Mitol "nem elonyos" "logisztikailag? A propellerek csereszabatosak, csak meg vannak forditva. Ha jol ertem, gyakorlatilag mindenben jobb lett ezzel a gep, mikozben nem kulonosebben 'bonyolultabb', mint a tovabbra is egy 60-70 eves designt kepviselo legfrissebb C-130J (es az avionics upgrade azt is legalabb olyan bonyolultta tette.)
Szerintem egyertelmu, hogy A400M lesz ebbol, raadasul valoszinuleg nagyon elonyos aron, jo sansszal a nemetektol (nekik ugye van egy csomo extra peldany, amit a kotelezettseguk miatt atvesznek, de aruljak oket.)
Egyreszt a kormany (nagyon helyesen) kvazi osszehazasodott az europai Airbusszal, gyartast is probalnak magyar foldre vinni, masreszt halvanyan remlik, hogy a kormany - Orban? - konkretan "strategiai" szallitasi kepessegrol beszelt, ami kizarja a kisebb, tactical-class szallitogepeket, vegul pedig a szinten aktualis IFV beszerzesnek is megfelelne (az meg mar csak hab a tortan, hogy tankerre is atszerelheto,
ami pont most lett hivatalosan is 'certified', par napja.)
En orulnek neki, vadonatuj, kompozit airframe, baromi flexibilis, barhol le- es felszall, emelkedon (!) tolathato, mikozben siman elvisz 30 tonna felett stb - szerintem messze a legjobb opcio, raadasul meg evtizedekig fejleszteni fogjak a tipust, sok uj kepesseg jon majd hozza, ami meg meg nem megy - self-defense etc - az szimplan ido kerdese es meglesz.
Nemregen volt a hirekben az Airbus valos eladasi arairol egy lista, atlagosan felaron adjak a gepeiket (MSRP-hez kepest); ha a felar alatt meg kicsivel venne at Magyarorszag a nemetektol 2-3 gepet az igen jo uzlet lenne.