Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Azt is megírta az Magyar Nemzet hogy "június 23-án törlik hivatalosan is a honvédség hadrendjéből az AN-26-ost", pedig akkor még kötelékrepülési és fotózási feladatot fog repülni... De írtak már létezőként a Gripen akkor még nem létező bombázó képességéről, új orosz helikopterek beszerzéséről, amerikai helikopterek rendeléséről, An-26-osok orosz felújításáról stb.

Kivéve, hogy akkor talalgattak, most meg konkrét kormanyinformaciot kozoltek. Óriási különbség.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 923
82 548
113
Kivéve, hogy akkor talalgattak, most meg konkrét kormanyinformaciot kozoltek. Óriási különbség.

Az akkori honvédelmi miniszter monda létezőnek a bombázóképességet mikor még nem volt...

A lényeg, hogy egy cikkből kiragadott mondatnak nem kell túl nagy jelentőséget tulajdonítani. Vagy úgy lesz, vagy nem. Akkor biztos, ha már itt áll a betonon.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
Miből lathato ez a nagy dörgölőzés? Szerinted az lenne az igazi ha itt a szomszedban ekéznénk az oroszokat? Ja es mondot te migfun névvel es cirilbetüs avatarral.
Nincsenek a szomszédban. A migeket tényleg szeretem, minden hibájuk ellenére :) . De ettől még nem nézem szemellenzővel a dolgokat, és próbálom megérteni mások mozgatórugóit is. Ezért írtam, hogy érthető a lengyelek oroszellenes alapállása.
Nézd meg, hol hányszor járt Putyin az utóbbi 10 évben a régióban. Na hol teszi tiszteletét majd' évente?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 839
47 192
113
Viszont a portugál üzlet ára sokakban kiverte a biztosítékot mert annál 1 kívülálló ország csak drágábban vásárolhat. - Így inkább nem vásárolnak.
Ugye fogalmad sincs a katonai beszerzésekről? :confused:
Szerinted melyik ország kap kedvezőbb árat egy adott típusra, akinek ellentételeztek azzal, hogy a gép egy jelentős részét náluk készítik (és ezzel munkahelyek jöttek létre, azok minden pozitív hasznával), vagy az a vásárló, amelyik nem kér ellentételezést.
Na találd ki, hogy melyik lenne Portugália, és melyik Magyarország.
Ennél már csak akkor kaptak volna gyengébb árat, ha olyan tech transfert akartak volna, mint a brazilok a Gripen E-k esetén. Szerinted miért került egy Gripen E 130M USD-be?
Még azt is el tudom képzelni, hogy a csehek bevállalt KC-390-es gépeit vesszük át, úgy hogy az esetleges magasabb árat lekompenzáltatjuk a csehekkel.
Nekem azért eléggé nyilvánvaló, hogy a ők nem nagyon vesznek KC-390-et, viszont "fejlesztő" országként megkapták a törzs hátsó részének gyártását.

De mondok még meredekebbet.
Az A400-ból fajlagosan a spanyoloknak lesz nagyon sok felesleges gépe. Azzal egy időben, ahogy elkezdték szállítani a gépeket '13-'14-ben drasztikusan visszavágták a spanyolok a védelmi kiadást 2,5 MRD USD-vel. (!!!!)
Jelenleg már elkezdték a visszaemelést, de még mindig csak 1,2-1,3% a GDP arányos a költésük (2018-as adat)
A költségvetés visszavágásával egy időben elkezdték szervezni az így fölössé váló gépek (13-14 gépről van szó) sorsát. Volt róla szó, hogy a Dél-Koreaiakkal elbartelezik T-50-es kiképzőgépekre, de nagyon rosszul jártak volna. Ráadásul nekik nem is igazán lesz szükségük mostanában hangsebesség feletti kiképző gépekre. Maradtak ők is a PC-21-nél.
Igazság szerint nem is igazán lett volna értelme, mert a dél-koreaiak nagyon le akarták húzni őket.
A vége az lett, hogy tovább tolt szállítasokban egyeztek meg az Airbus-szal, de minden gépet átvesznek. Na velük viszont biztosan lehetne jó üzletet kötni A400M-re. Erre az Airbustól meg is van az engedélyük.
Gyanítható, hogy bár a NATO elvárások szerint emelkedő költségvetés miatt jóval nagyobb lesz a szállítási igényük (több missziós lehetőség és elvárás), ezzel együtt gyanítható, hogy a 27 géppel ők is túlvállalták magukat.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
Akkor gondolom a németekhez meg az osztrákokhoz se "dörgölőzzünk"...
A németekkel való összeállás a legutóbbi két alkalommal nem jött be... De most (sem) látszik reális alternatíva, Amerikának túl kis falat vagyunk, a franciákkal Trianon óta vannak fenntartásaink, szóval a "hova álljanak a belgák" helyzetben érzem magam.
 
