1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Sikorsky S-65/CH-53 Sea Stallion, CH-53E Super Stallion

Diskurzus a(z) 'Szállító és egyéb vegyes feladatú helikopterek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    https://www.bloomberg.com/news/arti...its-boeing-vs-lockheed-for-marine-helicopters

    És a CH-47 elfogadtatása a US Marines döntéshozóival szintén nem megy drága ráfejlesztések nélkül, még annak ellenére se, hogy már most is zajlik egy, a jelenlegi CH-47F-en is túlmutató továbbfejlesztés. Igaz, ezt még a US Army rendelte meg, amit természetesen nem fogadhat el a US Marines, csak úgy.
    És ne feledjük, hogy a CH-53K az ma már Lockheed program, míg a CH-47F (block II vagy majd később a block III) pedig a Boeing-é. Ez utóbbinak az ex-CEO-ja ül most a védelmi minisztérium élén. A többit már tudjuk az F-15EX program kapcsán.

    Magánvéleményem, hogy a most futó CH-47F block II tesztek alapján egy elég potens masina van kialakulóban, amelynek az effektív tehertere még csak nem is sokkal kisebb, mint ami a CH-53K-nál rendelkezésre áll. De teheremelésben közel sem azonos kategória.

    https://www.boeing.com/defense/chinook-block-ii/#/video/chinook-block-ii

    A block III teljesítményben ezen még jóval túlmutat, de majd csak jóval 2020 után, valamikor a 2030-40 körülre.

    A sztori lényege, hogy:
    • A Pentagon nagyon feszeng a CH-53K program totális elszállása miatt
    • A Pentagon, mint olyan, jelenleg egy ex-Boeing első ember irányítása alatt áll
    • Az, hogy a Pentagon mit akar lenyomni (bocsánat: sugallani) a US Marines torkán, az már a különféle haderőnemek függetlenségére van hatással, ami felér egy szentségtöréssel
    • Jövőre laza 50 milliárddal emelkedik a most is szédítő 700Mrd védelmi költségvetés, ebbe a Lockheed szerint nyilván bele kell férnie az F-35-ös program összes nyavalyájának, ahogy a CH-53K betegségeinek is
    • Máskülönben a Lockheed-nek is lehet egy-két szava a KC-46 Pegasus alakulását illetően...
     
    fishbed likes this.
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Így van! Nagy ott a különbség a teheremelés terén.
    Másrészt a Marine jogosan szeretné az 53K-t, mivel fedélzetről üzemeltetve nem mindegy, hogy másfélszer akkorát emel kisebb disk area-val.
    Továbbá, pont a teherterheléssel összefüggésben a hatótávolság is változik. Az pedig a tengeri üzemeltetésnél nem mindegy.
     
  4. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ami az igazán nem mindegy az az, hogy hogyan sikerült a K program költségeivel így elszállni. Ráadásul már rendszeresíteni kéne a gépet, erre most kezdik áttervezni.
     
    fishbed likes this.

Ezen oldal megosztása