Román haderőfejlesztési program (2025) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
Román tervek vagy álmok???

F-35 Románia számára 2030-ban? Addig következik a döntés még két F-16 századról

Jelenleg 17 db használt, portugáloktól vett, 80as években gyartott F-16-osuk van.

Hamarosan döntenek 2 újabb század vadaszgép beszerzéséről. Nem világos számomra, hogy ennek keretében vagy ezen felül beszéltek 2030-tól 5 generációs vadaszgépek beszerzéséről. Szép, már - már a lengyelekhez mérhető flotta lenne.
94ben kapták az első gépeket,újonnan.Az utolsó Block15 96ban készült,Thaiföldnek.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
Azt mondod egy tizessel fiatalabbak?? Valahol én úgy olvastam, 80as evjáratúak. Sztem vmi román cikk volt, de lehetett pontatlan.
Én úgy tudom,hogy újonnan gyártott gépeket kaptak.94-95ben lettek leszállitva.A 2000es években kapták meg az akkori szinvonalú MLU korszerűsitést.És most kapnak egy frissitést.Semmivel nem elavultabb gépek,mint a mi Gripenjeink.Hogy aztán a romulánok végül mire mennek velük,az még a jövő zenéje.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 304
96 573
113
Én úgy tudom,hogy újonnan gyártott gépeket kaptak.94-95ben lettek leszállitva.A 2000es években kapták meg az akkori szinvonalú MLU korszerűsitést.És most kapnak egy frissitést.Semmivel nem elavultabb gépek,mint a mi Gripenjeink.Hogy aztán a romulánok végül mire mennek velük,az még a jövő zenéje.
Ez valószínűleg igy van. Előnyünk a majd 20 év tapasztalat. Viszont én nem örülnék ha annyi lenne a vadaszgépfejlesztésünk, hogy veszünk tizeniksz használt gépet. A létszámot illene duplázni és amellett vagy jöjjön vmi kapcsolt hadiipari beruházás, vagy váltsunk fejlettebb verzióra. De a legoprimálisabb egy is-is lenne.

Visszatérve a románokra 3 század, abból egy F-35 verhetetlennek tűnik. Mondjuk egy 20 milliós országnak, szemben az oroszokkal meg inkább alapnak.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
Ez valószínűleg igy van. Előnyünk a majd 20 év tapasztalat. Viszont én nem örülnék ha annyi lenne a vadaszgépfejlesztésünk, hogy veszünk tizeniksz használt gépet. A létszámot illene duplázni és amellett vagy jöjjön vmi kapcsolt hadiipari beruházás, vagy váltsunk fejlettebb verzióra. De a legoprimálisabb egy is-is lenne.

Visszatérve a románokra 3 század, abból egy F-35 verhetetlennek tűnik. Mondjuk egy 20 milliós országnak, szemben az oroszokkal meg inkább alapnak.
Én meg azt mondom,hogy nem érdemes új 4. generációs gépet venni.Egyszerűen nem éri meg az árát.
Éppenséggel nekik a költségben benne van a gépekhez egy ipari nagyjavitó bázis is.
Ezt az Oo-NATO háború vizionálását egy marhaságnak tartom.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
K

kamm

Guest
Marhaságokat beszélsz. Akadj már le az egy főre eső GDP-ről, ha haderőfejlesztésről van szó. A románok 220 Mrd USDjéből több jut és több juthat hadseregre, mint a mi 150 Mrd-unkból. Az egy főre jutó GDP ott számít, ha a lakosság életszínvonalát nézed.
Nézd meg Indiát: óriási hadseregük van, és fejlesztik is (sajátos módon ugyan), de mindent is tudnának venni, mert a világ egyik legnagyobb GDP-je (7?) az övék. Viszont az egyszerű indiai pacák meg éhenhal az utcán. Két különböző dolog, ne vetíts f@szságokat.
Pontosan azert nem beszelek marhasagokat, mert a nagyobb GDPbol kétszer annyi lakossagot kell etetni-gyogyitani-lakhatni-stb.

