Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 218
113
Akkor először gazdasági és politikai oldalról: miért jobb neked, ha egy francia, német, japán, koreai, olasz, spanyol vagy akármilyen stb. külföldi "oligarha" keres egy üzleten/gyártáson egy magyar oligarha helyett??! Mert sajna nincs más út, a gengszterválással és az EU-ba lépéssel be kellett vállalnunk, hogy az ÁLLAM mint olyan kiszáll, nem vehet részt közvetlenül, tulajdonosként gazdasági tevékenységben! Nincs állami (alapítású) vállalat, piacgazdaságban magánember/ek (a tőkét összedobva= részvénytársaság, kft, gazdasági közösség, akármilyen név) vehetnek részt gazdasági folyamatokban, az állam csak gazdasági szabályzókkal, törvényekkel szólhat bele a gazdasági életbe. Persze ezt sok országban sokszor próbálják kikerülni (főleg ilyen csődközeli vészhelyzetekben, ilyenkor mindenhol elnézőbbek a szabadverseny hívei), így állami támogatásokat adni ide-oda (de sokszor ezt is jogi alapon támadja a konkurencia), de a nagy összképhez képest ez marginális, alapból ez a helyzet. Szóval NEM alapíthat az állam egy magyar repülőgépgyártó vagy javító céget, CSAK bárki JóskaPista magánember vagy azok csapata!! Szóval vagy alapít egy magyar "oligarha" ilyen céget, vagy idejön egy külföldi és alapít ő (van is ilyen cég, úgy hívják Lufthansa Technik Budapest) - de csak addig míg neki megéri, azt a munkát vállalja és annyiért ami neki megéri, hosszútávú szerződés nélkül nem fektet be egy új tipus (pl. Gripen technikai eszközei és személyzet kiképzése) nagyjavításába, és végül az utolsó picula hasznot is kiviszi az országból, mert a tulaj (ki tudja ki az?) az "befektető" és külföldi! (Most pl. tartok tőle, hogy a kb. 20ezernyi kirúgni szándékozott Lufthansa-dolgozóból Ferihegyre is jut kettőnél több!) Jobb neked ez a külföldi függés?!!
A technikai oldalról nézve: egyik Ferihegyen működő javító cég sem képes a teljes repülőgép nagyjavítására (se az Airbus, se a Boeing tipusoknál), főleg a sárkány-szerkezeti javításokat végzik. Ha a hajtóművel, fedélzeti rendszerekkel van valami probléma, akkor ki kell deríteni hogy melyik berendezés/ekkel van baj és meg kell rendelni azokat a gép gazdájától vagy nyugati javító cégtől, ha beérkezik akkor lehet cserélni! Nem szerelnek szét és nem javítanak semmilyen működő berendezést mint azt anno a PG-ben csináltuk az utolsó csavarig (a hajtóművet kivéve), ehhez horribilis befektetés kellene (speciális szerszámok és próbapadok tonnaszámra), méregdrágán TÍPUSRA kiképzett szakemberek, na meg drága auditálásokkal megszerezhető jogosítások sora (a nyugati cégek az ilyen jól fizető munkákat nem is szeretik kiadni a kezükből). Drága mulatság, amiben az állam tulajdonosként nem vehet részt, csak az általad oligarhának titulált JóskaPistaBárki (illetve nem tudom miért de te jobban szereted Josef/Steve/N'importe qui). Tehát a helyzet az hogy vagy besegít az állam bújtatva a pénzt egy/több/sok magyar oligarhának (akik befektetik azt FONTOS és lassan vagy soha megtérülő (ugye Honvédelemről beszélünk) termelő tevékenységbe az állami célok érdekében), vagy maradunk az idők végeztéig külföldi oligarhák csicskái, ország-szinten meg bantusztán. Lehet választani ...
Hátajavitás technikai részéhez nem tudok hozzászolni,de mintha az A319 hajtóműcsere is Ferihegyen lett volna...És van pár olyan hir a nagyvilágbol,hogy azaddig csak polgári technikai kiszolgálást végző cégek beszállnak katonai gépek karbantartásába,sőt,összeszerelésébe,üzemeltetésébe.
A Magyar Állam most sem lesz tulajdonos.Az esetleges haszon,az magánjövedelem lesz.Abbol Te,mint a magyar adófizetői közösség tagja,egy petákot se fogsz látni.A cég a Cseh államnak fog adót fizetni,cseh munkavállalót fog alkalmazni,a cseh GDP-hez fog hozzájárulni.
És áruld már el nékem,mitöl jobb egy magyar adófizetői pénzen hizlalt oligarcha,mint egy külföldi befektető,ki saját pénzén és kockázatára külföldi befektetőként pénzt hoz,vállalatot alapit,ami piaci alapon hasznot termel,amiből leadózik,és az alkalmazottait fizeti.Vagyis nem viszi,hanem termeli az adóforintokat.(najó,ez nem mindig olyan tiszta,mind kéne lennie,de tisztább,mint a magyar oligarcha,ki csak viszi az adóforintjainkat).A haszna meg az övé,semmi közöd hozzá,hogy mire költi az adózás utáni jövedelmét.Ahogy másnak sincs köze hozzá,hogy Te mire költöd az adózás utáni jövedelmedet.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Várjál! Ez nem jelenti azt, hogy minden szolgáltatást kiad a kezéből. Pl. a folyamatos szoftveres frissítéseket neki kell megcsinálnia. Viszont ahhoz elegendő, hogy egy nyüzüge technikus felüljön egy menetrendszerű járatra a laptopjával és 2 nap alatt oda vissza megjárja. Most meg mennek ki a gépeink Svédországba 1300km-re miközben égetik a repült óra költséget (még ha nagyon kedvező is a Gripené). Elvileg egy leadom/felveszem csere odakint majdnem 1 hét.
A szervizeléshez szükséges alkatrészeket továbbra is ő biztosítja a gépekhez, viszont tud spórolni a szerelők fizetésén, illetve nem kell folyamatosan egy hangárat a kliens országok D checkjei miatt fenntartania.
Tökéletesen igazad van, nem kell mindent kiadni a kezükből a svédeknek!! Sőt, ők inkább úgy gondolkodnak, hogy SEMMILYEN szolgáltatást nem adnak ki a kezükből, főleg nem egy minden 800 repóránál visszajövő gép nagyjavítását!! Nagyobb üzlet az mint a gyártás amit gépenként csak egyszer lehet megcsinálni, nagyjavítani meg 6-8-szor!! És persze nem zavarja őket az oda-vissza repóra-költség, se a szükséges spec felszerelések ára, se a hangár-fenntartás, se a műszaki állomány bérköltsége, mert azt szépen (és okosan, ügyesen) behajtják a megrendelőkön, akik vagy hozzájuk viszik a Griffeket nagyjavításra vagy sehova!! Sakk-matt ... és nincs miért felháborodni, emlékezz vissza: az USA által felajánlott "olcsó" UH-1 helikoptereket hordhattuk volna vissza nagyjavításra az USA-ba, pedig azoknak Olaszországban is van javítóbázisa. Szóval így műkszik a világ ...
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and Wilson

