pumához, amivel 600 kg tömeget lehet megspórolni, de egyelőre a világ három olyan vállalata aki ilyet készít, nem tudja garantálni a 42 tonnánál nehezebb járműtömeget, vagyis a gumihevederek csak ettől kisebb tömegű járművekre jók. Egyelőre. Azt mondta a mérnők, hogy pár év még kell a nagyobb teherbírású gumihevederekhez.
Érdekesség, hogy a Red back prototípuson gumiheveder van (42 t), tehát valahol tényleg ezen a határon billeg a technológia jelenlegi szintje.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti and Ocses

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
8 868
6 845
113
Magyar szempontból jobb lenne egy már többé kevésbé kiforrott, valahol (egy szövetségesünknél?) rendszeresített, de amúgy valóban korszerű és nagy teljesítményű IFV-t venni. A németekre vagyunk utalva, a BW segít nekünk kiképzésben, tapasztalatban, talán logisztikában, közös szimulátorhasználatban, HA! Pumát veszünk.

Viszont Lynx esetében semmiben sem tudnak segíteni, semmilyen kiképzési, logisztikai támogatást nem tudnak adni, mert nekik sem lesz.
Ez szerintem komoly szempont lehetne az MH következő évtizedekre vonatkozó dolgaival kapcsolatban.
Persze a Puma sem tökéletes, nekem sem tetszett eleinte, szerintem is túl drága.
Aztán ahogy egyre többet foglalkoztam vele, azt gondolom a németek tényleg bele adtak apait-anyait, akkor is ha a koncepciójukkal nem értek teljes mértékben egyet (3+6 fős raj, stb.). De mindezek mellett a világ jelenleg egyetlen gyártásban lévő, legfejlettebb technológiákat alkalmazó IFV-je. Pont.
Mindenki más csak követi a németeket jelenleg, ide értve az ázsiai IFV.ket is.
Vannak elbaszások a Pumában amiket kisebb nagyobb költséggel lehet javítani, ezen egyébként rajta vannak.
Egy "ismerősöm"-nek volt lehetősége beszélgetni az egyik KMW fejlesztő mérnökkel. Kérdésre válaszolva elismerte, hogy tervezik a gumihevederes lánctalpat a pumához, amivel 600 kg tömeget lehet megspórolni, de egyelőre a világ három olyan vállalata aki ilyet készít, nem tudja garantálni a 42 tonnánál nehezebb járműtömeget, vagyis a gumihevederek csak ettől kisebb tömegű járművekre jók. Egyelőre. Azt mondta a mérnők, hogy pár év még kell a nagyobb teherbírású gumihevederekhez.
Érdekesség, hogy a Red back prototípuson gumiheveder van (42 t), tehát valahol tényleg ezen a határon billeg a technológia jelenlegi szintje.
Igen de mas aspektusbol vizsgalva mi adhatunk tapasztalatot es kikepzest a kesobbi remdszeresitoknek ami nem kis mellekest jelentene...
 
  • Tetszik
Reactions: Negan

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 846
5 072
113
Valahogy bennem is ez az érzés kezd kialakulni. Plusz nagyon nyomatják, hogy szivesen bevesznek új helyi cégeket az együttműködésbe.
Mondjuk alaposan meg kéne vizsgálni a konstrukciót (legjobb lenne betársulni a kengurukhaz,ha volna rá idő,akarat),mert azért az ördög nem alszik....De.
El kell adniuk,ezért sok mindenben benne lennének,hogy megtörjék a jeget.Ezt ki lehet használni,De ésszel,a minőség kárára ne menjen.(bocs,de itt kifejezetten a NER rendszer visszáságaitol tartok)
Nem egyszerűen egy korszerű,új,sok fejlesztési tartalékkal rendelkező IFV,hanem bázisjármű egy komplett harcjármű családhoz.Ha jol mükszik a dolog,az mind fentartási,mind harctéri logisztikai szempontbol igencsak előnyös dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
2 289
4 831
113
Igen de mas aspektusbol vizsgalva mi adhatunk tapasztalatot es kikepzest a kesobbi remdszeresitoknek ami nem kis mellekest jelentene...

