Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Mar leirtam 2-3x, nem ismetlem meg ujra, plane nem demagog hoborgesre.
Hogyan is irta valaki: merjunk kicsik, kiszolgaltatottak es csorok maradni...?
"Demagóg" propagandát Te írtál. Évek óta csak az A400M hibáiról lehet olvasni, és hogy a fejlesztő országokon kívül alig veszi valaki...!

Amúgy a megalomán vezetőkön kívül KICSIK, KISZOLGÁLTATOTTAK és CSÓRÓK vagyunk!!! Omladozó kórházak és iskolák, borzalmas utak és a külföldön megélhetést keresők jellemzik az országot, melyen nem lehet drága repülőkkel változtatni...!!! :(
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 700
12 165
113
Elolvastam. Egy szo nincs arrol, amirol hoborogtel, viszont @rudi jol osszefoglalja, miert is telitalalat az A400M, amire jon par teves ellenvelemeny (pl a C-130 sehol nincs szallitasi kapacitasban), no meg par felreertesen alapulo velemeny (ti az A400M lenyege, hogy a C-130 rugged tactical flexibilityje van strategiai tavolsagra emelve, ezt valamiert mindenki elfelejti.)
Eltelt egy ev, kozben kiderult, hogy minden letezo feluleten kepes le- es felszallni, hibatlanul atalakithato tankernek, elvisz joval 30 tonna felett es olcsobb, mint a C-130J. Mire megvennek es hadrendbe allitanak oket Magyarorszagon (3 even belul) mar megerkezne a self-defense system is, amivel el vannak csuszva.

Kurvára nem hőbörögtem, és nagyon jó lenne, ha azzal beszélnél így, aki véletlenül kipottyantott téged. Olvasd végig azt a rohadt topikot, mert 15 perc biztos nem volt elég rá.
Nem kell válaszolnod, nem fogom látni. ;)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A problema az, hogy ma a C-130J dragabb es kevesebbet visz el rovidebb tavra
- szerintem a C-130 nem drágább az A-400-nál. Mind a két gépe nagyon drága. Az egyik $130-150m a másik €130-150m...
- A C-130 lehet hogy kevesebbet visz és rövidebb távra, viszont azt 90% fölötti hadrafoghatósággal bármikor megteszi.
Az A400M meg hiába kiváló konstrukció ha amikor kellene nem áll rendelkezésre. (ld. Németek ahol 2018 elején 15 gépből nulla volt bevethető)
Félek ha belemegyünk egy A400M vételbe akkor magyar körülmények között rendszeres lesz a nulla bevethető gép.
Amugy az tenyleg vicc, hogy a nemetek 900 millio euroert (!) vesznek 6 (!) uj Herculest - tipikus amerikai viselkedes, gatlastalanul kihasznaljak a pillanatnyi elonyt es maximalizaljak a bevetelt (ti ezek a nyugdijba vonulo C-160-asokat valtjak majd ket ev mulva.
Még ennél vadabb a helyzet.
A Németek a 6 Herculesért $1.4 milliárdot perkálnak !!!
 
K

kamm

Guest
- szerintem a C-130 nem drágább az A-400-nál. Mind a két gépe nagyon drága. Az egyik $130-150m a másik €130-150m...
- A C-130 lehet hogy kevesebbet visz és rövidebb távra, viszont azt 90% fölötti hadrafoghatósággal bármikor megteszi.
Az A400M meg hiába kiváló konstrukció ha amikor kellene nem áll rendelkezésre. (ld. Németek ahol 2018 elején 15 gépből nulla volt bevethető)
Félek ha belemegyünk egy A400M vételbe akkor magyar körülmények között rendszeres lesz a nulla bevethető gép.

