Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
A választ úgy hívják hogy SONAKA.
Olyan 3-4 Aero méretű repülőgép részegység gyártó cég Belgiumban.
Ők gyártják az A400 szárnyainak a teljes belépő él szekcióját és az oda tartozó jégtelenítő rendszert (meg még egy csomó "apróságot")

Másrészt a Belgák az 1970-es évjáratú C-130-kal tényleg jól elvoltak eddig, de minden jó véget ér egyszer...:)

Ok de ettől még maradhatak volna a C-130 de ezeknek a savanyú képű belgáknak ez a senkinek sem kellő feleslegesen nagy statikus A400-s és nem a csilivili vadiúj C-130J kellett:):):).Hozzá teszem én a C-130 remek gépnek tartom.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 767
113
Ezek a MiG-21esek Barcs elott direkt a radarszint ala süllyedtek és a varos szelere indítottak ra a bombakat -
Bocsánat az off-ért, de ha már ott voltál, biztos Mig-21 volt? Valahol olvastam, hogy J-22 Orao lehetett, mert a szemtanúk két hajtóművet láttak. Talán Kositzky tábornok úr írta ha jól emlékszem. Így első kézből kaphatnék infót Tőled ;)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ok de ettől még maradhatak volna a C-130 de ezeknek a savanyú képű belgáknak ez a senkinek sem kellő feleslegesen nagy statikus A400-s és nem a csilivili vadiúj C-130J kellett:):):).Hozzá teszem én a C-130 remek gépnek tartom.
Lehet hogy nem álltak össze a dolgok a buksi fejedben :) de a Belgáknak az JÓ ha a Belga cégnek van munkája.
A C-130J is tényleg jó de abból meg SEMMI haszna nem lett volna a Belga cégnek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 095
113
Lehet hogy nem álltak össze a dolgok a buksi fejedben :) de a Belgáknak az JÓ ha a Belga cégnek van munkája.
A C-130J is tényleg jó de abból meg SEMMI haszna nem lett volna a Belga cégnek.
Nyilván a belga cégnek az jelenti a fő bevételi forrást, hogy a Belga Légierő 3-4 gép helyett 7-et rendelt. Miközben összesen 174-re van aktív megrendelés. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
W

Wilson

Guest
Lehet hogy nem álltak össze a dolgok a buksi fejedben :) de a Belgáknak az JÓ ha a Belga cégnek van munkája.
A C-130J is tényleg jó de abból meg SEMMI haszna nem lett volna a Belga cégnek.

Komolyan azt mondod,hogy azért vettek a belgák 7db Atlast mert egy belga cég gyártja a "az A400 szárnyainak a teljes belépő él szekcióját és az oda tartozó jégtelenítő rendszert (meg még egy csomó "apróságot")"?Gondolom a belga kormányban is ezzel indokolták az Atlasok beszerzését,amúgy C-130-t vettek volna de az is lehet,hogy Spartant.De persze lehet,hogy pont ez a 14 db szány belépőél és jégtelenítő rendszer illetve az apróságok hiányoztak a cég túléléséhez,mert akkor már értem miért vettek Atlast a belgák:):):).Amúgy látszik,hogy már nem azok a csökönyös búrok vezetik Dél-Afrikát ők biztos nem mondták volna vissza azokat az A400-t.De hát ezek a tudatlan feketék visszamondták a gépeket azóta mélyrepülésben van a gazdaság,sáskajárás,és dögvész sújtja az embereket.Ezzel szemben ezek a furmányos belgák azzal,hogy megvették ezt a 7 db Atlast ezeket a sorscsapásokat elkerülték:):):)
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Bocsánat az off-ért, de ha már ott voltál, biztos Mig-21 volt? Valahol olvastam, hogy J-22 Orao lehetett, mert a szemtanúk két hajtóművet láttak. Talán Kositzky tábornok úr írta ha jól emlékszem. Így első kézből kaphatnék infót Tőled ;)

Hat en csak utolag keveredtem oda, hajnalban (sötétben ugye nem kereshettunk, nem az volt a cel, hogy felrobbanjunk. :D)
Akkpr is és utána is MiG-21-et emlegettek mindig, ha felmerültek a gépek, kotelekrendezesnel/parancskihirdetesnel, valtas elotti elgazitasnal, en sosem hallottam mást.
Persze ez csak az en tapasztalatom, semmiképpen nem döntő, nem lattam es simán lehet, hogy en is MiG-21-et mondtam volna meg ha latom is, mert igen felületes volt a kikepzesunk az RVPVO gepeinek felismerése kapcsán, talan ha pár óra volt osszesen, teszt nélkül.
 
