Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
8 684
6 559
113
Sajnos a fegyverbiznisz nem így működik. Egy nemzetközi fegyvergyár néha évekig nem tud új szerződést kötni, ilyenkor a karbantartásból alkatrészgyártásból élnek. Ilyenkor is ki kell fizetni a dolgozókat, fizetni kell a beruházásokra felvett hitelt, stb. Emiatt egy nagyobb biznisz esetén sem mehetnek a közgazdaságilag minimálisan indokolt termék, szolgáltatási ár alá. Azért sem, mert ha Lynx esetében a három esélyes vevő közül csak egy lesz tényleges vevő, akkor annak az egynek kell az RM Lynxel kapcsolatos elmúlt négy és következő 10 éves költségeit fedezni. ebben benne van a fejlesztés (aminek egy részét ők most saját kockázatra belerakták), és az 15 éves adminisztráció, promóció és egyéb költségek, Vaskos összegek ezek. Ha több vevő lesz, akkor természetesen dől a pénz az RM hez, ami azt jelent, hogy megmenekül és a KMW-Nexter multitól (KNDS) függetlenedni tud (részben).
Ekkor már tudna engedni a darabárból, de eddig a pontig nem, mert különben akkora kockázatot vállal (pénzügyileg), hogy az a cég bukását eredményezhetné.
Emiatt nem teheti meg, hogy nekünk vagy akárkinek olcsóbban adja. De azért sem, mert a vevők nem hülyék, akkor a cseh és az ausztrál is annyiért akarja venni amennyiért a magyarnak adták az elsőket. Tehát nem tud engedni az árból, akkor se ha akar. o_O
A kör bezárult, csak kiegészítők, alkatrészek ,kiképzés és support árán lehet spórolni, az meg utólag mindig drága....
Igazabol pont hogy nincs olyan hogy annyiert akarom mint a masik mert nincs ket azonos ara egy technikanak /pont hadiipari jelleg miatt./ egyaltalan nem biztos hogy a rendszeresitonek kell fizetni a javitasokat. Epp ezert tart 10 evig egy konstruktcio kifejlesztese mert belelehet rohanni hatalmas pofonokba ha a kivant technika nem hozza azt a technikai parametereket amit az elado a szerzodesve vallalt./persze cserebe a megrendelonek tartania kell a szajat az elojovo hibakrol hiamyossagokrol./
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
1 634
1 936
113
Ha veszel egyet valoszinu maganszemelykent. De ha veszel 250 et es ajanlatokat kersz kriterium rendszerrel es jol meggogalmazott szerzodessel. Bizomy a flottad elcseszett katalizatorait pl gariba kicserelik.../ugye amikor egy autogyarto ellen tul sok per indul akkor szoktak visszahivast csinalni minden evbe forul elo ilyen es kijavitjak ingyen a hibat es potautot is biztositanak./

Én nem a pénzről beszélek.
Hanem a kihasználhatóságára a gépnek az első pár évben/első évtizedben.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
8 684
6 559
113
Én nem a pénzről beszélek.
Hanem a kihasználhatóságára a gépnek az első pár évben/első évtizedben.
Ez meg mindig szerzodes kerdese.
Ha a gripenek szrok lennenek de a svedek vallaltak hogy xy hadrafoghatosagot biztositanak x evig de ezt nem tudtak volna teljesiteni a megleve gepekkel a saab bizony a sajat koltsegen kellett volna +gepeket idereptetnie.
Ha ugy szrzodunk es agyarto belemegy akkor az o felelossege hogy a szerzodesben foglaltak raeso reszet teljesitse... Ha neki veszteseges hat veszteseges... De ezert fehlesztik addig a vasakat hogy ilyen ne forduljon elo
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
2 218
4 617
113
Igen,van kockázata.
De a Puma sincs kész,miközben 20éve fejlesztik,és már kifogy a fejleszthetőségi tartalékbol.
Lynx meg,szerintem pont a Puma tapasztalatain okulva,egy más tervezői filozófiát képvisel.Nem egy gazdag ország kifinomult speciális drágaságának csinálták.
És hát a zsidók is kockáztattak,mikor megvették a vadiúj,még gyermekbetegségekkel is küszködő F15/16 tipusokat a jol bevált F4 helyett.
Gyártás meginditás szerintem nem olyan nagy probléma,az nem jelentős időveszteség.
Nameghát nem habókbol siránkozom egy alapos próba után...