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 068
80 855
113
A brazilokat pontosan így szerszámozták fel, szervezték ki. A "műszaki kultúrának" meg ott vannak a svéd gépek. A jelenlegi tervekben 100-120 svéd gép szerepel. Ehhez képest a 24-48-56 közép-európai gép nem oszt/szoroz. Ráadásul az alkatrészellátáson és a speciális szolgáltatásokon úgy is tudnak utólag keresni.
Az indiai tender is teljes tech transferrel járt volna! A Saabnál ennek van gyakorlata.
Nekünk meg az a spórolás, hogy egy D-checket minden költségével (kiutazás, munka, stb.) sokkal (vagy ha nem is sokkal) olcsóbban megoldanánk a cseheknél. Szerintem csak a kirepültetés (oda-vissza van vagy 20-25.000USD repült órában). És akkor még nem vettük, hogy magyar lenne az Aero 51%-a.

Brazília azért mégis csak 9000 km-re van Svédországtól... és rendeltek 36 gépet 108 opcióval. És beszálltak a fejlesztési költségekbe.

Hogy a 12 thai Gripennél hogy oldják meg a 800 órás ipari javítást, azt nem tudom.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ez azért nincs így, még ha a hozzászólásod többi részével egyet is értek!
Hogyne hozhatna létre állami céget a Magyar Állam. A HM cégei sosem voltak magán cégek, de elég csak a Kukaholdingot ide említeni. És ezzel nem is vagyunk egyediek.
Pl. a Patria félig a Konsgberg tulajdona, félig meg a Finn Államé.
Persze, vannak ilyen kivételek amik erősítik a szabályt mert a MH ugye állami, így a cége is állami, de nem túl sok ilyen van, a Patria csak FÉLIG a finn államé. Mint ahogy az Aero V. se lett teljesen magyar cég. Erre írtam hogy a nagy összképben ezek csak marginális esetek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Onnan veszem, hogy semikor nem maradt a HM-nél, viszont a NVÜ-nél landoltak a pénzek.
2017. évi C törvény 5. § (10):
A honvédelmi célra feleslegessé vált hadfelszerelések, haditechnikai eszközök és anyagok értékesítéséből származó bevételt a honvédelemért felelős miniszter a 2018. évben a Magyar Honvédség technikai modernizációjára, a technikai eszközök fenntartására és javítására, képesség- és hadfelszerelés fejlesztésre, illetve az értékesítési eljárások során felmerült kiadások fedezetére használhatja fel. A 2018. évben pénzforgalmilag teljesülő bevételt a XIII. Honvédelmi Minisztérium fejezet, 2. cím, 1. Honvéd Vezérkar közvetlen szervezetei alcím bevételeként kell elszámolni.

2019. évi LXXI törvény 5. §(7) A honvédelmi célra feleslegessé vált hadfelszerelések, haditechnikai eszközök és anyagok értékesítéséből származó bevételt a honvédelemért felelős miniszter a 2020. évben a Magyar Honvédség technikai modernizációjára, a technikai eszközök fenntartására és javítására, képesség- és hadfelszerelés fejlesztésre, illetve az értékesítési eljárások során felmerült kiadások fedezetére használhatja fel. A 2020. évben pénzforgalmilag teljesülő bevételt a XIII. Honvédelmi Minisztérium fejezet, 2. Magyar Honvédség cím bevételeként kell elszámolni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Hátajavitás technikai részéhez nem tudok hozzászolni,de mintha az A319 hajtóműcsere is Ferihegyen lett volna...És van pár olyan hir a nagyvilágbol,hogy azaddig csak polgári technikai kiszolgálást végző cégek beszállnak katonai gépek karbantartásába,sőt,összeszerelésébe,üzemeltetésébe.
