Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Akkor miért nincs szinte semennyi T-14 Armata és Szu-57 rendszerben?Onnan, ahonnan az oroszoknak, szerbeknek, görögöknek és általában a bizánci/ortodox államoknak. Náluk a honvédelem nem pénzkérdés.
Lehet hogy meg fogják növelni az engedélyezett repült óraszámot. Pár éve volt hír, hogy az LM fárasztásos tesztet végzett egy gépen, amit 27 000 óránál hagytak abba. Ha felviszik 16 000 órára az engedélyezett óraszámot, vagy esetleg azt mondják, hogy állapottól függően tovább repülhet, akkor még sok lehet a gépekben.Ezek 6-7 évet sem fognak már repülni.
A 10.000 óra egy átlag. Hogy az ultramax. határhoz, a 12.000-hez elérjenek, az évente 2 pilótával számolva és évi 120 órával, az 1680 óra gépenként. A 10.000 óra gépenkénti átlag. Tehát, van amelyikbe akár jóval több is lehet.
Mondjuk lehet, hogy ki tudják tolni 10 évig, ha a román adóhivatal elcsomagolja párszor a kerozinos tartályok kulcsát....
Hja persze ezek mellé még legalább 1 készlet fegyver sem ártana, meg a pilótaképzésre is kell még költeni. Meg azt a pilóta mennyiséget még reptetni is kellene.
Nálam simán benne van a pakliba, hogy bár vettek 100M-ért amerikai supportot is mellé, de szerintem minimum 1 századnyi gép szépen menni fog donornak a reptér kerítése mellé.
12 gépre a fegyverzet, meg szerintem 5-6 évnyi support került (annyi szokott lenni egy csomag) 457M USD.
Az 3x ennyi gépre barátok között is 1,5Mrd USD lenne. És a fenti csomag azért nem rúgja ki a kocsma oldalát.
Akkor tessék elképzelni, hogy a 100M USD mennyit jelenthetett, ráadásul 32 gépre.
Szerintem a portugál 12 gépes csomag fegyverzeti része (30AIM-120C, 60AIM-9, 18AGM-65, meg 12 GBU-12) nem éri el összesen sem a 100M-ós tételt. Tehát a kalkulációm szerint a 12 gépre a támogatási rész olyan 350M USD maradhat. Na ehhez képest vettek hozzá 32 gépre 100M USD-ért ilyet.
Jó ha a felét fogják reptetni 5-6 évig.
Ezek 6-7 évet sem fognak már repülni.
A 10.000 óra egy átlag. Hogy az ultramax. határhoz, a 12.000-hez elérjenek, az évente 2 pilótával számolva és évi 120 órával, az 1680 óra gépenként. A 10.000 óra gépenkénti átlag. Tehát, van amelyikbe akár jóval több is lehet.
Mondjuk lehet, hogy ki tudják tolni 10 évig, ha a román adóhivatal elcsomagolja párszor a kerozinos tartályok kulcsát....
Hja persze ezek mellé még legalább 1 készlet fegyver sem ártana, meg a pilótaképzésre is kell még költeni. Meg azt a pilóta mennyiséget még reptetni is kellene.
Nálam simán benne van a pakliba, hogy bár vettek 100M-ért amerikai supportot is mellé, de szerintem minimum 1 századnyi gép szépen menni fog donornak a reptér kerítése mellé.
12 gépre a fegyverzet, meg szerintem 5-6 évnyi support került (annyi szokott lenni egy csomag) 457M USD.
Az 3x ennyi gépre barátok között is 1,5Mrd USD lenne. És a fenti csomag azért nem rúgja ki a kocsma oldalát.
Akkor tessék elképzelni, hogy a 100M USD mennyit jelenthetett, ráadásul 32 gépre.
Szerintem a portugál 12 gépes csomag fegyverzeti része (30AIM-120C, 60AIM-9, 18AGM-65, meg 12 GBU-12) nem éri el összesen sem a 100M-ós tételt. Tehát a kalkulációm szerint a 12 gépre a támogatási rész olyan 350M USD maradhat. Na ehhez képest vettek hozzá 32 gépre 100M USD-ért ilyet.
Jó ha a felét fogják reptetni 5-6 évig.
Ez alapján minimum 13 500 óra elég valószínű, és máris van 3 500 óra a gépekben.Lehet hogy meg fogják növelni az engedélyezett repült óraszámot. Pár éve volt hír, hogy az LM fárasztásos tesztet végzett egy gépen, amit 27 000 óránál hagytak abba. Ha felviszik 16 000 órára az engedélyezett óraszámot, vagy esetleg azt mondják, hogy állapottól függően tovább repülhet, akkor még sok lehet a gépekben.
Számomra az is kérdéses, hogy a hideg norvégiai körülmények mennyire viselhették meg jobban a gépeket, mint pl a portugál gépek esetében.Lehet hogy meg fogják növelni az engedélyezett repült óraszámot. Pár éve volt hír, hogy az LM fárasztásos tesztet végzett egy gépen, amit 27 000 óránál hagytak abba. Ha felviszik 16 000 órára az engedélyezett óraszámot, vagy esetleg azt mondják, hogy állapottól függően tovább repülhet, akkor még sok lehet a gépekben.
A norvégoknál vasbeton fedezékben álltak. 10 kilométer magasan meg k. hideg van. Lehet hogy kevésbé árt a gépnek, ha 0 fokról hűl le -40 -re, mintha +40 -ről. + a norvégoknál a karbantartásra is volt elég pénz.Számomra az is kérdéses, hogy a hideg norvégiai körülmények mennyire viselhették meg jobban a gépeket, mint pl a portugál gépek esetében.