A Lynx és a Puma konstrukciója abban különbözik, hogy a lynx egy régebbi elgondolás (emberes torony, nagy méret).
Pont fordítva van mint gondolod, hisz a lynx úgy tudna olcsóbb lenni, hogy régebbi technológiákat, konstrukciós megoldásokat (Marder), használna az új, költséges helyett.
A nagy méret ott fog visszaütni, hogy a 43 tonnás Puma elméletileg még tovább páncélozható lenne, hisz relatív kicsi teret kell vastagabban páncélozni, míg a hatalmas Lynx eléri az 50 tonnát (hogy a Pumával azonos védelmi szintet képviseljen) és e fölé kellene menni majd, ha egyszer tovább kellene fejlődni.
A KMW mérnökei nem hülyék, tudják, hogy a jövőben újabb fegyverek (torony, rakéta, kiegészítő fegyverzet), újabb páncélzatok és védelmi eszközök kerülhetnek be a járműbe, a tömege nőni fog. Emiatt szeretnék csökkenteni is azt amit lehet. Ezért fontos a gumihevederes lánctalp. A Pumának a 43 tonnájával van esélye a jelenleg 42 tonnás gumiheveder belátható időn belüli alkalmazására (-600 kg). A Lynx-nél mindenre azt mondják, 50 tonnáig terhelhető, nem gond..... Ha 50 tonnáig terhelik nő a talajnyomása, (konstrukciós korlát!), csökken a manőverezőképessége, stb.
Tehát a régi konstrukciójú Lynx az amelyik nem lesz fejleszthető 2030 után.....o_O
Viszont ez a számítógépes grafikákon nem látszik...... :)
 
