Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 281
4 721
113
Még egyszer: ha leszereled a szárnak külső szekcióit még mindig 10 m széles!! Hogy viszed el a reptérről a Tiszáig, mikor még a reptérről se tudod kivontatni közúton? Ezért nem tudták bevinni a RepTár-ba se, még mindig ott dekkol a reptéri múzeum területén ...
Egy jó emelés bér-Mi-26-al ? Elbírná?
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 281
4 721
113
A Reptárba? Jelenleg nincs hely An-26-nak, csak ha bővítik majd a parkot.
Oda is, vagy a szállíthatóvá tételi problémák miatt mondjuk egy uszályra. Ha a Chinookot elbírja, lehet, hogy az Ancsa lecsupaszított törzsét is tudja mozgatni. Ezért kérdeztem a hozzáértőktől.
 
K

kamm

Guest
Igazábol nem a lehettel van a probléma,hanem az érdemes-e részével.Mert megoldható,de annyiba kerül adott esetben(nem ismerem a konkrét szolnoki viszonyokat),hogy annyibol már érdemesebb helyben repülőképessé tenni,és elrepülni vele.

Es pontosan ez volt az eredeti kommentem, örülök, hogy egyetértünk, biztosan meg tudnak hekkrlni, de nem erne meg a sok macera, a ráfordítás meg a trukkozes, mert max Zimbabweben lehetne barmit kezdeni vele. :)
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Nem kell semmit megrongálnod mondok egy egyszerű példát,te alsó timbuktuval kötött szerződésbe azt írod bele,hogy mint alkatrész veszik meg a gépeket nyugodtan szétszedheted vasútra rakod irány az Adria,aztán irány timbuktu.De szerintem nem kell semmilyen hókuszpókusz a szerződésbe 40-50 éves szállítógépekről beszélünk a vevő megveszi aztán go Timbuktu nem fog senki a vasúti sínekre feküdni,hogy megakadályozza.
A hatástalanítást a honvédség mindig végre szokta hajtani a repülőgépeken, még azokon is, amik múzeumba kerülnek. Ilyenek, ez van. Állítólag ez még a CFE szerződés hagyatéka, legalábbis mindig arra hivatkoznak.
Nem fognak olyan szertődést kötni, hogy odaadják egészben a repülőt és az épségben mard. Ez alól csak akkor van kivétel, ha a vevő továbbra is repülni akar a megvett géppel. Amikor az L-39-eseket értékesítették, akkor azoknak az első útja a csehekhez vezetett, ahol hivatalosan, jogszerűen végrehajtották rajtuk, amit kellett és azóta is repülnek valahol. Korábban szintén legális úton adtak el 3 An-26-ost, azelőtt a Mi-2-esek egy részét, a Zlin-43-asokat, stb.
És mi van akkor ha a vevő megbízza a cseheket,hogy újjítsák fel a gépeket a csehek kijelentik,hogy ők erre nem jogosultak,és hiába csinálják meg a gépek nem repülhetnek,a vevő ezt tudomásul veszi és megrendeli a felújítást a felújítás megtörténik a vevő hazaviszi a gépeket majd vígan az országon belül elkezdi használni.Mit tudnak csinálni az ukránok gyakorlatilag semmit a
(csehek levédték magukat).Persze ez a példa nem életszerű de simán meg lehet csinálni.
A történet ott ér véget, hogy a felújítás nem fog megtörténni, mert egyrészt a csehek nem fogják a saját fejükhöz tartani a colt-ot ( nem szeretnék tönkretenni a „nevüket a szakmában” / valószínűleg akarnak még később is repülőkkel foglalkozni), másrészt nem ismerik a típust, nincs hozzá egyetlen ellenőrző berendezésük sem, nincs kidolgozott javítástechnológiájuk, tudásuk, meg úgy ámblokk semmi. De ez is ki lett már beszélve.
A példa tényleg életszerűtlen, ráadásul meg sem lehet csinálni... De ha van felesleges pénzed, akkor kísérletképp vegyél meg egyet és keresd meg vele a cseheket (de ne április elsején,). Kíváncsi lennék a válasz e-mailjükre. ;)
Még egyszer: ha leszereled a szárnak külső szekcióit még mindig 10 m széles!! Hogy viszed el a reptérről a Tiszáig, mikor még a reptérről se tudod kivontatni közúton? Ezért nem tudták bevinni a RepTár-ba se, még mindig ott dekkol a reptéri múzeum területén ...
pontosan. Az külön mókás dolog , hogy sokkal kisebb gépeknek sem volt elég hely a város utcáin, hogy átvontassák. Ezért jutott a Viggen is csak a múzeumig (vissza), mert nem fért volna el az „űrszelvényben”.
Ráadásul a nagyobb repülők még csak újra se lettek festve, mert esélytelennek ítélték az átszállítást, a helyi múzeumot meg lelakatolták...:(
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel
W

