1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szállítógépek váltása a MH-nél

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - Batka által indítva @ 2013. február 17..

  1. Shadow

    Shadow Well-Known Member

    Brazil légierőnek milyen trainer repülői vannak? Nem valami régi F5-ök? Lehet mi veszünk KC-t ők meg tőllünk 39NG-t. Braziloknak is Gripenjeik lesznek én meg úgy olvastam a SAAB-nak meg az AV-nak van valami közös képzési programja.
     
    zeal, Terminator, Ocses and 2 others like this.
  2. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Van még ilyen ötletem!
    Mondjuk 10-20%-ban beszállni a Saab-ba!
    Mostanában nekik eléggé felfelé fog ívelni a pálya. Egy Aero licence-ért cserébe pedig szerintem a csehek sem fognak amerikai gépet venni! Ugye megnyerték a T-X programot a Boeinggel. Durva számokat kell majd szállítani amerikába. Emellett a Z2026 egyik alapeleme a mobil réskitöltő radarok beszerzése.
    Tehát nem csak befektetés szinten vállhat be, de onnan is csuroghat vissza lé.
    A Saab ezen felül már beszállt a Tempestbe is ugye. De le is szögezték, hogy bármikor kiszállhatnak, ha nem szimpatikus valami.
     
    LMzek 2.0 and Irsai Olivér like this.
  3. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Az azért nem úgy működik, hogy repülő ez is, meg az is és akkor mindent lehet.
    Az Aero kb. a hatvanas évektől csak a saját típusaival foglalkozott... Az An-26-os berendezéseinek nagy részéről azt sem tudják, hogy eszik-e, vagy isszák, Teljesen idegen nekik, részben azért, mert ők már nagyrészt nyugati, vagy saját cuccokat használnak, részben pedig azért, mert soha nem is volt alkalmuk találkozni An-26 sepcifikus cuccokkal....
    Két hét múlva eljön az idő, amikor mind az 5 An-26-osunk legfeljebb egyszeri átrepülési engedélyt kaphat a hatóságtól (jó eséllyel 2, vagy 3db olyan van az 5-ből, ami ideiglenesen üzemképessé tehető erre az egy alkalomra, szóval az összeset, ha a fejünk tetejére állunk, sem tudjuk értékesíteni. kivéve ha statikus kiállítási tárgynak megveszi valaki a maradékot) és annak a célreptere egy nagyjavításra jogosult üzem reptere kell, hogy legyen, ha még akarunk tőlük valamit....
    Ilyen üzemből egy van az ukránoknál, meg valahol az oroszoknál is kell legyen belőle.. és kész.
    Ezek olyan mélységű munkák, amit senki másnak nem áll jogában végrehajtani, és nem is nagyon van olyan, aki egyáltalán képes lenne végrehajtani...
    Kamm véleménye, miszerint: „De biztosan, csak nem hiszem, hogy megerne. :)” rögtön megvilágítja számunkra, hogy teljes mértékű ismerethiánnyal kűzd a témában...
     
    fishbed and emel like this.
  4. borisz

    borisz Well-Known Member

    Az Embraer Tukán számít?
     
  5. kamm

    kamm Well-Known Member

    Te mar reggel iszol? :)

    A Saab tozsdei ceg, a fele kb a Wallenbergeke, ok tutira nem adjak el, masik felet ha elkezded celzottan osszevasarolni, akkor pluszt fogsz fizetni, azaz mondjuk 10% siman benne lenne $400M mire osszejonne, viszont legalabb osztalekot sem fizet. :)
     
  6. kamm

    kamm Well-Known Member


    Vicces, hogy azzal probalod felhivni a figyelmem, hogy kostolgatsz... tetszem? :D
    Sajna ket gyerekkel a hatam mogott mar csak hetero maradok. :p

    A szuklatokorusegedrol annyit, hogy szoval nem állítottam, hogy ertenek hozza, de ugyanakkor röhejesen ostoba az a meglatas is, hogy ne tudna felujitani egy eladas szintjere egy masik ceg. Biztosaneg tudna csinalni, csak kerdes, hogyan ill - ahogy irtam - megerne-e, mert ugye fusi felujitassal mar biztos nem annyiert menne el mondjuk Zimbabwebe sem, mint a gyarto altalival, mig maga a fusi felujitas sem lenne olcso.
     