  • Tetszik
Reactions: exsorkatona

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
8 684
6 559
113
A Lynx és a Puma konstrukciója abban különbözik, hogy a lynx egy régebbi elgondolás (emberes torony, nagy méret).
Pont fordítva van mint gondolod, hisz a lynx úgy tudna olcsóbb lenni, hogy régebbi technológiákat, konstrukciós megoldásokat (Marder), használna az új, költséges helyett.
A nagy méret ott fog visszaütni, hogy a 43 tonnás Puma elméletileg még tovább páncélozható lenne, hisz relatív kicsi teret kell vastagabban páncélozni, míg a hatalmas Lynx eléri az 50 tonnát (hogy a Pumával azonos védelmi szintet képviseljen) és e fölé kellene menni majd, ha egyszer tovább kellene fejlődni.
A KMW mérnökei nem hülyék, tudják, hogy a jövőben újabb fegyverek (torony, rakéta, kiegészítő fegyverzet), újabb páncélzatok és védelmi eszközök kerülhetnek be a járműbe, a tömege nőni fog. Emiatt szeretnék csökkenteni is azt amit lehet. Ezért fontos a gumihevederes lánctalp. A Pumának a 43 tonnájával van esélye a jelenleg 42 tonnás gumiheveder belátható időn belüli alkalmazására (-600 kg). A Lynx-nél mindenre azt mondják, 50 tonnáig terhelhető, nem gond..... Ha 50 tonnáig terhelik nő a talajnyomása, (konstrukciós korlát!), csökken a manőverezőképessége, stb.
Tehát a régi konstrukciójú Lynx az amelyik nem lesz fejleszthető 2030 után.....o_O
Viszont ez a számítógépes grafikákon nem látszik...... :)
A gumiheveder lanctalp serulekeny harcteren /ahogy a muanyag is azcivilbe./
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
8 728
24 218
113
Az jó lenne, ha az ausztrál tenderre küldhetnénk megfigyelőket és azt követően lehetne dönteni a rendszeresítéséről....
De félek ezzel elkéstünk, ezek a dolgok sajnos itt nem így működnek.
Annyiban szomorú, ha belevágunk mindenféle tapasztalat nélkül és rajzasztalról megrendelünk egy ilyen harcjárművet, hogy nincs esély arra, hogy nem lesz csúszás, vagy kénytelenek leszünk (pénz hiányában) megkötni olyan kompromisszumokat, melyek a harcképesség csökkenését eredményezik. Pl. nem lesz hozzá drón, nem lesz integrálva a Spike (majd később, egyszer, valamikor), nem lesz aktív védelmi rendszere, csak 30 mm-es gépágyúval vesszük, mert a Wotan drága vagy nincs integrálva hozzá, stb.....
Az egyéb gondok miatt így is csak az évtized végére várható, hogy megjönnek az első harcjárművek tekintve, hogy jelenleg sehol nincs felszerelt gyár, nincs szerződés kötve a nem ismert képességeket biztosító alrendszerek, részegységek gyártóival, azoknak is meg kell szervezniük a gyártást. Ez bazi sok idő. Minden egyes kiderült hiba, módosítás nagyon sok szerződés módosítását igényli, a veszteségeket meg kell fizetni, stb.....
A Leopard 2 harckocsijainkra 2018 decemberben kötöttünk szerződést 23-ban jönnek, úgy, hogy egy létező típus. A Pzh 2000-is csak 22-ben érkezik, ha nem késik....
A Puma nem tudom mennyire moduláris felépítésű a Hiuzhoz képest. De ezt nagy előnyének látom a költségek szempontjából. mind gyártási, mind alkalmazási oldalon,. Ráadásul a marketinganyagok szerint gyorsan variálható sok esetben műhely nélkül.

10 év késésben vab a jelenlegi Pumától készenlétben, de ennyi előnye is lehet a későbbi tervezésnek. 2028-ra akarunk kész lenni a nehézdandárral, 2023-ra az RM szerint készen áll a Hiúz gyártása. A világon az első bevezetők lehetünk. Nekem bassza ez a kihívás a hiúságom. Egyszer belevághatnánk egy ilyen buliba mondjuk csehekkel közösen, hogy mégis fogjuk vkinek a kezét, ne legyünk annyira egyedül. :)

Mivel nincs kész, igy saját magunk számára is alakíthatjuk, bevonva hazai cégeket. Szinte felkínálja erre magát az RM.
Időbeli korlátot nem érzek, mert mi van ha csúszik 2-3 évet, tök reális. Ilyen képességünk nincs, semmit sem vesztünk, viszont utána 20-30 éves előnyben leszünk a térségben.

A drón integrációt már a tervezéskor figyelembe vették, ha jól olvastam ezzel papíron a Puma előtt járnak.
A Leok kapacitási okoból nem jöttek előbb, illetve a 2018-as kedvező költségvetési számok miatt hoztuk előre a szerződéskötést. Itt a Z2026 eltért a tervtől, csak nem szokás szerint csúszott, hanem előrébb hoztak egy beszerzést.

A pénzügyi korlátok már inkább aggasztóak a kiforratlan konstrukció miatt, de itt van "jó barátunk", Katar, ők is játszadoznak a gondolattal, egy parádén már fel is vonultak vele.