W

Wilson

Guest
Pont ezért vesszük, hogy kisebb legyen a kedv!

Ok ez így van!Eddig sem voltak Leo-k még sem támadtak meg minket, akkor meg minek vegyünk Leo-t úgy sem fog senki sem megtámadni minket csak pénztemető az egész!

Na a fenti mondatba a leo helyett nyugodtan be lehet helyettesíteni az A400-t.Ha már veszünk rámpás katonai szállítógépeket (valamiért a honvédség nem akar bérelni,valószínűleg nem szeretné ha ebben a nagyon fontos képességben a mások jóindulatára kellene hagyatkoznunk,lásd pl SAR)bevallottan 30-40 évre akkor annak olyan kapacításúnak és olyan jellemzőkkel kell rendelkeznie amely számunkra azt garantálja,hogy bármilyen szállítási kihívást meg tudunk oldani a segítségével a jövőben.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 666
98 018
113
Ok ez így van!Eddig sem voltak Leo-k még sem támadtak meg minket, akkor meg minek vegyünk Leo-t úgy sem fog senki sem megtámadni minket csak pénztemető az egész!

Na a fenti mondatba a leo helyett nyugodtan be lehet helyettesíteni az A400-t.Ha már veszünk rámpás katonai szállítógépeket (valamiért a honvédség nem akar bérelni,valószínűleg nem szeretné ha ebben a nagyon fontos képességben a mások jóindulatára kellene hagyatkoznunk,lásd pl SAR)bevallottan 30-40 évre akkor annak olyan kapacításúnak és olyan jellemzőkkel kell rendelkeznie amely számunkra azt garantálja,hogy bármilyen szállítási kihívást meg tudunk oldani a segítségével a jövőben.
Azért a szerbek anno megbombáztak. Az ukránok meg nyíltan fenyegetőznek.
Sztem modern haderő elsősorban elrettentésre kell és különböző missziókba, hogy nőjön az ország érdekérvényesítő képessége.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 953
10 796
113
A németekkel való összeállás a legutóbbi két alkalommal nem jött be... De most (sem) látszik reális alternatíva, Amerikának túl kis falat vagyunk, a franciákkal Trianon óta vannak fenntartásaink, szóval a "hova álljanak a belgák" helyzetben érzem magam.

Leginkább sehova, de mivel olyat nem tehetünk, így mindenhova(akik számítanak) egy kicsit. Németekhez, mert még ők irányítják Európát, és gazdaságilag függünk tőlük, az oroszokhoz, mert télen még mindig hideg van, globális felmelegedés ide vagy oda és az se baj, ha találnak más célpontot a rakétáiknak helyettünk. Emellett az, hogy jóban vagyunk az oroszokkal és a kínaiakkal is, növeli az ország függetlenségét.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
Leginkább sehova, de mivel olyat nem tehetünk, így mindenhova(akik számítanak) egy kicsit. Németekhez, mert még ők irányítják Európát, és gazdaságilag függünk tőlük, az oroszokhoz, mert télen még mindig hideg van, globális felmelegedés ide vagy oda és az se baj, ha találnak más célpontot a rakétáiknak helyettünk. Emellett az, hogy jóban vagyunk az oroszokkal és a kínaiakkal is, növeli az ország függetlenségét.
Az utolsó mondat kivételével egyetértek.
 