  • Tetszik
Reactions: migfun
T

Törölt tag 1586

Guest
Gondolom a belga kormányban is ezzel indokolták az Atlasok beszerzését,amúgy C-130-t vettek volna de az is lehet,hogy Spartant.De persze lehet,hogy pont ez a 14 db szány belépőél és jégtelenítő rendszer illetve az apróságok hiányoztak a cég túléléséhez,m
Részeg vagy, vagy tényleg nem világos...:p
A Belgák nem 14 db belépőélet gyártanak hanem 340 et (az összes gèphez ők gyàrtjàk ezeket az alkatrészeket).
Plusz még az Europropnak is van ott besxállítója.
Összességében az A400 sárkány 4.5% az övék plusz a hajtóművekből is kb ekkora résszesedésük van.
Összességében gépenként legalább €7 millió megrendelést kapnak Belga cégek ami 170 gépnél már bőven több mint €1 milliárd megrendelés Belga cégeknek.
A 7 gépért a Belgák - azt írják - € 1.2 milliárdot fizettek.
Ha ezek után se érted akkor inkább a Nők Lapja fórumot javasolnàm neked...:D
 
W

Wilson

Guest
Részeg vagy, vagy tényleg nem világos...:p
A Belgák nem 14 db belépőélet gyártanak hanem 340 et (az összes gèphez ők gyàrtjàk ezeket az alkatrészeket).
Plusz még az Europropnak is van ott besxállítója.
Összességében az A400 sárkány 4.5% az övék plusz a hajtóművekből is kb ekkora résszesedésük van.
Összességében gépenként legalább €7 millió megrendelést kapnak Belga cégek ami 170 gépnél már bőven több mint €1 milliárd megrendelés Belga cégeknek.
A 7 gépért a Belgák - azt írják - € 1.2 milliárdot fizettek.
Ha ezek után se érted akkor inkább a Nők Lapja fórumot javasolnàm neked...:D

Azt áruld már el nekem,ehhez hogyan kapcsolódik a belgák 7 db rendelése,Ugye nem azt akarod mondani ,hogy ha nem rendeli meg a belga állam ezeket a gépeket akkor nem ezeket a belga cégeket választja az Airbus és nem ők szállítanak be az A400-a mert ha igen az tényleg a Nők lapja színvonala:)ha pedig azt akarod mondani,hogy ezeknek a belga cégeknek az A400-l származó bevételei miatt vettek a belgák kizárólag A400-t akkor tényleg kibontok egy sört!
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 767
113
Hat en csak utolag keveredtem oda, hajnalban (sötétben ugye nem kereshettunk, nem az volt a cel, hogy felrobbanjunk. :D)
Akkpr is és utána is MiG-21-et emlegettek mindig, ha felmerültek a gépek, kotelekrendezesnel/parancskihirdetesnel, valtas elotti elgazitasnal, en sosem hallottam mást.
Persze ez csak az en tapasztalatom, semmiképpen nem döntő, nem lattam es simán lehet, hogy en is MiG-21-et mondtam volna meg ha latom is, mert igen felületes volt a kikepzesunk az RVPVO gepeinek felismerése kapcsán, talan ha pár óra volt osszesen, teszt nélkül.
Köszönöm!
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Azt áruld már el nekem,ehhez hogyan kapcsolódik a belgák 7 db rendelése,Ugye nem azt akarod mondani ,hogy ha nem rendeli meg a belga állam ezeket a gépeket akkor nem ezeket a belga cégeket választja az Airbus és nem ők szállítanak be az A400-a
Figyu...én ezt nem hiszem el...még te sem lehetsz ennyire fogalmatlan..
Most tényleg újdonság számodra hogy a katonai megrendelésekkel az államok saját iparukat akarkák támogatni?
Igen, képzeld el a világ így működik...az államok szeretnének a katonai kiadásaik valamilyen szinten "otthon" tartani.

A repülőgépgyártó cégek meg szeretnek gépeket eladni és a.beszállító cégek anyaországától elvárják hogy minimum az országban honos cégeknél landoló megrendelések összegében rendeljenek a termékből. Ha ezt nem tennék jó eséllyel más cégnek adnák a megrendelést.