A Magyar Állam most sem lesz tulajdonos.Az esetleges haszon,az magánjövedelem lesz.Abbol Te,mint a magyar adófizetői közösség tagja,egy petákot se fogsz látni.A cég a Cseh államnak fog adót fizetni,cseh munkavállalót fog alkalmazni,a cseh GDP-hez fog hozzájárulni.
És áruld már el nékem,mitöl jobb egy magyar adófizetői pénzen hizlalt oligarcha,mint egy külföldi befektető,ki saját pénzén és kockázatára külföldi befektetőként pénzt hoz,vállalatot alapit,ami piaci alapon hasznot termel,amiből leadózik,és az alkalmazottait fizeti.Vagyis nem viszi,hanem termeli az adóforintokat.(najó,ez nem mindig olyan tiszta,mind kéne lennie,de tisztább,mint a magyar oligarcha,ki csak viszi az adóforintjainkat).A haszna meg az övé,semmi közöd hozzá,hogy mire költi az adózás utáni jövedelmét.Ahogy másnak sincs köze hozzá,hogy Te mire költöd az adózás utáni jövedelmedet.
Persze, a hajtóműcsere azt jelenti hogy leszerelik azt a gép szárnyáról, beládázzák és irány a nagyjavító cég. Aztán mikor visszajön a KÉSZ hajtómű, akkor kiládázás, felszerelés a szárnyra, hajtómű-teszt és mehet repülni, de a hajtómű-nagyjavítást azt Franciaországban végezték.
Igazad van, a magyar állam az Aero V.-ban nem lesz tulajdonos. Mint ahogy nem az a Mercedes-ben, Auchan-ban, BMW-ben,Lidl-ben, Opelben, Spar-ban, Suzuki-ban, a koreai gumigyárban, olasz csempegyárban Zalában ... meg sok-ezer más Magyarországon dolgoztató, de külföldi cégben sem. A nálunk dolgozó külföldi cégek nyereségéből se látunk egy petákot se, max a bért és a vállalkozási adót fizetik (több év moratórium után!), de azért kíváncsi lennék ez az adó mekkora a kezdetben kapott cég-támogatáshoz képest (ilyenkor miért nem köpködnek, ha ők kapnak állami pénzeket?!!). Nem értem azoknak az oligarha tulajdonosai miért zavarnak téged kevésbé (pont semennyire), és miért zavar jobban ha XQZZ magyar oligarha lesz a tulaj. Dögöljön meg a szomszéd tehene is - de csak ha magyar?!!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Brazília azért mégis csak 9000 km-re van Svédországtól... és rendeltek 36 gépet 108 opcióval. És beszálltak a fejlesztési költségekbe.
Azt gondolod, hogy a Magyar és a Cseh Kormány nem rendelne összesen 36 gépet közösen ha kapnak egy kiválló Gripen E ajánlatot? ;)
Eredetileg a csehek már elsőre is többet akartak rendelni. De szerintem nálunk sem ideális a 14 gép. :rolleyes:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 322
96 635
113
A múltkor még azt soroltátok hogy a német, francia stb. államok a részvénytulajdonaikon keresztül hány nagy cégben érdekeltek...
Azért van ez az ellentmondás, mert a helyzet sosem fekete meg fehér. Tendenciákat lehet leírni és igen a főszabály az, amit @emel mond, bár pont a hadiiparra inkább jellemző az állami tulajdon is, mégha ez túlnyomórészt nem jelent többségi tulajdont, inkább felügyeleti és stratégiai döntési jogokat. Persze ennek a cégnek van bőven polgári megrendelése is!

