Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Az összehasonlítás tökéletes, sőt egy kicsit még csal is az A400 előnyére ugyanis:
A C-130-nál a $355 milliós árban (= $88.75 millió / gép) a 4 gép van benne, és 4 tartalék hajtómű.
Az A400 $171,2 millió / db-os vételára szintén a puszta repülőgép klts.e és ráadásul nemhogy support klts.et nem tartalmaz, hanem még a gép fejlesztési klts.ei sincsenek ráosztva.:rolleyes:. Az még további több tízmillió USD gépenként.:eek:.

Egyszóval tessék barátkozni a gondolattal hogy az A400 minimum 2X drágább a C-130-nál...:D

Ugyan dehogy, ne hazudozz már itt osszevissza, annyira szánalmas ez, komolyan.
A malajoknal $165M/gep volt suppirttal, ugyanis masik milliardos osszeg ment a logisztikais baziara, az osszeszerelo-javito kapacitas kiepitesere stb.

Nincs valami rule itt az efféle, bizonyítottan szándékos felrevezetesre...?
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
K

kamm

Guest
Azért el kell ismerni dicsérendő a kitartása:)

Inkabb vegtelenul izlestelen... hol is van az a szerencsetlen, aki engem akart fizetett Airbus PR-nak beallitani? Nem latom, hogy azzal vadolna ezt a folyamatosan szandekosan felretajekoztato palimadarat, hogy anyagi erdeke fuzodik a hazugsagok terjesztesehez...
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 019
14 008
113
Inkabb vegtelenul izlestelen... hol is van az a szerencsetlen, aki engem akart fizetett Airbus PR-nak beallitani? Nem latom, hogy azzal vadolna ezt a folyamatosan szandekosan felretajekoztato palimadarat, hogy anyagi erdeke fuzodik a hazugsagok terjesztesehez...


A horgászatban(és sok másban) ezt fárasztásnak hívják... :)

Ettől függetlenül az A400M-t tartom jobb kompromisszumnak a többihez képest.
Tökéletes nincs.
 
K

kamm

Guest
Én még mindig ott tartk,hogy MINEK?????5évente kivinni 3 BTR/Ptriát/akármit Burkina Fasoba?Fölösleges pénzkidobás

Jo, de te kozismerten lassu vagy, neked elnezzuk, hogy meg mindig nem erted, hiaba lett elmondva 20+ alkalommal avagy miert nem kefirek... :D
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Jo, de te kozismerten lassu vagy, neked elnezzuk, hogy meg mindig nem erted, hiaba lett elmondva 20+ alkalommal avagy miert nem kefirek... :D


Ne bántsd. :hadonaszos:
A Magyar HONVÉDSÉGNEK(a második szó a lényeg) , szerintem is felesleges.
A pár évente nagyobb szálításokra ott vannak a c17esek a bérelt idővel. Amit annyira kihasználunk, hogy ejtőernyősöket ugratunk belőle.
Tudom már 20szor leírtátok de engem sem győz meg egyik érv sem. :p Mint ahogy Negan sem a kefírrel:rolleyes:

Bár ahogy valaki írta az egyik kicsi, a másik nagy, a harmadik túl újj, a negyedik túl régi, ötödik túl drága, a hatodik túl egzotikus:D.
Semmi nem jó. :rolleyes:Ne is vegyünk.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 019
14 008
113
Én még mindig ott tartk,hogy MINEK?????5évente kivinni 3 BTR/Ptriát/akármit Burkina Fasoba?Fölösleges pénzkidobás

...esetleg válsághelyzetekben?
...te is tudod szerintem: amikor a közös lónak turhás a háta?

Ez (nem) kicsit hasonlít a biztosításra kifizetett pénz: az is kidobott pénz sokszor. Lehet hogy mindig.