Gondolkodj pls. csak annyit mint egy félig döglött csirke...a KC390 projektben miért csak a gyártásban érdekelt érdekelt országok adtak le megrendeléseket?

Jól mondod...a Belgák pontosan azért rendeltek az 50 éves C-130 ok pótlására A400 ast mert ebből a Belga repülőgép alkatrész és hajtómű beszállító cégek profitálnak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 095
113
Figyu...én ezt nem hiszem el...még te sem lehetsz ennyire fogalmatlan..
Most tényleg újdonság számodra hogy a katonai megrendelésekkel az államok saját iparukat akarkák támogatni?
Igen, képzeld el a világ így működik...az államok szeretnének a katonai kiadásaik valamilyen szinten "otthon" tartani.

A repülőgépgyártó cégek meg szeretnek gépeket eladni és a.beszállító cégek anyaországától elvárják hogy minimum az országban honos cégeknél landoló megrendelések összegében rendeljenek a termékből. Ha ezt nem tennék jó eséllyel más cégnek adnák a megrendelést.

Gondolkodj pls. csak annyit mint egy félig döglött csirke...a KC390 projektben miért csak a gyártásban érdekelt érdekelt országok adtak le megrendeléseket?

Jól mondod...a Belgák pontosan azért rendeltek az 50 éves C-130 ok pótlására A400 ast mert ebből a Belga repülőgép alkatrész és hajtómű beszállító cégek profitálnak.
...a lekvár meg jókedvűen elteszi a Nagymamát!
Ez nem úgy működik, hogy az Airbus kitalálja, hogy "ezeknek belgáéknak kur@ra el kellene adni 5Mrd USD összegben A400M eseket, hát csináltassuk már velük a sárkány 20%-át. Hátha rá tudjuk venni őket, hogy átvegyenek 30-35db A400M-et. Nem baj, ha ott rohad meg a betonon, de ez biztos jó lesz."
Papa, ez fordítva szokott menni. A Belgák bejelentkeznek, hogy "kéne 7 A400M! Miféle ellentételezést tudtok ajánlani? 4%? Deal!
A kérdés végig az volt - csak ez neked nem esett le -, hogy mi vezette rá a belgákat, hogy 10M -ós államként igényt tartsanak 7db A400M-re, ha idehaza mindenkinek tériszonya van, ha csak kívülről ránéznek. :)
 
W

Wilson

Guest
Figyu...én ezt nem hiszem el...még te sem lehetsz ennyire fogalmatlan..
Most tényleg újdonság számodra hogy a katonai megrendelésekkel az államok saját iparukat akarkák támogatni?
Igen, képzeld el a világ így működik...az államok szeretnének a katonai kiadásaik valamilyen szinten "otthon" tartani.

A repülőgépgyártó cégek meg szeretnek gépeket eladni és a.beszállító cégek anyaországától elvárják hogy minimum az országban honos cégeknél landoló megrendelések összegében rendeljenek a termékből. Ha ezt nem tennék jó eséllyel más cégnek adnák a megrendelést.

Gondolkodj pls. csak annyit mint egy félig döglött csirke...a KC390 projektben miért csak a gyártásban érdekelt érdekelt országok adtak le megrendeléseket?

Jól mondod...a Belgák pontosan azért rendeltek az 50 éves C-130 ok pótlására A400 ast mert ebből a Belga repülőgép alkatrész és hajtómű beszállító cégek profitálnak.


Ehhez két sőr kell!Te most komolyan gondolod azt,hogy a belga állam csak azért vesz 7 db 160 millió eurós gépet mert akkor (ezek a te kalkulációid) gépenként a belga cégek 7millió eurós megrendelést kapnak.Mi van!!!!!!!!!Szerintem ezt gondold át még egyszer!!!!!!!!Kiad az állami költségvetésből 1 milliárd eurót 7 db szállítógépért csak azért mert a 7 db gépből származó megrendelésből írd és mond a belga cégeknek összesen 49 millió eurós bevétele keletkezik,tudod elképzelem ahogy ezek a gépek állnak egy belga repülőtér betonján (és ezek tényleg statikus gépek mert a belga légierő nem tudja kihasználni őket de hát megvette őket mert kellett az a rongyos 50 misi a hazai iparnak)a pilóták néha kimennek megnézni őket mert hát csak hébe-hóba tudják használni őket,de semmi baj mert minden egyes alkalommal dagadó belga önérzettel simítják végig a szárnyak belépőélét hiszen azt a hazai ipar gyártotta.A vége kicsit szarkasztikusra sikeredett.M

"A repülőgépgyártó cégek meg szeretnek gépeket eladni és a.beszállító cégek anyaországától elvárják hogy minimum az országban honos cégeknél landoló megrendelések összegében rendeljenek a termékből. Ha ezt nem tennék jó eséllyel más cégnek adnák a megrendelést."

