Hátajavitás technikai részéhez nem tudok hozzászolni,de mintha az A319 hajtóműcsere is Ferihegyen lett volna...És van pár olyan hir a nagyvilágbol,hogy azaddig csak polgári technikai kiszolgálást végző cégek beszállnak katonai gépek karbantartásába,sőt,összeszerelésébe,üzemeltetésébe.Akkor először gazdasági és politikai oldalról: miért jobb neked, ha egy francia, német, japán, koreai, olasz, spanyol vagy akármilyen stb. külföldi "oligarha" keres egy üzleten/gyártáson egy magyar oligarha helyett??! Mert sajna nincs más út, a gengszterválással és az EU-ba lépéssel be kellett vállalnunk, hogy az ÁLLAM mint olyan kiszáll, nem vehet részt közvetlenül, tulajdonosként gazdasági tevékenységben! Nincs állami (alapítású) vállalat, piacgazdaságban magánember/ek (a tőkét összedobva= részvénytársaság, kft, gazdasági közösség, akármilyen név) vehetnek részt gazdasági folyamatokban, az állam csak gazdasági szabályzókkal, törvényekkel szólhat bele a gazdasági életbe. Persze ezt sok országban sokszor próbálják kikerülni (főleg ilyen csődközeli vészhelyzetekben, ilyenkor mindenhol elnézőbbek a szabadverseny hívei), így állami támogatásokat adni ide-oda (de sokszor ezt is jogi alapon támadja a konkurencia), de a nagy összképhez képest ez marginális, alapból ez a helyzet. Szóval NEM alapíthat az állam egy magyar repülőgépgyártó vagy javító céget, CSAK bárki JóskaPista magánember vagy azok csapata!! Szóval vagy alapít egy magyar "oligarha" ilyen céget, vagy idejön egy külföldi és alapít ő (van is ilyen cég, úgy hívják Lufthansa Technik Budapest) - de csak addig míg neki megéri, azt a munkát vállalja és annyiért ami neki megéri, hosszútávú szerződés nélkül nem fektet be egy új tipus (pl. Gripen technikai eszközei és személyzet kiképzése) nagyjavításába, és végül az utolsó picula hasznot is kiviszi az országból, mert a tulaj (ki tudja ki az?) az "befektető" és külföldi! (Most pl. tartok tőle, hogy a kb. 20ezernyi kirúgni szándékozott Lufthansa-dolgozóból Ferihegyre is jut kettőnél több!) Jobb neked ez a külföldi függés?!!
A technikai oldalról nézve: egyik Ferihegyen működő javító cég sem képes a teljes repülőgép nagyjavítására (se az Airbus, se a Boeing tipusoknál), főleg a sárkány-szerkezeti javításokat végzik. Ha a hajtóművel, fedélzeti rendszerekkel van valami probléma, akkor ki kell deríteni hogy melyik berendezés/ekkel van baj és meg kell rendelni azokat a gép gazdájától vagy nyugati javító cégtől, ha beérkezik akkor lehet cserélni! Nem szerelnek szét és nem javítanak semmilyen működő berendezést mint azt anno a PG-ben csináltuk az utolsó csavarig (a hajtóművet kivéve), ehhez horribilis befektetés kellene (speciális szerszámok és próbapadok tonnaszámra), méregdrágán TÍPUSRA kiképzett szakemberek, na meg drága auditálásokkal megszerezhető jogosítások sora (a nyugati cégek az ilyen jól fizető munkákat nem is szeretik kiadni a kezükből). Drága mulatság, amiben az állam tulajdonosként nem vehet részt, csak az általad oligarhának titulált JóskaPistaBárki (illetve nem tudom miért de te jobban szereted Josef/Steve/N'importe qui). Tehát a helyzet az hogy vagy besegít az állam bújtatva a pénzt egy/több/sok magyar oligarhának (akik befektetik azt FONTOS és lassan vagy soha megtérülő (ugye Honvédelemről beszélünk) termelő tevékenységbe az állami célok érdekében), vagy maradunk az idők végeztéig külföldi oligarhák csicskái, ország-szinten meg bantusztán. Lehet választani ...
A Magyar Állam most sem lesz tulajdonos.Az esetleges haszon,az magánjövedelem lesz.Abbol Te,mint a magyar adófizetői közösség tagja,egy petákot se fogsz látni.A cég a Cseh államnak fog adót fizetni,cseh munkavállalót fog alkalmazni,a cseh GDP-hez fog hozzájárulni.
És áruld már el nékem,mitöl jobb egy magyar adófizetői pénzen hizlalt oligarcha,mint egy külföldi befektető,ki saját pénzén és kockázatára külföldi befektetőként pénzt hoz,vállalatot alapit,ami piaci alapon hasznot termel,amiből leadózik,és az alkalmazottait fizeti.Vagyis nem viszi,hanem termeli az adóforintokat.(najó,ez nem mindig olyan tiszta,mind kéne lennie,de tisztább,mint a magyar oligarcha,ki csak viszi az adóforintjainkat).A haszna meg az övé,semmi közöd hozzá,hogy mire költi az adózás utáni jövedelmét.Ahogy másnak sincs köze hozzá,hogy Te mire költöd az adózás utáni jövedelmedet.