Wilson

Guest
A hatástalanítást a honvédség mindig végre szokta hajtani a repülőgépeken, még azokon is, amik múzeumba kerülnek. Ilyenek, ez van. Állítólag ez még a CFE szerződés hagyatéka, legalábbis mindig arra hivatkoznak.
Nem fognak olyan szertődést kötni, hogy odaadják egészben a repülőt és az épségben mard. Ez alól csak akkor van kivétel, ha a vevő továbbra is repülni akar a megvett géppel. Amikor az L-39-eseket értékesítették, akkor azoknak az első útja a csehekhez vezetett, ahol hivatalosan, jogszerűen végrehajtották rajtuk, amit kellett és azóta is repülnek valahol. Korábban szintén legális úton adtak el 3 An-26-ost, azelőtt a Mi-2-esek egy részét, a Zlin-43-asokat, stb.

A történet ott ér véget, hogy a felújítás nem fog megtörténni, mert egyrészt a csehek nem fogják a saját fejükhöz tartani a colt-ot ( nem szeretnék tönkretenni a „nevüket a szakmában” / valószínűleg akarnak még később is repülőkkel foglalkozni), másrészt nem ismerik a típust, nincs hozzá egyetlen ellenőrző berendezésük sem, nincs kidolgozott javítástechnológiájuk, tudásuk, meg úgy ámblokk semmi. De ez is ki lett már beszélve.
A példa tényleg életszerűtlen, ráadásul meg sem lehet csinálni... De ha van felesleges pénzed, akkor kísérletképp vegyél meg egyet és keresd meg vele a cseheket (de ne április elsején,). Kíváncsi lennék a válasz e-mailjükre. ;)

pontosan. Az külön mókás dolog , hogy sokkal kisebb gépeknek sem volt elég hely a város utcáin, hogy átvontassák. Ezért jutott a Viggen is csak a múzeumig (vissza), mert nem fért volna el az „űrszelvényben”.


