Az ilyen sértődős kommenteknél repül le nálam a gépszíj.
Én a csak igen közelítőleg vázoltam fel az igényeket, mert a taner és CAP oldalt azt tudom számolni és csináltam is már. A cargo oldalon mindenki úgy kommentelgetett itt, hogy semmiféle számot és igényt nem rakott mellé.
Tehát minek a logisztikai igényét és milyen távolságban kell tudni? Mi a legnagyobb méretű és tömegű szállítandó teher? NASAMS indító? ATLAS Mistral? Vagy összecsomagolt jövőbeli heli? Ennek fényében lehet mondani méretet is.
Én pusztán a tömeg alapján közelítettem meg. A LW anno a 6. hadseregnek napi 500 tonnát kellett volna, hogy szállítson, egy egész hadseregnek, de kis távolságon. Ok, azóta eltelt 60 év, de akkor is. Az elképzelt magyar Herky flotta több akár 200+ tonnát képes szállítani, ha a távolság kicsi. Erre hol van igénye a magyar haderőnek? Full légi uton akarna ellátni valaki egy egész nap lövöldöző nehéz dandárt? Minek?
Ameddig ezeket nem tisztázza senki és nem "beszereznék". Lízingelni próbálnák kettős célú C-130(J)-t bárkitől, akitől lehetséges. Légitankolásra és eseti szállításokra. Jelenleg még ezt is igen nehezen használnák ki, ha évi 300 órát repülne ma egy ilyen gép itthon az is isteni csoda lenne.
https://www.sacprogram.org/en/Pages/Heavy-Airlift-Wing.aspx
2016 és 2017-ben szinte centrie ugyanannyit repült a 3 db gép 3000 órát. Ez gépenként 1000 óra/év.
Nos bevallom tapasztalatom kevés ezen a téren, de airlinerek ennél messze többet repülnek évente, azok napi 12-16 órát is odafent vannak. Ok, a katonai szállítás más, de akkor nézzünk az elérhető legnagyobb referenciát.
USAF
https://www.safety.af.mil/Portals/71/documents/Aviation/Aircraft Statistics/C-17.pdf
Évi 140-180 ezer óra volt az elmúlt 5 éve, de amikor igazán intenzív használat volt, akkor évi 231 ezer óra volt a plafon.
(Egyetlen gép veszett oda, az is demózgazás közben.)
Viszont nem mind USAF-os. A link szerint
Active duty, 157; Air National Guard, 47; Air Force Reserve, 18
https://www.af.mil/About-Us/Fact-Sheets/Display/Article/1529726/c-17-globemaster-iii/ originalAttribute/
Namármost
231k óra / 147 gép = 1571 óra/gép
140k óra / 147 gép = 952 óra/gép
Természetesen erősen függ a repülhető óraszám a szállítás típusától és a le/fel szállások és a repült út hosszától is, de ezek alapján kategorikusan kijelenteni, hogy nincs több repülhető óra a HAW-ban nálam fejvakarós. A jenkik
57%-kal magasabb terheléssel is tudták járatni a gépeket. Nehogy már a mostani jenki
minimum kiterhelése legyen
a HAW maximuma, mert azért az valahol csúnya lenne.
Persze három gép esetén, ha egy kiesik, akkor arányaiban nagyobb a lehalás óraszámban, de azért nekem nem tűnik teljesen koppra járatottnak ez.