De mikor beázik a lakás, (jön a járvány, stb...) :eek:

Te így gondolod, én is gondolok vmit, más is...
Nyugis fórum vagyunk, belefér :)
 
K

kamm

Guest
Csak a 'strategiai' tisztanlatas vegett - Atlas max szallitasi tavolsagok (Paparol merve):

A400M w/ 37t (max load)
maxA400M.png



A400M w/ 30t
30tA400M.png


A400M w/ 20t
20tA400M.png


A400M w/ max fuel & minimum load - East & West
ferryeast-A400-M.png


ferrywest-A400-M.png
 
W

Wilson

Guest
Én még mindig ott tartk,hogy MINEK?????5évente kivinni 3 BTR/Ptriát/akármit Burkina Fasoba?Fölösleges pénzkidobás

Erre a minek nekünk az Atlas mert túl nagy és csak felesleges pénzkidobás meg különben is ott vannak a C-17 akik ha kell kiviszik az ifv-t Burkina Fasoba érvekre a következő mondatokkal és példával szeretnék válaszolni.

Tehát az Atlas,lehet jelenleg túl nagynak tűnik,de ugye a szállítógépeinket 30-40 éves időtávra vesszük és egy ilyen időtávra olyan szállító platformot kell választanunk amely bármely jövőbeli szállítási feladatnak képes megfelelni.Erre az Atlas tökéletesen alkalmas számunkra,a C-17-k nem azonnal állnak(min 3 nap az átfutási idő) a rendelkezésünkre és bizony az idő sokszor a döntő tényező,arról nem is beszélve,hogy ha beüt a baj és hirtelen mindenki el kezd kapkodni a C-17-k után, akkor a mi papírlobogtatásunkat a pápai kifutó szélén vajon mennyire fogják figyelembe venni?Szerintem nem érdemes nagyon sok reményt fűzni hozzá.Az meg hogy jelenleg van közös C-17-s szállítóezred Magyarországon az egy nagyon is üdvözlendő dolog ,de,hogy lesz-e 10 vagy15 év múlva ,azt szerintem nem lehet 100% biztonsággal kijelenteni,látva milyen gyorsan változik a világunk.A felesleges pénz kidobásra pedig egy közelmúltban beszerzett magyar haditechnikai eszköz beszerzésének példájával tudok válaszolni,a Leo2A7-l,én személy szerint is de úgy vettem észre sokan mások is itt a fórumon kitörő lelkesedéssel fogadták a bejelentés hírét,holott ha reálisan a jelenlegi helyzetből kiindulva nézzük,akkor mi nagy eséllyel soha sem fogjuk kihasználni a Leo2-s képességeit mégis jó sok pénzből megvesszük a
Leo2-t majd egy újabb zsáknyi pénzből megteremtjük a Leok infrastruktúráját majd a teljes élettartamukra vetítve szintén egy szénakazalnyi pénzből üzemeltetni fogjuk őket,Holott ha a jelenlegi helyzetet nézzük akkor nekünk elég lenne egy modernizált M60-s ha már nagyok fent akarjuk tartania a harckocsi fegyvernemet a honvédségen belül.De ezen tények ellenére szinte senki sem vonja kétségbe (köztük én se)a Leók beszerzésének szükségességét és értelmét sőt még legalább még egyszer ennyit kellene beszereznünk.Ezzel szemben itt van ez a szerencsétlen A400-t amelyet néhány kivételtől eltekintve szinte mindenki túl nagynak drágának és felesleges pénzkidobásnak tart,holott ha ezt az analógiát követjük akkor mi ha az Atlasokat választjuk,akkor sokkal többször tudjuk majd a képességeiket kihasználni mint a Leo2-t,tehát semmiképpen sem értelmetlenebb az Atlasok beszerzése mint a Leo2-é.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 281
4 721
113
Erre a minek nekünk az Atlas mert túl nagy és csak felesleges pénzkidobás meg különben is ott vannak a C-17 akik ha kell kiviszik az ifv-t Burkina Fasoba érvekre a következő mondatokkal és példával szeretnék válaszolni.