Na akkor a te eredeti felvetésed az volt,hogy ezt nem lehet megcsinálni mert tilos,de az igazság az ha van akarat és pénz akkor meg lehet csinálni és az Ukránok nem tudnak semmit sem csinálni alsó timbuktuval max annyit,hogy odaküldik az ukrán James Bondot aki majd jól megszabotálja a gépeket:):)
Amúgy ez a hatástalanítás dolog ott sántít,hogy ha jól emlékszem pont a magyar honvédség volt az aki egyben vagy alkatrészként akarta,akarja eladni a Mig-29 -t azért az elég furán jönne ki,hogy lenne egy vevő aki megveszi az egészet az mh pedig közli vele,hogy sajnálom de nekem kötelességem az xy szerződésre hivatkozva tenyérnyi darabokra vágni a gépek sárkányszerkezetét még akkor is ha csak alkatrésznek vetted meg az egész hóbelevancot,A cseheket meg behelyettesítheted tetszőlegesen más céggel nem az ő szerepük a lényeg.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Na akkor a te eredeti felvetésed az volt,hogy ezt nem lehet megcsinálni mert tilos,de az igazság az ha van akarat és pénz akkor meg lehet csinálni és az Ukránok nem tudnak semmit sem csinálni alsó timbuktuval max annyit,hogy odaküldik az ukrán James Bondot aki majd jól megszabotálja a gépeket:):)
Szerintem elég világosan leírtam, hogy nem lehet megcsinálni ,mármint fusiban, ahogy az felvetődött pár napja.
Legálisan dokumentálva, a törvényeket betartva, úgy, hogy továbbra is repülőgépként kezeled és használod, úgy meg persze,hogy meg lehet csinálni, és ahhoz tényleg csak akarat meg pénz kell.
Ha meg játszótéri játéknak veszi meg valaki, akkor meg továbbra sincs visszaút és le lesznek szedálva (megrongálva) a repülők.
Ezt az ukránok mit szólnak hozzá dolgot, csak Te domborítottad ki valamiért... velük, meg hogy mit akarnak, azzal én nem foglalkoztam.
(Mindazonáltal abba is bele kellett törődjenek, hogy az oroszok saját maguk nagyjavítják az An-26-osaikat, csak az oroszoknál ugye van erre kidolgozott, az ottani hatóságok által engedélyezett technológia, meg természetesen megfeleő ipari háttér, vagyis a saját szemszögükből teljesen jogkövető módon járnak el)
Amúgy ez a hatástalanítás dolog ott sántít,hogy ha jól emlékszem pont a magyar honvédség volt az aki egyben vagy alkatrészként akarta,akarja eladni a Mig-29 -t azért az elég furán jönne ki,hogy lenne egy vevő aki megveszi az egészet az mh pedig közli vele,hogy sajnálom de nekem kötelességem az xy szerződésre hivatkozva tenyérnyi darabokra vágni a gépek sárkányszerkezetét még akkor is ha csak alkatrésznek vetted meg az egész hóbelevancot,A cseheket meg behelyettesítheted tetszőlegesen más céggel nem az ő szerepük a lényeg.
Épp ezért nem is tudták eladni őket sokadik próbálkozásra sem. Ugyanis arra senki nem veszi meg, hogy hivatalosan nagyjavíttassa + üzemidőhosszabbíttassa, majd üzemeltesse azt a legfeljebb féltucatnyit, amennyi alkalmas belőle rá, a többit meg átvegye és tárolja gyakorlatilag roncsként. Néhány lejárt okmányú, kétes állapotú alkatrészért meg senki nem vesz meg 21 repülőt, meg 30 láda lomot, hogy aztán további vagyonokért javíttassa (újra hivatalosan beépíthetővé tegye repülőbe) azt a néhány használható alkatrészt, berendezést.
A tenyérnyi darabokra vágással meg kicsit próbálod megküldeni a történetet, de valójában arról van szó, hogy max. 3-4 helyen a teherviselő törzskereteken bemetszést ejtenek, meg telenyomják PUR-habbal a tartályokat (innentől kezdve soha többé nem fog tudni repülni).. egyébként a sárkányszerkezetből magából, amúgy sem sok alkatrészt lehet másik repülőhöz használni.
A berendezéseket meg lehet hozni-vinni, mert kezelhető méretűek, de mindegyikhez van un. passzport, amit persze meg lehet hamisítani és lehet használni afrikában, csak az ugye nem az egész repülő.

Ha kiállítási darabnak,vagy mászókának megveszel egyet, akkor meg kivülről semmi nem látszik ebből a hatástatlnításból. Lefested szépre, és olyan, mint az igazi.

Ugye ez az egész vita úgy kezdődött pár napja, hogy átvisszük a csehekhez, a frissen vett repülőgépgyárunkba a saját honvédségi An-26-osainkat, ott jól kiglancoljuk feketén és kicsempésszük őket valahogy Afrikába, azért hogy ott valami fiktív ország a saját felségterületén repkedjen velük. No, ezt így nem lehet. Ha cserélgetjük a céget, akkor sem. Ezen a kontinensen ez nem járható út.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
W

