1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Shenyang J-31

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 26..

  1. Phoenix

    Phoenix Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  2. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ugyanabból a fotósorozatból lehet ez is, csak vízjel nélkül.

    [​IMG]
     
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ez nekem amolyan "mindenkinek olcsón csökkentett RCS értékű gépet"dolognak tűnik.
     
  4. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Lehet, hogy van benne valami. Eredetileg az F-35 is annak indúl, csak aztán felpörögtek a költségek. Ez nagyságrendekkel kevésbé ambiciózus projekt mint az utóbbi.
     
  5. joker

    joker Well-Known Member

    A költségnövekedést nem az okozta főleg, hogy a kínaiak feltörtek valami szervereket és inspirálódtak kicsit az F-35 tervekből, ami miatt sokmindent elölről kezdtek az amerikaiak?
     
  6. Roni

    Roni Well-Known Member

    Hát nem kis pénzeket ölhetnek bele a kínaiak az 5 gen gépek fejlesztésébe az tuti.

     

    Dudi

     

    Ilyen mindenkinek olcsón csökkentett RCS értékű gépet nem mindenki tud csinálni.

    Szeretnének az oroszok egy ilyen kis exportra szánt gépet a PAKFA mellé .

    Még a németek sem tudnak hasonlót mint Európa fejlett gazdasági hatalma .
     
  7. joker

    joker Well-Known Member

    "Még a németek sem tudnak hasonlót mint Európa fejlett gazdasági hatalma ." a B2-est mintha német mérnökök tervezték volna, igaz nem olcsó tömegtermék, mint az F35 =)) de alacsony RCS értékű, és inkább a darabszám miatt olyan drága. A németeknek az akaratuk nincs meg, hogy ilyen fegyvereket fejlesszenek, na meg az okuk se nagyon. 

    Visszatérve a J-31-hez, a prototípus és a sorozatgyártott hajtóművének ereje is miért marad el annyira a J-20as sorozatgyártásra tervezett hajtóművének erejéről, és hol vannak lemaradva a kínaiak hajtóműfejlesztésben, ha a J-20 hajtóművének tolóereje egyértelműen F-22 hajtómű kategória?
     
  8. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Joker, olvastam én is valami ilyesmit. Akár igaz is lehet, de a legfőbb oka a költségnövekedésnek inkább az, hogy helyből felszálló változatot is kifejlesztettek, úgy, hogy minnél több alkatrész csereszabatos legyen stb. stb.

    Most látva az árakat lehet olcsóbb lett volna csak hagyományos gépet kifejleszteni szárazföldi és hordozós üzemelésre és ezzel párhuzamosan továbbfejlesztettek volna egy "SilentHarriert".

    Volt valahol egy írás ahol azt fejtegették, hogy az F-35 így nézne ki ha nem kellett volna belőle helyből felszálló változat is.
     
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

     

    A németek a 80-as években az F-117-re emlékeztető gépet kezdtek fejleszteni (MBB Lampyridae), de a 90-es évek elejére törölték a projektet mert már nem volt rá szükség. 
     
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Visszatérve a J-31-hez, a prototípus és a sorozatgyártott hajtóművének ereje is miért marad el annyira a J-20as sorozatgyártásra tervezett hajtóművének erejéről, és hol vannak lemaradva a kínaiak hajtóműfejlesztésben, ha a J-20 hajtóművének tolóereje egyértelműen F-22 hajtómű kategória?

     

    Nos a válasz egyszerű. A J-20 hajtóművének tolóereje egyértelműen NEM az F-22-es hajtóművével egy kategória. Az egy átmenetileg, kényszerből alkalmazott Al-31F, amelynek ha meg is van növelve a tolóereje, teljesítményben, fékpadon olyan 12.5-13.5 tonna körül mozog, egyenként. Ilyen hajtóművel rokon, csak a viszonyítás végett, a GE F110-GE-129, Pratt&Whitney F100-PW-229 és az ezeknél kicsivel erősebb F110-GE-132 és az NPO Saturn 117Sz. Ezek a hajtóművek egytől egyig 4-5 fokozatú kis és további 9-10 fokozatú nagynyomású kompreszorral rendelkeznek. Levegőátfutásuk 105-125 kg/sec, sűrítési viszonyuk 25-33 közötti, turbina előtti hőmérsékletük 1300-1500 fok körüli.

     

    Az F-22-es hajtóműve a P&W F119-F-100-asa, amely 16.5-17 tonna körül tol, kialakításban jelentősen eltér a fentiektől, mindössze 3 fokozatú kis és csupán hatfokozatú nagynyomású kompresszorral rendelkezik, de a sűrítési viszonya még így is magasabb, a turbina előtti gázhő többszáz(!) fokkal magasabb, a levegőátfutás 130-140 kg/sec. Tolóerő tekintetében az utánégetős hajtóművek közül a hatalmas MiG-31-es D-30F6-osa lehetne egy kategória, de az is gyengébb, viszonyt jóval nagyobb és nehezebb, lévén, hogy kb. 1.5 generációval korábbi dizájn.