Tehát az Atlas,lehet jelenleg túl nagynak tűnik,de ugye a szállítógépeinket 30-40 éves időtávra vesszük és egy ilyen időtávra olyan szállító platformot kell választanunk amely bármely jövőbeli szállítási feladatnak képes megfelelni.Erre az Atlas tökéletesen alkalmas számunkra,a C-17-k nem azonnal állnak(min 3 nap az átfutási idő) a rendelkezésünkre és bizony az idő sokszor a döntő tényező,arról nem is beszélve,hogy ha beüt a baj és hirtelen mindenki el kezd kapkodni a C-17-k után, akkor a mi papírlobogtatásunkat a pápai kifutó szélén vajon mennyire fogják figyelembe venni?Szerintem nem érdemes nagyon sok reményt fűzni hozzá.Az meg hogy jelenleg van közös C-17-s szállítóezred Magyarországon az egy nagyon is üdvözlendő dolog ,de,hogy lesz-e 10 vagy15 év múlva ,azt szerintem nem lehet 100% biztonsággal kijelenteni,látva milyen gyorsan változik a világunk.A felesleges pénz kidobásra pedig egy közelmúltban beszerzett magyar haditechnikai eszköz beszerzésének példájával tudok válaszolni,a Leo2A7-l,én személy szerint is de úgy vettem észre sokan mások is itt a fórumon kitörő lelkesedéssel fogadták a bejelentés hírét,holott ha reálisan a jelenlegi helyzetből kiindulva nézzük,akkor mi nagy eséllyel soha sem fogjuk kihasználni a Leo2-s képességeit mégis jó sok pénzből megvesszük a
Leo2-t majd egy újabb zsáknyi pénzből megteremtjük a Leok infrastruktúráját majd a teljes élettartamukra vetítve szintén egy szénakazalnyi pénzből üzemeltetni fogjuk őket,Holott ha a jelenlegi helyzetet nézzük akkor nekünk elég lenne egy modernizált M60-s ha már nagyok fent akarjuk tartania a harckocsi fegyvernemet a honvédségen belül.De ezen tények ellenére szinte senki sem vonja kétségbe (köztük én se)a Leók beszerzésének szükségességét és értelmét sőt még legalább még egyszer ennyit kellene beszereznünk.Ezzel szemben itt van ez a szerencsétlen A400-t amelyet néhány kivételtől eltekintve szinte mindenki túl nagynak drágának és felesleges pénzkidobásnak tart,holott ha ezt az analógiát követjük akkor mi ha az Atlasokat választjuk,akkor sokkal többször tudjuk majd a képességeiket kihasználni mint a Leo2-t,tehát semmiképpen sem értelmetlenebb az Atlasok beszerzése mint a Leo2-é.
Nem ugyanaz a kettő. A Leok olyan képességet adnak/hoznak vissza amit nem tudsz másképp megoldani. Nincs közösen fenntartott MBT képesség, ami nálunk települ. Nincsenek polgári helyettesítő megoldások legalább a humán erőforrás vészhelyzeti megmentéséhez. Ugyanez a szállítógép-kapacitásra nem igaz. És még alakul az A400-al is közösen használható egység. A döntő szerintem a mit akarunk szállítani kérdése. Ha a Gripen konténert, akkor a C-130-nál kisebb gép nem jöhet szóba. Ha IFV/APC-t, akkor A400. Ha ezeket nem, akkor C-27 is jó, és kompatibilis a hajtóműve a C-130-al, tehát szinte mindenhol van javítási lehetőség rá. A KC-390 hajtóműve is bárhol a világon javítható polgári reptereken is.
Ezért tartom a Z2026 nagy titokzatosságát a követelményrendszert illetően hibának. Az érdekeltek úgyis tudják, ha a magyarok tárgyalnak bármiről bárkivel. Kívülről nézve meg meg politikai-gazdasági menyecsketáncnak látszik az egész, szakmai indokok minimális figyelembevételével. De szép, hogy így is két jó döntés már volt ( Leo, Cz), meg van két véleményes ( kebabos kocsik, Aero)
 