Alapvetően én az állami tulajdonnak jobban örülnék, de a kérdés a csehek mit gondoltak erről? Hogy adják el otthon, hogy 2006-ban privatizálták a céget, a következő tulajdonos meg Magyarország lesz. Kapnának kellemetlen kérdéseket. Ezzel a megoldással ezt elkerülték. Sőt valószínűleg még állami pénzbe sem került.

Most az a fontos kérdés, mi a cél és a stratégia a céggel? Egy erős V4 részben közös hadiipar kialakítása? Hogy élnek meg igy a cégek ezen a piacon? Valszeg jobban mint külön-külön, de garancia nincs.
Érdekes lesz figyelni a mozgásokat a következő években. Sok ajtó kinyílhat számunkra, jobb pozícióban. Persze belebukni a legkönnyebb.

Ami még nekünk érdekes kérdés, ki vette meg? Ki áll Tombor mögött? Vagy inkább kik? Oke NER lovagok, de aki nem egybites, azért többre is kíváncsi.

Ami meg a Z2026-ot illeti. A Főnök most már szinte kérkedik a hadsereg erősödésével, ami persze még papíron, meg a tervekben van, de erről nem lesz visszaút. Válság ide-oda a Z2026 marad, lassan anyagilag is érdekeltek lesznek benne. Sokaknak szimpatikusabb hobbi, mint a foci, reméljük eredményesebb is lesz. (a közvélemény ugyanúgy utálni fogja... :))
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 322
96 635
113
Persze, a hajtóműcsere azt jelenti hogy leszerelik azt a gép szárnyáról, beládázzák és irány a nagyjavító cég. Aztán mikor visszajön a KÉSZ hajtómű, akkor kiládázás, felszerelés a szárnyra, hajtómű-teszt és mehet repülni, de a hajtómű-nagyjavítást azt Franciaországban végezték.
Igazad van, a magyar állam az Aero V.-ban nem lesz tulajdonos. Mint ahogy nem az a Mercedes-ben, Auchan-ban, BMW-ben,Lidl-ben, Opelben, Spar-ban, Suzuki-ban, a koreai gumigyárban, olasz csempegyárban Zalában ... meg sok-ezer más Magyarországon dolgoztató, de külföldi cégben sem. A nálunk dolgozó külföldi cégek nyereségéből se látunk egy petákot se, max a bért és a vállalkozási adót fizetik (több év moratórium után!), de azért kíváncsi lennék ez az adó mekkora a kezdetben kapott cég-támogatáshoz képest (ilyenkor miért nem köpködnek, ha ők kapnak állami pénzeket?!!). Nem értem azoknak az oligarha tulajdonosai miért zavarnak téged kevésbé (pont semennyire), és miért zavar jobban ha XQZZ magyar oligarha lesz a tulaj. Dögöljön meg a szomszéd tehene is - de csak ha magyar?!!
Egyébként a németek ebből élnek, ezért magasabbak a fizetések. Nem otthon dolgoznak hatékonyabban, lóxart, inkább kevésbé. Hanem a cégek külföldön befektetnek, nagy nyereséggel, majd hazatalicskázzák a pénzt és a nyereség tizedével kitömik az otthoni melós zsebét, aki meg elhiszi magáról, hogy hatékonyabban termel mint a lengyel.
A másik része valóban a magas hozzáadott értékű munka, oda meg külföldről szivják el az agyat, mert hazai oda nincs elég.