     

    A J-31-esben a képek alapján vagy RD-33-van, vagy annak kínai klónja a WS-13-as.. Ne feledjük, a "kiegyensített" RD-33-as, vagyis az RD-93-as a kínaiak előtt sem ismeretlen, hiszen a pakisztáni JF-17-esben is az van.

    Az RD-33/93 vagy a WS-13 tolóerőben a J-20-asnál egy míg az F-22-esnél két kategóriával van lentebb, a Gripen/EF/Rafale/MiG-29-35-29K/KUB-M2/F/A-18C Hornet és a valamivel nagyobb Super Hornet gépek hajtóműveivel van egy szinten. Ez a 7.5-10 tonnás kategória.
     
  11. F1End

    F1End New Member

    ??? Ezt kifejtenéd?
     
  12. Roni

    Roni Well-Known Member

    Az MBB minden lett volna csak nem repülő[​IMG]

     

    Akkor sem tudtak már nagyon, ma meg még annyit sem tudnának mint akkor [​IMG]

    Az Ok meg lenne élvonalbeli gépre csak nem tudnak már olyat csinálni.
     
  13. joker

    joker Well-Known Member

    <a title="Profile" rel="nofollow">Allesmor Obranna</a>

    A J-20 sorozatgyártott (végleges) változatához tervezett WS-15 jelenlegi prototípusa 16,5 tonna tolóerőt tud és 18t fölött szeretnék a végleges verzió tolóerejét. Erre írtam, hogy tolóerőben ott van, mint az F-22-es hajtóműve. A belső felépítéshez nem tudok hozzaszólni, meg hogy annál mi számít jó értéknek, azokhoz nem nagyon értek. A súlya kb 1,8 tonna (lesz), ami a P&W F119-F-10 1770kg-jával gyakorlatilag megegyezik.
     
  14. joker

    joker Well-Known Member

    ??? Ezt kifejtenéd?</blockquote>
    Ha jól tudom, akkor a koncepció megálmodói / tervezői német nemzetiségű mérnökök. Talán egy testvérpár.
     
  15. F1End

    F1End New Member

    Jaa, gondolom akkor a Horten fivérek munkásságára gondolsz a csupaszárny gépek területén.

    Azért ezt én nem nevezném "tervezésnek", ennyi erővel a Párducot meg a Leopárd 2 -t is angolok tervezték mert a tank koncepcióját ők találták ki.
     
  16. joker

    joker Well-Known Member

    Az ötlet az övék volt, csak ennyit akartam vele mondani.  Viszont van csúcsminőségű európai repülőgépgyártás, lásd Airbus (nem katonai, de értenek hozza), van 4. generációs vadászgépgyártás, van x-47b koppintásnak kinéző európai drón, van a svédek + Hende által kifejlesztett radarelnyelő bevonat (ha nem működne, akkor lehet venni Iránból, mert az övék működőképes). Innen az akarat hiányzik és az ok, hogy miért nem fejlesztenek ki 5. generációs vadászokat Európában pl német vezetéssel, mert a tudás és a pénz meglenne hozza.
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Amen. Sajnos manapság divatos mindenre azt mondani, hogy a németek találták fel. Gőzöm sincs, hogy miért. Lehet, hogy valami vágy, hogy mi milyen "okos emberek" oldalán harcoltunk? Egyesek lehet, hogy ezért vetemednek arra, hogy a szovjet csúcstechnológiát általánosan a nyugatihoz mérjék...? Kell valami lelki támasz, hogy miért mindig ahhoz a tömbhöz tartoztnuk, ami a történelem ****ágára került...?

    A németeknek túlnyomorészt ötleteik voltak, amik még a koncepciótervet is alig súrolták és utlóag belátható, hogy a letöbb elvetemült ötlet volt. Az összes "csodálatos elképzelésből kb". egyetlenenegy használható dolog született a Me-262. Minden más csak távoli előfutára volt valaminek. A V-1 és V-2 önmagukban 0-ák voltak, semmiféle harcászati értékük nem volt, de ettől még valóban a ballisztikus rakéátk őse volt a V-2 és a Tomhawk szerű fegyverek előfutára (koncepcionálisan) a V-1. Ettől viszont még nem a németek találták fel a szovjet és USA ICBM-jeit és a BGM-109 sem német...
     
  18. therob

    therob Active Member

    Azért kíváncsi vagyok mekkora számban akarják rendszeresíteni a J-31-et a kínaiak és mennyit (és kiknek) szándékoznak eladni. Nincs rajta kínai jelzés, ezek szerint még nem biztos a megrendelés?
     
  19. joker

    joker Well-Known Member

    molni ahoz képest, hogy szerinted síkhülyék a németek, még mindig Európa elsőszámú hatalma szinte mindenben, még két vesztett világháború és a vele járó összes faszság terhével együtt is.
     
    aquarell likes this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ötletei minenkinek lehetnek...

    Az atomreaktor működési alapelve - ahogy majdnem minden gépnek - nem túl bonyolult. A technikai megvalósítása annak, hogy üzembizotsan, megbízhatóan, stb. módon üzemeljen is, az már megint egy másik tészta...
     

Ezen oldal megosztása