Sikorsky S-65/CH-53 Sea Stallion, CH-53E Super Stallion

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
9 302
29 949
113
https://www.bloomberg.com/news/arti...its-boeing-vs-lockheed-for-marine-helicopters

És a CH-47 elfogadtatása a US Marines döntéshozóival szintén nem megy drága ráfejlesztések nélkül, még annak ellenére se, hogy már most is zajlik egy, a jelenlegi CH-47F-en is túlmutató továbbfejlesztés. Igaz, ezt még a US Army rendelte meg, amit természetesen nem fogadhat el a US Marines, csak úgy.
És ne feledjük, hogy a CH-53K az ma már Lockheed program, míg a CH-47F (block II vagy majd később a block III) pedig a Boeing-é. Ez utóbbinak az ex-CEO-ja ül most a védelmi minisztérium élén. A többit már tudjuk az F-15EX program kapcsán.

Magánvéleményem, hogy a most futó CH-47F block II tesztek alapján egy elég potens masina van kialakulóban, amelynek az effektív tehertere még csak nem is sokkal kisebb, mint ami a CH-53K-nál rendelkezésre áll. De teheremelésben közel sem azonos kategória.

https://www.boeing.com/defense/chinook-block-ii/#/video/chinook-block-ii

A block III teljesítményben ezen még jóval túlmutat, de majd csak jóval 2020 után, valamikor a 2030-40 körülre.

A sztori lényege, hogy:
  • A Pentagon nagyon feszeng a CH-53K program totális elszállása miatt
  • A Pentagon, mint olyan, jelenleg egy ex-Boeing első ember irányítása alatt áll
  • Az, hogy a Pentagon mit akar lenyomni (bocsánat: sugallani) a US Marines torkán, az már a különféle haderőnemek függetlenségére van hatással, ami felér egy szentségtöréssel
  • Jövőre laza 50 milliárddal emelkedik a most is szédítő 700Mrd védelmi költségvetés, ebbe a Lockheed szerint nyilván bele kell férnie az F-35-ös program összes nyavalyájának, ahogy a CH-53K betegségeinek is
  • Máskülönben a Lockheed-nek is lehet egy-két szava a KC-46 Pegasus alakulását illetően...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
11 550
15 667
113
Magánvéleményem, hogy a most futó CH-47F block II tesztek alapján egy elég potens masina van kialakulóban, amelynek az effektív tehertere még csak nem is sokkal kisebb, mint ami a CH-53K-nál rendelkezésre áll. De teheremelésben közel sem azonos kategória.
Így van! Nagy ott a különbség a teheremelés terén.
Másrészt a Marine jogosan szeretné az 53K-t, mivel fedélzetről üzemeltetve nem mindegy, hogy másfélszer akkorát emel kisebb disk area-val.
Továbbá, pont a teherterheléssel összefüggésben a hatótávolság is változik. Az pedig a tengeri üzemeltetésnél nem mindegy.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
9 302
29 949
113
Ami az igazán nem mindegy az az, hogy hogyan sikerült a K program költségeivel így elszállni. Ráadásul már rendszeresíteni kéne a gépet, erre most kezdik áttervezni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 521
6 490
113

Nagy méretű kép.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and Pocok75

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
11 550
15 667
113
Vagy onnan át kellene mindent másolni ide, mert annak ott semmi köze nincs a magyar helikopterbesszezésekhez...
Már miért ne lenne. Az egy gyűjtőtopik, mint a fejlesztős topic is, csak ott sokkal specifikusan a helikopterekről mehet a diskurálás.
Abból indultunk ki, hogy hogyan lehetne magyar felségjelű Chinook. Sajnos messzire érnek a szálak, és nagyon is van értelme annak ott ahol van.
És ennek a CH-53-as hírnek meg aztán pláne.
Mert ezzel a felújítással pénzt és időt nyertek a németek. Bár már nagyon rossz állapotban voltak a gépeik, de úgy néz ki még maguk sem akarnak ebben a szituációban dönteni.
Ahogy látom a németek szeretnek a haderőfejlesztésben is rendszerben gondolkodni, de nem tesz ennek jót a Sikorsky bénázása.
Ha viszont a rendszer egyik eleme tartósan kiesik, akkor hajlamosak új rendszert alkotni. Szerintem most kezdődik az újratervezés...
Lehet, hogy közben mégis elkészül az X6?
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 278
592
113
Ma megnéztem a konkurenciát is - MH-53 - hogy áll beltérrel...:) (Jól..)
Szemmel láthatóan van különbség. - De árban valamint üzemeltetési költségben sokkal nagyobb különbségek /vannak és/ lesznek, ami már elgondolkodtatja a vásárlókat...
 

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
441
848
93
Lenne egy szerény kérdésem egy hozzáértötől. Tényleg 3 napig tart 1 hidraulika javítás, vagy mi a l@faszt csináltak addig.