W

Wilson

Guest
Nem ugyanaz a kettő. A Leok olyan képességet adnak/hoznak vissza amit nem tudsz másképp megoldani. Nincs közösen fenntartott MBT képesség, ami nálunk települ. Nincsenek polgári helyettesítő megoldások legalább a humán erőforrás vészhelyzeti megmentéséhez. Ugyanez a szállítógép-kapacitásra nem igaz. És még alakul az A400-al is közösen használható egység. A döntő szerintem a mit akarunk szállítani kérdése. Ha a Gripen konténert, akkor a C-130-nál kisebb gép nem jöhet szóba. Ha IFV/APC-t, akkor A400. Ha ezeket nem, akkor C-27 is jó, és kompatibilis a hajtóműve a C-130-al, tehát szinte mindenhol van javítási lehetőség rá. A KC-390 hajtóműve is bárhol a világon javítható polgári reptereken is.
Ezért tartom a Z2026 nagy titokzatosságát a követelményrendszert illetően hibának. Az érdekeltek úgyis tudják, ha a magyarok tárgyalnak bármiről bárkivel. Kívülről nézve meg meg politikai-gazdasági menyecsketáncnak látszik az egész, szakmai indokok minimális figyelembevételével. De szép, hogy így is két jó döntés már volt ( Leo, Cz), meg van két véleményes ( kebabos kocsik, Aero)

Félreértesz az Atlassal az a problémája sok embernek,hogy túl nagy nekünk jelenleg nem tudjuk kihasználni reálisan a képességeit,szerinted a Leo képességeire jelenleg szükségünk van?Mégis (nagyon helyesen)rendszeresítjuk őket,teljes élettartamukra vetítve várhatóan az Atlas képességeit jobban ki tudjuk majd használni mint a Leo2-t,tehát arra az érvre hivatkozni,hogy az A400-s azért felesleges mert jelenleg nem tudjuk kihasználni reálisan a képességeit,a Leo beszerzés tükrében értelmetlen.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Erre a minek nekünk az Atlas mert túl nagy és csak felesleges pénzkidobás meg különben is ott vannak a C-17 akik ha kell kiviszik az ifv-t Burkina Fasoba érvekre a következő mondatokkal és példával szeretnék válaszolni.

Tehát az Atlas,lehet jelenleg túl nagynak tűnik,de ugye a szállítógépeinket 30-40 éves időtávra vesszük és egy ilyen időtávra olyan szállító platformot kell választanunk amely bármely jövőbeli szállítási feladatnak képes megfelelni.Erre az Atlas tökéletesen alkalmas számunkra,a C-17-k nem azonnal állnak(min 3 nap az átfutási idő) a rendelkezésünkre és bizony az idő sokszor a döntő tényező,arról nem is beszélve,hogy ha beüt a baj és hirtelen mindenki el kezd kapkodni a C-17-k után, akkor a mi papírlobogtatásunkat a pápai kifutó szélén vajon mennyire fogják figyelembe venni?Szerintem nem érdemes nagyon sok reményt fűzni hozzá.Az meg hogy jelenleg van közös C-17-s szállítóezred Magyarországon az egy nagyon is üdvözlendő dolog ,de,hogy lesz-e 10 vagy15 év múlva ,azt szerintem nem lehet 100% biztonsággal kijelenteni,látva milyen gyorsan változik a világunk.A felesleges pénz kidobásra pedig egy közelmúltban beszerzett magyar haditechnikai eszköz beszerzésének példájával tudok válaszolni,a Leo2A7-l,én személy szerint is de úgy vettem észre sokan mások is itt a fórumon kitörő lelkesedéssel fogadták a bejelentés hírét,holott ha reálisan a jelenlegi helyzetből kiindulva nézzük,akkor mi nagy eséllyel soha sem fogjuk kihasználni a Leo2-s képességeit mégis jó sok pénzből megvesszük a
Leo2-t majd egy újabb zsáknyi pénzből megteremtjük a Leok infrastruktúráját majd a teljes élettartamukra vetítve szintén egy szénakazalnyi pénzből üzemeltetni fogjuk őket,Holott ha a jelenlegi helyzetet nézzük akkor nekünk elég lenne egy modernizált M60-s ha már nagyok fent akarjuk tartania a harckocsi fegyvernemet a honvédségen belül.De ezen tények ellenére szinte senki sem vonja kétségbe (köztük én se)a Leók beszerzésének szükségességét és értelmét sőt még legalább még egyszer ennyit kellene beszereznünk.Ezzel szemben itt van ez a szerencsétlen A400-t amelyet néhány kivételtől eltekintve szinte mindenki túl nagynak drágának és felesleges pénzkidobásnak tart,holott ha ezt az analógiát követjük akkor mi ha az Atlasokat választjuk,akkor sokkal többször tudjuk majd a képességeiket kihasználni mint a Leo2-t,tehát semmiképpen sem értelmetlenebb az Atlasok beszerzése mint a Leo2-é.