A dolog lényege, hogy csak az életszínvonal stb rovására lehet emelniuk.
Tudod, fegyverkezesi verseny US v USSR.

Sajat magad irod es igy sem erted, mit irsz? Vicces. :cool:
 
  • Vicces
Reactions: Negan
K

kamm

Guest
Én úgy tudom,hogy újonnan gyártott gépeket kaptak.94-95ben lettek leszállitva.A 2000es években kapták meg az akkori szinvonalú MLU korszerűsitést.És most kapnak egy frissitést.Semmivel nem elavultabb gépek,mint a mi Gripenjeink.Hogy aztán a romulánok végül mire mennek velük,az még a jövő zenéje.

Ez a probléma. Úgy tudod, az oké, mert osszekevered a dolgokat, velem is, mindenkivel előfordul. De amikor mondjuk és linkeljuk, hogy nem úgy van, akkor sem hiszed el. A roman gépeket harmadik tulajdonosnal lévőnek, 1983-1984-eseknek listázzák mindenhol, te tovabbra is hajtogatod a tevedesedet, mert nem erted, hogy ezek az USAF surplus raktarakbol lettek eloturva a MASODIK portugal beszerzesi hullamban.
Igazabol mindegy, mert mindenki mas ert mar regen mindent, de a par betevedot megkeveri megint (azert is gondoltam meg magam azon, hogy 120x is részletesen elmagyarazzam, mennyivel es mi mindenben a Gripen mogott jar egy Block 20 is, majd inkabb a Gripen temaban kireszletezem az elektronikai-informatikai hatteret, amikor lesz egy kis türelmem hozzá.)
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
K

kamm

Guest
Ez valószínűleg igy van.

Dehogy van úgy. Rosszul tudja már az életkorukat és a típusúkat is, az upgrade szintjét is és nem hajlandó elfogadni, hiába van leírva, linkelve. Szerinte a Block 20 superior a joval modernebb tervezésű Gripennek, hiaba magyaráztam türelmesen már el párszor, hogy eleve már radarja sincs a felénél sem a mi Gripenjeink eredeti radarjanak, hat meg az MS20 utani hatotavnak (és akkor bepe sem mentem a Gripen elekronikai ill network előnyeibe.) Az ilyen regi F-16 egyetlen előnye az erosebb engine (=a több fegyverteher), de fedelzeti képességek szintjén siman elmarad a jelenlegi Gripenektol is. Biztos van helyzet, ahol számít, hogy mekkora bombaterhet tud cipelni, nem vitas, ott előnyben lehet, de az szerintem nem gyakori a Karpatok között.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
Ez a probléma. Úgy tudod, az oké, mert osszekevered a dolgokat, velem is, mindenkivel előfordul. De amikor mondjuk és linkeljuk, hogy nem úgy van, akkor sem hiszed el. A roman gépeket harmadik tulajdonosnal lévőnek, 1983-1984-eseknek listázzák mindenhol, te tovabbra is hajtogatod a tevedesedet, mert nem erted, hogy ezek az USAF surplus raktarakbol lettek eloturva a MASODIK portugal beszerzesi hullamban.
Igazabol mindegy, mert mindenki mas ert mar regen mindent, de a par betevedot megkeveri megint (azert is gondoltam meg magam azon, hogy 120x is részletesen elmagyarazzam, mennyivel es mi mindenben a Gripen mogott jar egy Block 20 is, majd inkabb a Gripen temaban kireszletezem az elektronikai-informatikai hatteret, amikor lesz egy kis türelmem hozzá.)
Ami azt illeti,valamelyik linkedben olvastam,hogy új gyártásuak.Máshol meg se néztem.De ha nem azok,az nekünk csak jó.
Különben azt kéne tudni,hogy mennyi repidő van még a gépekbe,mert az számit.
Ezek a gépek meg nem lettek Block20 sorozatuak attol,hogy MLU korszerűsitést kaptak.
Dehogy van úgy. Rosszul tudja már az életkorukat és a típusúkat is, az upgrade szintjét is és nem hajlandó elfogadni, hiába van leírva, linkelve. Szerinte a Block 20 superior a joval modernebb tervezésű Gripennek, hiaba magyaráztam türelmesen már el párszor, hogy eleve már radarja sincs a felénél sem a mi Gripenjeink eredeti radarjanak, hat meg az MS20 utani hatotavnak (és akkor bepe sem mentem a Gripen elekronikai ill network előnyeibe.) Az ilyen regi F-16 egyetlen előnye az erosebb engine (=a több fegyverteher), de fedelzeti képességek szintjén siman elmarad a jelenlegi Gripenektol is. Biztos van helyzet, ahol számít, hogy mekkora bombaterhet tud cipelni, nem vitas, ott előnyben lehet, de az szerintem nem gyakori a Karpatok között.
Ez viszont fix nyunyókád.Ezek modernizált gépek,amiket a MLU programban felhoztak a 90es évek végi szintre-vagyis a mi Gripenjeink szintjére.Most meg újra modernizálják őket a mai MLU szintre.Lehet,hogy kicsit jobb a Gripen radarja-csak éppen nem olyan mértékben,hogy az komolyan számitana.Ha megrendelnénk hozzá az AESA antennát,az számitana.
Repteljesitmény meg nem azért fontos,hogy több bombát tud hordozni (azért is),hanem mert mindenből többet tud hordozni,tovább tud a levegőben maradni,azonos fegyverzet hordozása meg kevésbé rontja le a teljesitményét.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
K

