RIAT - Royal International Air Tattoo (Fairford, Egyesült Királyság)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Pontos megfogalmazás, legnagyobb. Gép van szarásig. Viszont nekem nem jött a kecsói/zeltwegi/radomi feeling, de még a sliaci se.
Mert amiket felsoroltál, azok mindegyike a nagyközönségnek szóló bemutató, Farnborough meg elsősorban üzleti kiállítás. Nem véletlen, hogy mi volt az első nap vezető híre: hány Airbust/Boeingot rendeltek mennyi dollárért? Hát ez aztán tényleg rohadtul érdekli a magunkfajta repülő-hobbisokat!!! Ezért is járok inkább Szliacsra, Ostravába (ha már Kecsón reménytelen számítani ilyesmire).
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 807
82 292
113
Mert amiket felsoroltál, azok mindegyike a nagyközönségnek szóló bemutató, Farnborough meg elsősorban üzleti kiállítás. Nem véletlen, hogy mi volt az első nap vezető híre: hány Airbust/Boeingot rendeltek mennyi dollárért? Hát ez aztán tényleg rohadtul érdekli a magunkfajta repülő-hobbisokat!!! Ezért is járok inkább Szliacsra, Ostravába (ha már Kecsón reménytelen számítani ilyesmire).


Eddig a RIAT-rol beszeltunk, Fairford-rol...

Farnborough-ban hetfotol pentekig szakmai napok vannak kb. 3 ora civil es katonai bemutatokkal. Viszont itt szoktak bemutatkozni eloszor az uj tipusok Europaban.
Hetvegen pedig ott is repulonap van. Most epp spanyol Harrierrel.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 807
82 292
113
Majd megírom a történet másik felét is, mert azért nem volt ez egy rossz repülőnap, csak én most a RAF100 miatt mentem...

A távozó nappal együtt végül azért majdnem minden brit típust láttam a levegőben is, több nagy gépbe is bementem, volt F-35 (amerikai) a Heritage flightban ami Fairfordból szállt fel-le, volt B-2 áthúzás is (de nem sikerült olyan látványosra, mint előző évben) és nem volt olyan rossz a dinamikus program többi része sem.
A brit nézők megkaptak szinte mindent, ami Európában bemutatót szokott mostanában tartani. A személyzetek közvetlennek tűntek, sokan beszélgettek velük.

Videók a bemutatókról:

https://www.youtube.com/user/Tonkatsu298/search?query=RIAT2018

(nem az én videóim)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 807
82 292
113
RIAT 2019 - Dinamikus program

D_slNWOXkAU_S23.jpg


D_slNWJX4AAu3NY.jpg


D_slNWQXsAAthQb.jpg


D_6D2XdXoAAk9E1.jpg


 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and fishbed
M

molnibalage

Guest

Az elején az F-16-ost a szél dobta meg így? Ez az átesés határán volt így és perecelés közeli helyzet? (Hasonló F-14 átesést láttam már.)

Utána a 21-es hajótműve meg pöffen egyet. Az mi volt?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 814
67 068
113
Ez a beletépés a Viper demo team műsorában a kezdőelem, kb már vagy öt éve és igen, jó a szemed, ez el lett kissé túlozva.
Gyanítom, hogy a szembeszél is lökéses lehetett, de állásszöghatároló ide, vagy oda, itt a pilóta akkorát rántott a gépbe, hogy már a hajtómű precessziója is kezdte beperdíteni a gépet.
Ez egy kissé meredek kezdés volt.

A 21-esnél ilyen majdnem lángleválással járó pulzálás az utánégetőben, felszállásnál, nem volt olyan ritka, de a hasonló nyomásviszonyú Snecma M53-as a Mirage 2000-esen is csinál ilyet.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 807
82 292
113

Az elején az F-16-ost a szél dobta meg így? Ez az átesés határán volt így és perecelés közeli helyzet? (Hasonló F-14 átesést láttam már.)

Utána a 21-es hajótműve meg pöffen egyet. Az mi volt?

Az amerikai F-16-os szétesett bemutatózás közben. Lehet hogy ez volt az a pillanat, amikor leszakadt a vízszintes vezérsík egy része....

Több technikai probléma is adódott a mostani RIAT-on, különböző típusokkal. Több bemutatót is fébeszakítottak vagy teljesen elmaradt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 814
67 068
113
Az amerikai F-16-os szétesett bemutatózás közben. Lehet hogy ez volt az a pillanat, amikor leszakadt a vízszintes vezérsík egy része....

Több technikai probléma is adódott a mostani RIAT-on, különböző típusokkal. Több bemutatót is fébeszakítottak vagy teljesen elmaradt.

Ez két külön felszállás.
A vezérsík sérülése lehetett akár madártól is, de a gép egyből a nagy sebességű áthúzás utáni nagy túlterhelésű belerántás után állt ki a programból.

Molnibalage által linkelt felszállás utáni beletépés-oszcilláció jóval alacsonyabban történt, mint ennél a felszállásnál.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 807
82 292
113
Ez két külön felszállás.
A vezérsík sérülése lehetett akár madártól is, de a gép egyből a nagy sebességű áthúzás utáni nagy túlterhelésű belerántás után állt ki a programból.

Molnibalage által linkelt felszállás utáni beletépés-oszcilláció jóval alacsonyabban történt, mint ennél a felszállásnál.


Igen, közben én is rájöttem hogy Molni videója nem mai...
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
366
1 713
93
Nahát, sikerült újabb 27-eseket modernizálniuk az ukránoknak? :)
Előző években szinte minden külföldi szereplésre az 58-71 párost küldték.