Wilson

Guest
Szerintem elég világosan leírtam, hogy nem lehet megcsinálni ,mármint fusiban, ahogy az felvetődött pár napja.
Legálisan dokumentálva, a törvényeket betartva, úgy, hogy továbbra is repülőgépként kezeled és használod, úgy meg persze,hogy meg lehet csinálni, és ahhoz tényleg csak akarat meg pénz kell.
Ha meg játszótéri játéknak veszi meg valaki, akkor meg továbbra sincs visszaút és le lesznek szedálva (megrongálva) a repülők.
Ezt az ukránok mit szólnak hozzá dolgot, csak Te domborítottad ki valamiért... velük, meg hogy mit akarnak, azzal én nem foglalkoztam.
(Mindazonáltal abba is bele kellett törődjenek, hogy az oroszok saját maguk nagyjavítják az An-26-osaikat, csak az oroszoknál ugye van erre kidolgozott, az ottani hatóságok által engedélyezett technológia, meg természetesen megfeleő ipari háttér, vagyis a saját szemszögükből teljesen jogkövető módon járnak el)

Épp ezért nem is tudták eladni őket sokadik próbálkozásra sem. Ugyanis arra senki nem veszi meg, hogy hivatalosan nagyjavíttassa + üzemidőhosszabbíttassa, majd üzemeltesse azt a legfeljebb féltucatnyit, amennyi alkalmas belőle rá, a többit meg átvegye és tárolja gyakorlatilag roncsként. Néhány lejárt okmányú, kétes állapotú alkatrészért meg senki nem vesz meg 21 repülőt, meg 30 láda lomot, hogy aztán további vagyonokért javíttassa (újra hivatalosan beépíthetővé tegye repülőbe) azt a néhány használható alkatrészt, berendezést.
A tenyérnyi darabokra vágással meg kicsit próbálod megküldeni a történetet, de valójában arról van szó, hogy max. 3-4 helyen a teherviselő törzskereteken bemetszést ejtenek, meg telenyomják PUR-habbal a tartályokat (innentől kezdve soha többé nem fog tudni repülni).. egyébként a sárkányszerkezetből magából, amúgy sem sok alkatrészt lehet másik repülőhöz használni.
A berendezéseket meg lehet hozni-vinni, mert kezelhető méretűek, de mindegyikhez van un. passzport, amit persze meg lehet hamisítani és lehet használni afrikában, csak az ugye nem az egész repülő.

Ha kiállítási darabnak,vagy mászókának megveszel egyet, akkor meg kivülről semmi nem látszik ebből a hatástatlnításból. Lefested szépre, és olyan, mint az igazi.

Ugye ez az egész vita úgy kezdődött pár napja, hogy átvisszük a csehekhez, a frissen vett repülőgépgyárunkba a saját honvédségi An-26-osainkat, ott jól kiglancoljuk feketén és kicsempésszük őket valahogy Afrikába, azért hogy ott valami fiktív ország a saját felségterületén repkedjen velük. No, ezt így nem lehet. Ha cserélgetjük a céget, akkor sem. Ezen a kontinensen ez nem járható út.


Kicsit kezdünk elbeszélni egymás mellett az én hozzászólásom innen indult,most téged idézlek (ezt ugye kamm hozzászólására írtad)

"Jézus ereje.. Olyan ostoba vagy, hogy fel sem vagy képes fogni, hogy mennyire o_O
hazaviszi hajón :eek:...nem tud odáig eljutni, hogy nekiálljanak neki megcsinálni, mert tilos, te debil..."

Erre írtam a példákat,amiben egy szóval sem írtam,hogy ez szabályos és legálisan végrehajtható sőt a hozzászólásomnak az volt a lényege,hogy ha meg van az akarat és a pénz akkor alsótimbuktu haza tudja vinni (itt van némi vita,hogy ezt meg lehet-e oldani) és ott minden további nélkül használni tudja természetesen hozzáteszem nem legálisan a gépeket mivel nincs aki ebben megakadályozza őket,az ukránokat azért hoztam szóba mert valószínűleg egy a Kamm által említett fusiban elvégzett nagyjavítást egyedül (érthető módon) ők sérelmeznének.Az általad idézet CFE szerződés pedig ebben az esetben a harci repülőkre vonatkozik,

Idézet a szerződésből:

"(K) A „harci repülőgép” fogalma olyan merevszárnyú vagy változtatható szárnyállású légi járművet jelent, amelyet célpontok irányított rakéták, nem irányított rakéták, bombák, lövegek, gépágyúk vagy más pusztító fegyverek alkalmazása révén történő leküzdésére fegyvereztek és szereltek fel, valamint ezen repülőgépek bármely olyan modelljét vagy változatát jelenti, amely más katonai feladatokat, mint például felderítés vagy rádióelektronikai harcot, hajt végre."

