Sz-125 Nyeva,Pecsora / S-125 Neva,Pechora / SA-3 Goa (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Nézem az első fokozatot, ami gyorsít 1-2-3Mach-ra, és utána "dobják", de akkor is :eek: , hogy arra a pár másodperc 2M átlagra ráraknak egy nyilazás nélküli stabilizátort. Ha csak 1-2-3% teljesítményromlás --mert szerintem legkevesebb annyi--, azt is sok üzemanyaggal kell ellensúlyozni, az is veszteség, ami összeadódva. "hipp & hopp": kilométerek akár.
Vagy tud valaki közelítőleg a magyarázatot? nekem nem tűnik optimálisnak, nem is nagyon emléxem hasonlóra, hanem inkább ilyenekre:
Az 3 "Mach" az 600 m/s. Az még M2.0 sincs kismagasságon, kb. M1,8?

RLtest.jpg
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
5 634
10 776
113
Ha egyszer ekkora felület kell rá.

Az a "stabilizátor" az indítás után 90 fokkal "hátracsapódik", ezért nehéz lenne nyilazottá tenni. Lásd a fenti indítási képeket.


Ezek így vannak.

A svédek hasonló sebességtartományra kettős nyilazású deltát raktak.
Bár ezek repülők voltak de a sebességtartomány szinte azonos. Alig emléxem ilyen --ehhez az oroszhoz hasonló-- megoldásra.
Annyira alig, hogy sehogy. :)

Csak érdeklődtem, hogy miért egy ilyen --aerodinamikailag-- nem túl hatékony (-nak tűnő) megoldást választottak. :rolleyes:
Feltűnt ez a nem szokásos megoldás, minden különösebb/jelentős előny nélkül, de nem is látom, hogy elterjedt volna.
"Megnyugodtam": más sem talált/tud ilyen okot.
"Egészségükre!"
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
10 214
24 115
113
Ezek így vannak.

A svédek hasonló sebességtartományra kettős nyilazású deltát raktak.
Bár ezek repülők voltak de a sebességtartomány szinte azonos. Alig emléxem ilyen --ehhez az oroszhoz hasonló-- megoldásra.
Annyira alig, hogy sehogy. :)

Csak érdeklődtem, hogy miért egy ilyen --aerodinamikailag-- nem túl hatékony (-nak tűnő) megoldást választottak. :rolleyes:
Feltűnt ez a nem szokásos megoldás, minden különösebb/jelentős előny nélkül, de nem is látom, hogy elterjedt volna.
"Megnyugodtam": más sem talált/tud ilyen okot.
"Egészségükre!"

Szerintem egyszerűen csak helytakarékosságból választották ezt a szovjet mérnökök. Egyébként a gyorsítófokozattal együtt leválik nagyon hamar.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
8 286
19 388
113
Az első fokozat szárnya alap helyzetben téglalap alakú. Szerintem azért alakították ki úgy, hogy indulás után 90 fokot forduljon hátra, mert a szárny fesztávja túl nagy lett volna a szállítási, illetve indulás előtti helyzetben az indító állványon, viszont ekkora fesztávra szükség van a rakéta stabil repüléséhez az indulás után.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
8 286
19 388
113
Valami olyasmi.
1370675238_s125tuusula1qr2.jpg

Az 5V24 és 5V27 rakéták közötti alapvető különbségek a HMZ-nél:
távolságban
3,5 - 15 / 2,5 - 25 km
magasságban
0,5 - 18 / 0,02 - 18 km
Az Sz-125 osztályoknál alkalmazott felderítő lokátorok: P-12
1370674849_rls-p-12.jpg

P-15
1370674876_p-15.png
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
T

Törölt tag 1945

Guest
Szerbiában megcsinálták és az F117-est egyetlen radar látta, aminek a hullámhosszát a gép méretei alapján átállították. Biztos ők sem értettek hozza.

Mondott ő összevissza mindenfélét.

A HTÖ-ben ez van benne, amiről azóta kiderült számomra, hogy nem egészen így volt és az, hogy ha így is volt, akkor jelentősége kb. semmi.

Dani Zoltán kisebb változtatásokat hajtott az ő egysége által üzemeltetett légvédelmi eszközben, de ezt nem hivatalosan tette, a felettesei engedélye nélkül hajtotta végre azokat. Ez VSz-ben közismert, de békeidőben tiltott gyakorlat volt, mivel zavarta a környékbeli TV adását/vételét. Ez a változtatás minimális volt, kb. 6 MHz-el hangolta el a szokásos adás frekvenciától a P-18-at.[1] Az, hogy e nélkül mekkora távolságból lett volna hatásos a P-18 nehéz megmondani, az viszont biztos, hogy kb. 25-30 km-es távolságból kb. 10 km-es oldaltávolság paraméterrel – lásd a Nyeva HMZ diagram magyarázatát a 6. fejezetben – vette követésbe az F-117-et a P-18 azon az éjszakán.