Ez a példa, ezt kell kicsiben a farvizükön követni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Sokaknak szimpatikusabb hobbi, mint a foci, reméljük eredményesebb is lesz. (a közvélemény ugyanúgy utálni fogja... :))
Nana, azért van "NÉMI" különbség!!
Csak annyi, hogy a foci az tényleg hobbi, vagyis egyéni szórakozás (nekem is van, mégse kapok hozzá állami támogatást "közpénzjellegét elveszítve"). A honvédelem meg a focival (és bármilyen más hobbival) ellentétben állami KÖTELESSÉG az állampolgárok felé, vagyis nem magánügy!!
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
W

Wilson

Guest
Azért van ez az ellentmondás, mert a helyzet sosem fekete meg fehér. Tendenciákat lehet leírni és igen a főszabály az, amit @emel mond, bár pont a hadiiparra inkább jellemző az állami tulajdon is, mégha ez túlnyomórészt nem jelent többségi tulajdont, inkább felügyeleti és stratégiai döntési jogokat. Persze ennek a cégnek van bőven polgári megrendelése is!

Alapvetően én az állami tulajdonnak jobban örülnék, de a kérdés a csehek mit gondoltak erről? Hogy adják el otthon, hogy 2006-ban privatizálták a céget, a következő tulajdonos meg Magyarország lesz. Kapnának kellemetlen kérdéseket. Ezzel a megoldással ezt elkerülték. Sőt valószínűleg még állami pénzbe sem került.

Most az a fontos kérdés, mi a cél és a stratégia a céggel? Egy erős V4 részben közös hadiipar kialakítása? Hogy élnek meg igy a cégek ezen a piacon? Valszeg jobban mint külön-külön, de garancia nincs.
Érdekes lesz figyelni a mozgásokat a következő években. Sok ajtó kinyílhat számunkra, jobb pozícióban. Persze belebukni a legkönnyebb.

Ami még nekünk érdekes kérdés, ki vette meg? Ki áll Tombor mögött? Vagy inkább kik? Oke NER lovagok, de aki nem egybites, azért többre is kíváncsi.

Ami meg a Z2026-ot illeti. A Főnök most már szinte kérkedik a hadsereg erősödésével, ami persze még papíron, meg a tervekben van, de erről nem lesz visszaút. Válság ide-oda a Z2026 marad, lassan anyagilag is érdekeltek lesznek benne. Sokaknak szimpatikusabb hobbi, mint a foci, reméljük eredményesebb is lesz. (a közvélemény ugyanúgy utálni fogja... :))




Feketével kiemeltem azt a részt amit különösen lájkolok:):). Nem kell ahhoz közvetlen és nagyon látható állami tulajdonnak lenni ebben a befektetői konzorciumban,hogy a magyar államnak döntő befolyása legyen;).
 
W

Wilson

Guest
Nana, azért van "NÉMI" különbség!!
Csak annyi, hogy a foci az tényleg hobbi, vagyis egyéni szórakozás (nekem is van, mégse kapok hozzá állami támogatást "közpénzjellegét elveszítve"). A honvédelem meg a focival (és bármilyen más hobbival) ellentétben állami KÖTELESSÉG az állampolgárok felé, vagyis nem magánügy!!

