Mostanában ritkábban értünk egyet, de ebben lehet potenciál.
Alapvetően a Gripenek 100%, hogy modernizálva lesznek. Ez benne is van a Z2026-ban! Ott ugyan elsősorban fegyverzetileg említi, de gondolom nem lenne nagy baj, ha elektronikailag is megkapná E újításait.
De mondjuk el tudok képzelni olyan forgatókönyvet, hogy az Aero licence-et szerez a Saabtól a gépek javítására, mi (és a csehek) meg cserébe további Gripeneket rendelünk. Esetleg megbugázzuk a horvátokat egy Gripenes üzletre, miközben az Aero meg csinálja a szervizüket.
Jó a Saabnak, mert az alkatrészt speciális supportot (szoftveres upgrade-ek) továbbra is ők adják, ráadásul nagyobb flottára. Jó a cseheknek mert ugye az Aero csak náluk van. És jó nekünk, mert amit kifizetünk a "lízing" után szervizre, az részben visszacsoroghat hozzánk.
A gyártónak a felújítás,karbantartás,korszerűsítés nagyobb üzlet, mint a gépek eladása... szerintem nem fogja kiadni a kezéből a Saab egy ilyen kis darabszámú típusnál. Főleg európai üzemeltetőknél nem, akikhez közel van Svédország.