Egy picit meredek gondolat. Ami miatt nagyon kockázatosnak ítélem az a fejlesztéshez szükséges pénz. Kicsit olyan mintha egy valóban élenjáró technológiába Magyarország beruházna, mondjuk az űrkutatásba. És amikor kezdenek beérni az eredmények, (embert juttattunk a világűrbe), akkor tanácsot, meg kiképzési együttműködést adnánk azoknak akik nem voltak hajlandóak ennyit kockáztatni.
Meredek.
Sokan fikázzák a KC390-est, meg az A400-ast, hogy új, meg kiforratlan (mindkettő). De egyik rendszerben van és javítják a hibáit, mindamellett bazi drága. A másik olcsóbbnak tűnik (annak is kell lennie mert fele akkora kapacitású), de az még a gyermekbetegségek megtapasztalásáig sem jutott el.
Nem értek a repülőkhöz, annyit tudok, hogy iszonyat bonyolult rendszerek, nagyon sok új technológia, új anyagok lettek felhasználva a gyártásukhoz, és minél bonyolultabb valami annál nagyobb az esély a technikai, konstrukciós problémákra. Ezt tudomásul kell venni, ezzel számolni kell. Nagy ostobaság lenne egy új harcjármű konstrukciót hibátlannak gondolni.
Sajnos ezek már nem Wyllis jeep kategória, ami pár hónap után gyártásba kerülhetett és sikeres technikai eszköz lehetett minden haderő számára az egész földkerekségen.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
8 868
6 845
113
Egy picit meredek gondolat. Ami miatt nagyon kockázatosnak ítélem az a fejlesztéshez szükséges pénz. Kicsit olyan mintha egy valóban élenjáró technológiába Magyarország beruházna, mondjuk az űrkutatásba. És amikor kezdenek beérni az eredmények, (embert juttattunk a világűrbe), akkor tanácsot, meg kiképzési együttműködést adnánk azoknak akik nem voltak hajlandóak ennyit kockáztatni.
Meredek.
Sokan fikázzák a KC390-est, meg az A400-ast, hogy új, meg kiforratlan (mindkettő). De egyik rendszerben van és javítják a hibáit, mindamellett bazi drága. A másik olcsóbbnak tűnik (annak is kell lennie mert fele akkora kapacitású), de az még a gyermekbetegségek megtapasztalásáig sem jutott el.
Nem értek a repülőkhöz, annyit tudok, hogy iszonyat bonyolult rendszerek, nagyon sok új technológia, új anyagok lettek felhasználva a gyártásukhoz, és minél bonyolultabb valami annál nagyobb az esély a technikai, konstrukciós problémákra. Ezt tudomásul kell venni, ezzel számolni kell. Nagy ostobaság lenne egy új harcjármű konstrukciót hibátlannak gondolni.
Sajnos ezek már nem Wyllis jeep kategória, ami pár hónap után gyártásba kerülhetett és sikeres technikai eszköz lehetett minden haderő számára az egész földkerekségen.
Itt jon kepbe hogy a gyarto nagyobb emgedmenyeket kepes tenni. Amellett egyaltalan nem biztos hogy a gyerekbetegsegek kijavitasat az elso vasarlonak kellene kifizetni...
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
4 514
8 736
113
Igen de mas aspektusbol vizsgalva mi adhatunk tapasztalatot es kikepzest a kesobbi remdszeresitoknek ami nem kis mellekest jelentene...
Ki fogja rendszeresíteni? Amcsiknál tuti elúszott, szerintem hiába kentek meg khmm akarom mondani lobbiztak az újra partyba kerülésen, az amiknak nem fog így se kelleni.
A kenguruknál úgy néz ki berobbant a redback, holott jóval a land400 phase1 után nevezett a versenyre és mégis beengedték az ausztrálok, talán nem voltak megelégedve a lynxel?
A boxer tuti befutó lesz, 8x8 crv, de ez már nem a lynxhez kötődik mivel nem 1 csomagban mennek.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
2 132
2 343
113
Egy picit meredek gondolat. Ami miatt nagyon kockázatosnak ítélem az a fejlesztéshez szükséges pénz. Kicsit olyan mintha egy valóban élenjáró technológiába Magyarország beruházna, mondjuk az űrkutatásba. És amikor kezdenek beérni az eredmények, (embert juttattunk a világűrbe), akkor tanácsot, meg kiképzési együttműködést adnánk azoknak akik nem voltak hajlandóak ennyit kockáztatni.
Meredek.
Sokan fikázzák a KC390-est, meg az A400-ast, hogy új, meg kiforratlan (mindkettő). De egyik rendszerben van és javítják a hibáit, mindamellett bazi drága. A másik olcsóbbnak tűnik (annak is kell lennie mert fele akkora kapacitású), de az még a gyermekbetegségek megtapasztalásáig sem jutott el.
Nem értek a repülőkhöz, annyit tudok, hogy iszonyat bonyolult rendszerek, nagyon sok új technológia, új anyagok lettek felhasználva a gyártásukhoz, és minél bonyolultabb valami annál nagyobb az esély a technikai, konstrukciós problémákra. Ezt tudomásul kell venni, ezzel számolni kell. Nagy ostobaság lenne egy új harcjármű konstrukciót hibátlannak gondolni.
Sajnos ezek már nem Wyllis jeep kategória, ami pár hónap után gyártásba kerülhetett és sikeres technikai eszköz lehetett minden haderő számára az egész földkerekségen.