A szerződés hatálya alá eső géptipusok:

4. A harci repülőgépek létező típusai:

  1. A-7 IAR-93 Alpha Jet A MIG-15
    A-10 IL-28 AM-X MIG-17
    Buccaneer MIG-21 Canberra MIG-23
    Draken MIG-25 F-4 MIG-27
    F-5 MIG-29 F-15 MIG-31
    F-16 SZU-7 F-18 SZU-15
    F-84 SZU-17 F-102 SZU-20
    F-104 SZU-22 F-111 SZU-24
  2. G-91 SZU-25 Harrier SZU-27
    Hunter TU-16 Jaguar TU-22
    Lightning TU-22M MIG-21 TU-128
    MIG-23 JAK-28 MIG-29 MB-339
    Mirage F1 Mirage III Mirage IV Mirage V
    Mirage 2000 SZU-22 Tornado
Bármely létező harci repülőgép típus fent felsorolt valamennyi modellje és változata az adott harci repülőgép típushoz tartozónak tekintendő.

Mint láthatod az Ancsák nem tartoznak a szerződés hatálya alá ,tehát nem kell és a Honvédség nem is fogja hatástalanítani őket a CFE szerződésre hivatkozva ha valaki kiállítási tárgyként vagy alkatrészként venné meg az AN-26-t.




































 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Kicsit kezdünk elbeszélni egymás mellett az én hozzászólásom innen indult,most téged idézlek (ezt ugye kamm hozzászólására írtad)

"Jézus ereje.. Olyan ostoba vagy, hogy fel sem vagy képes fogni, hogy mennyire o_O
hazaviszi hajón :eek:...nem tud odáig eljutni, hogy nekiálljanak neki megcsinálni, mert tilos, te debil..."

Erre írtam a példákat,amiben egy szóval sem írtam,hogy ez szabályos és legálisan végrehajtható sőt a hozzászólásomnak az volt a lényege,hogy ha meg van az akarat és a pénz akkor alsótimbuktu haza tudja vinni (itt van némi vita,hogy ezt meg lehet-e oldani) és ott minden további nélkül használni tudja természetesen hozzáteszem nem legálisan a gépeket mivel nincs aki ebben megakadályozza őket,az ukránokat azért hoztam szóba mert valószínűleg egy a Kamm által említett fusiban elvégzett nagyjavítást egyedül (érthető módon) ők sérelmeznének.Az általad idézet CFE szerződés pedig ebben az esetben a harci repülőkre vonatkozik,

Idézet a szerződésből:

"(K) A „harci repülőgép” fogalma olyan merevszárnyú vagy változtatható szárnyállású légi járművet jelent, amelyet célpontok irányított rakéták, nem irányított rakéták, bombák, lövegek, gépágyúk vagy más pusztító fegyverek alkalmazása révén történő leküzdésére fegyvereztek és szereltek fel, valamint ezen repülőgépek bármely olyan modelljét vagy változatát jelenti, amely más katonai feladatokat, mint például felderítés vagy rádióelektronikai harcot, hajt végre."

A szerződés hatálya alá eső géptipusok:

4. A harci repülőgépek létező típusai:

  1. A-7 IAR-93 Alpha Jet A MIG-15
    A-10 IL-28 AM-X MIG-17
    Buccaneer MIG-21 Canberra MIG-23
    Draken MIG-25 F-4 MIG-27
    F-5 MIG-29 F-15 MIG-31
    F-16 SZU-7 F-18 SZU-15
    F-84 SZU-17 F-102 SZU-20
    F-104 SZU-22 F-111 SZU-24
  2. G-91 SZU-25 Harrier SZU-27
    Hunter TU-16 Jaguar TU-22
    Lightning TU-22M MIG-21 TU-128
    MIG-23 JAK-28 MIG-29 MB-339
    Mirage F1 Mirage III Mirage IV Mirage V
    Mirage 2000 SZU-22 Tornado
Bármely létező harci repülőgép típus fent felsorolt valamennyi modellje és változata az adott harci repülőgép típushoz tartozónak tekintendő.

