Szállítógépek váltása a MH-nél

Hu, te aztan ritka egy nem bonyolult gyerek vagy, komolyan. :D
Mit nem ertesz meg mindig?
Feltucat scenario van, ami elkepzelheto, pl Zimbabwe sajat legteren belul jaratja, olyan engedéllyel, amilyennel akarja, avagy foldon mukodo treningre hasznaljak, akarmi stb.
Akarhogy hazaviheti, peldaul hajon.
Jézus ereje.. Olyan ostoba vagy, hogy fel sem vagy képes fogni, hogy mennyire o_O
hazaviszi hajón :eek:...nem tud odáig eljutni, hogy nekiálljanak neki megcsinálni, mert tilos, te debil...
Mit kell legalizalnia kinek? :D :D
Épp ez az, hogy nem kéne csinálnod, de idióta vagy és nem jössz rá...
 
Jól értem, hogy Elon Musk készít egy Tesla Atlas390 szállítógépet az MH részére, amit az AV fog gyártani?
 
Jézus ereje.. Olyan ostoba vagy, hogy fel sem vagy képes fogni, hogy mennyire o_O
hazaviszi hajón :eek:...nem tud odáig eljutni, hogy nekiálljanak neki megcsinálni, mert tilos, te debil...

Épp ez az, hogy nem kéne csinálnod, de idióta vagy és nem jössz rá...

Már miért lenne tilos? Tegyük fel van 5 db Ancsám mind az 5 db-nak lejárt az üzemideje ahoz,hogy repülni tudjak vele ki kéne küldenem az ukránoknak nagyjavításra de én úgy döntök vadiúj szállítógépeket veszek ezt az 5 db eladom,felkínálom eladásra ekkor jelzi alsó timbuktu,hogy ő annak ellenére megveszi,hogy nem lehet vele hivatalosan repülni a vevő kifizeti a vételárat a gépeket pl az Adrián hajóra rakja és a hajóval haza szállítja,és miután odaértek, alsó timbuktumon belül használja, ki fogja és miért megtiltani ezt?
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and LMzek 2.0
A bolgárok is elrepültek Szolnokról valahogy a félretolt An-24-el pár éve...
Az orosz felújítás is arról szólt, hogy nem csak az az egy megmaradt még engedélyes gépet vinnék ki "lábon", hanem a mellette tervbe vett +1-2 másikat is. Ehhez egyedi útvonal engedélyt kapott volna átvizsgálás után.
 
Már miért lenne tilos? Tegyük fel van 5 db Ancsám mind az 5 db-nak lejárt az üzemideje ahoz,hogy repülni tudjak vele ki kéne küldenem az ukránoknak nagyjavításra de én úgy döntök vadiúj szállítógépeket veszek ezt az 5 db eladom,felkínálom eladásra ekkor jelzi alsó timbuktu,hogy ő annak ellenére megveszi,hogy nem lehet vele hivatalosan repülni a vevő kifizeti a vételárat a gépeket pl az Adrián hajóra rakja és a hajóval haza szállítja,és miután odaértek, alsó timbuktumon belül használja, ki fogja és miért megtiltani ezt?
Ezt kétségkívűl megcsinálhatod, de ehhez nem kell semmilyen cég, meg felújítás... főleg nem egy cseh repülőgépgyár „fusimunkája”...
(csak szét kell őket szedni annyira, hogy valahogy el tudd szállítani a kikötőig, meg asszem „hatástalanítani” kell, vagyis annyira megrongálni nem feltűnő helyeken a teherviselő elemeket, hogy ne tudjon többé repülni)...
A bolgárok is elrepültek Szolnokról valahogy a félretolt An-24-el pár éve...
An-24? Volt Szolnokon An-24 félretolva?
Az orosz felújítás is arról szólt, hogy nem csak az az egy megmaradt még engedélyes gépet vinnék ki "lábon", hanem a mellette tervbe vett +1-2 másikat is. Ehhez egyedi útvonal engedélyt kapott volna átvizsgálás után.
Igen, ezt csak így lehet csinálni, ha még repülőgépként akarod használni később is. Kell kérni egy egyszeri átrepülési engedélyt, miután üzemképesnek minősítette a repülőgépet egy visszaellenőrző és 2 napon belül el kell vele repülni a nagyjavítóűzem repterére.
 
Ezt kétségkívűl megcsinálhatod, de ehhez nem kell semmilyen cég, meg felújítás... főleg nem egy cseh repülőgépgyár „fusimunkája”...
(csak szét kell őket szedni annyira, hogy valahogy el tudd szállítani a kikötőig, meg asszem „hatástalanítani” kell, vagyis annyira megrongálni nem feltűnő helyeken a teherviselő elemeket, hogy ne tudjon többé repülni)...

