S-3 Viking (Lockheed, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 040
15 143
113
A Mig-23-as topikból átemelve, a P-42, a Viking szovjet analógja (csak tervezet a tervezett Orjol hordozóhoz):
yYM2SIl.jpg
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: therob and formosa1

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 040
15 143
113
S3 Vikinget a népnek! :oops:
Igen, az egy nagyon előremutató, a kor színvonalát (és a mai kor színvonalát is) koncepciójában messze megelőző (felderítő/tanker/EW/utility repülőgép önvédelmi és csapásmérő képességekkel) gép (volt).

Hasonló ma még csak koncepciórajzokon látható.
 
  • Tetszik
Reactions: senki
K

kamm

Guest
Igen, az egy nagyon előremutató, a kor színvonalát (és a mai kor színvonalát is) koncepciójában messze megelőző (felderítő/tanker/EW/utility repülőgép önvédelmi és csapásmérő képességekkel) gép (volt).

Hasonló ma még csak koncepciórajzokon látható.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Nekem itthonra legjobban a tengeralattjáró vadász és hajó elleni képességei fognak hiányozni...
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 040
15 143
113

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 248
43 422
113
Ezzel gyakorlatilag egy felfújt Vikinget kapunk.
Háromszoros üzemanyag-fogyasztással, ugyanolyan képességekkel, fegyverzetileg pedig még el is maradva tőle.
Ez is azt bizonyítja, hogy a Vikingnek van létjogosultsága.
Az EMRAER civil gépei jobb kiindulási alapot jelentetnének egy ilyen gépnek. Lásd: P-8 Poseidon is 737-esből lett kialakítva...
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 040
15 143
113
Az EMRAER civil gépei jobb kiindulási alapot jelentetnének egy ilyen gépnek. Lásd: P-8 Poseidon is 737-esből lett kialakítva...
Ha business jet méretűre gondolsz, akkor igen, de utasszállító esetében nem, az túl nagy.
A németek is megszívták a Poszeidon-vásárlást, bőven elég lett volna nekik is a Viking arra pocsolya méretű Balti tengerre.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 248
43 422
113
Ha business jet méretűre gondolsz, akkor igen, de utasszállító esetében nem, az túl nagy.
EMRAER többnyire kis gépeket gyárt: 70-100 fő max.
A németek is megszívták a Poszeidon-vásárlást, bőven elég lett volna nekik is a Viking arra pocsolya méretű Balti tengerre.
Ők nem csak a Balti tengerre dolgoznak: NATO-tagként Északi-tengeren és az Atlanti-oceánon is működnek. Oda kell a Poseidon.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 040
15 143
113
EMRAER többnyire kis gépeket gyárt: 70-100 fő max.

Ők nem csak a Balti tengerre dolgoznak: NATO-tagként Északi-tengeren és az Atlanti-oceánon is működnek. Oda kell a Poseidon.
Na, utána néztem ennek a P-8 Poseidon-nak.
  • Nincs mágneses anomális detektora, mert túlzottan megnövelte volna a tömeget (?) :confused: o_O ( csak az indiai variánson van)
  • Nagy büszkeséggel újságolta a programfelelős, hogy sikerült a darabárat 216 millióról 150 millió $-ra lecsökkenteni :)D)
  • 2013-ban javasolták a kisebb és gazdaságosabb Bombardier 600 alapján hasonló AWS fejlesztését. ;)
  • utántöltése nem tölcséres, hanem boomos, ezáltal a haditengerészet nem tudja utántölteni, a légierő utántöltő gépeit kénytelen igénybevenni :confused:o_O
  • van bombakamrája, emiatt eléri a S-3 színvonalát fegyverzeti téren (ezt nem tudtam), illetve a fegyverterhelése meghaladja
  • átrepülési távolsága valóban nagyobb 2000+ kilométerrel.
    De mivel boomos utántöltésű, kétséges, hogy ez valódi előnyt jelent-e. (Az óceán közepén megkéred a légierőt, hogy legyen szíves egy tankergépet küldeni az óceán közepére, hogy utántöltse?)
  • repülőgép-hordozóról nem bevethető, így az óceán közepén csak a CH52 helikopter áll rendelkezésre, töredék hatótávolsággal, mint az S-3
  • Az S-3 belső üzemanyagkapacitását még lehetett volna növelni
Két S-3 Viking pedig fegyverzetileg is veri a P-8-at és még mindig jóval olcsóbb a működtetése.
Szóval ez (P-8) nagy bukásnak tűnik nekem - anyagilag, logisztikailag.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 601
34 337
113
Na, utána néztem ennek a P-8 Poseidon-nak.
  • Nincs mágneses anomális detektora, mert túlzottan megnövelte volna a tömeget (?) :confused: o_O ( csak az indiai variánson van)
  • Nagy büszkeséggel újságolta a programfelelős, hogy sikerült a darabárat 216 millióról 150 millió $-ra lecsökkenteni :)D)
  • 2013-ban javasolták a kisebb és gazdaságosabb Bombardier 600 alapján hasonló AWS fejlesztését. ;)
  • utántöltése nem tölcséres, hanem boomos, ezáltal a haditengerészet nem tudja utántölteni, a légierő utántöltő gépeit kénytelen igénybevenni :confused:o_O
  • van bombakamrája, emiatt eléri a S-3 színvonalát fegyverzeti téren (ezt nem tudtam), illetve a fegyverterhelése meghaladja
  • átrepülési távolsága valóban nagyobb 2000+ kilométerrel.
    De mivel boomos utántöltésű, kétséges, hogy ez valódi előnyt jelent-e. (Az óceán közepén megkéred a légierőt, hogy legyen szíves egy tankergépet küldeni az óceán közepére, hogy utántöltse?)
  • repülőgép-hordozóról nem bevethető, így az óceán közepén csak a CH52 helikopter áll rendelkezésre, töredék hatótávolsággal, mint az S-3
  • Az S-3 belső üzemanyagkapacitását még lehetett volna növelni
Két S-3 Viking pedig fegyverzetileg is veri a P-8-at és még mindig jóval olcsóbb a működtetése.
Szóval ez (P-8) nagy bukásnak tűnik nekem - anyagilag, logisztikailag.
P-8 nem a Viking váltótipusa,hanem az Orioné.