  7. rudi

    rudi Well-Known Member

    De...CSAK:
    - számít az üzemméret. A jelenlegi - és a nedves álmainkban elképzelt - pluszban beszerzett gépekkel együtt jóval nagyobb és emiatt csábítóbb a falat. Nagyobb munka -> fix klts.ek jobban megoszlanak -> nagyobb haszon.
    - egy magyar üzemet a nulláról felépíteni elég komoly feladat lenne. Jelenleg se fizikai infrastruktúra, se szakemberek, semmi....
    Szép lenne, de az egy minimum egy 10 éves projekt lenne.
    - az esetlges Gripen projekt mellett / után is kell kezdeni valamit a céggel. Tény hogy egy Cseh / Magyar AV nak - aki már jobban benne van a nemzetközi repülőgép alkatrész / részegység gyártási businessben - nagyobb esélye lehet hosszab távon elég megrendelést gyűjteni a rentábilis működéshez mint egy kisebb méretű új cégnek.

    Kérdés hogy jön össze a matek.
    Ha lesz is Gripen felújítás az még minimum egy két év. Addig valahogy működteni kell a céget ami a mai viszonyok között nem lesz se egyszerű, se olcsó mulatság...
     
  8. Negan

    Negan Well-Known Member

    Hm.Az algériai Mi17/24 gépeket a dél afrikai ACE modernizálta.Amennyire tudom,a román LenceRhez se járultak hozzá az oroszok.Egy darabig fenyegetőztek is,hogy majd nem adnak hozzá alkatrészt,aztán mégis adtak.
     
  9. emel

    emel Well-Known Member

    Kétlem hogy van nekik jogosításuk az An-26 nagyjavítására.
     
    zeal and formosa1 like this.
  10. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    fölöslegesen próbálsz jópofáskodni...
    keríts inkább egy villamosszékket és foglalj helyet.
    Nem, nem tudná megcsinálni... mert egyrészt nem tudja, hogy kell; másrészt meg ilyet nem lehet csinálni...
    Jogi, technológiai, tudásbeli akadályai vannak...
    Teljes mértékben világtalan vagy a témában... minek vergődsz?
     
    fishbed likes this.
  11. Negan

    Negan Well-Known Member

    Ezek polgári piaconműködö cégek,magukban is rentábilisak.Szerves fejlődésükbe illeszthethetően alkalmassá tehetők lennének a Gripenek kiszolgálására is.Ha a Saabbal kooperálva egy térségi karbantaró bázist alakitanánk ki rájuk alapozva,azzal szerintem jobban járnánk,mint az Aeroval.És a mai gazdasági helyzetben ezeknek a hazai üzemeknek is kell a megrendelés a minnél biztosabb túléléshez.
    Igy valóban hazai ipari bázist támogatnánk,valóban a hazai gazdaságot növelné,és valóban hazai adóbevételt generálna.
    Szerintem jobban jártunk volna egy ilyen iránnyal.
     
  12. Shadow

    Shadow Well-Known Member

    Az légcsavaros. Szóval sztem nem.
     
  13. Ocses

    Ocses Well-Known Member

    Kivéve a cső. Amit pár hónapja még a csehek gyártottak. Remélem ez változott azóta.
     
  14. emel

    emel Well-Known Member

    A repülésben ez nem így működik, hogy bárki kijelenti hogy "Én tudom javítani!", és akkor javítja a gépet "eladás szintjére" (vajon mit jelent ez?)! Így ha nincs jogosítása a tervező és gyártó cégtől ez jogilag nem javítás hanem fusimunka (ott kezdődik hogy alkatrészt, berendezést se kapnának hozzá a gyártótól!), és nincs az az európai légügyi hatóság, ami egy ilyen fusizott gépnek felszállási engedélyt adna! Úgyhogy ha össze is fusizná valami kamu cég a gépeket (komoly cég hülye lenne bevállalni, mert megvonnak tőle minden jogosítást), jöhetne a megrendelő Zimbabwéből 500 kicsi négerrel, és vihetnék haza a hátukon vagy kötéllel vontatva a gépet. Szóval vagy a nemzetközi légügyi szabályok szerint lesznek javítva, vagy utána nincs repülési engedélyük ...
     
    fishbed, formosa1 and vilmoci like this.
  15. rudi

    rudi Well-Known Member

    Már amelyik...
    Igen sok repipari részegység gyártó cég van a világon és komoly a verseny minden megrendelésért. Az elkövetkező időszakban pedig kifejezetten cudar világ jön rájuk. Sokkal inkább jellemző lesz hogy a munkákat visznek el tőlük, mint az hogy új megrendeléseket szereznek.
    Ez az idealista megközelítés.
    Szerintem is jobb lenne egy teljesen hazai cég felépítése a nulláról, csakhát van egy pár probléma vele:
    - nincs infrastruktúra - neki kellene kezdeni építkezni, gépeket beszerezni, stb.. ez önmagában 3-4 év és $100 mliiós nagyságrend
    - valahonnan szakembereket kéne találni az új gyárba - több száz tapasztalt megfelelő tudással és szakszókkal bíró mérnök, üzemmérnök és szakmunkást találni ma Mo.on szimplán lehetetlen. Mondjuk azzal kéne kezdeni hogy Csepelen a Kossuth repülőgép szerelő képzését (ha még létezik egyáltalán…én cca. 6 éve voltam velük utoljára kapcsolatban) a többszörösére kéne bővíteni, igazi szakember tanárokat kéne lőni valahonnan, és neki kéne kezdeni a piacon is versenyképes repülőgép szerelőket képezni. Mindenesetre a megfelelő szakember gárda megtalálása, kiképzése is minimum 4-5 év.