An-24? Volt Szolnokon An-24 félretolva?

Igen, ezt csak így lehet csinálni, ha még repülőgépként akarod használni később is. Kell kérni egy egyszeri átrepülési engedélyt, miután üzemképesnek minősítette a repülőgépet egy visszaellenőrző és 2 napon belül el kell vele repülni a nagyjavítóűzem repterére.

Nem kell semmit megrongálnod mondok egy egyszerű példát,te alsó timbuktuval kötött szerződésbe azt írod bele,hogy mint alkatrész veszik meg a gépeket nyugodtan szétszedheted vasútra rakod irány az Adria,aztán irány timbuktu.De szerintem nem kell semmilyen hókuszpókusz a szerződésbe 40-50 éves szállítógépekről beszélünk a vevő megveszi aztán go Timbuktu nem fog senki a vasúti sínekre feküdni,hogy megakadályozza.És mi van akkor ha a vevő megbízza a cseheket,hogy újjítsák fel a gépeket a csehek kijelentik,hogy ők erre nem jogosultak,és hiába csinálják meg a gépek nem repülhetnek,a vevő ezt tudomásul veszi és megrendeli a felújítást a felújítás megtörténik a vevő hazaviszi a gépeket majd vígan az országon belül elkezdi használni.Mit tudnak csinálni az ukránok gyakorlatilag semmit a
(csehek levédték magukat).Persze ez a példa nem életszerű de simán meg lehet csinálni.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and kamm
Nem kell semmit megrongálnod mondok egy egyszerű példát,te alsó timbuktuval kötött szerződésbe azt írod bele,hogy mint alkatrész veszik meg a gépeket nyugodtan szétszedheted vasútra rakod irány az Adria,aztán irány timbuktu.De szerintem nem kell semmilyen hókuszpókusz a szerződésbe 40-50 éves szállítógépekről beszélünk a vevő megveszi aztán go Timbuktu nem fog senki a vasúti sínekre feküdni,hogy megakadályozza.És mi van akkor ha a vevő megbízza a cseheket,hogy újjítsák fel a gépeket a csehek kijelentik,hogy ők erre nem jogosultak,és hiába csinálják meg a gépek nem repülhetnek,a vevő ezt tudomásul veszi és megrendeli a felújítást a felújítás megtörténik a vevő hazaviszi a gépeket majd vígan az országon belül elkezdi használni.Mit tudnak csinálni az ukránok gyakorlatilag semmit a
(csehek levédték magukat).Persze ez a példa nem életszerű de simán meg lehet csinálni.
Ami azt illeti,meg is csinálnak ilyen dolgokat.
Irtam már,hogy az algériaiak a dél afrikai ACE-val korszerűsitette a Mil heliejit.ACE-nak miféle engedélye volt erre a gyártótol?Semmiféle.Elbitnek volt engedélye a MiG-től?Dehogy.Csak a legismertebb esetek.
Közbeiktatnak 1-2 stroman céget/országot,aztán repülnek a gépek.
Viszont egyszeri kis volumenű üzlet miatt egy komplett felkészülés nem éri meg egy komolyabb cégnek.Ilyesmit inkább kis "zsoldos" barkácscégek csinálnak.Alkatrész/újrahsznositó szétszerelés cimen megveszik,aztán valahol hátsósufniába összebarkácsolják a gépeket.A helyi "hatóság" megadja 2banánért a repülési engedélyt,amit úgysem ismernek el civilizált helyen,de olda úgyse mennek.Aztán ukrán zsoldos pilóta repüli amig a spárga összetartja.
Mondjuk azon mindig elcsodálkozom,hogy azokon az istenhátamögötti vidékeken hogy birkoznak meg a szerelők a karbantartással.Nem semmi krampácsolások mehetnek
 
Ami azt illeti,meg is csinálnak ilyen dolgokat.
Irtam már,hogy az algériaiak a dél afrikai ACE-val korszerűsitette a Mil heliejit.ACE-nak miféle engedélye volt erre a gyártótol?Semmiféle.Elbitnek volt engedélye a MiG-től?Dehogy.Csak a legismertebb esetek.
Közbeiktatnak 1-2 stroman céget/országot,aztán repülnek a gépek.
Viszont egyszeri kis volumenű üzlet miatt egy komplett felkészülés nem éri meg egy komolyabb cégnek.Ilyesmit inkább kis "zsoldos" barkácscégek csinálnak.Alkatrész/újrahsznositó szétszerelés cimen megveszik,aztán valahol hátsósufniába összebarkácsolják a gépeket.A helyi "hatóság" megadja 2banánért a repülési engedélyt,amit úgysem ismernek el civilizált helyen,de olda úgyse mennek.Aztán ukrán zsoldos pilóta repüli amig a spárga összetartja.
Mondjuk azon mindig elcsodálkozom,hogy azokon az istenhátamögötti vidékeken hogy birkoznak meg a szerelők a karbantartással.Nem semmi krampácsolások mehetnek

