Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 781
113
Ez a cég meg cseheknél marad,cseh irányitás alatt,a cseh állam joghatosági felségterületén.Semmit nem nyerünk vele Mo-i védelmi vagy ipari szempontbol.
Honvédelmi szempontbol nem nyertünk semmit.
Szerintem meg totál tévúton jársz...,de ez a szemüvegen is múlik, amin keresztül nézed a dolgokat. Persze a vélemény szabad....
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ez az új nyolclapátos légcsavarral szerelt Hercules kéne:
Én nem érném be a helyedben ennyivel...:)
követelném hogy építsék meg nekünk a tervezett C-130 WBS-t (szélesebb törzs, koaxiális légcsavar, komolyabb szárny mechanizáció)
aa.jpg

cc.jpg

bb.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and Negan

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 623
34 354
113
Szerintem meg totál tévúton jársz...,de ez a szemüvegen is múlik, amin keresztül nézed a dolgokat. Persze a vélemény szabad....
Szerintem meg naiv rózsaszin agitprop által megfestett szemüvegen át nézzitek a dolgot.
Az Aero veszteséges cég,amit eddig a cseh állam tartott fent.Egyszerűen kifogyott alóla a piac.
L39NGnek nincs piaca.Lengyelek nem fognak beszállni,3 kislégierő együtes igénye kb 1század.Nem rentábilis a gyártás.
Ha bármiféle éles helyzet van,a gyár egy másik állam felségterületén és felügyelete alatt van,amivel még közös határunk sincs.
semmi olyan potolhatatlan beszállitó tevékenységet nem csinál az Aero,ami értékké tenné.Ami beszállitó tevékenysége van,az politikai okbol kapta,gyorsan megszüntethető.Ha jól emlékszem,történt a térségünkben már ilen...
Szóval szivesen venném,ha logikus és rentábilis érvekkel meg lennék cáfolva,de......Pedig tényleg szeretném.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 781
113
Szerintem meg naiv rózsaszin agitprop által megfestett szemüvegen át nézzitek a dolgot.
Leirhatnád a Tiétek milyen, de egy másik topikban...
Nem rentábilis a gyártás.
Nem értem az L39NG-nél tovább miért nem láttok,...a szemüvegetek teszi?
Ha bármiféle éles helyzet van,a gyár egy másik állam felségterületén és felügyelete alatt van,amivel még közös határunk sincs.
Az hogy EU az mond valamit?
Szóval szivesen venném,ha logikus és rentábilis érvekkel meg lennék cáfolva,de......Pedig tényleg szeretném.
...legalább annyit várj(atok) mig átfot a dolog, hajlamosak itt sokan mindent (is) előre (!) jobban tudni, otthonról a fotelből...
Gyűjtsünk össze itt minden infót, minden fellelhető nyilatkozatot, tényekre utaló linket és hagyjuk már összeállni a képet...ez az előre fanyalgás mert megint mertünk belevágni valamibe - mármint a kormány - ez vérciki...várjunk már egy kicsit aztán lehet majd ostorozni őket ha bebizonyosodik, hogy hülyeséget csináltak.
 
K

kamm

Guest
,
Ebben nem értek veled egyet,ugye ez a cseh cég komoly beszállítója a KC-k és ugye látva a cseh szállítógép beszerzéseket nem valószínű,hogy megveszik azt a 2db KC-390-t amely miatt egyes források szerint ez a cseh cég beszállító a Mileniumba.Na már most mi megvettük ezt a céget,és ugye mi vesszünk 3db rámpás gépet,a brazilok nagyon el akarják nekünk adni,simán átvehetjuk a csehek helyét és biztos,hogy kapnánk egy nagyon jó árat a gépekre.Valamint arról sem szabad megfeledkezni,hogy ha a KC-390-t vesszük meg,akkor ott lesz a magyar szál,hiszen egy magyar tulajdonú gyár a gép egyik fő beszállítója.Tehát ezek alapján számomra meglepetés lenne,ha nem a 390-t választanánk,amely géppel amúgy amikor nálunk járt nagyon elégedettek voltak a magyar légierő katonái.

Relax. :) Ez a ceg beszallitoja az Airbusnak is. :)

A magyar legiero az An-26 utan barmelyikkel nagyon elegedett lenne, lefogadom. :D
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 540
97 601
113
Esetleges magyar megrendelés nem fogja sokáig életben tartani a gyárat, ha nem sikerül piacot szerezni.

A szlovákok is be fognak lépni. Ez a lenti is tegnapi hír. V4 buli lesz ez.