Na, az teljesen mas, a nemet hadkeszultseg (hadkeszuletlenseg) egy sokkal nagyobb es sulyosabb valsagsztori resze. Lathatoan hiaba vesznek mindenfele draga cuccot az egesz rendszeruk katasztrofalis allapotban van, leginkabb az elmehaborodott modon burokratizalt beszerzesi rendszer, a hibbant kovetelmenyek, millio dontesi layer stb miatt. Tavaly a vadaszgepeik 80 szazaleka honapokig harckeptelen volt, egyetlen tengeralattjarojuk sem (!) volt bevetheto, a navy fregattok stb szinten felig sem volt mukodokepes, roviden egy katasztrofa az egesz egy 80 millios orszagtol. Merkel egy remisztoen inkompetens, ostoba, arrogans minisztert tart az elen, pusztan azert, mert az no es az milyen halado, PC dolog... mindekozben a joasszony azzal van elfoglalva, hogy publikusan leckezteti es ocsarolja a hadsereget illetve a vezetoit. Csodas, es ez a no lenne felelos a reformert, amely soran a 21 ezer (!) betoltetlen tiszti es NCO allast kellene eloszor megoldani, majd 2032-re eloteremteni a beigert 2 teljes divisiont, mindegyikben 5 pancelozott nehezdandarral - hat persze.

Mennyi volt a keszenleti arany a franciaknal peldaul, avagy a spanyoloknal, az jobban erdekelne, a nemetek egesz egyszeruen nem mervadoak.

Még ennél vadabb a helyzet.
A Németek a 6 Herculesért $1.4 milliárdot perkálnak !!!

Mondom, szerintem teljesen hibbant az egesz beszerzesi rendszeruk, meg az amugy szinten beteges tulzasokba eso itteni amerikai kovetelmenyekhez kepest is.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
- szerintem a C-130 nem drágább az A-400-nál. Mind a két gépe nagyon drága. Az egyik $130-150m a másik €130-150m...
- A C-130 lehet hogy kevesebbet visz és rövidebb távra, viszont azt 90% fölötti hadrafoghatósággal bármikor megteszi.
Az A400M meg hiába kiváló konstrukció ha amikor kellene nem áll rendelkezésre. (ld. Németek ahol 2018 elején 15 gépből nulla volt bevethető)
Félek ha belemegyünk egy A400M vételbe akkor magyar körülmények között rendszeres lesz a nulla bevethető gép.

Még ennél vadabb a helyzet.
A Németek a 6 Herculesért $1.4 milliárdot perkálnak !!!
Ki tudja, hogy mi mindent vettek még a gépek mellé? - Pl. képzés, szimulátor, karbantartás + szervizelés, pótalkatrészek és cserehajtóművek etc. Mellyel viszont van 6 bevethető gépük a 15 hipermodern, de használhatatlan mellett.

Nekünk nincs szükségünk használhatatlan Airbusra, csak 2 kisebb, de BEVETHETŐ szállítógépre...!
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 643
5 636
113
Hat ez, finoman szolva, nem igazan ellenorizheto erv (=pltykaval nem erdemes foglalkozni), masreszt nem is igaz, mert meg normal eladasi aron is annyiba kerul, mint a Super Hercules.

Tekintve hogy reszt vettem a gyakorlaton nem kell utána járnom a "pletykanak"...
Az árban igazad lehet,viszont az a gép ami áll az mindenkeppen drága.
 
K

kamm

Guest
Tekintve hogy reszt vettem a gyakorlaton nem kell utána járnom a "pletykanak"...

Az eredeti idezet segitene, mert mar fogalmam sincs, mire valaszoltam itt..:)

Az árban igazad lehet,viszont az a gép ami áll az mindenkeppen drága.

Nem tudom, en probalok mindenhol konkret adatokat talalni ilyesmire, de egyelore semmi jele, hogy uzemkeptelenseg miatt tomegesen allna manapsag (a nemeteket egy evvel ezelott hagyjuk, naluk lathatoan teljesen orult szintre jutott a burokracia, eg siman elkepzelem, hogy foldon marad minden gep, ha esetleg nincs benne valami, aminek a fejlesztesevel el vannak csuszva, hiaba nincs is szukseg ra a szallitasi kepesseghez, egeszen addig, mig vegul valaki ertelmesebb donteshozo megelegeli es hatalmi szoval felulirja az oruletre.)
Ha van ilyen linked, akkor azt szivesen vennem, barmilyen nyelven is legyen.
 
K

kamm

Guest
Ertem. Akkor bemasolod ide?
(Ha lobbista lennel akkor beismerned? :))
Persze, miert ne ismernem be? Az nem egy titokzatos munka, konkretan regisztralnod kell, mint lobbyist, maskulonben a vegen lecsuknak. :D

Pill, valamit befejezek, utana idemasolom (a komment mar lejart.)
 