kamm

Guest
Ami azt illeti,valamelyik linkedben olvastam,hogy új gyártásuak.Máshol meg se néztem.De ha nem azok,az nekünk csak jó.
Különben azt kéne tudni,hogy mennyi repidő van még a gépekbe,mert az számit.
Ezek a gépek meg nem lettek Block20 sorozatuak attol,hogy MLU korszerűsitést kaptak.

Ez viszont fix nyunyókád.Ezek modernizált gépek,amiket a MLU programban felhoztak a 90es évek végi szintre-vagyis a mi Gripenjeink szintjére.Most meg újra modernizálják őket a mai MLU szintre.Lehet,hogy kicsit jobb a Gripen radarja-csak éppen nem olyan mértékben,hogy az komolyan számitana.Ha megrendelnénk hozzá az AESA antennát,az számitana.
Repteljesitmény meg nem azért fontos,hogy több bombát tud hordozni (azért is),hanem mert mindenből többet tud hordozni,tovább tud a levegőben maradni,azonos fegyverzet hordozása meg kevésbé rontja le a teljesitményét.
Most hogy lenyugodtal, nezd meg a linken a tipusukat. Block 20 MLU mindegyik.
Mar erről is tudjuk, hogy nem teljesen igaz, de vegyuk ugy, ez mindnel megtortent.
En allitom, hogy overall a Block 20 messze elmarad a Gripentol szinte mindenben, az erosebb motorbol adodo elonyokon pl fegyverterhelesen, ilyesmin kivul.
Ha gondolod, vitassuk meg, de 1. linkekkel avagy logikus konkluziokkal 2. hangsulyozom, az elso "faszsag" stb lattan befejezem a vitat veled.

Az a következő lépés, hogy majd mire hozzak fel. Azt is megvitathatjuk hasonló formátumban, de ahhoz először allapitsuk meg a kiindulási viszonyokat.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
Most hogy lenyugodtal, nezd meg a linken a tipusukat. Block 20 MLU mindegyik.
Mar erről is tudjuk, hogy nem teljesen igaz, de vegyuk ugy, ez mindnel megtortent.
En allitom, hogy overall a Block 20 messze elmarad a Gripentol szinte mindenben, az erosebb motorbol adodo elonyokon pl fegyverterhelesen, ilyesmin kivul.
Ha gondolod, vitassuk meg, de 1. linkekkel avagy logikus konkluziokkal 2. hangsulyozom, az elso "faszsag" stb lattan befejezem a vitat veled.