Pontosan tökéletesen összefoglaltad a valós helyzetet.A példám mint írtam is nem életszerű de ettől még ha van akarat simán meg lehet valóstani.
 
Nem kell semmit megrongálnod mondok egy egyszerű példát,te alsó timbuktuval kötött szerződésbe azt írod bele,hogy mint alkatrész veszik meg a gépeket nyugodtan szétszedheted vasútra rakod irány az Adria,aztán irány timbuktu.De szerintem nem kell semmilyen hókuszpókusz a szerződésbe 40-50 éves szállítógépekről beszélünk a vevő megveszi aztán go Timbuktu nem fog senki a vasúti sínekre feküdni,hogy megakadályozza.És mi van akkor ha a vevő megbízza a cseheket,hogy újjítsák fel a gépeket a csehek kijelentik,hogy ők erre nem jogosultak,és hiába csinálják meg a gépek nem repülhetnek,a vevő ezt tudomásul veszi és megrendeli a felújítást a felújítás megtörténik a vevő hazaviszi a gépeket majd vígan az országon belül elkezdi használni.Mit tudnak csinálni az ukránok gyakorlatilag semmit a
(csehek levédték magukat).Persze ez a példa nem életszerű de simán meg lehet csinálni.
Tényleg nem életszerű, mert az An-26-ról üzemszerűen le lehet szerelni a szárnyak külső szekcióit, a légcsavarokat és hajtóműveket meg a vezérsíkokat. A centroplán a törzsre az örök életre van felszerelve (fűrésszel, flexxel, vágóval persze bontható, de repülni ezek után csak dinamit hatására fog). Szóval szétszerelés után kapsz egy majd 25m hosszú és 10m széles egységet ami saját futóin ugyan vontatható (előírt és korlátozott sebességgel!), de szerinted ez melyik vasúti vagy közúti szelvénybe fér bele szállításhoz? Szóval az utolsó REPTÉRI leszállás után VAGY repülési szintre előkészítés és valahol repülési szintre nagyjavítás, VAGY összes berendezés kiszerel, nagyjavít és elad a még üzemelő gépekhez tartaléknak, a sárkány meg szétvág szállítható méretekre és kohó. Ez a realitás ...
 
Ami azt illeti,meg is csinálnak ilyen dolgokat.
Irtam már,hogy az algériaiak a dél afrikai ACE-val korszerűsitette a Mil heliejit.ACE-nak miféle engedélye volt erre a gyártótol?Semmiféle.Elbitnek volt engedélye a MiG-től?Dehogy.Csak a legismertebb esetek.
Közbeiktatnak 1-2 stroman céget/országot,aztán repülnek a gépek.
Viszont egyszeri kis volumenű üzlet miatt egy komplett felkészülés nem éri meg egy komolyabb cégnek.Ilyesmit inkább kis "zsoldos" barkácscégek csinálnak.Alkatrész/újrahsznositó szétszerelés cimen megveszik,aztán valahol hátsósufniába összebarkácsolják a gépeket.A helyi "hatóság" megadja 2banánért a repülési engedélyt,amit úgysem ismernek el civilizált helyen,de olda úgyse mennek.Aztán ukrán zsoldos pilóta repüli amig a spárga összetartja.
Mondjuk azon mindig elcsodálkozom,hogy azokon az istenhátamögötti vidékeken hogy birkoznak meg a szerelők a karbantartással.Nem semmi krampácsolások mehetnek
Igen, vannak ilyen cégek amik belenyúlnak a régi szovjet technikába, de ezek olyanok, hogy magasabb szintű javításra, berendezések felújítására is képesek (Dél-Afrika konkréten gyártott is harci helikoptereket magának). A berendezésjavítás nélkül nem lehet repülőgép-nagyjavítást végrehajtani, csak ha valakitől szereznek nagyjavított berendezéseket (ezért vették meg az etiópok pl. a volt PG-től az összes heli-felújításhoz szükséges spec felszerelést és próbapadokat is, így már mindent megoldanak önellátóan míg szét nem esnek a szétrepült gépeik). Polgári vonalon ez nem működik, vagy csak saját/Afrika-szintű légtérben üzemelhetnek mint ahogy írtad is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Igen, vannak ilyen cégek amik belenyúlnak a régi szovjet technikába, de ezek olyanok, hogy magasabb szintű javításra, berendezések felújítására is képesek (Dél-Afrika konkréten gyártott is harci helikoptereket magának). A berendezésjavítás nélkül nem lehet repülőgép-nagyjavítást végrehajtani, csak ha valakitől szereznek nagyjavított berendezéseket (ezért vették meg az etiópok pl. a volt PG-től az összes heli-felújításhoz szükséges spec felszerelést és próbapadokat is, így már mindent megoldanak önellátóan míg szét nem esnek a szétrepült gépeik). Polgári vonalon ez nem működik, vagy csak saját/Afrika-szintű légtérben üzemelhetnek mint ahogy írtad is.
Etiopia még egy komoly állam.Dehogy Kongói akármilen hátsósufniába miképpen tudnak repülőképesen tartani akár egy motoros sárkányt is,az már számomra a rejtély kategóriája.
 
