Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A választ úgy hívják hogy SONAKA.
Olyan 3-4 Aero méretű repülőgép részegység gyártó cég Belgiumban.
Ők gyártják az A400 szárnyainak a teljes belépő él szekcióját és az oda tartozó jégtelenítő rendszert (meg még egy csomó "apróságot")
Másrészt a Belgák az 1970-es évjáratú C-130-kal tényleg jól elvoltak eddig, de minden jó véget ér egyszer...
Bocsánat az off-ért, de ha már ott voltál, biztos Mig-21 volt? Valahol olvastam, hogy J-22 Orao lehetett, mert a szemtanúk két hajtóművet láttak. Talán Kositzky tábornok úr írta ha jól emlékszem. Így első kézből kaphatnék infót TőledEzek a MiG-21esek Barcs elott direkt a radarszint ala süllyedtek és a varos szelere indítottak ra a bombakat -
Lehet hogy nem álltak össze a dolgok a buksi fejedben de a Belgáknak az JÓ ha a Belga cégnek van munkája.Ok de ettől még maradhatak volna a C-130 de ezeknek a savanyú képű belgáknak ez a senkinek sem kellő feleslegesen nagy statikus A400-s és nem a csilivili vadiúj C-130J kellett.Hozzá teszem én a C-130 remek gépnek tartom.
Nyilván a belga cégnek az jelenti a fő bevételi forrást, hogy a Belga Légierő 3-4 gép helyett 7-et rendelt. Miközben összesen 174-re van aktív megrendelés.Lehet hogy nem álltak össze a dolgok a buksi fejedben de a Belgáknak az JÓ ha a Belga cégnek van munkája.
A C-130J is tényleg jó de abból meg SEMMI haszna nem lett volna a Belga cégnek.
Lehet hogy nem álltak össze a dolgok a buksi fejedben de a Belgáknak az JÓ ha a Belga cégnek van munkája.
A C-130J is tényleg jó de abból meg SEMMI haszna nem lett volna a Belga cégnek.
Lehet hogy nem álltak össze a dolgok a buksi fejedben de a Belgáknak az JÓ ha a Belga cégnek van munkája.
A C-130J is tényleg jó de abból meg SEMMI haszna nem lett volna a Belga cégnek.
Bocsánat az off-ért, de ha már ott voltál, biztos Mig-21 volt? Valahol olvastam, hogy J-22 Orao lehetett, mert a szemtanúk két hajtóművet láttak. Talán Kositzky tábornok úr írta ha jól emlékszem. Így első kézből kaphatnék infót Tőled
Részeg vagy, vagy tényleg nem világos...Gondolom a belga kormányban is ezzel indokolták az Atlasok beszerzését,amúgy C-130-t vettek volna de az is lehet,hogy Spartant.De persze lehet,hogy pont ez a 14 db szány belépőél és jégtelenítő rendszer illetve az apróságok hiányoztak a cég túléléséhez,m
Részeg vagy, vagy tényleg nem világos...
A Belgák nem 14 db belépőélet gyártanak hanem 340 et (az összes gèphez ők gyàrtjàk ezeket az alkatrészeket).
Plusz még az Europropnak is van ott besxállítója.
Összességében az A400 sárkány 4.5% az övék plusz a hajtóművekből is kb ekkora résszesedésük van.
Összességében gépenként legalább €7 millió megrendelést kapnak Belga cégek ami 170 gépnél már bőven több mint €1 milliárd megrendelés Belga cégeknek.
A 7 gépért a Belgák - azt írják - € 1.2 milliárdot fizettek.
Ha ezek után se érted akkor inkább a Nők Lapja fórumot javasolnàm neked...
Köszönöm!Hat en csak utolag keveredtem oda, hajnalban (sötétben ugye nem kereshettunk, nem az volt a cel, hogy felrobbanjunk. )
Akkpr is és utána is MiG-21-et emlegettek mindig, ha felmerültek a gépek, kotelekrendezesnel/parancskihirdetesnel, valtas elotti elgazitasnal, en sosem hallottam mást.
Persze ez csak az en tapasztalatom, semmiképpen nem döntő, nem lattam es simán lehet, hogy en is MiG-21-et mondtam volna meg ha latom is, mert igen felületes volt a kikepzesunk az RVPVO gepeinek felismerése kapcsán, talan ha pár óra volt osszesen, teszt nélkül.
Figyu...én ezt nem hiszem el...még te sem lehetsz ennyire fogalmatlan..Azt áruld már el nekem,ehhez hogyan kapcsolódik a belgák 7 db rendelése,Ugye nem azt akarod mondani ,hogy ha nem rendeli meg a belga állam ezeket a gépeket akkor nem ezeket a belga cégeket választja az Airbus és nem ők szállítanak be az A400-a
...a lekvár meg jókedvűen elteszi a Nagymamát!Figyu...én ezt nem hiszem el...még te sem lehetsz ennyire fogalmatlan..
Most tényleg újdonság számodra hogy a katonai megrendelésekkel az államok saját iparukat akarkák támogatni?
Igen, képzeld el a világ így működik...az államok szeretnének a katonai kiadásaik valamilyen szinten "otthon" tartani.
A repülőgépgyártó cégek meg szeretnek gépeket eladni és a.beszállító cégek anyaországától elvárják hogy minimum az országban honos cégeknél landoló megrendelések összegében rendeljenek a termékből. Ha ezt nem tennék jó eséllyel más cégnek adnák a megrendelést.
Gondolkodj pls. csak annyit mint egy félig döglött csirke...a KC390 projektben miért csak a gyártásban érdekelt érdekelt országok adtak le megrendeléseket?