Aero Vodochody hosszú távú stratégiai együttműködést ajánlott fel Szlovákia pilótaképzésében
https://www.edrmagazine.eu/aero-vod...gic-cooperation-in-pilot-training-to-slovakia
Ez V4 közös buli lesz.!!!!

Az Aero Vodochody, mint a szlovák légierő hagyományos partnere, nyolc modern L-39NG gyakorlati sugárhajtású repülőgép szállítására tett ajánlatot. Az ajánlat magában foglalja a jelentős ipari együttműködést, a szlovák vállalatok erőteljes bevonásával az új repülőgépek szerkezeti részeinek gyártásában, az L-39NG projekt továbbfejlesztésében, a logisztikai támogatásban és a földi képzési rendszer kiépítésében ”- mondta Jakub Hoda. Az Aero Vodochody értékesítésért felelős alelnöke és igazgatótanácsának tagja.
Szlovák Köztársaság miniszterelnöke. Hozzátette, hogy az Aero Vodochody ajánlatát költségmegtakarítás lehetőségének tekinti a koronavírus pandémiája szempontjából. „Pilótainkat az F-16 új harcosai számára továbbképzik az Egyesült Államokban, ami nehéz és költségek szempontjából fenntarthatatlan. Ezért nagyra értékeljük ezt az ajánlatot, különösen, ha ez potenciális együttműködés stabil partnerünkkel. Komolyan mérlegeljük
A két ország és az AERO Vodochody közötti hosszú távú együttműködés kulcseleme egy, a Szlovák Fegyveres Erők Légierőinek L-39NG platformon való képzési koncepciójának elkészítése, ideértve az átfogó földi kiképző rendszert. A Cseh Köztársaság taktikai szimulációs kiképzést kínál mind az L-39, mind az F-16-on a Pardubicei Taktikai Szimulációs Központban, ahol a cseh légierő és sok más ország pilótait kiképzik.

Az Aero Vodochody-val és a Cseh Köztársasággal folytatott stratégiai együttműködés fenntartja a repülési kiképzési képességeket, és biztosítja egy új, teljesen modern edzőrendszer és edzőoszlop felépítését alap- és továbbképzésre, amelyet képzett szlovák L-39NG oktatók nyújtanak közvetlenül Szlovákiában. Ez jelentősen csökkenti a drága pilótaképzés igényét az Egyesült Államokban. E költségmegtakarításon túl Szlovákia részesülne az ipari együttműködés tagadhatatlan előnyeiből is, új vállalkozás formájában a szlovák légiközlekedési ipar számára, és képesített munkahelyek teremtése révén.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Szerintem meg naiv rózsaszin agitprop által megfestett szemüvegen át nézzitek a dolgot.
Az Aero veszteséges cég,amit eddig a cseh állam tartott fent.Egyszerűen kifogyott alóla a piac.
L39NGnek nincs piaca.Lengyelek nem fognak beszállni,3 kislégierő együtes igénye kb 1század.Nem rentábilis a gyártás.
Ha bármiféle éles helyzet van,a gyár egy másik állam felségterületén és felügyelete alatt van,amivel még közös határunk sincs.
semmi olyan potolhatatlan beszállitó tevékenységet nem csinál az Aero,ami értékké tenné.Ami beszállitó tevékenysége van,az politikai okbol kapta,gyorsan megszüntethető.Ha jól emlékszem,történt a térségünkben már ilen...
Szóval szivesen venném,ha logikus és rentábilis érvekkel meg lennék cáfolva,de......Pedig tényleg szeretném.
Ez /Visontához hasonlóan/ a világ legjobb üzlete lesz annak a NER-es tolvajnak, aki megvette. - Miközben mi - magyar adófizetők - fizetjük a milliárdos veszteséget...!!! :(
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 623
34 354
113
  • Tetszik
Reactions: formosa1
W

Wilson

Guest
Esetleges magyar megrendelés nem fogja sokáig életben tartani a gyárat, ha nem sikerül piacot szerezni.