Ezek 6-7 évet sem fognak már repülni.
A 10.000 óra egy átlag. Hogy az ultramax. határhoz, a 12.000-hez elérjenek, az évente 2 pilótával számolva és évi 120 órával, az 1680 óra gépenként. A 10.000 óra gépenkénti átlag. Tehát, van amelyikbe akár jóval több is lehet.
Mondjuk lehet, hogy ki tudják tolni 10 évig, ha a román adóhivatal elcsomagolja párszor a kerozinos tartályok kulcsát....
Hja persze ezek mellé még legalább 1 készlet fegyver sem ártana, meg a pilótaképzésre is kell még költeni. Meg azt a pilóta mennyiséget még reptetni is kellene.
Nálam simán benne van a pakliba, hogy bár vettek 100M-ért amerikai supportot is mellé, de szerintem minimum 1 századnyi gép szépen menni fog donornak a reptér kerítése mellé.
12 gépre a fegyverzet, meg szerintem 5-6 évnyi support került (annyi szokott lenni egy csomag) 457M USD.
Az 3x ennyi gépre barátok között is 1,5Mrd USD lenne. És a fenti csomag azért nem rúgja ki a kocsma oldalát.
Akkor tessék elképzelni, hogy a 100M USD mennyit jelenthetett, ráadásul 32 gépre.
Szerintem a portugál 12 gépes csomag fegyverzeti része (30AIM-120C, 60AIM-9, 18AGM-65, meg 12 GBU-12) nem éri el összesen sem a 100M-ós tételt. Tehát a kalkulációm szerint a 12 gépre a támogatási rész olyan 350M USD maradhat. Na ehhez képest vettek hozzá 32 gépre 100M USD-ért ilyet.
Jó ha a felét fogják reptetni 5-6 évig.
Ezek 6-7 évet sem fognak már repülni.
A 10.000 óra egy átlag. Hogy az ultramax. határhoz, a 12.000-hez elérjenek, az évente 2 pilótával számolva és évi 120 órával, az 1680 óra gépenként. A 10.000 óra gépenkénti átlag. Tehát, van amelyikbe akár jóval több is lehet.
Mondjuk lehet, hogy ki tudják tolni 10 évig, ha a román adóhivatal elcsomagolja párszor a kerozinos tartályok kulcsát....
$2m fuel theft from US base explained with ‘Romanian culture’
A thieving scheme that resulted in $2 million in fuel stolen from a US base in Romania might have been facilitated by the “negligence” of the Americans unaware of “local culture,” the country’s defense minister has suggested.www.rt.com
$2m fuel theft from US base explained with ‘Romanian culture’
A thieving scheme that resulted in $2 million in fuel stolen from a US base in Romania might have been facilitated by the “negligence” of the Americans unaware of “local culture,” the country’s defense minister has suggested.www.rt.com
Az Egyesült Államok egy C-130 Hercules repülőgépet adományozott a Román LégierőnekSUA au donat Forţelor Aeriene Române o aeronavă de tip C-130 Hercules
Ajandek repulo az USA - tol
Ez a most érkezett gép.Az Egyesült Államok egy C-130 Hercules repülőgépet adományozott a Román Légierőnek
December 14-én, kedden landolt a bukaresti Baneasa Aurel Vlaicu nemzetközi repülőtéren egy C-130H Hercules, amelyet az Egyesült Államok kormányának feleslegéből térítésmentesen szállítottak át a Román Légierőhöz.
Gondolom a szerződést CPT paritással kötötték és a gép egész a román betonig USA tuljdonban volt és ők állták szállítási klts.eket is.
Nincs átfestve, az amerikai jelzéseke sem távolították el...
Lehet hogy a norvég F-16-osok is így érkeznek majd, hogy december végén kivonják őket a norvégok, januárban pedig csak simán átrepülik őket Romániába? A festést, karbantartást stb. oldják majd meg a románok?
Oláhok kiépitik a gépekhez a nagyjavitó kapacitást is,szóval meglehet.
Nincs átfestve, az amerikai jelzéseke sem távolították el...
Lehet hogy a norvég F-16-osok is így érkeznek majd, hogy december végén kivonják őket a norvégok, januárban pedig csak simán átrepülik őket Romániába? A festést, karbantartást stb. oldják majd meg a románok?
Majd nézzük meg a kommenteket ha leesik az első, mert sokan odaát is helytelenítik ezt az újabb vásárlást, a Norvég gépek nem csak korosak, de sokat is repültek, már nincs bennük egy stabil évtized, márpedig mire az ötletből üzlet lesz, aztán lesz még ezekre való pilóta képezve, mire lesz vagy másfél száz műszaki, lesz még két reptér felszerelve a gépek fogadására ebből a "nem stabil" évtizedből elmegy még 2-3 év. Mire harcértékkel bíró századok lesznek belőlük már állíthatják is le őket, vagy ha nem hát mennyi pénzt kívánnak majd beletolni egy "End Life Update-be"?A legújabb beszerzésük a 32 db 40 éves norvég F-16, a tervek szerint még 10 évig repülhet
Ministrul Dîncu, clarificări privind F-16: România le va putea zbura încă 10 ani. Norvegia și-a asumat obligația să le aducă în stare perfectă
Ministrul Apărării Naționale, Vasile Dîncu, în cadrul unui interviu acordat, a discutat despre achiziția de aeronave F-16 Fighting Falcon din Norvegia.m.defenseromania.ro
Ez nagyon kukabúvárkodás kategória....