Teljesen egyetértenék.
Még a Leos hasonlattal is.
Ha nem Honvédség lenne a neve ahová venni akarjuk.

Aminek a fő feladata, hogy megvédje Magyarországot! Ehez pedig egy harckocsi jobban szükséges mint egy szállítógép. Legalábbis egy ilyen kicsi országban.
Meg nem árt ha az egy bizonyos modern, nem most 60 éves technika( főleg ha csak pár tucat lessz). Ami ha 30 évre tervezünk 90 évesen lessz kivonva??
Ráadásul egy m60 modernizálás után sem érné el egy Leó szintjét. Kb semmiben.
Azért ez nem B52 amit csak ott vetnek be ahol elötte megtisztították az utat neki a legmodernebb technikával.

Érdekes lenne egy összesítés. A honvédség mennyi terhet szállít egy évben átlag?
Hány évente visz nagyobb mennyiségű járművet?
Hiszen mostanában a szövetségesektől kapunk/bérlünk járműveket külszolgálatban. Ez mennyire éri meg.
Minden repülővel megy?

Ha baj van ki és hogy hozza haza az embereket/másodsorban a technikát?
Lehet EKKORA baj? Hogy pár nap alatt kell ki vagy visszaszállítani ennyi terhet? És a szövetségesek sem tudnak segíteni?

Nem utolsó sorban még mindíg a 75milliárd a keret?
Mert ez kb 250m $. A fórumos számolgatásokból(bár eltérnek a vélemények:D) , ebből még 2 atlas sem jön ki. :( 1 gép meg nem gép.

Amúgy ha vennénk pl3 db-ot. Bérszállítást vállalhat a honvédség? Mert én max így látnám értelmét.
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
400
1 332
93
Teljesen egyetértenék.
Még a Leos hasonlattal is.
Ha nem Honvédség lenne a neve ahová venni akarjuk.

Aminek a fő feladata, hogy megvédje Magyarországot! Ehez pedig egy harckocsi jobban szükséges mint egy szállítógép. Legalábbis egy ilyen kicsi országban.
Meg nem árt ha az egy bizonyos modern, nem most 60 éves technika( főleg ha csak pár tucat lessz). Ami ha 30 évre tervezünk 90 évesen lessz kivonva??
Ráadásul egy m60 modernizálás után sem érné el egy Leó szintjét. Kb semmiben.
Azért ez nem B52 amit csak ott vetnek be ahol elötte megtisztították az utat neki a legmodernebb technikával.

Érdekes lenne egy összesítés. A honvédség mennyi terhet szállít egy évben átlag?
Hány évente visz nagyobb mennyiségű járművet?
Hiszen mostanában a szövetségesektől kapunk/bérlünk járműveket külszolgálatban. Ez mennyire éri meg.
Minden repülővel megy?