Szal nem egyedül de másokkal együttműködve, én ma meggyőztem magam és belecsapnék. :rolleyes:
Ha lesz vmi itthoni barkács, még a céghez is jelentkezek. :cool:
:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
2 218
4 617
113
Igazabol pont hogy nincs olyan hogy annyiert akarom mint a masik mert nincs ket azonos ara egy technikanak /pont hadiipari jelleg miatt./ egyaltalan nem biztos hogy a rendszeresitonek kell fizetni a javitasokat. Epp ezert tart 10 evig egy konstruktcio kifejlesztese mert belelehet rohanni hatalmas pofonokba ha a kivant technika nem hozza azt a technikai parametereket amit az elado a szerzodesve vallalt./persze cserebe a megrendelonek tartania kell a szajat az elojovo hibakrol hiamyossagokrol./

A hadiipari cégek profitorientáltan gondolkodnak és viselkednek. Ők nem fognak bukni egy aláírt szerződésen, mert a részvényeseik szétszednék őket, hogy veszteséges egy üzleti terv, mert előre láthatóan a gyártónak kell viselni a különböző kockázatokat. Ilyen nincs. (állami vállalatnál lehetne...)

Másképp mondom. Ha te kölcsönt veszel fel egy banktól szerződéssel jogász előtt: Láttál már olyat, hogy nem a bank járt jól? Akármilyen válság, gazdasági összeomlás történt, a veszteségeket nem TE viselted? o_O
Itt sem fogsz, az üzleti világ ilyen, nagyon sok jogászt fizetnek azért, hogy soha ne kerülhessenek szar helyzetbe egy aláírt szerződés teljesítése után....o_O
Előtte lehet próbálkozni, de inkább a politikai szempontok a mérvadóak, mint a fegyvervásárló ország állampolgárainak érdekei.... :confused:
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
1 634
1 936
113
Ez meg mindig szerzodes kerdese.
Ha a gripenek szrok lennenek de a svedek vallaltak hogy xy hadrafoghatosagot biztositanak x evig de ezt nem tudtak volna teljesiteni a megleve gepekkel a saab bizony a sajat koltsegen kellett volna +gepeket idereptetnie.
Ha ugy szrzodunk es agyarto belemegy akkor az o felelossege hogy a szerzodesben foglaltak raeso reszet teljesitse... Ha neki veszteseges hat veszteseges... De ezert fehlesztik addig a vasakat hogy ilyen ne forduljon elo

Ha konstrukciós hiba van az lehet évekig eltart kijavítani.
Ott garantálhat a gyártó bármit.
Vesz nekünk addig pumát amíg kiküszöbölik? :D

Gripen meg a saját hazájában is rendszerben volt.
Kicsit más.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 165
3 769
113
A Lynx és a Puma konstrukciója abban különbözik, hogy a lynx egy régebbi elgondolás (emberes torony, nagy méret).
Pont fordítva van mint gondolod, hisz a lynx úgy tudna olcsóbb lenni, hogy régebbi technológiákat, konstrukciós megoldásokat (Marder), használna az új, költséges helyett.
A nagy méret ott fog visszaütni, hogy a 43 tonnás Puma elméletileg még tovább páncélozható lenne, hisz relatív kicsi teret kell vastagabban páncélozni, míg a hatalmas Lynx eléri az 50 tonnát (hogy a Pumával azonos védelmi szintet képviseljen) és e fölé kellene menni majd, ha egyszer tovább kellene fejlődni.
A KMW mérnökei nem hülyék, tudják, hogy a jövőben újabb fegyverek (torony, rakéta, kiegészítő fegyverzet), újabb páncélzatok és védelmi eszközök kerülhetnek be a járműbe, a tömege nőni fog. Emiatt szeretnék csökkenteni is azt amit lehet. Ezért fontos a gumihevederes lánctalp. A Pumának a 43 tonnájával van esélye a jelenleg 42 tonnás gumiheveder belátható időn belüli alkalmazására (-600 kg). A Lynx-nél mindenre azt mondják, 50 tonnáig terhelhető, nem gond..... Ha 50 tonnáig terhelik nő a talajnyomása, (konstrukciós korlát!), csökken a manőverezőképessége, stb.
Tehát a régi konstrukciójú Lynx az amelyik nem lesz fejleszthető 2030 után.....o_O
Viszont ez a számítógépes grafikákon nem látszik...... :)
Pumában egyszerűen nincs hely.
A Lynx a Marder II tervein alapszik,de nem azonos vele.Új terv.
Más a tervezési filozófia.A teljes járgány moduláris.Azt rendelsz bele,amit akarsz (megfizetsz)
Rendelheted ember nélküli toronnyal is akár.De pl az amcsik is emberes toronnyal képzelik el a future IFV-t,miközben kisérőjárműként már ember nélküli dronharcjárművet gondolnak mellé.
Továbbra is kötöm az ebet a karóhoz.Csapatpróba,nyúzópróba,mig szét nem esnek!Végén meg módszeresen szétlőni-aknára húzni-megdobálni hógolyóval.
Ha ez után se tudunk dönteni,feldobunk egy bélást
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
8 684
6 559
113
Ha konstrukciós hiba van az lehet évekig eltart kijavítani.
Ott garantálhat a gyártó bármit.
Vesz nekünk addig pumát amíg kiküszöbölik? :D