Egy ideális világban ez így lenne,de ugye ez Magyarország és ha ugye érdekeltek bizonyos körök:)a haderőreformban az bizonyos garancia arra,hogy következetesen végig csinálják,ha tartják magukat ahhoz,hogy csak vadonatúj és a számunkra elérhető legjobb haditechnikát veszik,akkor ennek a "hobbinak"sokkal több haszna lesz az ország számára mint a focinak.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and emel

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 218
113
Persze, a hajtóműcsere azt jelenti hogy leszerelik azt a gép szárnyáról, beládázzák és irány a nagyjavító cég. Aztán mikor visszajön a KÉSZ hajtómű, akkor kiládázás, felszerelés a szárnyra, hajtómű-teszt és mehet repülni, de a hajtómű-nagyjavítást azt Franciaországban végezték.
Igazad van, a magyar állam az Aero V.-ban nem lesz tulajdonos. Mint ahogy nem az a Mercedes-ben, Auchan-ban, BMW-ben,Lidl-ben, Opelben, Spar-ban, Suzuki-ban, a koreai gumigyárban, olasz csempegyárban Zalában ... meg sok-ezer más Magyarországon dolgoztató, de külföldi cégben sem. A nálunk dolgozó külföldi cégek nyereségéből se látunk egy petákot se, max a bért és a vállalkozási adót fizetik (több év moratórium után!), de azért kíváncsi lennék ez az adó mekkora a kezdetben kapott cég-támogatáshoz képest (ilyenkor miért nem köpködnek, ha ők kapnak állami pénzeket?!!). Nem értem azoknak az oligarha tulajdonosai miért zavarnak téged kevésbé (pont semennyire), és miért zavar jobban ha XQZZ magyar oligarha lesz a tulaj. Dögöljön meg a szomszéd tehene is - de csak ha magyar?!!
Egy apró különbbség,hogy a magyar oligarcha mindig az adófizetői pénzt nyeli,mig egy piaci alapú befegtető,akár magyar akár külföldi,várhatóan előbb-utóbb termeli az adópénzt.És nem értek egyet semmiféle megkülönböztetéssel.Ha induló cég kap adómoratóriumot,akkor azt kapja meg mindegyik,vagy egyik sem.
Mert a mai szóhasználatban oligarchán azt értjük,ki nem piaci alapú üzletekben,alapvetően adópénzek ellopásábol lett gazdag,és jellemzően a "vállalkozásai" a közpénzek nélkül,piaci alapon nem is életképesek.Vagyis tulajdonképpen egy köztörvényes bűnözö.
Ezért irtam,hogy kiváncsi lennék,hogy honnan van a pénze a manusnak az üzletre?Valamiért van egy olyan érzésem,hogy nem törvényes piaci versenyen sikeres vállalkozásokbol....
Különben nekem az a véleményem,ami a nagyrámpás gépről.Fölösleges pénzszórás.Csak itt még az is hamis,hogy MI,mint Mo,valamit is kapunk.SEMMIT.Nem lesz Magyar Nemzeti/Állami tulajdon.Semmiféle hasznot Mo-nak nem hoz.Sőt,akadályozhatja egy valóban Nemzeti,hazai karbantartó bázis kialakitását.
Szóval előbb gondolkodni kéne,mielőtt hasraesünk,hogy micsoda jó üzlet ez nekünk.Nekünk,ez semennyire nem jó.Ez a cseheknek jó.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Egy ideális világban ez így lenne,de ugye ez Magyarország és ha ugye érdekeltek bizonyos körök:)a haderőreformban az bizonyos garancia arra,hogy következetesen végig csinálják,ha tartják magukat ahhoz,hogy csak vadonatúj és a számunkra elérhető legjobb haditechnikát veszik,akkor ennek a "hobbinak"sokkal több haszna lesz az ország számára mint a focinak.
Ezzel a "hobbival" nincs is semmi bajom :), mert mint írtam ez igazából kötelesség :hadonaszos:... csak én (időnként borgőzben álmodozóként) jobban szeretem, legalábbis célként, az "ideális országot". :D
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