Szerintem ez nem elsősorban a profitról szól,egy részt politikai haszonszerzés másrészt ha tényleg komolyan gondolják a magyar hadiipar fejlesztését akkor a cseh cégben felhalmozott tudás lehet számunkra érték.Vannak más aspektusai is de az már masszív belpol.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
T

Törölt tag 1586

Guest
Ha valaki tud olyat,ami változtathat ezen,ne rejtse el a tudását.
Nem tudom, csak egy ötlet ami gazdaságilak is indokolhatóvá teszi ezt az üzletet...
GRIPEN FELÚJÍTÁS

Már a meglévő 14-14 gép felújítása is komoly üzlet, ha meg még veszünk hozzá plusz 14-14 gépet akkor kifejezetten jó üzletnek tűnik beszállni az AV-ba.
Indoklás:
- egy komolyabb mélységű felújítás cca. $30millió / gép amiből a munka - amit az AV végezne el - lehet akár $10 millió / gép is.
- az AV árbevétele a jobb években $400-500 millió körül van (bár 2018 ban inkább csak $200) tehát a 24 - 48 gép felújításával várható $250-500 millió árbevétel - mondjuk négy évre elhúzva - kifejezetten segítheti a cég túlélését az elkövetkező ínséges pár évben.
- mivel 51% ban tulajdonosok vagyunk ez a pénz kvázi "itthon marad"
- Az AV know-how-ja tökéletesen alkalmas egy ilyen jellegű projekt kivitelezésére
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 095
113
Az Aero veszteséges cég,amit eddig a cseh állam tartott fent.Egyszerűen kifogyott alóla a piac.
2 napja azt sem tudtad, hogy a világon van még az AERO. :rolleyes:
Ha bármiféle éles helyzet van,a gyár egy másik állam felségterületén és felügyelete alatt van,amivel még közös határunk sincs.
Nyilván ez egy nagyon fontos tényező egy repülőgép esetén. Ha az állama Lockheedből vett volna 51%-ot, akkor jobb lenne a helyzet? :)
Magától értetődik, hogyha idehaza van a gyár, akkor az sokat jelentene egy lehetséges konfliktusban. Szerinted az ellenfél mit venne célba az első napon?
Annyid van egy konfliktusban, amid a 0. órában van.
Gondolom az meg tiszta, hogy egy legalább 3.-4. generációs típust létrehozni idehaza saját tőkéből saját know-howt összerakva olyan 25-30-40 éves távlat. Irgalmatlan összegekből. Miközben fénykorunkban sem lesz belőle 40 db gép legyártva. Nagy buli! o_O
Ez nem egy IFV, lőszer, gránát vagy kézifegyver amit éveken keresztül termeltethetsz, és még mindig csak a hazai igényeket próbálod kielégíteni.
Hozzuk át az AERO gyárat? Sikerülhetne, kb. olyan 3-4 év alatt - hogy 2 év alatt legyártsuk a saját gépeket. Miközben lehet, hogy buknánk az AERO ennél jóval nagyobb bevételét jelentő MRO-t, és 3rd party alkatrész beszállítást. Most viszont van 51% tulajdonrészünk, amivel akár azt is elérhetjük, hogy magyar beszállítókat is bevonunk a gyártásba. Akik ezáltal nem csak a saját gépeinkbe dolgozhatnak be, de az AERO más termékeibe, szolgáltatásaiba. (Ezek a beszállítók viszont már idehaza járulnak hozzá a GDP-hez.) Okos könyveléssel viszonylag egyszerűen haza is hozható a haszon költségként könyvelve.
Hozzájutunk a AERO training szimulációs potenciáljához. V4-en belül saját belső piacot gründolnak éppen most ezekhez a kiképző gépekhez.
NEM, ez még messze nem jelent sikeres működést, ugyanakkor nagyon sokat nyerhetünk vele. Meg ha ügyesen csinálják, akkor még nyereséges is lehet. Ráadásul akkor tenyereltek bele az üzletbe, amikor ennél olcsóbban nem is lehetett volna.
Hogy a szlovákok miért szálltak be - főleg, hogy a csehek nem tőlük vettek tüzérséget -, nem tudom. A cseheknek ez a stratégiai gyár országon belül maradását jelenti, valamint munkahelyeket. Nekünk lehetséges pénzt, technológiai transzfert, beszállítói lehetőségeket, kiképzési potenciált. A szlovákoknak eddig max. beszállítói lehetőségeket ajánlottak, meg ugye nekik is szükségük van modern pilóta képzésre.
Nekem van olyan érzésem, hogy ez a V4 kooperáció még nincs lezárva. Ha jól tudom, a szlovákoknál még hátra van a kézifegyver csere. És a Bren-t ők korábban is használták korlátozott mennyiségben. Meglátjuk.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 623
34 354
113
Nem tudom, csak egy ötlet ami gazdaságilak is indokolhatóvá teszi ezt az üzletet...
GRIPEN FELÚJÍTÁS