Attol meg hogy a Puma vonal nyerne meg a magyar mernok kreativitasa nem kell hogy karba vesszen. A harcolo verzio mar ki van talalva de attol meg a magyar mernok megtervezheti a vilag legfaszabb lancos mentoautojat. :p:D

A "lenyeg" mar fel lett talalva, igy a Lynxel ellentetben sokkal kisebb a riziko hogy nem lesz ami harcolni is fog tudni, de ettol meg a tobbi verzio tervezeseben igy vagy ugy a magyarok is reszt vehetnek.

Nem kell a Pumat unalmas nyugdijas IFV-nek, a Lynx-et meg a "cool" tinedzsernek beallitani.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
2 289
4 831
113
Mondjuk alaposan meg kéne vizsgálni a konstrukciót (legjobb lenne betársulni a kengurukhaz,ha volna rá idő,akarat),mert azért az ördög nem alszik....De.
El kell adniuk,ezért sok mindenben benne lennének,hogy megtörjék a jeget.Ezt ki lehet használni,De ésszel,a minőség kárára ne menjen.(bocs,de itt kifejezetten a NER rendszer visszáságaitol tartok)
Nem egyszerűen egy korszerű,új,sok fejlesztési tartalékkal rendelkező IFV,hanem bázisjármű egy komplett harcjármű családhoz.Ha jol mükszik a dolog,az mind fentartási,mind harctéri logisztikai szempontbol igencsak előnyös dolog.

Az jó lenne, ha az ausztrál tenderre küldhetnénk megfigyelőket és azt követően lehetne dönteni a rendszeresítéséről....
De félek ezzel elkéstünk, ezek a dolgok sajnos itt nem így működnek.
Annyiban szomorú, ha belevágunk mindenféle tapasztalat nélkül és rajzasztalról megrendelünk egy ilyen harcjárművet, hogy nincs esély arra, hogy nem lesz csúszás, vagy kénytelenek leszünk (pénz hiányában) megkötni olyan kompromisszumokat, melyek a harcképesség csökkenését eredményezik. Pl. nem lesz hozzá drón, nem lesz integrálva a Spike (majd később, egyszer, valamikor), nem lesz aktív védelmi rendszere, csak 30 mm-es gépágyúval vesszük, mert a Wotan drága vagy nincs integrálva hozzá, stb.....
Az egyéb gondok miatt így is csak az évtized végére várható, hogy megjönnek az első harcjárművek tekintve, hogy jelenleg sehol nincs felszerelt gyár, nincs szerződés kötve a nem ismert képességeket biztosító alrendszerek, részegységek gyártóival, azoknak is meg kell szervezniük a gyártást. Ez bazi sok idő. Minden egyes kiderült hiba, módosítás nagyon sok szerződés módosítását igényli, a veszteségeket meg kell fizetni, stb.....
A Leopard 2 harckocsijainkra 2018 decemberben kötöttünk szerződést 23-ban jönnek, úgy, hogy egy létező típus. A Pzh 2000-is csak 22-ben érkezik, ha nem késik....
 