Ez a kijelentésed meg egyszerűen nem igaz a Dél-Afrikaiak simán visszamondták a 8 db A400-t 2009-n.Az Airbusnak a Denel ugyanúgy gyártotta 2012 után a főtartó-bekötéseket és a szárnytő-burkolatokat.az A400-z,ja és jelzem a Denel 2009-n azért szállt ki a beszállításból mert nem voltak előnyösek a szerződési feltételek a számára,2012-n jobb feltételekkel újra beszállított az A400-a,Tehát ahhoz Belga államnak nem kell 7db 160 millió eurós A400-t vennie,hogy a belga cégek beszállítsanak az A400-a.A belga cégeknek.
 
K

kamm

Guest
Ehhez két sőr kell!Te most komolyan gondolod azt,hogy a belga állam csak azért vesz 7 db 160 millió eurós gépet mert akkor (ezek a te kalkulációid) gépenként a belga cégek 7millió eurós megrendelést kapnak.Mi van!!!!!!!!!Szerintem ezt gondold át még egyszer!!!!!!!!Kiad az állami költségvetésből 1 milliárd eurót 7 db szállítógépért csak azért mert a 7 db gépből származó megrendelésből írd és mond a belga cégeknek összesen 49 millió eurós bevétele keletkezik,tudod elképzelem ahogy ezek a gépek állnak egy belga repülőtér betonján (és ezek tényleg statikus gépek mert a belga légierő nem tudja kihasználni őket de hát megvette őket mert kellett az a rongyos 50 misi a hazai iparnak)a pilóták néha kimennek megnézni őket mert hát csak hébe-hóba tudják használni őket,de semmi baj mert minden egyes alkalommal dagadó belga önérzettel simítják végig a szárnyak belépőélét hiszen azt a hazai ipar gyártotta.A vége kicsit szarkasztikusra sikeredett.M

"A repülőgépgyártó cégek meg szeretnek gépeket eladni és a.beszállító cégek anyaországától elvárják hogy minimum az országban honos cégeknél landoló megrendelések összegében rendeljenek a termékből. Ha ezt nem tennék jó eséllyel más cégnek adnák a megrendelést."

Ez a kijelentésed meg egyszerűen nem igaz a Dél-Afrikaiak simán visszamondták a 8 db A400-t 2009-n.Az Airbusnak a Denel ugyanúgy gyártotta 2012 után a főtartó-bekötéseket és a szárnytő-burkolatokat.az A400-z,ja és jelzem a Denel 2009-n azért szállt ki a beszállításból mert nem voltak előnyösek a szerződési feltételek a számára,2012-n jobb feltételekkel újra beszállított az A400-a,Tehát ahhoz Belga államnak nem kell 7db 160 millió eurós A400-t vennie,hogy a belga cégek beszállítsanak az A400-a.A belga cégeknek.

Pontosan, sot, tavalyig beszallito volt a Denel, akkor is csak sajat penzugyi krizise miatt szallt ki, mert tuleles erdekeben kiszallt mindenbol, ami nem core business:
https://www.airforce-technology.com/news/denel-parts-airbus-a400m/
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
T

Törölt tag 1586

Guest
Ehhez két sőr kell!Te most komolyan gondolod azt,hogy a belga állam csak azért vesz 7 db 160 millió eurós gépet mert akkor (ezek a te kalkulációid) gépenként a belga cégek 7millió eurós megrendelést kapnak.
Kész...ennél nincs lejjebb.
Foggd már föl végre a csöpp eszeddel hogy a Belga beszállító cégek NEM 7, HANEM 170 GÉPHEZ SZÁLLÍTANAK ALKATRÉSZEKET.