Az a következő lépés, hogy majd mire hozzak fel. Azt is megvitathatjuk hasonló formátumban, de ahhoz először allapitsuk meg a kiindulási viszonyokat.
Hogy mire hozták fel anno az MLU programban,az megvan.M2 szintre.Most az MLU M6 szintre hozzák fel. @Terminator belinkelte,hogy ez mit tartalmaz.
A reptechnikai különbbség meg nem annyit jelent,hogy erősebb motor=több bomba.Ami fontosabb,hogy több járörözési idő.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and megazez

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ez a probléma. Úgy tudod, az oké, mert osszekevered a dolgokat, velem is, mindenkivel előfordul. De amikor mondjuk és linkeljuk, hogy nem úgy van, akkor sem hiszed el. A roman gépeket harmadik tulajdonosnal lévőnek, 1983-1984-eseknek listázzák mindenhol, te tovabbra is hajtogatod a tevedesedet, mert nem erted, hogy ezek az USAF surplus raktarakbol lettek eloturva a MASODIK portugal beszerzesi hullamban.
Igazabol mindegy, mert mindenki mas ert mar regen mindent, de a par betevedot megkeveri megint (azert is gondoltam meg magam azon, hogy 120x is részletesen elmagyarazzam, mennyivel es mi mindenben a Gripen mogott jar egy Block 20 is, majd inkabb a Gripen temaban kireszletezem az elektronikai-informatikai hatteret, amikor lesz egy kis türelmem hozzá.)
Úgy látom, hogy te hamarabb linkelted.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
Megvan a félreértés oka,a részemről.Portugálok 94ben új gyártású F16 Block 15 gépeket kaptak,de a 97es szállitmány már használt gépek voltak.Ezek eredetileg az ANGnek gyártott gépek voltak,alig használtak.Romulánok meg az utóbbiakbol vettek.Portugálok mind a két szállitási tételt felhozták MLU M2 szintre
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Pontosan azert nem beszelek marhasagokat, mert a nagyobb GDPbol kétszer annyi lakossagot kell etetni-gyogyitani-lakhatni-stb.

A dolog lényege, hogy csak az életszínvonal stb rovására lehet emelniuk.

Szerintem csak arra gondol, hogy 1, a NATO kötelező 2% az nem per capital származék, tehát az oláhoknak is a teljes GDP köti, hogy mennyit kell minimum számszerűen költeniük 2, vagy tudnának -elvileg- finanszírozni kétszeres létszám hadsereget majdnem ugyan azon a szinten, vagy amire célozgat, hogy számszerűen annyi fegyverest tartana meg, mint nálunk van, akkor lenne egy rakás pénzük még a legkorszerűbb technológiára.

Úgy értelmezem a szavaitokat, hogy a te kiinduló álláspontod az, hogy a Honvédséghez képest alapból nagyobb létszám miatt eleve szűkös fejlesztési lehetőségek miatt ők jobban megéreznék/megérzik új cuccok beszerzését. Nála meg az az alap, hogy ha nem faszkodnának a számokkal, akkor ő tudna javasolni nekik egy menetrendet, ami áttérés lenne egy modern haderőre. (Csak nem úgy kellene kezdeni, hogy mindenből négyszer annyit akarok, mint Magyarország, mi a legolcsóbb ajánlat és... mennyit engedsz a feléből?)
Ami azt illeti,valamelyik linkedben olvastam,hogy új gyártásuak.Máshol meg se néztem.De ha nem azok,az nekünk csak jó.