Mint láthatod az Ancsák nem tartoznak a szerződés hatálya alá ,tehát nem kell és a Honvédség nem is fogja hatástalanítani őket a CFE szerződésre hivatkozva ha valaki kiállítási tárgyként vagy alkatrészként venné meg az AN-26-t.
idézve: „hazaviszi hajón :eek:...nem tud odáig eljutni, hogy nekiálljanak neki megcsinálni, mert tilos, te debil...”
Ha végigolvasod az előzményeket, akkor szerintem eléggé egyértelmű, hogy a „nekiálljanak neki megcsinálni” rész a fusi nagyjavításra vonatkozik, mert az hivatalból üldözött dolog, vagyis tilos. Abban nem volt köztünk vita, hogy, ha itt helyben szétszedik és valahogy elviszik oda, akkor lehet az övék, mert az nem zavar senkit.
((( Zárójelben: Ebben az esetben ott vannak, ahol a part szakad, mert van egy 0-ra írt repülőjük, amit nem tudnak semmire használni. Ha véletlenül össze tudják építeni újra, akkor is kb. az első meghibásodásig tudnak vele repülni (ha mernének), ami legfeljebb 50 órán belül bekövetkezik. Ebben az esetben az ukriktól nem vehetnek alkatrészt, más forrás meg nem nagyon van... a történet véget ér. )))
A kamm által említett fusi nagyjavítást elsőként nem az ukránok sérelmeznék, ugyanis az ilyesmi hivatalból üldözendő, vagyis tilos.
A légügyi hatóság először bezáratja a fusi felújítást végző céget (Csehországban cseh hatóság, Magyarországon a mgyar, stb...), aztán meg lehet menni a bíróságra vádlottként. Ez megtörténik még azelőtt, hogy elkészülne a fusi nagyjavítás.

A CFE szerződés dolgában természetesen elismerem: igazad van.
Ezek szerint nem kell hatástalanítani egy An-26-ost.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
K

kamm

Guest
Wilson: hagyd a fenebe, meg mindig le van maradva, tovabbra is a sajat hülyeségét ismetelgeti, hiaba lett elmondva neki mostanra minimum 3-4x, hogy hülyeség, amin hoborog...

(Persze gondolom, mar rájött, hogy árnyékra ugrott, amikor belekotott a mostanra már tizszer is igazolt velemenyembe (raadasul az ő egeszen hihetetlenül proli tapló stílusában), csak ugye ezek az egyszerű gyerekek nem tudják ilyenkor elengedni ezeket.)
 
K

kamm

Guest
Úgy tűnik, hogy korántsem zavar téged , hogy a véleményed nem épp igazolva, hanem cáfolva lett.. o_O

Te szerencsetlen gyerek, mondom en, hogy lassabb vagy meg az atlagosan lassunal is. :(
FYI az en velemenyem az volt, hogy "biztosan meg tudnak csinalni, de nem erne meg", amit kifejtettem, hogy fusiban lehetne megcsinalni, de amiatt meg utana max toredekaron lehetne eladni Zimbabwebe, ami miatt mar draga lenne a fusi is.
Nincs ebben semmi varazslatos, millio terulete van a vilagnak, ahol nem ervenyesulnek az europai szabalyok, barhogy is csapkodja magat az EU avagy Amerika, ez van.

Ezt amugy rajtad kivul mindenki ertette, de latszik, hogy te keptelen vagy elengedni, mert a sajat hulyesegedet olvastad bele, arra probaltal ugralni, meg debileztel stb, te szerencsetlen. :D
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
az en velemenyem az volt, hogy "biztosan meg tudnak csinalni, de nem erne meg", amit kifejtettem, hogy fusiban lehetne megcsinalni, de amiatt meg utana max toredekaron lehetne eladni Zimbabwebe, ami miatt mar draga lenne a fusi is.
úúúú, baszki.... Nem a te eszedhez szabták ezt a logika dolgot... ;)

Még az is lehet ,hogy egyszer majd rájössz magadtól, bár elég lenne csak olvasnod....
 
