Román haderőfejlesztési program és hadiipar

A cseheknél jelenleg nincs tervben az F-35.
Az elmúlt hónapokban a cseh sajtóban folyik a vita, hogy mi legyen 2027-től amikor lejár a Gripen lízing. Egyre többen vannak azon az állásponton, hogy a Gripen helyett sokkal több érv szól az F-35 mellett, amely messze a legelterjedtebb vadászgép lesz a Nato-ban. Nyilván a pénzügyi lehetőségek is befolyásolni fogják a döntést.
 
Bizonyosan lehet merthogy a Norvég gépekben 10000 óra körül van.

Szerintem ezeket az öregebb sárkányokat már leginkább állapot szerint üzemeltetik és ha indokolt akkor az egész flottán megcsinálják a SLEP programot.
Az tuti hogy még vagy 10 évig bizonyosan számolni lehet és kell ezekkel az ex. Norvég gépekkel.

Utána meg már belengették az F-35-öst...de addig még sok víz le fog folyni a Dunán.
Ezek 6-7 évet sem fognak már repülni.
A 10.000 óra egy átlag. Hogy az ultramax. határhoz, a 12.000-hez elérjenek, az évente 2 pilótával számolva és évi 120 órával, az 1680 óra gépenként. A 10.000 óra gépenkénti átlag. Tehát, van amelyikbe akár jóval több is lehet.
Mondjuk lehet, hogy ki tudják tolni 10 évig, ha a román adóhivatal elcsomagolja párszor a kerozinos tartályok kulcsát.... :D
Hja persze ezek mellé még legalább 1 készlet fegyver sem ártana, meg a pilótaképzésre is kell még költeni. Meg azt a pilóta mennyiséget még reptetni is kellene.
Nálam simán benne van a pakliba, hogy bár vettek 100M-ért amerikai supportot is mellé, de szerintem minimum 1 századnyi gép szépen menni fog donornak a reptér kerítése mellé.
12 gépre a fegyverzet, meg szerintem 5-6 évnyi support került (annyi szokott lenni egy csomag) 457M USD.
Az 3x ennyi gépre barátok között is 1,5Mrd USD lenne. És a fenti csomag azért nem rúgja ki a kocsma oldalát.
Akkor tessék elképzelni, hogy a 100M USD mennyit jelenthetett, ráadásul 32 gépre.
Szerintem a portugál 12 gépes csomag fegyverzeti része (30AIM-120C, 60AIM-9, 18AGM-65, meg 12 GBU-12) nem éri el összesen sem a 100M-ós tételt. Tehát a kalkulációm szerint a 12 gépre a támogatási rész olyan 350M USD maradhat. Na ehhez képest vettek hozzá 32 gépre 100M USD-ért ilyet.
Jó ha a felét fogják reptetni 5-6 évig.
 

Az Airbus Helicopters Romania 5 átkonfigurált H225-ös helikoptert adott át az Ukrán Belügyminisztériumnak

h225_47554100.jpg
 
Ezek 6-7 évet sem fognak már repülni.
A 10.000 óra egy átlag. Hogy az ultramax. határhoz, a 12.000-hez elérjenek, az évente 2 pilótával számolva és évi 120 órával, az 1680 óra gépenként. A 10.000 óra gépenkénti átlag. Tehát, van amelyikbe akár jóval több is lehet.
Mondjuk lehet, hogy ki tudják tolni 10 évig, ha a román adóhivatal elcsomagolja párszor a kerozinos tartályok kulcsát.... :D
Hja persze ezek mellé még legalább 1 készlet fegyver sem ártana, meg a pilótaképzésre is kell még költeni. Meg azt a pilóta mennyiséget még reptetni is kellene.
Nálam simán benne van a pakliba, hogy bár vettek 100M-ért amerikai supportot is mellé, de szerintem minimum 1 századnyi gép szépen menni fog donornak a reptér kerítése mellé.
12 gépre a fegyverzet, meg szerintem 5-6 évnyi support került (annyi szokott lenni egy csomag) 457M USD.
Az 3x ennyi gépre barátok között is 1,5Mrd USD lenne. És a fenti csomag azért nem rúgja ki a kocsma oldalát.
Akkor tessék elképzelni, hogy a 100M USD mennyit jelenthetett, ráadásul 32 gépre.
Szerintem a portugál 12 gépes csomag fegyverzeti része (30AIM-120C, 60AIM-9, 18AGM-65, meg 12 GBU-12) nem éri el összesen sem a 100M-ós tételt. Tehát a kalkulációm szerint a 12 gépre a támogatási rész olyan 350M USD maradhat. Na ehhez képest vettek hozzá 32 gépre 100M USD-ért ilyet.
Jó ha a felét fogják reptetni 5-6 évig.
Lehet hogy meg fogják növelni az engedélyezett repült óraszámot. Pár éve volt hír, hogy az LM fárasztásos tesztet végzett egy gépen, amit 27 000 óránál hagytak abba. Ha felviszik 16 000 órára az engedélyezett óraszámot, vagy esetleg azt mondják, hogy állapottól függően tovább repülhet, akkor még sok lehet a gépekben.
 