Tényleg nem életszerű, mert az An-26-ról üzemszerűen le lehet szerelni a szárnyak külső szekcióit, a légcsavarokat és hajtóműveket meg a vezérsíkokat. A centroplán a törzsre az örök életre van felszerelve (fűrésszel, flexxel, vágóval persze bontható, de repülni ezek után csak dinamit hatására fog). Szóval szétszerelés után kapsz egy majd 25m hosszú és 10m széles egységet ami saját futóin ugyan vontatható (előírt és korlátozott sebességgel!), de szerinted ez melyik vasúti vagy közúti szelvénybe fér bele szállításhoz? Szóval az utolsó REPTÉRI leszállás után VAGY repülési szintre előkészítés és valahol repülési szintre nagyjavítás, VAGY összes berendezés kiszerel, nagyjavít és elad a még üzemelő gépekhez tartaléknak, a sárkány meg szétvág szállítható méretekre és kohó. Ez a realitás ...
Halkan kérdem meg. Hajóra rakni a Tiszán Szolnoknál, aztán leúsztatni a Fekete-tengerig, aztán bárhová?
 
Halkan kérdem meg. Hajóra rakni a Tiszán Szolnoknál, aztán leúsztatni a Fekete-tengerig, aztán bárhová?
Még egyszer: ha leszereled a szárnak külső szekcióit még mindig 10 m széles!! Hogy viszed el a reptérről a Tiszáig, mikor még a reptérről se tudod kivontatni közúton? Ezért nem tudták bevinni a RepTár-ba se, még mindig ott dekkol a reptéri múzeum területén ...
 
Még egyszer: ha leszereled a szárnak külső szekcióit még mindig 10 m széles!! Hogy viszed el a reptérről a Tiszáig, mikor még a reptérről se tudod kivontatni közúton? Ezért nem tudták bevinni a RepTár-ba se, még mindig ott dekkol a reptéri múzeum területén ...
Lásd Negan válaszát.
De igazából nincs kedvem ezzel foglalkozni, azért is kérdeztem halkan.
 
Lásd Negan válaszát.
De igazából nincs kedvem ezzel foglalkozni, azért is kérdeztem halkan.
Igazábol nem a lehettel van a probléma,hanem az érdemes-e részével.Mert megoldható,de annyiba kerül adott esetben(nem ismerem a konkrét szolnoki viszonyokat),hogy annyibol már érdemesebb helyben repülőképessé tenni,és elrepülni vele.
 
Tényleg nem életszerű, mert az An-26-ról üzemszerűen le lehet szerelni a szárnyak külső szekcióit, a légcsavarokat és hajtóműveket meg a vezérsíkokat. A centroplán a törzsre az örök életre van felszerelve (fűrésszel, flexxel, vágóval persze bontható, de repülni ezek után csak dinamit hatására fog). Szóval szétszerelés után kapsz egy majd 25m hosszú és 10m széles egységet ami saját futóin ugyan vontatható (előírt és korlátozott sebességgel!), de szerinted ez melyik vasúti vagy közúti szelvénybe fér bele szállításhoz? Szóval az utolsó REPTÉRI leszállás után VAGY repülési szintre előkészítés és valahol repülési szintre nagyjavítás, VAGY összes berendezés kiszerel, nagyjavít és elad a még üzemelő gépekhez tartaléknak, a sárkány meg szétvág szállítható méretekre és kohó. Ez a realitás ...

Ok persze azért írtam,hogy nem életszerű a példa,az csak a folyamat ilusztrálására kellett:-)