Már a meglévő 14-14 gép felújítása is komoly üzlet, ha meg még veszünk hozzá plusz 14-14 gépet akkor kifejezetten jó üzletnek tűnik beszállni az AV-ba.
Indoklás:
- egy komolyabb mélységű felújítás cca. $30millió / gép amiből a munka - amit az AV végezne el - lehet akár $10 millió / gép is.
- az AV árbevétele a jobb években $400-500 millió körül van (bár 2018 ban inkább csak $200) tehát a 24 - 48 gép felújításával várható $250-500 millió árbevétel - mondjuk négy évre elhúzva - kifejezetten segítheti a cég túlélését az elkövetkező ínséges pár évben.
- mivel 51% ban tulajdonosok vagyunk ez a pénz kvázi "itthon marad"
- Az AV know-how-ja tökéletesen alkalmas egy ilyen jellegű projekt kivitelezésére
Nakérem,ez máregy érv.De.....
AV azt önállóan biztos nem tudja megcsinálni.Hogy mennyire rentábilis,az is kérdés.Hisz gyakorletilag a szerelést tudnák a csehek,és nem mi csinálni.(cseh Gripeneket eddig hol javitották?)
Még mindig csak pár évre való túlélésről beszélünk,még csak középtávú jövöképről se.
Még mindig az ország határain kivüli ipari bázis,ami nincs az ellenőrzésünk alatt.
Nekünk ez nem jelent bevételt,csak egy NER lovagnak,egy másik országban.Ottani munkavállalóknak ad munkát,a cseh államnak adóbevételt.Csehországnak marad meg egy ipari bázis,valameddig,nem Magyarországnak.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 623
34 354
113
2 napja azt sem tudtad, hogy a világon van még az AERO. :rolleyes:

Nyilván ez egy nagyon fontos tényező egy repülőgép esetén. Ha az állama Lockheedből vett volna 51%-ot, akkor jobb lenne a helyzet? :)
Magától értetődik, hogyha idehaza van a gyár, akkor az sokat jelentene egy lehetséges konfliktusban. Szerinted az ellenfél mit venne célba az első napon?
Annyid van egy konfliktusban, amid a 0. órában van.
Gondolom az meg tiszta, hogy egy legalább 3.-4. generációs típust létrehozni idehaza saját tőkéből saját know-howt összerakva olyan 25-30-40 éves távlat. Irgalmatlan összegekből. Miközben fénykorunkban sem lesz belőle 40 db gép legyártva. Nagy buli! o_O
Ez nem egy IFV, lőszer, gránát vagy kézifegyver amit éveken keresztül termeltethetsz, és még mindig csak a hazai igényeket próbálod kielégíteni.
Hozzuk át az AERO gyárat? Sikerülhetne, kb. olyan 3-4 év alatt - hogy 2 év alatt legyártsuk a saját gépeket. Miközben lehet, hogy buknánk az AERO ennél jóval nagyobb bevételét jelentő MRO-t, és 3rd party alkatrész beszállítást. Most viszont van 51% tulajdonrészünk, amivel akár azt is elérhetjük, hogy magyar beszállítókat is bevonunk a gyártásba. Akik ezáltal nem csak a saját gépeinkbe dolgozhatnak be, de az AERO más termékeibe, szolgáltatásaiba. (Ezek a beszállítók viszont már idehaza járulnak hozzá a GDP-hez.) Okos könyveléssel viszonylag egyszerűen haza is hozható a haszon költségként könyvelve.
Hozzájutunk a AERO training szimulációs potenciáljához. V4-en belül saját belső piacot gründolnak éppen most ezekhez a kiképző gépekhez.
NEM, ez még messze nem jelent sikeres működést, ugyanakkor nagyon sokat nyerhetünk vele. Meg ha ügyesen csinálják, akkor még nyereséges is lehet. Ráadásul akkor tenyereltek bele az üzletbe, amikor ennél olcsóbban nem is lehetett volna.
Hogy a szlovákok miért szálltak be - főleg, hogy a csehek nem tőlük vettek tüzérséget -, nem tudom. A cseheknek ez a stratégiai gyár országon belül maradását jelenti, valamint munkahelyeket. Nekünk lehetséges pénzt, technológiai transzfert, beszállítói lehetőségeket, kiképzési potenciált. A szlovákoknak eddig max. beszállítói lehetőségeket ajánlottak, meg ugye nekik is szükségük van modern pilóta képzésre.
Nekem van olyan érzésem, hogy ez a V4 kooperáció még nincs lezárva. Ha jól tudom, a szlovákoknál még hátra van a kézifegyver csere. És a Bren-t ők korábban is használták korlátozott mennyiségben. Meglátjuk.
Meglátjuk.