Ha baj van ki és hogy hozza haza az embereket/másodsorban a technikát?
Lehet EKKORA baj? Hogy pár nap alatt kell ki vagy visszaszállítani ennyi terhet? És a szövetségesek sem tudnak segíteni?

Nem utolsó sorban még mindíg a 75milliárd a keret?
Mert ez kb 250m $. A fórumos számolgatásokból(bár eltérnek a vélemények:D) , ebből még 2 atlas sem jön ki. :( 1 gép meg nem gép.

Amúgy ha vennénk pl3 db-ot. Bérszállítást vállalhat a honvédség? Mert én max így látnám értelmét.
Most elméleti szinten beszélünk dolgokról, szóval mondok egy elméleti szempontot.
Ahogy az már előfordult a történelemben, nem mindig vagyunk abban a helyzetben, hogy mi döntsük el hova, mennyi katonát küldünk.
Egyszerűen a földrajzi helyzetünk, szomszédaink, gazdaságunk stb. okán számtalan dologgal lehet az országot és vezetését nyomás alá helyezni.
Ha van normális légi szállítási kapacitásunk, akkor van esély arra, hogy a határainktól távol lévő csapatok ellátása kritikus helyzetben is megoldott legyen, nem kerülnek kiszolgáltatott, másodrendű szerepbe.
Ezzel egyik géptípus mellett sem akarok érvelni, csak azt mondom, hogy nem lehet azzal számolni, hogy a honvédséget csak a határainkon belül kell alkalmazni.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Wilson
W

Wilson

Guest
Teljesen egyetértenék.
Még a Leos hasonlattal is.
Ha nem Honvédség lenne a neve ahová venni akarjuk.

Aminek a fő feladata, hogy megvédje Magyarországot! Ehez pedig egy harckocsi jobban szükséges mint egy szállítógép. Legalábbis egy ilyen kicsi országban.
Meg nem árt ha az egy bizonyos modern, nem most 60 éves technika( főleg ha csak pár tucat lessz). Ami ha 30 évre tervezünk 90 évesen lessz kivonva??
Ráadásul egy m60 modernizálás után sem érné el egy Leó szintjét. Kb semmiben.
Azért ez nem B52 amit csak ott vetnek be ahol elötte megtisztították az utat neki a legmodernebb technikával.

Érdekes lenne egy összesítés. A honvédség mennyi terhet szállít egy évben átlag?
Hány évente visz nagyobb mennyiségű járművet?
Hiszen mostanában a szövetségesektől kapunk/bérlünk járműveket külszolgálatban. Ez mennyire éri meg.
Minden repülővel megy?

Ha baj van ki és hogy hozza haza az embereket/másodsorban a technikát?
Lehet EKKORA baj? Hogy pár nap alatt kell ki vagy visszaszállítani ennyi terhet? És a szövetségesek sem tudnak segíteni?

Nem utolsó sorban még mindíg a 75milliárd a keret?
Mert ez kb 250m $. A fórumos számolgatásokból(bár eltérnek a vélemények:D) , ebből még 2 atlas sem jön ki. :( 1 gép meg nem gép.

Amúgy ha vennénk pl3 db-ot. Bérszállítást vállalhat a honvédség? Mert én max így látnám értelmét.

