Dobtam egy emailt a repülőnap szervezőinek, hogy hívják meg az utolsó repképes példányt a repülőnapra.
Majd beszámolok a fejleményekről.
Majd beszámolok a fejleményekről.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Sajnos nem lesz ott a Viking, megkaptam a választ, sokkal korábban kellett volna lépni.Dobtam egy emailt a repülőnap szervezőinek, hogy hívják meg az utolsó repképes példányt a repülőnapra.
Majd beszámolok a fejleményekről.
Igen, az egy nagyon előremutató, a kor színvonalát (és a mai kor színvonalát is) koncepciójában messze megelőző (felderítő/tanker/EW/utility repülőgép önvédelmi és csapásmérő képességekkel) gép (volt).S3 Vikinget a népnek!
Igen, az egy nagyon előremutató, a kor színvonalát (és a mai kor színvonalát is) koncepciójában messze megelőző (felderítő/tanker/EW/utility repülőgép önvédelmi és csapásmérő képességekkel) gép (volt).
Hasonló ma még csak koncepciórajzokon látható.
Nekem itthonra legjobban a tengeralattjáró vadász és hajó elleni képességei fognak hiányozni...The S-3 Viking Retired Way Too Early
Eight years ago the U.S. Navy retired: A) Its only dedicated carrier-based tanker. B) Its last dedicated carrier-based anti-submarine airplane. C) A carrier-based plane with more than twice the range of its current jets. D) All of the above. With a maximum speed of only 500 miles per hour—many...warisboring.com
Ezzel gyakorlatilag egy felfújt Vikinget kapunk.
Az EMRAER civil gépei jobb kiindulási alapot jelentetnének egy ilyen gépnek. Lásd: P-8 Poseidon is 737-esből lett kialakítva...Ezzel gyakorlatilag egy felfújt Vikinget kapunk.
Háromszoros üzemanyag-fogyasztással, ugyanolyan képességekkel, fegyverzetileg pedig még el is maradva tőle.
Ez is azt bizonyítja, hogy a Vikingnek van létjogosultsága.
Ha business jet méretűre gondolsz, akkor igen, de utasszállító esetében nem, az túl nagy.Az EMRAER civil gépei jobb kiindulási alapot jelentetnének egy ilyen gépnek. Lásd: P-8 Poseidon is 737-esből lett kialakítva...
EMRAER többnyire kis gépeket gyárt: 70-100 fő max.Ha business jet méretűre gondolsz, akkor igen, de utasszállító esetében nem, az túl nagy.
Ők nem csak a Balti tengerre dolgoznak: NATO-tagként Északi-tengeren és az Atlanti-oceánon is működnek. Oda kell a Poseidon.A németek is megszívták a Poszeidon-vásárlást, bőven elég lett volna nekik is a Viking arra pocsolya méretű Balti tengerre.
Na, utána néztem ennek a P-8 Poseidon-nak.EMRAER többnyire kis gépeket gyárt: 70-100 fő max.
Ők nem csak a Balti tengerre dolgoznak: NATO-tagként Északi-tengeren és az Atlanti-oceánon is működnek. Oda kell a Poseidon.
P-8 nem a Viking váltótipusa,hanem az Orioné.Na, utána néztem ennek a P-8 Poseidon-nak.
Két S-3 Viking pedig fegyverzetileg is veri a P-8-at és még mindig jóval olcsóbb a működtetése.
- Nincs mágneses anomális detektora, mert túlzottan megnövelte volna a tömeget (?) ( csak az indiai variánson van)
- Nagy büszkeséggel újságolta a programfelelős, hogy sikerült a darabárat 216 millióról 150 millió $-ra lecsökkenteni D)
- 2013-ban javasolták a kisebb és gazdaságosabb Bombardier 600 alapján hasonló AWS fejlesztését.
- utántöltése nem tölcséres, hanem boomos, ezáltal a haditengerészet nem tudja utántölteni, a légierő utántöltő gépeit kénytelen igénybevenni
- van bombakamrája, emiatt eléri a S-3 színvonalát fegyverzeti téren (ezt nem tudtam), illetve a fegyverterhelése meghaladja
- átrepülési távolsága valóban nagyobb 2000+ kilométerrel.
De mivel boomos utántöltésű, kétséges, hogy ez valódi előnyt jelent-e. (Az óceán közepén megkéred a légierőt, hogy legyen szíves egy tankergépet küldeni az óceán közepére, hogy utántöltse?)- repülőgép-hordozóról nem bevethető, így az óceán közepén csak a CH52 helikopter áll rendelkezésre, töredék hatótávolsággal, mint az S-3
- Az S-3 belső üzemanyagkapacitását még lehetett volna növelni
Szóval ez (P-8) nagy bukásnak tűnik nekem - anyagilag, logisztikailag.