Viszont a portugál üzlet ára sokakban kiverte a biztosítékot mert annál 1 kívülálló ország csak drágábban vásárolhat. - Így inkább nem vásárolnak.
Ugye fogalmad sincs a katonai beszerzésekről?
Szerinted melyik ország kap kedvezőbb árat egy adott típusra, akinek ellentételeztek azzal, hogy a gép egy jelentős részét náluk készítik (és ezzel munkahelyek jöttek létre, azok minden pozitív hasznával), vagy az a vásárló, amelyik nem kér ellentételezést.
Na találd ki, hogy melyik lenne Portugália, és melyik Magyarország.
Ennél már csak akkor kaptak volna gyengébb árat, ha olyan tech transfert akartak volna, mint a brazilok a Gripen E-k esetén. Szerinted miért került egy Gripen E 130M USD-be?
Még azt is el tudom képzelni, hogy a csehek bevállalt KC-390-es gépeit vesszük át, úgy hogy az esetleges magasabb árat lekompenzáltatjuk a csehekkel.
Nekem azért eléggé nyilvánvaló, hogy a ők nem nagyon vesznek KC-390-et, viszont "fejlesztő" országként megkapták a törzs hátsó részének gyártását.
De mondok még meredekebbet.
Az A400-ból fajlagosan a spanyoloknak lesz nagyon sok felesleges gépe. Azzal egy időben, ahogy elkezdték szállítani a gépeket '13-'14-ben drasztikusan visszavágták a spanyolok a védelmi kiadást 2,5 MRD USD-vel. (!!!!)
Jelenleg már elkezdték a visszaemelést, de még mindig csak 1,2-1,3% a GDP arányos a költésük (2018-as adat)
A költségvetés visszavágásával egy időben elkezdték szervezni az így fölössé váló gépek (13-14 gépről van szó) sorsát. Volt róla szó, hogy a Dél-Koreaiakkal elbartelezik T-50-es kiképzőgépekre, de nagyon rosszul jártak volna. Ráadásul nekik nem is igazán lesz szükségük mostanában hangsebesség feletti kiképző gépekre. Maradtak ők is a PC-21-nél.
Igazság szerint nem is igazán lett volna értelme, mert a dél-koreaiak nagyon le akarták húzni őket.
A vége az lett, hogy tovább tolt szállítasokban egyeztek meg az Airbus-szal, de minden gépet átvesznek. Na velük viszont biztosan lehetne jó üzletet kötni A400M-re. Erre az Airbustól meg is van az engedélyük.
Gyanítható, hogy bár a NATO elvárások szerint emelkedő költségvetés miatt jóval nagyobb lesz a szállítási igényük (több missziós lehetőség és elvárás), ezzel együtt gyanítható, hogy a 27 géppel ők is túlvállalták magukat.