M
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az A-12-esről van szó. Aminek az RCS-csökkentő megoldásait is megörökölte az SR-71
És benne van, hogy mik voltak ezek:
"The A-12’s design incorporated a continuously curving airframe, a forebody with tightly slanted edges called chines, engine housings (nacelles) located mid-wing, canted rudders, and nonmetallic parts to decrease the RCS. A cesium fuel additive would reduce the radar detectability of the afterburner plume.
During tests over the trial period conducted along with contractor EG&G, Lockheed showed that its concept of shape, nonmetallic parts, and fuel additive would produce the needed reduction in RCS. In the course of this phase of radar testing and after, which required a full-scale, pylon-mounted mock-up, and further wind tunnel tests, the A-12 took on more of its distinctive cobra-like shape that allowed for better dispersion of radar pulses. To further reduce those reflections, the two canted rudders were fabricated from laminated nonmetallic materials—the first time such substances had been used for an important part of an aircraft’s structure. (Later on, the production aircraft would be painted with a radar-absorbent coating of ferrite particles in a plastic binder.)"
És az is benne van, hogy az A-11-es koncepciónak túl nagy lett volna az RCS-e, így azt nem fogadták el és ezért kellett egy újabbat, az A-12-est megcsinálni.
A végeredmény olyan lett, amilyen. Nem stealth gépnek készült (szerintem azért hívják néhol stealth-nek manapság, mert talán ez volt az első gép, aminél ugyan nem a prioritás, de fontos szempont volt az RCS csökkentése is). Hanem (rendkívül) nagysebességű felderítőnek. Ez pedig már eleve bekorlátozta az RCS-csökkentés lehetőségeit.
És igen, szerintem is a SH és a Rafale azok a későbbi gépek, amikkel ebből a szempontból párhuzamba lehetne állítani.
Hát, ő mást mond...Ez azért különös, mert pont ez a link és ez a dedikált eset világít rá arra a konkrét dologra, hogy az összes SR-71-es leírásban kihangsúlyozzák, hogy a gép a hivatalos Mach 3.2-es csúcssebességén minimálfáklyával repülhetett csak, itt pedig a pilóta szándékosan maximális forszázson tartotta a gázkart. Kétlem, hogy csak 0.2 Mach-nyit nőtt volna a sebesség...
Egyáltalán nem az ellen készült. Az összes korábbi elfogóvadász leválthatta, mert ha képes volt elfogni az B-70-est, akkor a B-58-at és a B-52-eseket is.Én pl. azt nem értem, hogy mit verte a víz a szovjeteket, hogy - "hitünk" szerint - az SR-71 ellen építették -száz szám(!) a MiG-25 elfogókat, amik ráadásul el sem tudták kapni - ellenben az utóddal.
Az XB-70ből végül nem lett sorozat gyártott gép, a B-58-asokat feldarabolták, az SR-71-esek meg fegyvertelen felderítők voltak. Amit nem tudtak kifürkészni a géppel, arra bőven-bőven ott voltak a felderítő műholdak...
Talán attól tartottak a szovjetek, hogy hordozhatott volna fegyvereket a gép, ahogy még pl. a Space Shuttle-ben is az űrből Moszkvára lesújtó űrbombázót vizionáltak.
De a valóságban ugyanúgy egy nyavalyás szárnyas fényképezőgép volt, mint a MiG-25R.
...mondjuk annak modifikációi tudtak nukleáris fegyvert is hordozni - na szóval, akkor ezek szerint magukból indultak ki.
Na, jól meg is válaszoltam magamnak
Ez azért különös, mert pont ez a link és ez a dedikált eset világít rá arra a konkrét dologra, hogy az összes SR-71-es leírásban kihangsúlyozzák, hogy a gép a hivatalos Mach 3.2-es csúcssebességén minimálfáklyával repülhetett csak, itt pedig a pilóta szándékosan maximális forszázson tartotta a gázkart. Kétlem, hogy csak 0.2 Mach-nyit nőtt volna a sebesség...
Egyre erősebb a gyanúm (hehe), hogy a "design speed" és a valós "max speed" az eléggé különböző dolog. És igen, ez szerintem vonatkozik az F-15-ösre is.
Amikor az SR-71-est kivonták a szolgálatból, a NASA kapott pár példányt repülési kisérletekre.
Ők elvégeztettek pár tanulmányt ami az SR-71 tervezett sebességének (Mach 3.2), és repülési magasságának (85ezer láb) meghaladásáról szólt.
Itt írtam róla.
A tanulmány szerint Mach 3.5, és a 95ezer láb elérhetőnek tűnik, legalábbis rövid időre.
A fenti két érték fölött már hajtómű (kompresszor túlmelegedés), és szárnyszerkezet áttervezés (szárnyfelület növelés miatt) lett volna szükséges.