W

Wilson

Guest
Nincsenek a szomszédban. A migeket tényleg szeretem, minden hibájuk ellenére :) . De ettől még nem nézem szemellenzővel a dolgokat, és próbálom megérteni mások mozgatórugóit is. Ezért írtam, hogy érthető a lengyelek oroszellenes alapállása.
Nézd meg, hol hányszor járt Putyin az utóbbi 10 évben a régióban. Na hol teszi tiszteletét majd' évente?

Mert csak ide hívták meg az EU-s országok közül,mióta jól megszankciózta a nyugat Ivánékat,másrészt csak mi üzletelünk velük ekkora tételben,de azért ne legyen kétségünk afelől,hogy nem azért jön minden évben Vlagyimir Vlagyimirovics kis hazánkba,hogy egy fél délután alatt megbeszéljék Paks2-t,hanem azért, hogy az egész világ lássa, Vlagyimir Putyint nagy tisztelettel és barátsággal fogadják az Európai Unió és a NATO egyik tagállamában,nem szabad elfelejteni hogy a Krim elfoglalása óta Putyin nem járt hivatalos látogatáson az EU tagállamaiban rajtunk kívül.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 839
47 192
113
Azt szokták erre mondani, hogy van egy szomszédos ország, ahol most is háború van, Ukrajna. A megrendelt Leo és Pzh mennyiség kb. az ukrán határszakasz védelmére elég.

Ha Magyarország kifizetné az egyik pápai C-17-es éves repült óráinak a felét (500-600 órát), akkor valószínűleg mindig lenne egy gép, ami oda megy és akkor, ahová Magyarország szeretné. De Magyarország éves valós igénye max 50-60 óra, ha nem történik semmi váratlan...

Azt mondták, hogy majd bérszállításokat csinál a Honvédség a többi országnak az új géppel. Ne mi béreljünk, béreljen más tőlünk. Ezzel növelik az elismertséget és a gép költségeinek egy részét is kitermeli. C-295/C27 méretű gépe mindenkinek van már a környéken. Tehát valami nagyobb kellene... De Allesmor fórumtárs bedobta a múltkor, hogy az egyik fő szempont a gazdaságos üzemeltethetőség lett. Lehet rájöttek hogy csak a gépek beszerzése a "jó üzlet" a döntéshozóknak, a napi fenntartásra már nem biztos hogy mindig fognak elég pénzt adni vagy a korona vírus miatt mégis csak elzárták kicsit a pénzcsapot.... nem tudjuk. Így most nincs a Honvédségnek saját rámpás gépe, helyette bérelnek a SAC-tól, a németektől és más országoktól.
Akkor kezdj el számolni! 600 SAC óra 35.000USD/ órás áron (ez a fórumon lett itt bedobva) mennyire is jön ki? 21 M USD.
A miheztartás végett az A400M-re 2017-ben kötött a RAF az Airbus-szal egy support szerződést (azóta tavaly ezt felülírták egy még kedvezőbbel, mert minden üzemeltető aláírta). A 2017-es szerződés befedte a 10 év alatt 14-ről 22-re növekvő teljes flottát mindössze 504M USD-ből. Mivel nehéz a leszállítások időeloszlásával számolni, emiatt ha egyszerűsítünk és a 10 évre nem 22 gépre számoljuk az átlagot, hanem 20-ra (2018 júliusában átadták a 20. angol gépet), akkor is éves szinten 2,5M USD körüli összegből jön ki a supportja az angol A400M-eknek. (Ennél a mostani OCCAR szerződés biztosan jobb!!!) Ugye a C-130-asok fele annyiba kerülnek (múltkor a francia C-130-asok kapcsán betettem az 1,2M USD-s éves díjat), de ne felejtsük el, hogy az A400M 2x akkora terhet visz el azonos távolságra, mint egy C-130-as. Tehát fajlagosan hasonlóra jön ki a 2 gép supportja. Csakhát ha mégis nagyobbat kell vinni, akkor nincs mivel.
De vegyük összehasonlításul ezt a 2,5M USD-s éves díjat / gép. Azaz 3 gépre 7,5M USD lenne. Jelenleg ez éves szinten 2,325 Mrd HUF-ra jön ki (310HUF/USD).
Te tudod a legjobban, hogy a 2db A319-esre most írtak alá egy support szerződést évi átlagosan 2,66Mrd forintért.
Ezek szerint a 2 db A319-esünket drágábban tartják karban, mint ha vennénk 3db A400M-et.
Ugye milyen vicces számok ezek?
Hozzáteszem, hogy nem tudjuk sem a support tartalmát, sem egyik szerződést részleteit sem, de azért remélem el tudjuk kezdeni lebontani az A400M "rohadt drága, rohadt drága fenntartani, és különben is dög nagy" nimbuszát.