Gripen meg a saját hazájában is rendszerben volt.
Kicsit más.
Pumat biztos nem mert a pumat nemetorszagon kivul sehol se fogjak remdszeresiteni... /papiron kivallo lessz./ de valamiert mindenhonnan ki fog esni...
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
460
900
93
Látom megint be kell tenni a Lynx infografikámat, ti akartátok... :D


Emberek, ne tegyünk úgy mintha a Rheinmetall soha nem tervezett, vagy gyártott volna ifv-t, vagy egyéb páncélost és fogalma se lenne a dolgokról... Emlékeztető: a Pumában és a Boxerben is nyakig benne vannak jelenleg is.

Ki fogja rendszeresíteni? Amcsiknál tuti elúszott, szerintem hiába kentek meg khmm akarom mondani lobbiztak az újra partyba kerülésen, az amiknak nem fog így se kelleni.
A kenguruknál úgy néz ki berobbant a redback, holott jóval a land400 phase1 után nevezett a versenyre és mégis beengedték az ausztrálok, talán nem voltak megelégedve a lynxel?
A boxer tuti befutó lesz, 8x8 crv, de ez már nem a lynxhez kötődik mivel nem 1 csomagban mennek.

Amcsiknál még nem úszott el semmi, mivel újraindítják a tendert (ismét megváltoztatott követelmény rendszerrel, a változatosság kedvéért :D ) Bár ott szvsz a GDLS lesz a befutó az Ascod-dal, de ez politikai döntés lesz, akárhogy is teljesít a többi ajánlattevő járműve. Meg németet úgyis snassz venni pláne most, mikor megy a sírás Trump részéről, hogy LA utcáin minden második autó német...

A Boxer üzlet régen alá van írva, már szállítják le a járműveket.
Nem robbant be sehova a Redback. Pont az lenne a hatalmas meglepetés, ha az nyerne... Ez egy politikai pacsi a koreaiaknak és az EOS Ausztráliának (mellesleg az Elbit Systemtől jön a technológia jórésze), aki elvileg az EOS T-2000 tornyot adja a járműhöz. Amit még nem láttunk működés közben, a most elkészült ifv proton még csak súlymakett van. Elvileg 19 végén, ez év elején volt az első éleslövészet. Kis érdekesség, hogy a könnyű tornyokat az EOS szállítja a Boxerhez, felvetődik bennem a kérdés, ha Redback az esélyes, mért nem az EOS T-2000 tornyot rendelték meg a Boxerre, mért a Lance-t?
Rengeteg rendszer és a komplett Lance torony megegyezik a Boxer-en és a Lynx-en. Te vennél egy teljesen más ip-t, más rendszerekkel, ágyúval, hogy drágább legyen az üzemeltetés? Továbbá az auszik a Land 121 keretében 2013-tól kezdődően több mint 3500 MAN teherautót vettek a Rheinmetall-tól...