K

kamm

Guest
Hozzuk ezt at ide - valaki eskuszom olvassa a forumot vagy a HMnel vagy a Nemzetnel:

"A katonai légi szállítóképesség fejlesztés második ütemében a különböző hadszínterek közötti légi szállítóképesség biztosítása a cél, amelynek érdekében úgynevezett katonai rámpás szállító repülőgépek beszerzését tervezi"

https://magyarnemzet.hu/belfold/sarkanyok-es-nomadok-erkeznek-a-honvedseghez-nezze-meg-8264415/

Azaz stratégiai tavra is jo rampasok jonnek, tehat kisebb, csak taktikai távolságra alkalmas szállítók (=within theater) továbbra is kizárva, Atlas vagy Millenium lesz....
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 801
2 544
113
Hozzuk ezt at ide - valaki eskuszom olvassa a forumot vagy a HMnel vagy a Nemzetnel:

"A katonai légi szállítóképesség fejlesztés második ütemében a különböző hadszínterek közötti légi szállítóképesség biztosítása a cél, amelynek érdekében úgynevezett katonai rámpás szállító repülőgépek beszerzését tervezi"

https://magyarnemzet.hu/belfold/sarkanyok-es-nomadok-erkeznek-a-honvedseghez-nezze-meg-8264415/

Azaz stratégiai tavra is jo rampasok jonnek, tehat kisebb, csak taktikai távolságra alkalmas szállítók (=within theater) továbbra is kizárva, Atlas vagy Millenium lesz....
Azért ne lepődjünk meg nagyon ha BabyHerky lesz belőle! NATO k-európai tagjai elég jól össze tudnának fogni és szervíz bázist csinálni mondjuk a szlovákoknál.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Azért ne lepődjünk meg nagyon ha BabyHerky lesz belőle! NATO k-európai tagjai elég jól össze tudnának fogni és szervíz bázist csinálni mondjuk a szlovákoknál.
Igazán én már csak az A400-on lepődnék meg...
Nem szívesen jósolok, de nálam a valószínűségi sorrend ma így néz ki:
1.) C-295 (olcsó, gyorsan meg lehet kapni (értsd: 1-2 év) és Airbus, de kevesebbet tud mint mint amit szeretnénk)
2.) C-27 (olcsó, többet tud mint a C295 (de még mindig kevesebbet mint amit szeretnénk), viszont hátrány hogy nem Airbus)
3.) KC-390 (nem olcsó, képességek terén tudja amire szükségünk van, némi bevételt jelenthet az Aero-nak a részegységek gyártása, de hátrány hogy jelenleg senki nem tudja mi lesz hosszabb távon az Embraerrel és politikai téren semmiféle előnyt nem tudunk az üzlettel elérni)
4.) C-130J (nem olcsó de a képességek terén mindent tud amire szükségünk van, de hátrány hogy az USA vonalat erősítené ami láthatólag nem az elsődleges politikai cél)
5.) A-400M (a legdrágább opció, képességek terén több mint amire reálisan szükségünk lehet, még mindig üzemeltetési és technikai problémák vannak a géppel, viszont előny hogy Airbus)
 
W

Wilson

Guest
Igazán én már csak az A400-on lepődnék meg...
Nem szívesen jósolok, de nálam a valószínűségi sorrend ma így néz ki:
1.) C-295 (olcsó, gyorsan meg lehet kapni (értsd: 1-2 év) és Airbus, de kevesebbet tud mint mint amit szeretnénk)
2.) C-27 (olcsó, többet tud mint a C295 (de még mindig kevesebbet mint amit szeretnénk), viszont hátrány hogy nem Airbus)
3.) KC-390 (nem olcsó, képességek terén tudja amire szükségünk van, némi bevételt jelenthet az Aero-nak a részegységek gyártása, de hátrány hogy jelenleg senki nem tudja mi lesz hosszabb távon az Embraerrel és politikai téren semmiféle előnyt nem tudunk az üzlettel elérni)
4.) C-130J (nem olcsó de a képességek terén mindent tud amire szükségünk van, de hátrány hogy az USA vonalat erősítené ami láthatólag nem az elsődleges politikai cél)
5.) A-400M (a legdrágább opció, képességek terén több mint amire reálisan szükségünk lehet, még mindig üzemeltetési és technikai problémák vannak a géppel, viszont előny hogy Airbus)