Ezen felül:
A saját szállítógép szuverenitást jelent. Ez jelenleg a fő politikai irányvonal. Erre van felhúzva az egész Z2026.
Egy egész évre kisajátított SAC gép akkor sem jelentene szuverenitást, ha a SAC-ban lévő országok át is engednék nekünk. Hogy is adnák?o_O
 
K

kamm

Guest
A barcsi "bombázás" az nem egy valami elöl menekülő szerb gép vészleoldása volt?

De tulajdonképpen lényegtelen hogy szándékosan vagy véletlenül, de bejött a magyar légtérbe és ledobott valamit.

Nem, az színtiszta provokacio volt, Milosevics mindig is szerette volna kiprovokalni, hogy minél tobben belekeveredjenek a konfliktusaba.

En voltam ott amugy: minket (riadoügyeletet adó siklósi 3. szazad) dobtak ki azonnal lezárni a teruletet es megkeresni a kazettas hatrahagyott, fel nem robbant maradekait.

A legvedelmunk olyan szinten volt elarvulva mar akkor (is?), hogy a határmenti utkozetekben a szerbek, bocsanat "jugoszlávok" rendszeresen magyar legterbol inditottak csapást a horvátok ellen. Ki-be grasszaltak a magyar legterben, büntetlenül, pedig ekkor még egyben volt a (mondjuk rendesen lerohadt) szazezer fo koruli Nephadsereg, csak a neve változott meg.