Tehát NEM 7 x €7m = €49m
HANEM 170 x €7m = €1.190

bevétele lesz a Belga iparnak
 
W

Wilson

Guest
Kész...ennél nincs lejjebb.
Foggd már föl végre a csöpp eszeddel hogy a Belga beszállító cégek NEM 7, HANEM 170 GÉPHEZ SZÁLLÍTANAK ALKATRÉSZEKET.

Tehát NEM 7 x €7m = €49m
HANEM 170 x €7m = €1.190

bevétele lesz a Belga iparnak

Szerintem most kéne egy kicsit visszafognod magad.Te meg azt fogd fel végre,hogy ahhoz,hogy a belga cégek 170 v 163 A400-z szállításnak alkatrészeket nem az a feltétel,hogy a belga kormány vesz 7db Atlast,amire amúgy nincs szüksége,és csak azért veszi meg (ugye te ezt állítod)mert a belga cégek csak így kerülhettek be az Atlas programba.Ez az elképzelés tényleg a Nők Lapja színvonalát idézi.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Szerintem most kéne egy kicsit visszafognod magad.Te meg azt fogd fel végre,hogy ahhoz,hogy a belga cégek 170 v 163 A400-z szállításnak alkatrészeket nem az a feltétel,hogy a belga kormány vesz 7db Atlast,amire amúgy nincs szüksége,és csak azért veszi meg (ugye te ezt állítod)mert a belga cégek csak így kerülhettek be az Atlas programba.Ez az elképzelés tényleg a Nők Lapja színvonalát idézi.
Szó sincs arról hogy a Belgáknak nincs szüksége teherszállító gépre.
A belgák C130 ai elöregedtek.
Cserélni kellett őket.
Adott volt egy induló Eu.i teherszállító projekt amihez teljesen logikus volt csatlakozni. Ebből a.projektből a Belga cégek legalább akkora árbevételhez jutnak mint amennyit a Belga kormány fizet a 7 gépért.

Ez így a fair. Win-win.

Hidd el én mindig próbálok veled olyan kimérten beszélgetni mint egy jó pszichiáter a betegével, de ez sokszor nem könnyű.
Ezért elnézést kérek.
 
  • Tetszik
Reactions: Denomation
W

Wilson

Guest
Szó sincs arról hogy a Belgáknak nincs szüksége teherszállító gépre.
A belgák C130 ai elöregedtek.
Cserélni kellett őket.
Adott volt egy induló Eu.i teherszállító projekt amihez teljesen logikus volt csatlakozni. Ebből a.projektből a Belga cégek legalább akkora árbevételhez jutnak mint amennyit a Belga kormány fizet a 7 gépért.

Ez így a fair. Win-win.

Hidd el én mindig próbálok veled olyan kimérten beszélgetni mint egy jó pszichiáter a betegével, de ez sokszor nem könnyű.
Ezért elnézést kérek.

Nézd a velem való kommunikáció nagyon egyszerű,ha elkerüljük a személyeskedő meg és beszólogatásokat akkor nem lehet semmi gond én legalábbis minden fórumon,minden fórumozóval szemben kerülöm a személyeskedés minden formáját,mert annak én abszolút nem látom értelmét.Ha esetleg valaki úgy gondolja,hogy ezt rendszereresen megengedheti magának,nem csak velem szemben hanem mással is akkor az illető nálam megy ingorba,mert én úgy gondolom,hogy egy fórumon nem fajulhat el semmilyen vita olyan szintre,hogy egymás személyét sértegessék
.Eme kitérő után visszatérve az eredeti eszmecserénkre te még mindig fenntartod azt az álláspontodat hogy és most itt téged foglak idézni.

"Jól mondod...a Belgák pontosan azért rendeltek az 50 éves C-130 ok pótlására A400 ast mert ebből a Belga repülőgép alkatrész és hajtómű beszállító cégek profitálnak".
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ok de ettől még maradhatak volna a C-130 de ezeknek a savanyú képű belgáknak ez a senkinek sem kellő feleslegesen nagy statikus A400-s és nem a csilivili vadiúj C-130J kellett:):):).Hozzá teszem én a C-130 remek gépnek tartom.
A kettő között alapvető különbség belga szemszögből, hogy az A-400 gyártásából mint beszállítónak nekik bevételül is van, a C-130-hoz meg üzemeltetőként max tankolásilag van közük, de ugye az se bevétel. Szóval nem vakon döntöttek, tudták ők jól hogy miért választják az A-400-at a Herky helyett ...