Ezt az infót hol találtad? Az M4.1 verziótól tudja kezelni az AIM-9X-et és a hozzá szükséges sisakot is. És a Sniper konténert is. Ez van most a román gépeken és AIM-120C.Román F16 összefoglaló:
Portugál Deal 1.:
- LM támogatásával a gépeket a M5.2R szabványnak megfelelően korszerűsítik, az M5.2R nem a legújabb MLU OFP már akkor sem, és nem támogatja az F-16-hoz tanúsított legújabb fegyvereket, mint például az AIM-9X Sidewinder és AIM-120D levegő-levegő rakétákat, valamint a GPS-t. /INS-vezérelt fegyverek, mint például a Joint Direct Attack Munition, az AGM-158 Joint Air-Surface Standoff rakéta és a GBU-39 SDB, valamint a frissített Link 16 adatkapcsolat. Az M5 alapszabvány azonban továbbfejlesztett műholdas navigációt, fegyverintegrációt, kommunikációs és küldetéstervezési képességeket, valamint képes többféle levegő föld fegyverzet kezelésére, köztük a lézer vezérelt bombák kezelésére is.
Ezt nem tudjuk, amíg nem látjuk az oldalszámokat/gyártási számokat. Vagy valahol már leírták?Norvég Deal:
2021. Dec: 32db Norvég F16A/B Block 10
(a legújabbakat feltehetően a Draken vitte)
Az nem lehet hogy azért alacsony a norvég gépek felújítási költsége, mert a gépek jó állapotban vannak és naprakészek, így nem kell őket felújítani és korszerűsíteni. A norvégoknál nem úgy van mint pl. nálunk, hogy "nem költünk rá és ha már csak 3-4 repülőképes gép van, akkor kivonjuk a típust". A norvégok az elmúlt 1 évben még több gépükön is nagy karbantartást csináltak. A portugál gépek viszont régen lekonzervált, minimálisan korszerűsített gépek voltak, amin az átadás előtt azért sokat kellett dolgozni. A románoknak már vannak F-16-ra kiképzett pilótáik és vannak kiképző repülőgépeik, így már nem kell külföldre küldeni emiatt a pilótákat. A kiszolgáló eszközök is meg vannak már.Feltűnő a norvég gépek alacsony felújítási és logisztikai költség terve, (fegyverzet?). A portugál csomagokban a gépek ára 10M Euro körüli kell legyen a többi mind logisztika, kiképés, fegyverek, reptér felújítás - nyilván minden centről nem lehet tudomásunk, de a fentiek elérhető számok, így minden gépre kb még 70M Euro jut mire bevethető, felfegyverezhető, röpképes, korszerűsített, a reptéren megfelelően karbantartható gép lesz és mindenekelőtt lesz rá pilóta és műszaki. Nagyon úgy néz ki, hogy a Norvég gépek csupaszon maradnak, vagy a porugál deal alapján ráköltenek még az üzletre, repterestül kiképzésestül, fegyverzet és egyéb felszereléssel együtt kb 2Mrd Eurot, hogy a jelenlegi szintre hozzák az újabb 2 századot is.
Azon gondolkozom, hogy a MiG-21-eseken alkalmazott izraeli fegyvereket és eszközöket (Litening, ECM pod, Python, Opfer, Griffin vagy amit ebből végül ténylegesen rendszeresítettek) használhatják-e az F-16-osok? Ha nem, az izraeliek biztos tudnak segítenek ezen is.
Érdemes egy pillantást vetni arra is, hogy a norvég F-16-osokon milyen fegyverfelfüggesztők vannak, amit valószínűleg átadnak a gépekkel együtt, mert ők már nem tudják másra használni.