Idő közben látom megvan. Volt szó egyébként mindenről, hogy a pásztorok új gyártásúakat is vesznek majd, de ami megvalósult, az ennyi.

Különben azt kéne tudni,hogy mennyi repidő van még a gépekbe,mert az számit.

5000 óra.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Hogy mire hozták fel anno az MLU programban,az megvan.M2 szintre.Most az MLU M6 szintre hozzák fel. @Terminator belinkelte,hogy ez mit tartalmaz.
A reptechnikai különbbség meg nem annyit jelent,hogy erősebb motor=több bomba.Ami fontosabb,hogy több járörözési idő.
Megvan a félreértés oka,a részemről.Portugálok 94ben új gyártású F16 Block 15 gépeket kaptak,de a 97es szállitmány már használt gépek voltak.Ezek eredetileg az ANGnek gyártott gépek voltak,alig használtak.Romulánok meg az utóbbiakbol vettek.Portugálok mind a két szállitási tételt felhozták MLU M2 szintre

Block 20 MLU gepek jelenleg is. Hogy milyen szintre hozzak majd fel oket, azt meglatjuk, de kizarom, hogy uj pl radarokat kapnanak ugy, hogy sehol nincs emlitve, egyik listaban sem.


Az a tape (=embeddded sw bundle) verzioszam, a nagyobbakhoz hw upgradek is kotelezoek - a korabbi sajat linkedrol idezve:


Start of initial development test & evaluation
In June 1995, the first flights took place in the MLU's DT&E phase on Edwards Air Force base, under the leadership of main contractor Lockheed-Martin Tactical Aircraft Systems and the United States Air Force. Each of the four EPAF countries supplied its own test pilot.

Following the DT&E phase

Both aircraft will be equipped with special measurement systems and will be used in the Development Test & Evaluation test program at Edwards AFB, which will last until October 1997. The three other TVI aircraft will be used in the DT&E phase until mid-1996.

Further tests will then take place at Leeuwarden Air Base, The Netherlands, which will denote the start of the Operational Test & Evaluation phase of MLU. At Leeuwarden, four more MLU aircraft will join the program, the so called Lead The Fleet (LTF) aircraft, the first F-16s that will be modified for each of the four EPAF countries.

DT&E software tapes 1 thru 4

The DT&E aircraft now use the MLU Tape-1 software. This version will be replaced in June 1996 by the more extensive Tape-2 at the beginning of the OT&E phase. Tape-4 denote the final version which will be used in the Mid Life Update of other aircraft to be modified.

M1 tape

Development of the M1-tape went through four phases of Flight Test Tapes (FTT). In each of these test tapes, other performances where met, including:

FTT-1 tape

  • Radar performance evaluation


FTT-2 tape

  • Weapon modes Air-Air and Air-Ground testing
  • Navigation (INS and GPS)
  • Basic MMC core functions integration


FTT-3 tape

  • Datalink
  • IFF interrogation
  • Horizontal Situation Display
  • DTS integration
  • Cockpit color screen implementation


FTT-4 tape

  • "Clean-up" tape (intended as correction to imperfections found in earlier phases)


After the M1 tape, the M2 tape followed in 2000, M3 tape in 2003, M4 tape in 2005, M5 tape in 2008 and M6 tape in 2011. All these tapes incorporate other features, including:

M2 tape

  • Automatic Target Hand-off System (ATHS)
  • Integration of anti radiation (AGM-88) missile capability
  • Integration of target designator system
  • Further implementation of the Digital Terrain System


M3 tape

  • Integration of the Link-16 system
  • Integration of capability for GPS controlled weapons (GBU30/32)
  • Introduction of Helmet Mounted/Cueing Sight
  • Introduction of NVG compatible helmets


M4 tape

From this tape onwards the first release was already a subrelease starting at MX.1

M4.1 tape

  • Introduction of advanced short-range missile, as a replacement for the current Sidewinder (AIM-9X, IRIS-T)
  • Integration of advanced Link-16 functions
  • Integration of SNIPER targeting pods


M4.2 tape

  • Integration of the latest HARM Targeting System (HTS) and its R7 software
  • Integration of SNIPER targeting pod and its S3 software (capable of cataloguing, storing and relaying target images using the Link 16 data-link. M4.2 gives the capability to use the HTS and Sniper ATP on the same aircraft)


This tape was the first common software for USAF CCIP upgraded block 40/50 airframes.