    Az AV üzlet lehet a realista megközelítés.
    Ehhez a koncepcióhoz nélkülözhetetlen hog a Cseh és a Magyar állam jó darabig elegendő katonai megrendelést adjon az AV-nak, mivel civil megrendelések jó darabig nem igazán lesznek és az L39NG program pedig kevés ahhoz hogy az AV talpon maradjon.
    Ahhoz hogy a Cseh és a Magyar állam így együtt működjön tényleg kell hogy OV és A. Babis jó mélyen egymás szemébe nézzen, és meglegyen a bizalom, de végül is ha Cseh és a Magyar tulaj nem akarja átb.ni egymást és adnak elég állami megrendelést az AV-nak akkor van esély arra hogy működhet a dolog.

    Kíváncsian várom a fejleményeket...
     
    fishbed, BiancoGasto, alfa74 and 3 others like this.
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Hát igen. Kellett az akkori csodás kormánynak ezt az egészet beszántani. Sose gondolta a sok bölcsész, jogász meg közgazdász, hogy egyszer még szükség lesz repülős szakemberekre.
     
    fishbed, borisz, vilmoci and 2 others like this.
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A gyártónak a felújítás,karbantartás,korszerűsítés nagyobb üzlet, mint a gépek eladása... szerintem nem fogja kiadni a kezéből a Saab egy ilyen kis darabszámú típusnál. Főleg európai üzemeltetőknél nem, akikhez közel van Svédország.
     
    Wilson likes this.
  18. ms07

    ms07 Well-Known Member

    F-5 és AMX van nekik, ami használható kiképzésre. Plusz majd a Gripen F....
    az a "tőlünk" az erős túlzás azért :)
     
    Shadow, borisz, vilmoci and 1 other person like this.
  19. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    .
    Én is ezen gondolkodtam,nem hülyék a svédek,hogy ezt az üzletet kiadják a kezükből.Ha mégis bele mennének,hogy majd mi újítsuk fel a Gripenneket akkor annak nagyon meg kérnék az árát
     
  20. Negan

    Negan Well-Known Member

    A Ferihegyen lévő polgári karbantartó kapacitás katonai irányú bövitésére gondoltam,nem egy önálló gépgyár felépitésére.Az csak távlati lehetséges(akkor,ha jellegű) célkitűzés lehetne.
    Egy hazai karbantaró bázis létrejötte szerintem sokkal hasznosabb lenne,mint éltetni egy bizonytalan cseh gyárat.
    Az,főleg ha Saab regionális karbantartó bázis lenne,valóban hazai hasznot hozna.Modernizálásban az Aero is csak mint szerelő tudna részt venni,nem mint gyártó.
    És ez valóban nekünk hozna némi hasznot is esetleg.
    Elösször is egy hazai javitóbázist,ami éles helyzetben rendkivűl fontos.Hazai polgári repkarbantartó iparnak egy kiegészitő munka,ami a közeljövőben nagyon is szükséges lehetne.Hazai munkahely.Hazai adózás.
    Ezzel szemben az Aero nem hoz nekünk semmi hasznot.Nem a Magyar Állam vette meg,hanem egy oligarha.Nem hazai adófizető,nem hazai munkahely.Nem rendelkezik vele a Magyar Állam.Nekünk,magyar adófizető állampolgároknak nem hoz hasznot.
    Viszont ismerve a jelenlegi hazai viszonyokat,könnyen lehet,hogy majd(ha nem eddig) magyar adófizetői pénz megy bele valamilyen formában,pl a konkurensnél drágább munkamegrendelés formájában.
    Szóval.......majd meglátjuk.De egyenlőre nem látom,hogy ez a Magyar Államnak olyan jó üzlet lenne.Igaz,ez legalábbis hivatalosan nem állami üzlet.Arra azért kiváncsi lennék,hogy honnan van rá a pénz.Mert szerintem ez tisztán piaci alapon nem egy jó üzlet,szóval.....
     
    Zapp Brannigan likes this.

Ezen oldal megosztása