Jól mondod...a Belgák pontosan azért rendeltek az 50 éves C-130 ok pótlására A400 ast mert ebből a Belga repülőgép alkatrész és hajtómű beszállító cégek profitálnak.
Figyu...én ezt nem hiszem el...még te sem lehetsz ennyire fogalmatlan..
Most tényleg újdonság számodra hogy a katonai megrendelésekkel az államok saját iparukat akarkák támogatni?
Igen, képzeld el a világ így működik...az államok szeretnének a katonai kiadásaik valamilyen szinten "otthon" tartani.
A repülőgépgyártó cégek meg szeretnek gépeket eladni és a.beszállító cégek anyaországától elvárják hogy minimum az országban honos cégeknél landoló megrendelések összegében rendeljenek a termékből. Ha ezt nem tennék jó eséllyel más cégnek adnák a megrendelést.
Gondolkodj pls. csak annyit mint egy félig döglött csirke...a KC390 projektben miért csak a gyártásban érdekelt érdekelt országok adtak le megrendeléseket?
Jól mondod...a Belgák pontosan azért rendeltek az 50 éves C-130 ok pótlására A400 ast mert ebből a Belga repülőgép alkatrész és hajtómű beszállító cégek profitálnak.
Ehhez két sőr kell!Te most komolyan gondolod azt,hogy a belga állam csak azért vesz 7 db 160 millió eurós gépet mert akkor (ezek a te kalkulációid) gépenként a belga cégek 7millió eurós megrendelést kapnak.Mi van!!!!!!!!!Szerintem ezt gondold át még egyszer!!!!!!!!Kiad az állami költségvetésből 1 milliárd eurót 7 db szállítógépért csak azért mert a 7 db gépből származó megrendelésből írd és mond a belga cégeknek összesen 49 millió eurós bevétele keletkezik,tudod elképzelem ahogy ezek a gépek állnak egy belga repülőtér betonján (és ezek tényleg statikus gépek mert a belga légierő nem tudja kihasználni őket de hát megvette őket mert kellett az a rongyos 50 misi a hazai iparnak)a pilóták néha kimennek megnézni őket mert hát csak hébe-hóba tudják használni őket,de semmi baj mert minden egyes alkalommal dagadó belga önérzettel simítják végig a szárnyak belépőélét hiszen azt a hazai ipar gyártotta.A vége kicsit szarkasztikusra sikeredett.M
"A repülőgépgyártó cégek meg szeretnek gépeket eladni és a.beszállító cégek anyaországától elvárják hogy minimum az országban honos cégeknél landoló megrendelések összegében rendeljenek a termékből. Ha ezt nem tennék jó eséllyel más cégnek adnák a megrendelést."
Ez a kijelentésed meg egyszerűen nem igaz a Dél-Afrikaiak simán visszamondták a 8 db A400-t 2009-n.Az Airbusnak a Denel ugyanúgy gyártotta 2012 után a főtartó-bekötéseket és a szárnytő-burkolatokat.az A400-z,ja és jelzem a Denel 2009-n azért szállt ki a beszállításból mert nem voltak előnyösek a szerződési feltételek a számára,2012-n jobb feltételekkel újra beszállított az A400-a,Tehát ahhoz Belga államnak nem kell 7db 160 millió eurós A400-t vennie,hogy a belga cégek beszállítsanak az A400-a.A belga cégeknek.
Kész...ennél nincs lejjebb.Ehhez két sőr kell!Te most komolyan gondolod azt,hogy a belga állam csak azért vesz 7 db 160 millió eurós gépet mert akkor (ezek a te kalkulációid) gépenként a belga cégek 7millió eurós megrendelést kapnak.
Kész...ennél nincs lejjebb.
Foggd már föl végre a csöpp eszeddel hogy a Belga beszállító cégek NEM 7, HANEM 170 GÉPHEZ SZÁLLÍTANAK ALKATRÉSZEKET.
Tehát NEM 7 x €7m = €49m
HANEM 170 x €7m = €1.190
bevétele lesz a Belga iparnak
Szó sincs arról hogy a Belgáknak nincs szüksége teherszállító gépre.Szerintem most kéne egy kicsit visszafognod magad.Te meg azt fogd fel végre,hogy ahhoz,hogy a belga cégek 170 v 163 A400-z szállításnak alkatrészeket nem az a feltétel,hogy a belga kormány vesz 7db Atlast,amire amúgy nincs szüksége,és csak azért veszi meg (ugye te ezt állítod)mert a belga cégek csak így kerülhettek be az Atlas programba.Ez az elképzelés tényleg a Nők Lapja színvonalát idézi.
Szó sincs arról hogy a Belgáknak nincs szüksége teherszállító gépre.
A belgák C130 ai elöregedtek.
Cserélni kellett őket.
Adott volt egy induló Eu.i teherszállító projekt amihez teljesen logikus volt csatlakozni. Ebből a.projektből a Belga cégek legalább akkora árbevételhez jutnak mint amennyit a Belga kormány fizet a 7 gépért.
Ez így a fair. Win-win.
Hidd el én mindig próbálok veled olyan kimérten beszélgetni mint egy jó pszichiáter a betegével, de ez sokszor nem könnyű.
Ezért elnézést kérek.
A kettő között alapvető különbség belga szemszögből, hogy az A-400 gyártásából mint beszállítónak nekik bevételül is van, a C-130-hoz meg üzemeltetőként max tankolásilag van közük, de ugye az se bevétel. Szóval nem vakon döntöttek, tudták ők jól hogy miért választják az A-400-at a Herky helyett ...Ok de ettől még maradhatak volna a C-130 de ezeknek a savanyú képű belgáknak ez a senkinek sem kellő feleslegesen nagy statikus A400-s és nem a csilivili vadiúj C-130J kellett.Hozzá teszem én a C-130 remek gépnek tartom.