Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 487
18 226
113
Különben a Lechfeldi bázis csak kb.: 2028-ra fog elkészülni. Az nekem is új volt, hogy már szeptemberben megalakul az alakulat. Valószínű, hogy ha mi is benne vagyunk a bizniszbe, akkor miattunk hozták előre a dolgot. A többnemzeti szállító ezred gépei még alapvetően nincsenek legyártva, mert a németek még nem kapták meg a számukra jelenleg szükséges 40db-os minimum mennyiséget. Pillanatnyilag 33-darab került hozzájuk leszállításra.
Tehát az ezred létrehozása a meglévő szállító flottájukból lesz kiemelve, és önálló egységként megalakítva.
Az az igazság, hogy a németeknek vannak tapasztalatuk többféle közös alakulattal is.
Van ugye francia-német közös dandár, mint ahogy holland-német harckocsi zászlóalj is. Ezeknél az alakulatoknál mindenki beledob valamit a közösbe.
Ha belegondolok, teljesen reális lenne, hogy a 12-13db gépből akár 3-at mi magunk finanszírozzunk meg (akár részletekben is). Ezzel ki lenne lőve a Z2026-ban beígért 3 nehéz technika mozgatására alkalmas rámpás szállító.
Mi nyerünk vele, mert nem kell a gépeknek külön infrastruktúrát építenünk, karbantartó kapacitást kiépíteni, és ha egyszer kifizettük, még mindig dönthetünk úgy, hogy hazahozzuk őket. A pilóták képzését a németek megoldják. Cserébe közös kapacitás lesz, azaz a németek igényei szerint is szállítani fognak. Nem nagyon tudok hatékonyabban elköltött lóvét kitalálni. A közös alakulat abban is előnyös, hogy a pilótáinknak nem kell folyamatosan kamu repkedéseket az ország felett tenniük, hogy meglegyen a megfelelő repülési idejük. A németekkel közösen fognak annyit repülni, hogy csak győzzék.
Ez egy ötlet, és nem próbálom tényként beállítani... ;):)

Valami ilyesmi lesz/lehet...
Még annyi, hogy az nem úgy lesz, hogy majd 2028-ban varázsütésre létrejön a lechfeldi bázison a nemzetközi A400M szállító egység, hanem inkább úgy képzeld el, mint ahogy nehézdandár képességünk lesz majd 2028-ra. ("betanulás" használt gépeken, folyamatok kialakítása, bázisépítés, gyakorlatok, bevethető állapot elérése stb.) Ha a koronavírus nem zavart be már megint, akkor már van kint magyar műszaki Wunstdorfban az A400M-mel ismerkedni. Később majd küldenek pilótát is. Szerintem nem hoztak semmit előre. 2019 februárjában lett aláírva a csatlakozási szándék alapítótagként. Az hogy 2023-ra bevállalták hogy a magyarok és a németek együtt biztosítják a VJTF légi szállítási képességét, abból lehet következtetni hogy milyen szintű lesz az együttműködés. Valószínűleg a Honvédség nem a Falconokkal és az A319-esekkel fog beszállni, más saját meg akkor valószínűleg még nem lesz bevethető állapotban. Nem járhatnak úgy megint, mint a Gripenek levegő-föld képességével, mert ha mégis, akkor vége a nemzetközi szavahihetőségnek és a bizalomnak. A németek nem Magyarország miatt csinálják, hanem a NATO Framework Nations Concept-je miatt találták ki, hogy úgy tudnák hasznosítani a gépeket, ha a kelet-/közép európai országokat ráveszik az együttműködésre.
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
4 310
4 406
113
Valami ilyesmi lesz/lehet...
Még annyi, hogy az nem úgy lesz, hogy majd 2028-ban varázsütésre létrejön a lechfeldi bázison a nemzetközi A400M szállító egység, hanem inkább úgy képzeld el, mint ahogy nehézdandár képességünk lesz majd 2028-ra. ("betanulás" használt gépeken, folyamatok kialakítása, bázisépítés, gyakorlatok, bevethető állapot elérése stb.) Ha a koronavírus nem zavart be már megint, akkor már van kint magyar műszaki Wunstdorfban az A400M-mel ismerkedni. Később majd küldenek pilótát is. Szerintem nem hoztak semmit előre. 2019 februárjában lett aláírva a csatlakozási szándék alapítótagként. Az hogy 2023-ra bevállalták hogy a magyarok és a németek együtt biztosítják a VJTF légi szállítási képességét, abból lehet következtetni hogy milyen szintű lesz az együttműködés. Valószínűleg a Honvédség nem a Falconokkal és az A319-esekkel fog beszállni, más saját meg akkor valószínűleg még nem lesz bevethető állapotban. Nem járhatnak úgy megint, mint a Gripenek levegő-föld képességével, mert ha mégis, akkor vége a nemzetközi szavahihetőségnek és a bizalomnak. A németek nem Magyarország miatt csinálják, hanem a NATO Framework Nations Concept-je miatt találták ki, hogy úgy tudnák hasznosítani a gépeket, ha a kelet-/közép európai országokat ráveszik az együttműködésre.