Ok ha elolvastad akkor láttad,hogy én támogatom a Leo beszerzést az M60-t csak mint példát hoztam fel.Szerintem a legnagyobb hiba az lenne a szállítógép beszerzésénél ha a jelenlegi helyzetből indulnánk,ki miközben többek között az a hivatalos komunikáció,hogy ezeket a gépeket 30-40 évre vesszük.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 196
24 195
113
Félreértesz az Atlassal az a problémája sok embernek,hogy túl nagy nekünk jelenleg nem tudjuk kihasználni reálisan a képességeit,...
Nem, nem ezért probléma a méretkategória (vagy képesség), hanem azért mert magyar viszonylatban van a SAC.
Ha az udvaromban van egy cég amelyben egyébként társtulaj is vagyok (mégha pici részben is) és kamionjai(m) vannak nehéz dolgok mozgatására specializálva, akkor az évi max. egy-két fuvarért nem veszek egy külön sajátot, csak azért, hogy majd legalább akkor mehessek, amikor csak én karok, ha ép nincs a cégnek szabad kapacitása - ...egyébként meg évben ott pusztulna az udvaron...
Nem a legjobb példa, de remélem átmegy - mert ez alapján az A400 egy pénztemető volna. És mielőtt elfogultsággal valaki megvádolna,...egészen biztosan ámulattal állnék és csodálnám minden porcikáját ha magyar felségjel kerülne rá és büszke lennék rá, hogy nekünk ilyen is van,...de józan ésszel ha választanom kellene akkor tuti nem erre szavaznék, teljesen logikus józan paraszti ésszel is felfogható érvek szerint. Mert MO-nak egyértelműen nem ez kell, szerintem. :)
Világbéke! :rolleyes:
 
W

Wilson

Guest
Nem, nem ezért probléma a méretkategória (vagy képesség), hanem azért mert magyar viszonylatban van a SAC.
Ha az udvaromban van egy cég amelyben egyébként társtulaj is vagyok (mégha pici részben is) és kamionjai(m) vannak nehéz dolgok mozgatására specializálva, akkor az évi max. egy-két fuvarért nem veszek egy külön sajátot, csak azért, hogy majd legalább akkor mehessek, amikor csak én karok, ha ép nincs a cégnek szabad kapacitása - ...egyébként meg évben ott pusztulna az udvaron...
Nem a legjobb példa, de remélem átmegy - mert ez alapján az A400 egy pénztemető volna. És mielőtt elfogultsággal valaki megvádolna,...egészen biztosan ámulattal állnék és csodálnám minden porcikáját ha magyar felségjel kerülne rá és büszke lennék rá, hogy nekünk ilyen is van,...de józan ésszel ha választanom kellene akkor tuti nem erre szavaznék, teljesen logikus józan paraszti ésszel is felfogható érvek szerint. Mert MO-nak egyértelműen nem ez kell, szerintem. :)
Világbéke! :rolleyes:

De hát akkor a kamionos példánál maradva a Leokat még évi 1-2 alkalommal sem fogjuk használni,még sem gondolja senki pénztemetőnek.Arra a SAC-a amikor beüt a baj nem lehet biztonságosan tervezni (min 3 nap az átfutási idő).
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 062
80 855
113
Azért, ha a Honvédségnél olvassa ezt valaki, jót röhöghet. Szerintem "odafenn" nem agyalnak annyit, mint Kedves Közösségünk....

Persze, mert mi lelkesedéből csináljuk napi 24 órában, ők meg pénzért napi max 6 órában.
Röhögnek rajtunk, mert itt nulla információ alapján találgatunk és néha nagyon mellélövünk... de úgy könnyű okosnak lenni, hogy ők már tudják mi és hogy lesz, mert valaki megmondta/eldöntötte. Valószínűleg mi sokkal többet olvasunk a témában (aminek a valóságtartalma kérdéses), ők viszont hozzáférnek olyan információkhoz, amelyek nincsenek az interneten. Azért néha van olyan, hogy nekünk is igazunk van, mert mi már rég óta mondtuk, de most csak leírta a honvedelem.hu is hogy "A kisebb európai országok évi kiképzési igényei nem teremtenek alapot átfogó jellegű nemzeti pilótakiképző képességek fenntartásához"... Lehet hogy már a szállítógépeknél is régen elengedték a nagy terveket (ahogy a veszélyeztetett keresztény közösségek segélyezését is) és valami megfizethetőbb alternatívát választottak... a nehéz eszközök stratégiai távolságra szállítását meg megoldják a német A400M-ekkel, ezért lett Magyarország az első partner a nemzetközi A400M szállító egység létrehozásában. Gondolom, ennyi kiváltság csak jár vele, hogy egy gép minden körülmények között a magyarok rendelkezésére áll... Kevés az évi kb. 60 óra a C-17-en... nem is futotta belőle csak egy koronavírus segélyszállítmányra... most meg ejtőernyősök ugranak belőle mert nincs már AN-26. A "nem jó a "közös gép, saját kell mindenből"-től most eljutottak oda, hogy nincs saját, jó lesz a közös gép is...
 