  • Tetszik
Reactions: Anti

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
8 868
6 845
113
Attol meg hogy a Puma vonal nyerne meg a magyar mernok kreativitasa nem kell hogy karba vesszen. I harcolo verzio ki van mar talalva de attol meg a magyar mernok megtervezheti a vilag legfaszabb lancos mentoautojat. :p:D

A "lenyeg" mar fel lett talalva, igy a Lynxel ellentetben sokkal kisebb a riziko hogy nem lesz ami harcolni is fog tudni, de ettol meg a tobbi verzio tervezeseben igy vagy ugy a magyarok is reszt vehetnek.

Nem kell a Pumat unalmas nyugdijas IFV-nek, a Lynx-et meg a "cool" tinedzsernek beallitani.
Pumat senkinek sem fognak eladni a nemetek bar ahol indul mimdenhol a legszuperebb lessz papiron de valamiert megse fogja senki megvenni nem veletlen.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
2 289
4 831
113
Attol meg hogy a Puma vonal nyerne meg a magyar mernok kreativitasa nem kell hogy karba vesszen. A harcolo verzio mar ki van talalva de attol meg a magyar mernok megtervezheti a vilag legfaszabb lancos mentoautojat. :p:D

A "lenyeg" mar fel lett talalva, igy a Lynxel ellentetben sokkal kisebb a riziko hogy nem lesz ami harcolni is fog tudni, de ettol meg a tobbi verzio tervezeseben igy vagy ugy a magyarok is reszt vehetnek.

Nem kell a Pumat unalmas nyugdijas IFV-nek, a Lynx-et meg a "cool" tinedzsernek beallitani.

Távol álljon tőlem. A Puma még nincs kész, nagyon sok képessége még nem elérhető, mert a BW nek mnem volt rá igény, vagy pénze. A KMW és az RM (mert közös gyerek), folyamatosan fejleszti a különböző képességeit....
Nekünk meg van egy Hirtenberger aknavető gyárunk, tehát az alvázra simán tehetnénk egy magyar tűztámogató (120 mm-es aknavető hordozó) tornyot...o_O
Had dolgozzon a magyar mérnök.....