Ezek a MiG-21esek Barcs elott direkt a radarszint ala süllyedtek és a varos szelere indítottak ra a bombakat - teljesen kizárt, hogy véletlen lett volna. Persze mindig tagadtak, de az ilyen utólagosan vizsgalodo vegyesbizottsagok mindig is operett volt. Joparszor atlottek, volt hogy a fejunk felett a tablaba lyukat lottek a tuloldarol, majd amikor megjelent a bizottsag, azzal gyanusitgattak minket, hogy mi lottuk at unalmunkban, amit mint rangidos tisztes eleg hatarozottan visszautasitottam (utana jott is vmi fomufti, hogy ilyen hangnemben nem kellene beszelnem, plane ne ismeteljem meg angolul legkozelebb. :D)
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
514
1 424
93
Akkor kezdj el számolni! 600 SAC óra 35.000USD/ órás áron (ez a fórumon lett itt bedobva) mennyire is jön ki? 21 M USD.
Szerintem kevered a számokat: ebben a 35k U$D/óra költségben benne lehet minden (, azaz ha egy civil cégről lenne szó, ennyi lenne az önköltségi ár):
üzemanyag, üzemeltetés, support, illetékek, bérköltségek, stb. Minden, még a reptéri macska jutalomfalatjának az ára is.
A másik, hogy ha meg vannak azok a repülők, akkor azokat reptetni is kell folyamatosan. Akkor is, ha semmi dolguk nem volna amúgy. Ha jól emlékszem, akkor Benkő, vagy valaki 3x személyzetet tartott szükségesnek egy gépre. Amikor még keveset repültem, akkor évi 200-250 óra környéken éreztem magam kényelmesen a pilótafülkében és kb. 200 fölött éreztem azt, hogy fejlődök is. Pedig az a meló csak egy egyszerű útvonalrepülés volt A-ból B-be, mindenféle alacsony, teherdobós, kötelékezős, légi utántöltős extrák nélkül. Azaz számításaim szerint egy három gépes "flottának" minimum 1800-2000 órát kellene évente a levegőben töltenie. Ez a C-17 légióra díjával számolva 63-70 m U$D, azaz 19-22 milliárd Ft évente.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 923
82 548
113
Akkor kezdj el számolni! 600 SAC óra 35.000USD/ órás áron (ez a fórumon lett itt bedobva) mennyire is jön ki? 21 M USD.
A miheztartás végett az A400M-re 2017-ben kötött a RAF az Airbus-szal egy support szerződést (azóta tavaly ezt felülírták egy még kedvezőbbel, mert minden üzemeltető aláírta). A 2017-es szerződés befedte a 10 év alatt 14-ről 22-re növekvő teljes flottát mindössze 504M USD-ből. Mivel nehéz a leszállítások időeloszlásával számolni, emiatt ha egyszerűsítünk és a 10 évre nem 22 gépre számoljuk az átlagot, hanem 20-ra (2018 júliusában átadták a 20. angol gépet), akkor is éves szinten 2,5M USD körüli összegből jön ki a supportja az angol A400M-eknek. (Ennél a mostani OCCAR szerződés biztosan jobb!!!) Ugye a C-130-asok fele annyiba kerülnek (múltkor a francia C-130-asok kapcsán betettem az 1,2M USD-s éves díjat), de ne felejtsük el, hogy az A400M 2x akkora terhet visz el azonos távolságra, mint egy C-130-as. Tehát fajlagosan hasonlóra jön ki a 2 gép supportja. Csakhát ha mégis nagyobbat kell vinni, akkor nincs mivel.
De vegyük összehasonlításul ezt a 2,5M USD-s éves díjat / gép. Azaz 3 gépre 7,5M USD lenne. Jelenleg ez éves szinten 2,325 Mrd HUF-ra jön ki (310HUF/USD).
Te tudod a legjobban, hogy a 2db A319-esre most írtak alá egy support szerződést évi átlagosan 2,66Mrd forintért.
Ezek szerint a 2 db A319-esünket drágábban tartják karban, mint ha vennénk 3db A400M-et.
Ugye milyen vicces számok ezek?
Hozzáteszem, hogy nem tudjuk sem a support tartalmát, sem egyik szerződést részleteit sem, de azért remélem el tudjuk kezdeni lebontani az A400M "rohadt drága, rohadt drága fenntartani, és különben is dög nagy" nimbuszát.

Fordítsuk meg és vegyük példának a portugálokat. €827 million ($932.6 million) 5 KC-390. szimulátor, infrastruktúra, x év support
932,6 millió USD / 21millió USD (C-17) = 44,4 év.
Ugyanabból a pénzből 44,4 éven keresztül lenne évente 600 óra C-17-esen? Jól számoltam? Elég hihetetlenek tűnik...
Csak ez ott bukik meg, hogy mások kihasználják a C-17 programot, így Magyarországnak már nem jut ennyi idő. De majd a német A400M-eken okosabban csinálják. De valamit nagyon venni kellene már, mert most már egy nagyobb hűtőszekrény méretű dolgot sem tudnak elvinni légi úton sehová önállóan.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 839
47 192
113
Szerintem kevered a számokat: ebben a 35k U$D/óra költségben benne lehet minden (, azaz ha egy civil cégről lenne szó, ennyi lenne az önköltségi ár):
üzemanyag, üzemeltetés, support, illetékek, bérköltségek, stb. Minden, még a reptéri macska jutalomfalatjának az ára is.
A másik, hogy ha meg vannak azok a repülők, akkor azokat reptetni is kell folyamatosan. Akkor is, ha semmi dolguk nem volna amúgy. Ha jól emlékszem, akkor Benkő, vagy valaki 3x személyzetet tartott szükségesnek egy gépre. Amikor még keveset repültem, akkor évi 200-250 óra környéken éreztem magam kényelmesen a pilótafülkében és kb. 200 fölött éreztem azt, hogy fejlődök is. Pedig az a meló csak egy egyszerű útvonalrepülés volt A-ból B-be, mindenféle alacsony, teherdobós, kötelékezős, légi utántöltős extrák nélkül. Azaz számításaim szerint egy három gépes "flottának" minimum 1800-2000 órát kellene évente a levegőben töltenie. Ez a C-17 légióra díjával számolva 63-70 m U$D, azaz 19-22 milliárd Ft évente.
Nem keverem.
A 600 SAC órat csak azért számoltam ki, mert @Terminator -ezt vetette fel mint alternatívát.
Ez gyakorlatilag számunkra a legrosszabb opció.
A SAC tényleg egy olyan képesség, ami jó ha elérhető, "de otthonra nem kéne" :rolleyes:. Van amikor van értelme, de annak, hogy ilyen drágán ejtőernyőztessünk belőlük, az marhaság. Akkor inkább passzoljuk el a rendelkezésre álló keretet, ha másra nem tudjuk elhasználni.
Különben az A400M eredetileg pont az általad is számolt 600 óra/év/gép terhelésre lett kalkulálva.
Ez a 3 váltás személyzetnek pont 200 órát biztosít személyzetenként.
Azt gondolom, hogy a jelenlegi magyar viszonyok alapján a 3 leendő rámpásra elegendő lehet kb. 6-7 komplett személyzet. (Ezzel lehet növelni az egy főre eső repült órákat)@ Mert a repülések előre elég jól szervezhetőek. Egy külföldi válsághelyzet esetén - szerintem - az 1 komplett személyzet készenléte azt hiszem ezzel a mennyiséggel is ellátható.
Nálunk azért nem valószínű fapados légitársaságos géphasználat, de még egy SAC jellegű terhelés sem.
 