Nem kiforrott a Lynx? Ausztrália ezt leszarja, Ausztrália egy fasza gyerek.
A másik alternatíva még annyira se nevezhető annak.

Nálunk meg a cseh tender figyelése mellett, az legyen a befutó, aki nagyobb ellentételezést ígér. Boxer összeszerelés és Lynx alkatrész beszállítás Yass please. Csak bilibe lóg a kezem ofc... :D A Rheinmetall nyilván a Lynx irányba fogja tolni a mi politikusainkat, csak, hogy kitúrja a KMW-t az üzletből. Kérdés az, mennyire jó az az ajánlat.


Valaki hiányolta korábban a Lance 2.0 távirányítású változatát, hát úgy néz ki itt van az első grafika róla.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
1 634
1 936
113
Pumat biztos nem mert a pumat nemetorszagon kivul sehol se fogjak remdszeresiteni... /papiron kivallo lessz./ de valamiert mindenhonnan ki fog esni...

A németeknél eléggé nyilvánvaló volt/az/ amikor az a400m/eurocopter tiger/g36 vagy más haditechnikai eszközök nem üzemelneknormálisan.
Szerintem a pumáról is voltak hasonló írások.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 972
22 862
113
Pumában egyszerűen nincs hely.
A Lynx a Marder II tervein alapszik,de nem azonos vele.Új terv.
Más a tervezési filozófia.A teljes járgány moduláris.Azt rendelsz bele,amit akarsz (megfizetsz)
Rendelheted ember nélküli toronnyal is akár.De pl az amcsik is emberes toronnyal képzelik el a future IFV-t,miközben kisérőjárműként már ember nélküli dronharcjárművet gondolnak mellé.
Továbbra is kötöm az ebet a karóhoz.Csapatpróba,nyúzópróba,mig szét nem esnek!Végén meg módszeresen szétlőni-aknára húzni-megdobálni hógolyóval.
Ha ez után se tudunk dönteni,feldobunk egy bélást

Mit akarsz belerakni aminek hely kell?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 972
22 862
113
Plusz 2 embert,felszerelést,dront,toronyorát láncostul.

Nem kell bele még két ember.A drónt meg nem a közdőtérbe kell rakni hanem a toronyba,ha a küzdőtérbe rakod akkor mindig meg kell állni hogy alkalmazni tudd,ha a toronyban van ezzel nincs gomnd mert csak kinyitod a távirányítású ajtót és kirepül belőle.Felszerelésnek így is van benne hely bőven,csak a te világodan nincs.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
8 684
6 559
113
A németeknél eléggé nyilvánvaló volt/az/ amikor az a400m/eurocopter tiger/g36 vagy más haditechnikai eszközök nem üzemelneknormálisan.
Szerintem a pumáról is voltak hasonló írások.
Volt. /a lenyeg hogy nem hogy nekunk nem lessz puma a nemeteken kivul senkinek sem lessz... Egyszeruen nem akarjak eladni hiaba inditjak tendereken... /
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
2 218
4 617
113
A Puma nem tudom mennyire moduláris felépítésű a Hiuzhoz képest. De ezt nagy előnyének látom a költségek szempontjából. mind gyártási, mind alkalmazási oldalon,. Ráadásul a marketinganyagok szerint gyorsan variálható sok esetben műhely nélkül.

10 év késésben vab a jelenlegi Pumától készenlétben, de ennyi előnye is lehet a későbbi tervezésnek. 2028-ra akarunk kész lenni a nehézdandárral, 2023-ra az RM szerint készen áll a Hiúz gyártása. A világon az első bevezetők lehetünk. Nekem bassza ez a kihívás a hiúságom. Egyszer belevághatnánk egy ilyen buliba mondjuk csehekkel közösen, hogy mégis fogjuk vkinek a kezét, ne legyünk annyira egyedül. :)

Mivel nincs kész, igy saját magunk számára is alakíthatjuk, bevonva hazai cégeket. Szinte felkínálja erre magát az RM.
Időbeli korlátot nem érzek, mert mi van ha csúszik 2-3 évet, tök reális. Ilyen képességünk nincs, semmit sem vesztünk, viszont utána 20-30 éves előnyben leszünk a térségben.