Ezek 6-7 évet sem fognak már repülni.
A 10.000 óra egy átlag. Hogy az ultramax. határhoz, a 12.000-hez elérjenek, az évente 2 pilótával számolva és évi 120 órával, az 1680 óra gépenként. A 10.000 óra gépenkénti átlag. Tehát, van amelyikbe akár jóval több is lehet.
Mondjuk lehet, hogy ki tudják tolni 10 évig, ha a román adóhivatal elcsomagolja párszor a kerozinos tartályok kulcsát.... :D
Hja persze ezek mellé még legalább 1 készlet fegyver sem ártana, meg a pilótaképzésre is kell még költeni. Meg azt a pilóta mennyiséget még reptetni is kellene.
Nálam simán benne van a pakliba, hogy bár vettek 100M-ért amerikai supportot is mellé, de szerintem minimum 1 századnyi gép szépen menni fog donornak a reptér kerítése mellé.
12 gépre a fegyverzet, meg szerintem 5-6 évnyi support került (annyi szokott lenni egy csomag) 457M USD.
Az 3x ennyi gépre barátok között is 1,5Mrd USD lenne. És a fenti csomag azért nem rúgja ki a kocsma oldalát.
Akkor tessék elképzelni, hogy a 100M USD mennyit jelenthetett, ráadásul 32 gépre.
Szerintem a portugál 12 gépes csomag fegyverzeti része (30AIM-120C, 60AIM-9, 18AGM-65, meg 12 GBU-12) nem éri el összesen sem a 100M-ós tételt. Tehát a kalkulációm szerint a 12 gépre a támogatási rész olyan 350M USD maradhat. Na ehhez képest vettek hozzá 32 gépre 100M USD-ért ilyet.
Jó ha a felét fogják reptetni 5-6 évig.
Lehet hogy meg fogják növelni az engedélyezett repült óraszámot. Pár éve volt hír, hogy az LM fárasztásos tesztet végzett egy gépen, amit 27 000 óránál hagytak abba. Ha felviszik 16 000 órára az engedélyezett óraszámot, vagy esetleg azt mondják, hogy állapottól függően tovább repülhet, akkor még sok lehet a gépekben.
Ez alapján minimum 13 500 óra elég valószínű, és máris van 3 500 óra a gépekben.

"In our testing, we took the units out beyond 27,000 hours," Howard said. Manufacturers are usually able to certify the aircraft for about half the number of hours that aircraft fly during tests — meaning that there is still room to validate an even longer lifespan. "So there is still some ongoing effort to take our testing and certify the aircraft beyond what this announcement does."

 
Lehet hogy meg fogják növelni az engedélyezett repült óraszámot. Pár éve volt hír, hogy az LM fárasztásos tesztet végzett egy gépen, amit 27 000 óránál hagytak abba. Ha felviszik 16 000 órára az engedélyezett óraszámot, vagy esetleg azt mondják, hogy állapottól függően tovább repülhet, akkor még sok lehet a gépekben.
Számomra az is kérdéses, hogy a hideg norvégiai körülmények mennyire viselhették meg jobban a gépeket, mint pl a portugál gépek esetében.
 
Számomra az is kérdéses, hogy a hideg norvégiai körülmények mennyire viselhették meg jobban a gépeket, mint pl a portugál gépek esetében.
A norvégoknál vasbeton fedezékben álltak. 10 kilométer magasan meg k. hideg van. Lehet hogy kevésbé árt a gépnek, ha 0 fokról hűl le -40 -re, mintha +40 -ről. :D + a norvégoknál a karbantartásra is volt elég pénz.
 
