Pont azt nem fogod fel, nem kell kicsengetned! Egyszerűen választasz mást. Olyan túlkínálat van multifunkci vadászgépből, hogy Dunát lehetne rekeszteni vele. Pl. megvan ugye a kapcsolat az Airbus-szal, ott vannak a low budget amerikai gépek (F-16, F-18), meg ugye az F-35 (ami ugye nem low budget, de olyan alternatíva, amit nem lehet megkerülni)!
A SAABnak a megrendelői olyanok, aki igencsak költségérzékenyek. Csehország, Magyarország, Dél-Afrika. Thaiföld a mai napig nem pótolta a 12. - lezuhant - gépet. És még a 20-as szoftvert is csak tervezgetik.
Dél-Afrika vagy egy fél évig megpróbálta saját maga supportálni a gépeket. A csehek meg még azon is spóroltak, hogy az elején egyáltalán nem vettek hozzájuk AG képességeket.
Mind nekünk, mind a cseheknek '26 egy választóvonal. Mert hiába maradnak itt a gépek, ha azt is megtehetjük, hogy mondjuk még 5 évig kannibalizáljuk az itt maradt Gripeneket, és 26-ban egyszerűen bejelentünk 14db F-35-ös gép megvásárlását. Az egész Gripen koncepciónak az a lényege, hogy úgy biztosítanak az elfogadhatónál jóval jobb szolgáltatást, hogy közben nem megy rá a gatyánk. (Mondjuk 7-8-évvel ezelőtt majdnem ráment, de ez nem a SAAB hibája volt.).
Az E-t minden jelenlegi használónak megpróbálják majd elsütni. Mi meg innentől kezdve igen kellemes pozícióban leszünk. Mert mondhatjuk azt, hogy nem kérjük egyáltalán a supportot, vagy hogy egyszerűsített verziót kérünk. De mondhatjuk azt is, hogy a jelenlegi gépeinket húzzák fel E elektronikai szintjére, és még rendelünk még egyszer annyi gépet. De azt is mondhatjuk, hogy nesze Sven, itt a 14 gépünk és alakítsd át E/F-re + még dobjál hozzá még egy századot! A most bent lévő finn és kanadai tenderen sok fog múlni, mert ha nem lesz egyikből sem megrendelés (a kanadain meg is lepődnék) akkor az E egy elég kellemetlen csalódás lesz (annak ellenére, hogy nem kéne annak lennie).
Szóval nem nekünk kell a SAAB után teperni, hanem neki kell utánunk! A brazilok meg az indiaiak üzletén nyilvánvalóan látszik, hogy hajlandóak lemenni kutyába. Szóval csak jó üzletet kell kötni velük.
Gondolom, akkor ezért hagyták, hogy először a kínaiak felzabálják a SAAB Automotive-ot, majd mindenféle visszavásárlási szándék nélkül hagyták kimúlni.
Ezzel több ezer autóipari munkást küldtek el "húsgolyót söndörgetni"!