anti70

Active Member
2019. október 3.
112
139
43
Egy kicsit a Kossuth-hoz visszakanyarodva.Én is ott tanultam és akkor elég magas szintű oktatás volt,kiváló és nagy szakmai tudású oktatókkal,tanárokkal,pl Badovszky György rep.mérnök nemzetközi szinten is elismert szakember.Szakmai és oktató könyveket is írt,tanárom volt,hajtómű ismereteket tanított,de ott volt Halász és Bobák tanár úr is.Nincs beszántva a Kossuth ma is képeznek ki rep szerelőket és műszerészeket technikusi képesítéssel.Mi tanárokat nem ismerem.
 

anti70

Active Member
2019. október 3.
112
139
43
Visszakanyarodva a szállító beszerzéséhez,olyat nem fogunk találni ami mindenki igényét kielégíti.Az egyik kicsi,a másiknak kérdéses a gyártójának a jövője a harmadik meg megosztó nem tökéletes még a gép és drága is.Az biztos ,ha egy vadonatúj típusú,új fejlesztésű gépről beszélünk,annak mindig vannak gyerek betegségei,amit idővel orvosolnak.Én örülnék a KC390-nek és az Atlasznak is.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 322
96 635
113
Nana, azért van "NÉMI" különbség!!
Csak annyi, hogy a foci az tényleg hobbi, vagyis egyéni szórakozás (nekem is van, mégse kapok hozzá állami támogatást "közpénzjellegét elveszítve"). A honvédelem meg a focival (és bármilyen más hobbival) ellentétben állami KÖTELESSÉG az állampolgárok felé, vagyis nem magánügy!!
Én ezt értem és igazad van. De random menj rá egy mainstream hírcsatorna haderőfejlesztős cikkére és olvasd el a kommenteket. Tízből egy pozitív.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 322
96 635
113
Egy apró különbbség,hogy a magyar oligarcha mindig az adófizetői pénzt nyeli,mig egy piaci alapú befegtető,akár magyar akár külföldi,várhatóan előbb-utóbb termeli az adópénzt.És nem értek egyet semmiféle megkülönböztetéssel.Ha induló cég kap adómoratóriumot,akkor azt kapja meg mindegyik,vagy egyik sem.
Mert a mai szóhasználatban oligarchán azt értjük,ki nem piaci alapú üzletekben,alapvetően adópénzek ellopásábol lett gazdag,és jellemzően a "vállalkozásai" a közpénzek nélkül,piaci alapon nem is életképesek.Vagyis tulajdonképpen egy köztörvényes bűnözö.
Ezért irtam,hogy kiváncsi lennék,hogy honnan van a pénze a manusnak az üzletre?Valamiért van egy olyan érzésem,hogy nem törvényes piaci versenyen sikeres vállalkozásokbol....
Különben nekem az a véleményem,ami a nagyrámpás gépről.Fölösleges pénzszórás.Csak itt még az is hamis,hogy MI,mint Mo,valamit is kapunk.SEMMIT.Nem lesz Magyar Nemzeti/Állami tulajdon.Semmiféle hasznot Mo-nak nem hoz.Sőt,akadályozhatja egy valóban Nemzeti,hazai karbantartó bázis kialakitását.
Szóval előbb gondolkodni kéne,mielőtt hasraesünk,hogy micsoda jó üzlet ez nekünk.Nekünk,ez semennyire nem jó.Ez a cseheknek jó.
Elon Musk piacu alapú befektető? Majd kérdezd meg a Tesla piaci alapú veszteséget, mennyi NASA-s állami pénzzel kompenzálja. Nem beszélve az elektromos autók állami közvetett, közvetlen kedvezmenyeitől és az elektromos töltő infrastruktúra állami kiépítésétől.
Nincs ezzel bajom, csak lássuk az érem másik oldalát is.
Nincs ilyen hogy államoktól független piaci szereplő. Olyan van aki néhány kis és közepes államtól független, mert több a magánvagyona, kapcsolati tőkéje. Ott is az adóoptimalizáláson és a lobbipénzeiken keresztül növelik a pénzük vagy/is a hatalmuk.