K

kamm

Guest
Airbus A400M: The €20bn military aircraft that has bedevilled Airbus
European militaries hope airlifter’s troubles are behind it more than 15 years after launch
Tracker Peggy Hollinger in Seville, Tobias Buck in Berlin and Laura Pitel in Ankara July 3, 2018

The giant propeller system on the wing of the A400M is known as El Toro to the Airbus workers who assemble the military transport aircraft outside Seville. At 683kg, not only does the propeller weigh roughly the same as a young prize bull, but up close its 5.3-metre span conveys the same impression of enormous power.
And like a bull, the A400M programme has been an unpredictable beast. The challenges of developing a multi-role heavy lift aircraft using new engine and composite technologies have torn up the planning of the seven nations who backed its development and the finances of the company that took on the contract.
Since its launch in 2003, it is estimated that Airbus has recorded provisions of about €8bn — the latest of €1.3bn in February— on a programme originally expected to cost €20bn. The first aircraft was delivered four years late — to France, which has since been forced to buy alternative lifters to cover the gap caused by delays.
Since that first delivery, the programme has been plagued by persistent capability shortfalls, new delays and technological problems, the gravest of which led to the deaths of four crew after an aircraft crashed in 2015.
Now Fernando Alonso, Airbus’s head of military aircraft, wants to reassure existing and potential customers that the programme’s troubled history is nearing its end.
The industrial problems that hampered the programme and led to management changes in 2015 had been resolved, he said. This year, aircraft were being delivered “on the date that was planned, sometimes a little earlier”.


dgTvajt.jpg


Some customers agree that the worst industrial problems have been dealt with, even if the company is not able to deliver the aircraft originally envisaged for several years.
Germany has been one of the most vocal critics of Airbus and its handling of the programme. But a spokesman for the German defence ministry told the Financial Times that, despite dissatisfaction over the lack of certain capability, “the difficulties in terms of production and delivery have now largely been overcome”.
A Turkish official said that among the issues that remain to be resolved, there was “nothing that is a showstopper. We are happy with the aircraft and the programme”.
But Airbus is still paying heavy penalties — estimated by one analyst at as much as €1m per aircraft a month — for both the capability shortfalls and the delays to resolving them.
One of the problems has been that customers demanded very different specifications, pushing up the complexity and cost.
"No more renegotiations — not during my lifetime Fernando Alonso, Airbus’s head of military aircraft
Last year the company embarked on negotiations that will, for the second time in less than a decade, reset the terms of the original fixed price contract.
Widely seen as the programme’s original sin, the contract assumed, wrongly, that commercial terms could be applied to a complex multi-nation defence procurement. The renegotiation, expected to conclude this year, will see a reduction in the penalties for delivery delays, but Airbus will still be liable for the lack of capability, according to Mr Alonso.
But he insisted that this was the last revision to terms. “No more renegotiations,” he said, before adding a caveat: “Not during my lifetime.”
Agreement had, he said, already been reached on three new road maps for the programme. The first one sets a slower pace of production and deliveries, which gives Airbus extra time to develop the fixes for outstanding issues on the engine and on the aircraft’s capabilities.
But cutting the rate of production from 15 this year to eight by 2020 could also push up costs. This may be why Mr Alonso said exports were “priority number one . . . We need to export. Unless we secure export sales within the next four or five years, we will need to take other action.”
Mr Alonso said that “hundreds” of exports were needed and the US — home to the workhorses of military transport, Lockheed Martin’s C130J and Boeing’s C17 — was a prime target customer. “I think this plane will sell itself once people start getting confidence . . . but we need to do the first one.” He remained confident that a new order was imminent. Speculation focused on Indonesia, which has said it needs about two aircraft.
The second road map sets out how Airbus intends to resolve the capability gap. The A400M has still not delivered four of the original capabilities required by customers: the ability to drop 58 paratroopers from each door simultaneously; aerial delivery of multiple types of cargo; a fully-capable self-defence system; and helicopter refuelling.
But from 2021, every aircraft coming off the production line would meet revised specifications, Mr Alonso said. One customer confirmed that compromises had been reached on some original requirements.


