jójójó oké ,rendben , tudod mit , akkor fordítsuk meg a dolgot , felvázoltad a jövőbeli igényeket , akkor szeritned mi lenne a helyes irány hogy kielégítve legyenek a szállítási igények és az MH is boldog legyen? mit és mennyit szereznél be? ( mostmár kíváncsi vagyok mert eddig amit olvastam Tőled ott csak az ment hogy mi miért nem jó ) , utána válaszolok az imént feltett kérdéseidre
Az ilyen sértődős kommenteknél repül le nálam a gépszíj.
Én a csak igen közelítőleg vázoltam fel az igényeket, mert a taner és CAP oldalt azt tudom számolni és csináltam is már. A cargo oldalon mindenki úgy kommentelgetett itt, hogy semmiféle számot és igényt nem rakott mellé.
Tehát minek a logisztikai igényét és milyen távolságban kell tudni? Mi a legnagyobb méretű és tömegű szállítandó teher? NASAMS indító? ATLAS Mistral? Vagy összecsomagolt jövőbeli heli? Ennek fényében lehet mondani méretet is.
Én pusztán a tömeg alapján közelítettem meg. A LW anno a 6. hadseregnek napi 500 tonnát kellett volna, hogy szállítson, egy egész hadseregnek, de kis távolságon. Ok, azóta eltelt 60 év, de akkor is. Az elképzelt magyar Herky flotta több akár 200+ tonnát képes szállítani, ha a távolság kicsi. Erre hol van igénye a magyar haderőnek? Full légi uton akarna ellátni valaki egy egész nap lövöldöző nehéz dandárt? Minek?
Ameddig ezeket nem tisztázza senki és nem "beszereznék". Lízingelni próbálnák kettős célú C-130(J)-t bárkitől, akitől lehetséges. Légitankolásra és eseti szállításokra. Jelenleg még ezt is igen nehezen használnák ki, ha évi 300 órát repülne ma egy ilyen gép itthon az is isteni csoda lenne.
Ez nagyon jól hangzik csak nincs repideje a C-17-nek.Szóval hiába akarnánk mi venni 2000 órát egész egyszerűen annyira le vannak terhelve,hogy nincs szabad kapacitás.
Nem állítom,hogy kell nekünk egy akkora gép mint az A400 de azt állítom,hogycsupán a C-17-re még azt a kis szállítási igényt sem tudjuk alapozni ami nekünk van.
https://www.sacprogram.org/en/Pages/Heavy-Airlift-Wing.aspx
2016 és 2017-ben szinte centrie ugyanannyit repült a 3 db gép 3000 órát. Ez gépenként 1000 óra/év.
Nos bevallom tapasztalatom kevés ezen a téren, de airlinerek ennél messze többet repülnek évente, azok napi 12-16 órát is odafent vannak. Ok, a katonai szállítás más, de akkor nézzünk az elérhető legnagyobb referenciát.
USAF
https://www.safety.af.mil/Portals/71/documents/Aviation/Aircraft Statistics/C-17.pdf
Évi 140-180 ezer óra volt az elmúlt 5 éve, de amikor igazán intenzív használat volt, akkor évi 231 ezer óra volt a plafon.
(Egyetlen gép veszett oda, az is demózgazás közben.)
Viszont nem mind USAF-os. A link szerint
Active duty, 157; Air National Guard, 47; Air Force Reserve, 18
https://www.af.mil/About-Us/Fact-Sh...9726/c-17-globemaster-iii/ originalAttribute/
Namármost
231k óra / 147 gép = 1571 óra/gép
140k óra / 147 gép = 952 óra/gép
Természetesen erősen függ a repülhető óraszám a szállítás típusától és a le/fel szállások és a repült út hosszától is, de ezek alapján kategorikusan kijelenteni, hogy nincs több repülhető óra a HAW-ban nálam fejvakarós. A jenkik
57%-kal magasabb terheléssel is tudták járatni a gépeket. Nehogy már a mostani jenki
minimum kiterhelése legyen
a HAW maximuma, mert azért az valahol csúnya lenne.
Persze három gép esetén, ha egy kiesik, akkor arányaiban nagyobb a lehalás óraszámban, de azért nekem nem tűnik teljesen koppra járatottnak ez.