Ezek 6-7 évet sem fognak már repülni.
A 10.000 óra egy átlag. Hogy az ultramax. határhoz, a 12.000-hez elérjenek, az évente 2 pilótával számolva és évi 120 órával, az 1680 óra gépenként. A 10.000 óra gépenkénti átlag. Tehát, van amelyikbe akár jóval több is lehet.
Mondjuk lehet, hogy ki tudják tolni 10 évig, ha a román adóhivatal elcsomagolja párszor a kerozinos tartályok kulcsát.... :D
Hja persze ezek mellé még legalább 1 készlet fegyver sem ártana, meg a pilótaképzésre is kell még költeni. Meg azt a pilóta mennyiséget még reptetni is kellene.
Nálam simán benne van a pakliba, hogy bár vettek 100M-ért amerikai supportot is mellé, de szerintem minimum 1 századnyi gép szépen menni fog donornak a reptér kerítése mellé.
12 gépre a fegyverzet, meg szerintem 5-6 évnyi support került (annyi szokott lenni egy csomag) 457M USD.
Az 3x ennyi gépre barátok között is 1,5Mrd USD lenne. És a fenti csomag azért nem rúgja ki a kocsma oldalát.
Akkor tessék elképzelni, hogy a 100M USD mennyit jelenthetett, ráadásul 32 gépre.
Szerintem a portugál 12 gépes csomag fegyverzeti része (30AIM-120C, 60AIM-9, 18AGM-65, meg 12 GBU-12) nem éri el összesen sem a 100M-ós tételt. Tehát a kalkulációm szerint a 12 gépre a támogatási rész olyan 350M USD maradhat. Na ehhez képest vettek hozzá 32 gépre 100M USD-ért ilyet.
Jó ha a felét fogják reptetni 5-6 évig.

Adja az Úr.
Már csak ezt kellene lefordítani románra és betolni forumjaikra.
 
Ezek 6-7 évet sem fognak már repülni.
A 10.000 óra egy átlag. Hogy az ultramax. határhoz, a 12.000-hez elérjenek, az évente 2 pilótával számolva és évi 120 órával, az 1680 óra gépenként. A 10.000 óra gépenkénti átlag. Tehát, van amelyikbe akár jóval több is lehet.
Mondjuk lehet, hogy ki tudják tolni 10 évig, ha a román adóhivatal elcsomagolja párszor a kerozinos tartályok kulcsát....

Olyan naiv vagy. :p :D
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nincs átfestve, az amerikai jelzéseke sem távolították el...

Lehet hogy a norvég F-16-osok is így érkeznek majd, hogy december végén kivonják őket a norvégok, januárban pedig csak simán átrepülik őket Romániába? A festést, karbantartást stb. oldják majd meg a románok?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nincs átfestve, az amerikai jelzéseke sem távolították el...

Lehet hogy a norvég F-16-osok is így érkeznek majd, hogy december végén kivonják őket a norvégok, januárban pedig csak simán átrepülik őket Romániába? A festést, karbantartást stb. oldják majd meg a románok?
Gondolom a szerződést CPT paritással kötötték és a gép egész a román betonig USA tuljdonban volt és ők állták szállítási klts.eket is.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nincs átfestve, az amerikai jelzéseke sem távolították el...

Lehet hogy a norvég F-16-osok is így érkeznek majd, hogy december végén kivonják őket a norvégok, januárban pedig csak simán átrepülik őket Romániába? A festést, karbantartást stb. oldják majd meg a románok?
Oláhok kiépitik a gépekhez a nagyjavitó kapacitást is,szóval meglehet.
 
A 4 román korvett beszerzése:
A franciákat már 2019-ben kihirdették győztesként, de szerződés még mindig nincs, a franciák az emelkedő nyersanyagárakra hivatkozva emelni szeretnének, de a románok ellenkeznek. Az eső hajó csak az aláírás utáni 3. évben esedékes a négy hajó 7 év alatt épül meg, az üzlet értéke 1,2 Mrd Euro
A román Gowind 2500 Corvette paraméterei:
  • Dízel-elektromos meghajtás
  • 102 m hossz, 16 m széles a max sebessége 48km/h
  • Helikopter szállítás lehetősége
  • Drónvezérlő rendszer
  • Exocet Block 3 rakéták
  • VL Mica légvédelmi rakéta rendszer