Az A400-t kivéve(nem meglepő:)) nagy vonalakban egyetértek veled az A400 kapcsolatban annyit fűznék hozzá,hogy relatíve nem drágább a C-130-l és ugye a méretéből adódóan nagyobb teherszállító kapacitással rendelkezik,a jelenleg nem tudjuk reálisan kihasználni kijelentést pedig 30-40 éves időtávban kell megvizsgálni,hiszen hivatalosan is kijelentették minden egyes új haditechnikai eszközt ilyen időtávra szerzünk be.Ha az A400-t szerezzük be akkor abban biztos vagyok ,hogy a honvédség vezetése a francia,maláj,török hármas valamelyikétől veszi át az üzemeltetési szisztémát és kultúrát mert ezeknél a légierőnél nincs semmilyen üzemeltetési és technikai probléma az A400-l.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and alfa74
K

kamm

Guest
Azért ne lepődjünk meg nagyon ha BabyHerky lesz belőle! NATO k-európai tagjai elég jól össze tudnának fogni és szervíz bázist csinálni mondjuk a szlovákoknál.

Kiveve, hogy az nem alkalmas sem strategiai tavu szallitasra, sem nehez technika szallitasara. ugye, azaz nem felel meg a kovetelmenyek felenek (az Airbusrol jelenleterol ill beruhazasarol mar nem is beszelve.)
 
K

kamm

Guest
Igazán én már csak az A400-on lepődnék meg...
Nem szívesen jósolok, de nálam a valószínűségi sorrend ma így néz ki:
1.) C-295 (olcsó, gyorsan meg lehet kapni (értsd: 1-2 év) és Airbus, de kevesebbet tud mint mint amit szeretnénk)
2.) C-27 (olcsó, többet tud mint a C295 (de még mindig kevesebbet mint amit szeretnénk), viszont hátrány hogy nem Airbus)
3.) KC-390 (nem olcsó, képességek terén tudja amire szükségünk van, némi bevételt jelenthet az Aero-nak a részegységek gyártása, de hátrány hogy jelenleg senki nem tudja mi lesz hosszabb távon az Embraerrel és politikai téren semmiféle előnyt nem tudunk az üzlettel elérni)

Az egyetlen opcio az Atlason kivul a C-390, ez legalabb komoly kompromisszumokkal, de valamelyest hozza, amit eloirtak. Az egyetlen elonye, hogy valoszinuleg felarban megkapnank az Atlashoz kepest.

4.) C-130J (nem olcsó de a képességek terén mindent tud amire szükségünk van, de hátrány hogy az USA vonalat erősítené ami láthatólag nem az elsődleges politikai cél)

Ugyan, dehogy tud mindent, mar megint a gatlastalan hamisitasaid.
Meg egy kisebb APC sem fer bele, mint a C-390-be, nemhogy Patria vagy Puma avagy H146M vagy kozepes helikopter, mint az Atlasba. Raadasul nem kepes olyan messze repulni, elavult es kozben meg dragabb, mint az Atlas.

A letezo legrosszab opcio lenne egy C-130: nevetsegesen tul van arazva es semmit nem oldana meg, amit a HM szeretne.

5.) A-400M (a legdrágább opció, képességek terén több mint amire reálisan szükségünk lehet, még mindig üzemeltetési és technikai problémák vannak a géppel, viszont előny hogy Airbus)

Megint a hazugsag... valosagban ugyanannyi, mint a C-130, viszont mindenben megfelel, raadasul szamos legieronel hibatlanul mukodik. Mint az osszes tobbire, erre is kolteni kell foldi szemelyzet, support etc, de ez mindre igaz.