Az általad múlthéten berakott képről, amin egy C-390 látható.Most mi a mákról beszéltek?!?!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az általad múlthéten berakott képről, amin egy C-390 látható.Most mi a mákról beszéltek?!?!
És ezért lett ennek a változatnak C-390 a típusjelölése KC-390 helyett. Úgy tudom, a KC légiutántöltő-szállítógépeket jelöl. Mivel, ez utántölteni sem tudott volna. Ami meglep, hogy megépült. Vagy csak egy grafika?
A C390 Millenium elnevezést a marketingesek akkor találták ki amikor még úgy volt hogy a Boeing megvásárolja az Embraert.
A cél az volt hogy a KC390-est eladják az USAF-nak mint a C-130 váltó típusát. A gépet az USA-ban tervezték gyártani.
A "K" betűt azért hagyták ki az elnevezésből mert a hajlékony csöves-kosaras utántöltési módszer az USAF-ot nem érdekli. Ők a merev csöves módszert alkalmazzák.
Az Embraer-Boeing üzlet ugrott ---> nem lesz USA gyártás ---> nem lesz USAF C390
Amúgy a C390 és KC390-es teljesen egyforma lett volna. Az hogy az USA gépek szárnya alá nem akasztottak volna utántöltő konténert részletkérdés...
Az körülbelül u.annyira részletkérdés mint hogy akasztanak e a szárny alá utántöltő konténert.Igen, erről beszélek én is. Kivéve a „teljesen egyforma lett volna” részt, mivel a C-390 Millenium-ról készült képeken jól látható, hogy a pilótafülke fölött nincs légiutántöltő csövet fogadó cső.
Na, akkor mindenben egyetértünk.Az körülbelül u.annyire részletkérdés mint hogy akasztanak e a szárny alá utántöltő konténert.
A C-130-nak is az USAF változatai is a merev csöves rendszerhez vannak optimalizálva, a pl. RAF gépek meg a hajlékony csöves / kosaras rendszerhez.
A lényeg hogy nem lesz USAF C-390 Millenium
Most mi a mákról beszéltek?!?!
Ebből a cikkből vettem az infót:Ha jol ertem, az allitja, hogy lett volna valami variacio esetleg az amerikai piacra. A KC vs C az hülyeség, persze, egy modell van csak, de azt esetleg el tudom kepzelni, hogy az amcsiknak vmi masfajta tanker interface kellett volna ra, az nem kizart.
A C-130J-t és a KC-130J-t is két külön típusként kezelik Amerikában. De a francia német közös C-130J flotta is 5-5 C-t és KC-t tartalmaz.Ebből a cikkből vettem az infót:
https://airportal.hu/c-390-milleniumra-nevezik-at-az-embraer-kc-390-es-szallito-valtozatat/
"A vegyesvállalat neve Boeing Embraer – Defense lesz, a csak szállítási feladatokra szánt változat pedig C-390 Millenium típusjelzés alatt fut majd. A tanker-változat továbbra is elérhető lesz, ennek neve KC-390 marad. A gyártók nem közölték, hogy a két változat között – a légiutántöltő rendszer beépítésén túl – lesznek-e egyéb eltérések is, vagy az átnevezés tisztán marketing célokat szolgál."
De az egész már tárgytalan
Attól, hogy az A-400M-be bemegy a PUMA, gyakorlatilag senki nem használta arra. Még a németek is max. loading próbákat csinálhattak vele.Én ezzel az egész szállitógép váltással ugy vagyok,mint az egész magyar haderőfejlesztési rovattal.
Talán elsőnek azt kéne tisztázni,hogy mi is a cél?Mire kell nekünk szállitógép?Reálisan.Beszerezhetően,fentarthatóan,és értelmes hatékonysággal hasznosithatóan.
Mert szerintem a baromság csimborasszója szerintem,hogy az a mérce,hogy beleférjen egy Puma IFV.Mert majd mi 2géppel nehéz gépesitett deszantműveleteket kezdünk Burkina Fasoba?!?
Reálisan egy(1) ok van nagyobb rámpás gép vételére.A Gripen missziós konténerének hurcolására.Más,távoli misszios feladatokra ott az A319,Az alkalmilag jelentkező rámpás gépet igénylő feladatra nekünk fentartani egy egyébbként kihasználatlan kapacitást,forráselvonás a honi védelem egyéb,a honvédelemhez fontosabb elemeitől.
Vagyis szerintem felesleges nehéz rámpás gépek árát inkább költsük a tényleges harcoló állomány zsoldjára és felszereléséra,fegyverzetére.