M4.3 tape


  • "Clean-up" tape (intended as correction to imperfections found in earlier phases)


M5 tape

M5.1 tape


  • Integration of capability for stand-off weapons (AGM-154)
  • Introduction of more advanced A/G weapons (EGBU-12)
  • Introduction of advanced Stores Management System and Joint Mission Planning System
  • Introduction of an improved GPS/INS system (more accurate and jamming proof)
  • Introduction of new Link-16 message standards to improve interoperability between different aircraft types
  • Installation of AN/ARC-210 VHF radios to enable radio contact with FAC’s on the ground


M5.2 tape

  • "Clean-up" tape (intended as correction to imperfections found in earlier phases)


M6 tape

M6.1 tape


  • Improved IFF system (Mode 5 waveform with better distinction between friendly and enemy aircraft)
  • Introduction of AIM-120D missile (two-way datalink, improved navigation and High-Angle Off-Boresight capabilities, a doubled range)
  • Introduction of more advanced A/G weapons (GBU-39 SDB, GBU-54 LJDAM)
  • Integration of improved Link-16 functions with net-centric capability
  • Integration of a new Universal Armament Interface to standardize communication between the aircraft and the weapons, illuminating the need for new OPF tapes with every new weapon system


M6.2 tape

  • "Clean-up" tape (intended as correction to imperfections found in earlier phases)
  • Included minor updates like Auto GCAS capability nearly eliminating Controlled Flight Into Terrain (CFIT) accidents, a leading cause of F-16 loss of pilot and aircraft accidents.
M6.5 tape

  • From this tape onwards there will be a difference between the European numbering sequence and the US. Funding for the M-tapes was extended through the years up untill number M6. The normal succession would mean an M7 would be next. This will be the case for the US (with their F-16s lasting untill well into the 2030s). Since the European F-16s are much older and reaching the end of their lifespan (2020-2030) it was difficult to convince them to extend funding for more updates to the F-16s. Specifically the Netherlands and Norway weren't eager since they already opted to replace the F-16 with the F-35 with fleet introduction starting in 2019 and F-16 phase out around 2024). Much of the updates found in tape M6.5 will be the same as tape M7.
    • Rectification of some earlier weapon integration shortcomings
    • Integration of new weapons (JASSM, JDAM, EGBU-12, SDB, AIM-120D and AIM-9X)
    • Integration of advanced racks (BRU-69), pylons, adapters and the UAI (ensuring nuclear surety and compatibility)
    • Update of the Link-16 protocol
    • Upgrade of the AN/AAQ-14 interface software
    • Update of the AN/ALR-56M system
    • Update of the GPS system
Azaz ezutan jon az M7 verzio, ahol ugyanezeket igazitjak az uj radargeneraciohoz stb - az szoba sem jon ilyen oreg europai gepeknel mar, az gyakorlatilag csak amerikai lesz, ahogy irja is (ha egyaltalan lesz.)
Az europainal meg esetleg patchek jonnek meg az M6 forkon belul es annyi.

Az sokat elarul, hogy M6.X (R=roman) a hir, valoszinuleg nem tudjak meg most sem, meddig fogjak tudni felhuzni ezeket az oreg csatalovakat, azert nem irjak ki.

Ahogy korabban magyaraztam, a roman gepek egyelore a keso 90-es avagy korai 2000es evek szintjen mozognak, elektronikailag biztosan, informatikaban meg meg ott sincsenek.