[1] Ezt itthon is csinálták stikában egyes alakulatok, amikor nagy sebességű MiG-25 sikeres elfogást ez segítette és a sikerért jutalom járt.



A kérdést nem értem, mert 12 db indító volt az Sz-300 családnál mindig is.
Az Sz-400-asokat kezdték szállítani kevesebbel, de azok is kiegészülnek vagy már kiegészültek 12-re.

A célfelderítő lokátor hullámhosszát nem tudod állítani csak szűk keretek között. Célmegjelölés nélkül a Neva semmit sem lát.

A célfelderítő, és a tűzvezető lokátorok frekvenciája, és ezáltal a hullámhossza is módosítható csekély mértékben, hogy az ugyanazon tűzrendszerben lévő közeli osztályok ne zavarják egymást. Ez a méteres P18-asnál 160±20MHz, a centiméteres SzNR-125M1 tűzvezetőnél pedig 9.45GHz ±150MHz.
A fenti tartományokban van egy ideális freki, ahol a legnagyobb az adott lokátor célfelderítési távolsága.
P-18 esetén a lehető legmagasabb frekin volt a legjobb a felderítési távolság, csakhogy 174..182MHz az Kelet Európában a VHF 6-os TV csatorna is volt egyben, így ott elvben tiltott volt a lokátor használata...
 
T

Törölt tag 1945

Guest
A célfelderítő, és a tűzvezető lokátorok frekvenciája, és ezáltal a hullámhossza is módosítható csekély mértékben, hogy az ugyanazon tűzrendszerben lévő közeli osztályok ne zavarják egymást. Ez a méteres P18-asnál 160±20MHz, a centiméteres SzNR-125M1 tűzvezetőnél pedig 9.45GHz ±150MHz.
A fenti tartományokban van egy ideális freki, ahol a legnagyobb az adott lokátor célfelderítési távolsága.
P-18 esetén a lehető legmagasabb frekin volt a legjobb a felderítési távolság, csakhogy 174..182MHz az Kelet Európában a VHF 6-os TV csatorna is volt egyben, így ott elvben tiltott volt a lokátor használata...

... második kérdés, hogy a P18-as feltekerése a VHF 6-os TV csatornára, annyit számított-e?
Szerintem (és Zoli szerint is) igen.
Annyira szűk volt az indítási ablak, hogy akár 5~10 másodperccel korábbi P18-as célfelderítés is döntő szerepet játszhatott a sikeres céllekűzdésnél.
 
M

molnibalage

Guest
... második kérdés, hogy a P18-as feltekerése a VHF 6-os TV csatornára, annyit számított-e?
Szerintem (és Zoli szerint is) igen.
Annyira szűk volt az indítási ablak, hogy akár 5~10 másodperccel korábbi P18-as célfelderítés is döntő szerepet játszhatott a sikeres céllekűzdésnél.
Ez így is van, csak ezt egyesek úgy képzelik el, hogy odébbtekerték és puff, volt nincs stealth.
Mint valami fekete mágia, amire senki nem jön rá, mert tökhülye mindenki...

Ez volt az a kb. kis idő difi, ahol a többi osztály szerencsével se nagyon járthatott sikerrel csak még nagyobb szerencsével. Az az 5-10 sec és nem tökéletes távolodási irányt nézve 150-200 m/s. Ami néhány km.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
8 286
19 388
113
Élslövészet, P-18, ZU-23-2, Lengyelországban 2001-ben modernizált (és digitalizált) Sz-125 Nyeva SC (Mobil 5P73 PU T-55 harckocsi alvázon)
1456146434_polsha.jpg

Egyiptomi Sz-125 légvédelmi rakéta bázis a szuezi csatornánál
1456146311_egipetskiy-s-125.jpg

Na, erre varjatok csomót! Taskent
1456146500_tashkent.png

Perui 5P73 PU
1456146580_peru.jpg

Peru. Érdekes, hogy csak 3 indító van
1456146650_peru-na-granice-s-chili.jpg

Latakia - Szíria. Sz-125 Pecsora-2M
1456146736_siriya.jpg

getBigImage.jpg