Attól, hogy az A-400M-be bemegy a PUMA, gyakorlatilag senki nem használta arra. Még a németek is max. loading próbákat csinálhattak vele.
Jelenleg az a helyzet, hogy már egy Patria AMV/Rosomak berakásához sem elegendő a C-130. A lengyelek próbálták, és legyintettek...
Nem is értem, hogy milyen gépesített deszant műveletekről beszélsz. Ha Kecskemétről kiszállítasz egy BTR-t a Kabuli nemzetközi repülőtérre, majd később ellenkező irányba, az mitől deszant művelet? Az egy sima logisztikai légiszállítás. Nem valami sci-fi-ről beszélünk, mert történt már ilyen, csak ugye a C-17-tel.
Lényegtelen a konkrét harcjármű tipus.Egyszerűen olyan ritka,hogy ilyesmire szükségünk legyen,hogy azért pazarlás képességet fentartani nekünk.Költözködéshez sem veszel egy 12tonnás teherautót,hanem bérelsz.Attól, hogy az A-400M-be bemegy a PUMA, gyakorlatilag senki nem használta arra. Még a németek is max. loading próbákat csinálhattak vele.
Jelenleg az a helyzet, hogy már egy Patria AMV/Rosomak berakásához sem elegendő a C-130. A lengyelek próbálták, és legyintettek...
Nem is értem, hogy milyen gépesített deszant műveletekről beszélsz. Ha Kecskemétről kiszállítasz egy BTR-t a Kabuli nemzetközi repülőtérre, majd később ellenkező irányba, az mitől deszant művelet? Az egy sima logisztikai légiszállítás. Nem valami sci-fi-ről beszélünk, mert történt már ilyen, csak ugye a C-17-tel.
Pláne!An-124-gyel vittük ki, és hoztuk haza a Btr-eket. A páncélozott Rábákat is.
Csak ugye nem koltozunk, hanem koltoztetunk, raadasul evente többször, ez az irány, amit a politika ill a HM megadott. Ahhoz meg, mivel nem biztos, hogy lesz-e truck idoben, bizony veszel sajat flottat.Lényegtelen a konkrét harcjármű tipus.Egyszerűen olyan ritka,hogy ilyesmire szükségünk legyen,hogy azért pazarlás képességet fentartani nekünk.Költözködéshez sem veszel egy 12tonnás teherautót,hanem bérelsz.
An-124-gyel vittük ki, és hoztuk haza a Btr-eket. A páncélozott Rábákat is.
Kawasaki C2. Szerintem méltánytalanul hanyagolt újabb tipus.Az An-124-ek pár év múlva kirepülik az idejüket (a felújított orosszal nemigen vihetünk cuccokat). Most 30-40 évre előre kell gondolkodni. A pápai C-17 jó lenne, de szerintem politikai okokból nem akarunk közösködni a nagytestvérrel.
Szűkül a kör.
Kawasaki C2. Szerintem méltánytalanul hanyagolt újabb tipus.
Egyébként pár db használt A330 ra is ráugranék. Ha bejön a horvát légtér azzal jó esélyel nyugat balkán is komolyabban. Ahhoz meg nem ártanna tanker is. Legalább 4 db használt jó állapotban lévő A330 as is elférne. 1-(2) tanker közösben egy két szomszéddal, meg mehetne is a nato (eu) tanker fottába. Plusz legalább 2 db teher gép is. Amit szintén lehetne közösbe pl nato...... vagy vegyesen wizzel műkődtetni. A tehergépeknél meg törekedni kellene arra hogy üzemeltetés költségileg minnél kedvezőbb legyen. Egy jó szerződéssel az emlitett Wizzel. A lényeg most lehetőség adódik hogy komolyabban kiépitsünk egy kisebb flottát. Későbbb már nem vagy jóval nehezebben, költségesebben. Kawasaki letudnánk a rámpást. Az A330 ok átlakításával meg az airbust. KC390 el nincs bajom de ne ugorjunk egyből a mélyvízbe. A-400 ast meg hiábba for kifelé. Inkább maradjunk karbantartás, üzemeltetés költségileg a vonalnál.
Az An-124-ek pár év múlva kirepülik az idejüket (a felújított orosszal nemigen vihetünk cuccokat). Most 30-40 évre előre kell gondolkodni. A pápai C-17 jó lenne, de szerintem politikai okokból nem akarunk közösködni a nagytestvérrel.
Szűkül a kör.