W

Wilson

Guest
Persze, mert mi lelkesedéből csináljuk napi 24 órában, ők meg pénzért napi max 6 órában.
Röhögnek rajtunk, mert itt nulla információ alapján találgatunk és néha nagyon mellélövünk... de úgy könnyű okosnak lenni, hogy ők már tudják mi és hogy lesz, mert valaki megmondta/eldöntötte. Valószínűleg mi sokkal többet olvasunk a témában (aminek a valóságtartalma kérdéses), ők viszont hozzáférnek olyan információkhoz, amelyek nincsenek az interneten. Azért néha van olyan, hogy nekünk is igazunk van, mert mi már rég óta mondtuk, de most csak leírta a honvedelem.hu is hogy "A kisebb európai országok évi kiképzési igényei nem teremtenek alapot átfogó jellegű nemzeti pilótakiképző képességek fenntartásához"... Lehet hogy már a szállítógépeknél is régen elengedték a nagy terveket (ahogy a veszélyeztetett keresztény közösségek segélyezését is) és valami megfizethetőbb alternatívát választottak... a nehéz eszközök stratégiai távolságra szállítását meg megoldják a német A400M-ekkel, ezért lett Magyarország az első partner a nemzetközi A400M szállító egység létrehozásában. Gondolom, ennyi kiváltság csak jár vele, hogy egy gép minden körülmények között a magyarok rendelkezésére áll... Kevés az évi kb. 60 óra a C-17-en... nem is futotta belőle csak egy koronavírus segélyszállítmányra... most meg ejtőernyősök ugranak belőle mert nincs már AN-26. A "nem jó a "közös gép, saját kell mindenből"-től most eljutottak oda, hogy nincs saját, jó lesz a közös gép is...

Az a baj,hogy ugye mi még azokat a régi nagy terveket sem ismerhettük meg amit ők már állítólag el is engedtek:):):)
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 196
24 195
113
De hát akkor a kamionos példánál maradva a Leokat még évi 1-2 alkalommal sem fogjuk használni,még sem gondolja senki pénztemetőnek.Arra a SAC-a amikor beüt a baj nem lehet biztonságosan tervezni (min 3 nap az átfutási idő).
Feljebb már jelezte valaki, hogy ez a példád úgy rossz ahogy van. Mondj egy bérbevehető "harckocsiflottát"?!...
Mondom, hogy rossz vonalon vagy...ez alapján vehetünk Falcon-9-et is, hogy akkor lőjjünk fel műholdat amikor mi akarunk...
 
W

Wilson

Guest
Feljebb már jelezte valaki, hogy ez a példád úgy rossz ahogy van. Mondj egy bérbevehető "harckocsiflottát"?!...
Mondom, hogy rossz vonalon vagy...

Miért lenne rossz?Reálisan a jelenlegi helyzetből kiindulva miért lenne szükségünk egy modern mbt tankra?Melyik ország támadna meg minket?Vagy mi kit fogunk megtámadni?.Nem kérdőjelezem meg a Leo-k rendszeresítését csupán csak rávilágítok az A400 elleni egyik legfőbb érv logikai hibájára,a vásárolt SAC repidőre pedig biztonságosan nem lehet alapozni,és ha már a szállítógép bérlésről beszélünk a magyar kormány miért akar 3 db katonai rámpás szállítógépet venni hiszen bérelhetné is őket?