W

Wilson

Guest
Fordítsuk meg és vegyük példának a portugálokat. €827 million ($932.6 million) 5 KC-390. szimulátor, infrastruktúra, x év support
932,6 millió USD / 21millió USD (C-17) = 44,4 év.
Ugyanabból a pénzből 44,4 éven keresztül lenne évente 600 óra C-17-esen? Jól számoltam? Elég hihetetlenek tűnik...
Csak ez ott bukik meg, hogy mások kihasználják a C-17 programot, így Magyarországnak már nem jut ennyi idő. De majd a német A400M-eken okosabban csinálják. De valamit nagyon venni kellene már, mert most már egy nagyobb hűtőszekrény méretű dolgot sem tudnak elvinni légi úton sehová önállóan.

Ami érdekes az Belgium kb ugyanakkora lakossága mint nekünk ok egy csöppet gazdagabbak de itt az a lényeg hogy 7db A400-t vesznek,még ha kiveszem a történetből Kongót akkor is bevásároltak a belgák,főleg úgy,hogy eddig jól megvoltak a C-130-l.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
Mert csak ide hívták meg az EU-s országok közül,mióta jól megszankciózta a nyugat Ivánékat,másrészt csak mi üzletelünk velük ekkora tételben,de azért ne legyen kétségünk afelől,hogy nem azért jön minden évben Vlagyimir Vlagyimirovics kis hazánkba,hogy egy fél délután alatt megbeszéljék Paks2-t,hanem azért, hogy az egész világ lássa, Vlagyimir Putyint nagy tisztelettel és barátsággal fogadják az Európai Unió és a NATO egyik tagállamában,nem szabad elfelejteni hogy a Krim elfoglalása óta Putyin nem járt hivatalos látogatáson az EU tagállamaiban rajtunk kívül.
Pont ez nem tetszik a lengyeleknek...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ami érdekes az Belgium kb ugyanakkora lakossága mint nekünk ok egy csöppet gazdagabbak de itt az a lényeg hogy 7db A400-t vesznek,még ha kiveszem a történetből Kongót akkor is bevásároltak a belgák,főleg úgy,hogy eddig jól megvoltak a C-130-l.
A választ úgy hívják hogy SONAKA.
Olyan 3-4 Aero méretű repülőgép részegység gyártó cég Belgiumban.
Ők gyártják az A400 szárnyainak a teljes belépő él szekcióját és az oda tartozó jégtelenítő rendszert (meg még egy csomó "apróságot")

Másrészt a Belgák az 1970-es évjáratú C-130-kal tényleg jól elvoltak eddig, de minden jó véget ér egyszer...:)