QIXXi6c.png


The third and final agreement maps out how Airbus intends to upgrade aircraft to meet original specifications. It is clear that with current retrofits taking between four and eight months and a further, less complex phase to upgrade to full specification from 2021, the aircraft will not be delivering everything originally promised for several years. One UK official said the Royal Air Force fleet would not be fully capable until the mid-2020s.
The German government estimates that its fleet will be 139 months late by the time all requirements are met. Airbus said it did not recognise the figure.
The good news is that with the new schedules agreed, “the nations now have a clear plan of when each of the aeroplanes is going to be available to them in the final configuration”, said Mr Alonso.
The bad news is that the retrofits will continue to affect availability of the aircraft. The French Cour des Comptes noted recently that France’s availability rate was just 20 per cent. Mr Alonso insisted that this was not the norm, with some air forces recording rates of 80 per cent or more. But he admitted that the complexity of the retrofits meant the upgrades would continue to have an impact.
The final phase of discussions is now focused on addressing the remaining issues with the engine, the largest turboprop to be developed and used operationally in the west. Problems with the propeller gearbox that emerged in 2016, which severely limited the aircraft’s operation, have been resolved with a temporary fix and a permanent solution will be introduced at the end of this year.
What remained were “irritants”, said Christophe Bruneau, president of the A400M engine consortium, Europrop International. These include replacing the combustion chamber — a complex task that requires taking the engine off wing — and issues with sensors. Roughly 105 engines will have to be retrofitted.
Mr Alonso said that Airbus in the coming weeks and months would deliver to the launch customers a “plan to identify the root causes of all those issues that remain on the engines and how we are going to fix them”.
Looking forward, the A400M would be a success, he insisted. Even with the gaps, the aircraft is able to do more than rivals. It will bridge the strategic capability of the larger C17 Globemaster and the tactical abilities of the smaller C130, is able to fly at Mach 0.72 and to take off and land on prepared and rough terrain. “With 11,000-horsepower engines, you have nothing comparable,” he said.
Looking back, the lessons learnt in the delivery of Europe’s newest military aircraft programme should not be forgotten. “We [Airbus] underestimated the complexity, the total complexity of the A400M,” Mr Alonso admitted.
The customers too had lacked the necessary discipline to align their needs and rein in their conflicting desires. But for now “we are progressing”, he said. “We are solving the subjects one after another. We are determined to make this aircraft a success.”
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Hat, meg mindig nem fizetnek erte. Sem a cikkert, sem pedig a repuloert, de azert koszonom. :p
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
A jo osszefoglalon kivul tele van konkret adatokkal, konkret igeretekkel-tervekkel, menetrenddel, ilyesmit nem kapsz sehol ingyen.
Persze, rendben van a cikk. A magamfajta laikusoknak pont megfelel. Azt viszont meg mindig nem latom, hogy szuksegunk lenne egy ekkora szornyre. Vagyis haromra. Marmint erdekes a gep, csak nem a beszerzesek kozott.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 753
26 080
113
Persze, rendben van a cikk. A magamfajta laikusoknak pont megfelel. Azt viszont meg mindig nem latom, hogy szuksegunk lenne egy ekkora szornyre. Vagyis haromra. Marmint erdekes a gep, csak nem a beszerzesek kozott.
Az a baj, hogy nem tudjuk mit is akarnak pontosan, ha tényleg akarnak valami nehéz cuccot deszantolni akkor 1 db ilyen kategóriájú gép kell, ha ez a cél akkor 1+2 (kicsi) felállásban akár helye is lehetne.
Aztán már csak jól bérbe kell adni a missziókhoz bárkinek akinek kell.
 
K

kamm

Guest
Az a baj, hogy nem tudjuk mit is akarnak pontosan, ha tényleg akarnak valami nehéz cuccot deszantolni akkor 1 db ilyen kategóriájú gép kell, ha ez a cél akkor 1+2 (kicsi) felállásban akár helye is lehetne.
Aztán már csak jól bérbe kell adni a missziókhoz bárkinek akinek kell.

Egyreszt ugye egy gep = nem gep, masreszt ha osszesen 3 rampas geped van (kis orszag), akkor ertelmetlen ketfelet fenntartani, sokkal dragabb lenne, mint egyfajtat reptetni mindenhova...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 700
12 165
113
Az a baj, hogy nem tudjuk mit is akarnak pontosan, ha tényleg akarnak valami nehéz cuccot deszantolni akkor 1 db ilyen kategóriájú gép kell, ha ez a cél akkor 1+2 (kicsi) felállásban akár helye is lehetne.
Aztán már csak jól bérbe kell adni a missziókhoz bárkinek akinek kell.

Egy gép nem gép.