Még egy intézetet is létrehozta ilyen célra:
MH Modernizációs Intézet....:rolleyes:
Lehet már dolgoznak is rajta....:cool:
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
8 868
6 845
113
Ha veszek egy kocsit és valamiért nem tudom használni/kihasználni amit ígérnek/akkor ez nem boldogít.
Ha veszel egyet valoszinu maganszemelykent. De ha veszel 250 et es ajanlatokat kersz kriterium rendszerrel es jol meggogalmazott szerzodessel. Bizomy a flottad elcseszett katalizatorait pl gariba kicserelik.../ugye amikor egy autogyarto ellen tul sok per indul akkor szoktak visszahivast csinalni minden evbe forul elo ilyen es kijavitjak ingyen a hibat es potautot is biztositanak./
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 846
5 072
113
Az jó lenne, ha az ausztrál tenderre küldhetnénk megfigyelőket és azt követően lehetne dönteni a rendszeresítéséről....
De félek ezzel elkéstünk, ezek a dolgok sajnos itt nem így működnek.
Annyiban szomorú, ha belevágunk mindenféle tapasztalat nélkül és rajzasztalról megrendelünk egy ilyen harcjárművet, hogy nincs esély arra, hogy nem lesz csúszás, vagy kénytelenek leszünk (pénz hiányában) megkötni olyan kompromisszumokat, melyek a harcképesség csökkenését eredményezik. Pl. nem lesz hozzá drón, nem lesz integrálva a Spike (majd később, egyszer, valamikor), nem lesz aktív védelmi rendszere, csak 30 mm-es gépágyúval vesszük, mert a Wotan drága vagy nincs integrálva hozzá, stb.....
Az egyéb gondok miatt így is csak az évtized végére várható, hogy megjönnek az első harcjárművek tekintve, hogy jelenleg sehol nincs felszerelt gyár, nincs szerződés kötve a nem ismert képességeket biztosító alrendszerek, részegységek gyártóival, azoknak is meg kell szervezniük a gyártást. Ez bazi sok idő. Minden egyes kiderült hiba, módosítás nagyon sok szerződés módosítását igényli, a veszteségeket meg kell fizetni, stb.....
A Leopard 2 harckocsijainkra 2018 decemberben kötöttünk szerződést 23-ban jönnek, úgy, hogy egy létező típus. A Pzh 2000-is csak 22-ben érkezik, ha nem késik....
Igen,van kockázata.
De a Puma sincs kész,miközben 20éve fejlesztik,és már kifogy a fejleszthetőségi tartalékbol.
Lynx meg,szerintem pont a Puma tapasztalatain okulva,egy más tervezői filozófiát képvisel.Nem egy gazdag ország kifinomult speciális drágaságának csinálták.
És hát a zsidók is kockáztattak,mikor megvették a vadiúj,még gyermekbetegségekkel is küszködő F15/16 tipusokat a jol bevált F4 helyett.
Gyártás meginditás szerintem nem olyan nagy probléma,az nem jelentős időveszteség.
Nameghát nem habókbol siránkozom egy alapos próba után...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
28 620
23 908
113
Igen,van kockázata.
De a Puma sincs kész,miközben 20éve fejlesztik,és már kifogy a fejleszthetőségi tartalékbol.
Lynx meg,szerintem pont a Puma tapasztalatain okulva,egy más tervezői filozófiát képvisel.Nem egy gazdag ország kifinomult speciális drágaságának csinálták.
És hát a zsidók is kockáztattak,mikor megvették a vadiúj,még gyermekbetegségekkel is küszködő F15/16 tipusokat a jol bevált F4 helyett.
Gyártás meginditás szerintem nem olyan nagy probléma,az nem jelentős időveszteség.
Nameghát nem habókbol siránkozom egy alapos próba után...

Mi fogyott ki miből?
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
2 289
4 831
113
Itt jon kepbe hogy a gyarto nagyobb emgedmenyeket kepes tenni. Amellett egyaltalan nem biztos hogy a gyerekbetegsegek kijavitasat az elso vasarlonak kellene kifizetni...

Amire nagyvaloszinuseggel meg is adjak a kedvezmenyeket.

Az nem a mi dolgunk megoldani /en hiszek abba hogy a nemetek eladjak az erdekszferajukba./

Sajnos a fegyverbiznisz nem így működik. Egy nemzetközi fegyvergyár néha évekig nem tud új szerződést kötni, ilyenkor a karbantartásból alkatrészgyártásból élnek. Ilyenkor is ki kell fizetni a dolgozókat, fizetni kell a beruházásokra felvett hitelt, stb. Emiatt egy nagyobb biznisz esetén sem mehetnek a közgazdaságilag minimálisan indokolt termék, szolgáltatási ár alá. Azért sem, mert ha Lynx esetében a három esélyes vevő közül csak egy lesz tényleges vevő, akkor annak az egynek kell az RM Lynxel kapcsolatos elmúlt négy és következő 10 éves költségeit fedezni. ebben benne van a fejlesztés (aminek egy részét ők most saját kockázatra belerakták), és az 15 éves adminisztráció, promóció és egyéb költségek, Vaskos összegek ezek. Ha több vevő lesz, akkor természetesen dől a pénz az RM hez, ami azt jelent, hogy megmenekül és a KMW-Nexter multitól (KNDS) függetlenedni tud (részben).
Ekkor már tudna engedni a darabárból, de eddig a pontig nem, mert különben akkora kockázatot vállal (pénzügyileg), hogy az a cég bukását eredményezhetné.
Emiatt nem teheti meg, hogy nekünk vagy akárkinek olcsóbban adja. De azért sem, mert a vevők nem hülyék, akkor a cseh és az ausztrál is annyiért akarja venni amennyiért a magyarnak adták az elsőket. Tehát nem tud engedni az árból, akkor se ha akar. o_O
A kör bezárult, csak kiegészítők, alkatrészek ,kiképzés és support árán lehet spórolni, az meg utólag mindig drága....