A drón integrációt már a tervezéskor figyelembe vették, ha jól olvastam ezzel papíron a Puma előtt járnak.
A Leok kapacitási okoból nem jöttek előbb, illetve a 2018-as kedvező költségvetési számok miatt hoztuk előre a szerződéskötést. Itt a Z2026 eltért a tervtől, csak nem szokás szerint csúszott, hanem előrébb hoztak egy beszerzést.

A pénzügyi korlátok már inkább aggasztóak a kiforratlan konstrukció miatt, de itt van "jó barátunk", Katar, ők is játszadoznak a gondolattal, egy parádén már fel is vonultak vele.

Szal nem egyedül de másokkal együttműködve, én ma meggyőztem magam és belecsapnék. :rolleyes:
Ha lesz vmi itthoni barkács, még a céghez is jelentkezek. :cool:
:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:

Ha lesz cég itthon, 2060-ig biztos állásod lesz, 2040-ig legyártják, húsz évig meg a gyárban lesznek "rendszer integráción".........:)

Viccet félretéve. Sajnos mi vagyunk a leginkább elkésve, a csehek osztrák Pandurokat, meg BMP-ket váltanak vele, mindkettő ipari üzemeltetési háttere biztosított, a cseh hadiipar tudja üzemeltetni nekik a harcjárműveiket. Mi a BTR-eket már a kohóba is csak vontatni tudjuk, ha elforog a kereke, mert egy fékjavítás sem megy....:confused: (Gondolom sokan tudják miről beszélek...)
Mi vagyunk nagyon elkésve. Ha most azt mondjuk, hogy majd 23-24-ben jönnek az első harcjárművek, akkor három négy évig a lövészfegyvernem nem nagyon fog kapni személyi utánpótlást, mert a fiatalok ilyenek: a modern technikáért bejönnek (szarfizetésért is), de álló BTR- be nem üldögélnek....ez sajnos a kemény valóság.
Ha a Puma lenne a nyerő, abból lenne mit mutogatni, arra lehetne menni kiképzésre Németországba (profán módon van is tervezve lövész kiképzés BW.hez, de hát milyen típusra?). Azzal lehetne bevonzani a fiatalokat és sokkal hamarabb kaphatna belőle az MH! Ezek egy kivéreztetett fegyvernem esetében nagyon fontos dolgok! Lehet, hogy a Balaton utcából ez nem látszik, de ez az MH valós helyzete. Itt már ígérgetés, számítógépes grafikák lejátszása roadshow-k keretében nem tartja meg az állományt, de hogy be nem vonzza az kib......-ul biztos!
Tehát nagyon sok múlik azon, hogy végül melyiket vesszük meg!
Egy nemzetközi példát had citáljak ide: Nem figyelem, de sok országból csak panaszt hallani az NH 90-es helikopterre. Vadi új technika, ráadásul egy helikoptergyártó cég terméke. Ennek ellenére teljes technikai kudarc, van olyan ország aki már visszaadta a gyártónak, van aki eladását fontolgatja. Évtized alatt nem lehetett rendszerbe állítani, úgy, hogy a régebbi társai gond nélkül üzemelnek. Lehet rajta vitatkozni, de szerintem ez egy példa arra, hogy lehet rosszul választani.
Mi ezt nem engedhetjük meg magunknak (a kísérletezést), ebben az országban 100 évente kétszer vesznek fegyvert..... Nem lesz a Lynx helyett másik, ha nem válik be, nem lesz használható.....