Alkalmilag van csak szükségünk nagy rámpás szállitóra,nemzetközi missziókba.A normál logisztikai ellátáshoz elég egy MRTT jellegű gép.Azt ki tudjuk jobban használni,nagy rámpást nem.
egy nagy rámpás szállitógépet honi védelmi helyzetben semmire nem tudunk használni.Felesleges.Légi utántöltést egy MRTT jellegű gép is el tudja látni.Kisebb rámpás szállitora van igényünk csak hazai szükségletre.
A missziós feladatok tervezhetőek.Tanuljanak meg tervezetten karbantartani az üzemeltetők.
Pápai C17,és szerintem mellette még esetleg beszállni az A400 közös üzemű flottába.De ne vegyünk egy fölös fehér elefántot.Másra kell a pénz,nem erre elszórni
Annyira azért nem vagyunk csórók, hogy egy önálló magyar haderő ne tudja a következőket:
- Közel-keleti országból hazamenekíteni a magyar állampolgárokat, olyan helyről ahova csak önvédelmi eszközökkel felszerelt katonai gépek képesek berepülni (A319 csak akkor jó, ha vesznek rá, arra meg 0 az esély).
- Afganisztánból, Irakból, Maliból hazaszállítani értékes harc és gépjárműveket, mindig, nem tervezhető időpontban is.
- A Kárpát-Balkán régióban átcsoportosítani az MH és más szervezetek nehéz technikai eszközeit, ha az szükséges.
- A MOL Közel-keleti befektetéseinek kiszolgálásához szükséges speciális járművek, berendezések szállítása.
- A Baltikumi vagy egyéb helyeken NATO feladatot ellátó Gripenek kiszolgáló eszközeinek ki és vissza szállítása.
- A NATO és egyéb szövetséges vagy baráti országok ilyen és hasonló szállítási feladatainak kiszolgálása akár bérmunkában, akár szövetségesi segítségnyújtás keretében.
- Humán-, természeti vagy egyéb katasztrófa helyzetben segélyszállítmányok gyors és hatékony szállítása (szintén nem tervezhető időben
).
- Az MH ejtőernyős kiképzéseinek, egyéb szállítási feladatainak támogatása.
- Az MH és NATO erők arra alkalmas repülő eszközeinek légi utántöltése.
- Ezen feladatok ellátásához szükséges repülőszemélyzet kiképzési repüléseinek biztosítása.
A felsorolt feladatok majd mindegyikét el lehet végezni más eszközzel is, azonban mindegyiket végrehajtani csak a kifejezetten katonai légi szállításra tervezett, légi üzemanyag utántöltésre is alkalmas repülőparkkal lehet. Ha mindegyik feladat valószínűsége alapján megvíziónáljátok, hogy egy évben mennyi repült órát igényel a feladat, akkor hamar kijön, hogy gazdaságilag sem igen éri meg mindig bérelni valakitől. Aki megteheti nem is bérel, hanem saját maga megteremti a feltételeit a fenti feladatok önerőből történő végrehajtásának. Ez történik most. Persze lehet különvélemény, de teljesen logikus a politika gondolatmenete, ráadásul lássuk be, egészséges nemzeti érdekünk is fűződik az önállósághoz. Mi senkire nem számíthatunk ha baj van, márpedig ez a repülőgép flotta pont akkor kell, ha baj van.
Hogy mely típus a legalkalmasabb, annak eldöntése a szakemberek és a politika dolga. De, hogy kell ilyen saját flotta az biztos.