Szerintem ebből is teljesen világosan látszik, hogy ugyan utemezve, de szinte biztosan az Atlasbol lesz végül az a három gép - amibol, gondolom, valamilyen konstrukcióban egy legalabb a lechfeldi repteren fog acsorogni, minimum egy meg mindig nemzeti használatra lesz készen odahaza. Ha meg tobb kell, akkor lehivhato az elérhető poolbol, akarmenyik gép, mindegy kie, utolag ugyis aranyos az elszámolás.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 326
9 006
113
Az hogy 2023-ra bevállalták hogy a magyarok és a németek együtt biztosítják a VJTF légi szállítási képességét, abból lehet következtetni hogy milyen szintű lesz az együttműködés.
Erről be tudnál tenni valamit? Mert olyat
én még nem olvastam, hogy ilyet vállaltunk volna.
Mindensetre érdekes, hogy ugye a németek 53 fix megrendelésük van A400M-ra, de ők csak 40-re tartanak igényt. Azaz 13 túlrendelésük van. Azonban a lechfeldi bázison a Multinational Airtransport Unit (MNAU) csak 10 géppel fog létrejönni. Mi lesz a maradék 3 géppel? Honnan is olyan ismerős ez a szám? :rolleyes::D
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
4 310
4 406
113
Erről be tudnál tenni valamit? Mert olyat
én még nem olvastam, hogy ilyet vállaltunk volna.
Mindensetre érdekes, hogy ugye a németek 53 fix megrendelésük van A400M-ra, de ők csak 40-re tartanak igényt. Azaz 13 túlrendelésük van. Azonban a lechfeldi bázison a Multinational Airtransport Unit (MNAU) csak 10 géppel fog létrejönni. Mi lesz a maradék 3 géppel? Honnan is olyan ismerős ez a szám? :rolleyes::D

Pontosan az én logikam, csak nem volt időm elokotorni a linkeket, hogy leirjam. :D
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 487
18 226
113
Erről be tudnál tenni valamit? Mert olyat
én még nem olvastam, hogy ilyet vállaltunk volna.
Mindensetre érdekes, hogy ugye a németek 53 fix megrendelésük van A400M-ra, de ők csak 40-re tartanak igényt. Azaz 13 túlrendelésük van. Azonban a lechfeldi bázison a Multinational Airtransport Unit (MNAU) csak 10 géppel fog létrejönni. Mi lesz a maradék 3 géppel? Honnan is olyan ismerős ez a szám? :rolleyes::D

Itt már egyszer futottunk egy kört ezzel kapcsolatban.

Ezek sem tények. De valami oka csak van, hogy csatlakoztunk, pedig azt mondták hogy minden közös dolog rossz. Nem azt mondom, hogy A400M-et vesz a Honvédség. De ha még nincs aláírt szerződés a KC390-ra vagy másra, ami alapján 2021-2022-re megérkezne 1-3 példány és 2023.01.01-re elérné a bevethető szintet, akkor a "közös" A400M-eket ki lehet addig használni, mert akkor 2-3 évig nincs a Honvédségnek szállítógépe. Vagy 1-2 műszaki és pilóta és néhány száz bérelt óra elég ahhoz, hogy azt mondhassuk hogy a MNAU alapítótagként közösen biztosítjuk a légi szállítást? Ez is lehet. Még az is hogy A319 lett felajánlva... Tényleg nem tudunk semmit. De amit felvázoltál, az logikusnak tűnik.