1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

EMBRAER KC-390

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 17..

  1. arcas

    arcas Well-Known Member

    Én csak jeleztem, igen, hogy egy keretösszeg nem feltétlenül jelenti azt, hogy abból csak azt lehet beszerezni, mit meg tudunk venni belőle. Az államközi szerződéseken keresztül a lizing és egyéb bérlési formákon át sokféleképp kerülhet magyar jelzés egy gépre, legyen az brazil, német vagy éppen amerikai. A rámpás szállitónál én nem állitom, hogy lizing lesz, csak feltételezem...mert ennél az "eszköznél" nekem sokkalta jobban kézreálló egy gripenéhez hasonló bérlet mint pl. egy vadászgépnél...
     
    alfa74, LMzek 2.0 and SilvioD like this.
  2. rudi

    rudi Well-Known Member

    Az hogy a vételárat egyben fizeted ki vagy részletekben igazából részletkérdés.
    (részletre akkor érdemes venni ha a hitel kamata alacsonyabb mint a kamat amit a befektetett pénzed után kapsz)
    A honvédelmi bizottságban 75 milliárdot hagyattak jóvá. Egyenlőre ennyi van rá.
     
  3. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    A lízingnek lenne egy olyan előnye,hogy megfelelő lenne a gépek üzemeltetési színvonala és "hadrafoghatósága".
     
  4. blogen

    blogen Well-Known Member

    A honvédelmi költségvetést évről-évre megdobják egy csinos százmilliárdos összeggel csak beszerzésre. Ez lesz itt is szerintem.
     
    alfa74 likes this.
  5. arcas

    arcas Well-Known Member

    Tudjuk: 3 gép kell nekik
    Tudjuk: 75 milliárd a "beszerzés" keretösszege.
    Talán mindannyiunk egybehangzó véleménye, hogy a 75 milliárd a 3 gépre egy "magyar szempontból új" tipus rendszerbeállitásához és megvételéhez (ismerve kb. az eddig elhangzott kritériumokat) irreálisan kevés.
    Viszont egy szimulátorhoz, egy pilótaképzési csomaghoz, egy support csomaghoz 10+ évre, ill. 3 gép bérlésének első törlesztésére ép elég összeg a költségvetésben. Erre utaltam csak.
     
    LMzek 2.0 likes this.
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Annyit tudunk, hogy Benkő 2018 januárjában nyilatkozott valamit ezzel kapcsolatban (3gép, 75 milliárd, stratégia szállító képesség, saját gép kell). Azóta se tudtunk meg semmit mást, csak hogy zajlik a piackutatás. Illetve azt megtudtuk, hogy bárki bármit is írt/mondott az elmúlt három évben a haditechnikai beszerzésekkel kapcsolatban, az a legjobb esetben is csak részigazság volt.
     
  7. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Szerintem ez egy tévképzet. Nem azért lett olyan csúnya végük az orosz technikáknak, mert nem lízingelve voltak, hanem mert kb. 3-4-szer annyi volt belőlük, mint aktuálisan politikailag, pénzügyileg, és emiatt személyzetileg el tudtunk volna tartani. Valamint mert mindezek mellett még úgy kaptuk őket, ahogy.
    Minden megvett nyugati technikáért nagyon csúnyán le leszünk húzva. Ráadásul mindenből sokkal kevesebb lesz, mint amennyit a jelenlegi vezetés szeretne belőlük.
    Szóval bármi legyen is megvéve, itt odafigyelés lesz rájuk.
     
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A lízingelt gép az mennyire tekinthető sajátnak? A Gripen ellenzők azt tolták egy évtizedig, hogy nem a mi gépünk, nem csinálhatunk vele azt, amit akarunk. És hogy mi lesz válsághelyzetben... az amit a svéd akar. Ha a saját A319/Falcon a külföldi kapitánnyal nem repülhet válságövezetbe (pl. Mali helyett csak a közelébe), akkor egy lízingelt gépet mennyire lehet majd ilyesmire használni?
     
  9. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Legyen igazad ebben,de én szkeptikus vagyok ebben a kérdésben.
     
  10. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Pontosan annyira, mint amennyire egy hitelre vett lakás.
    Lehet vagánykodni, ha leteszed a lét. ;)
    A svédek előre mindent megmondtak, tiszta feltételekkel. Ha ez nekünk megfelelt, akkor OK. Ha nem akkor kicsengetjük a gépek árát, és mehet a bugi. De akinek nincs pénze, az ne ugráljon! :cool:
    Ez nem úgy működik, hogy a svédek döntik el (politikai alapon), hogy te kire mérhetsz csapást a géppel, hanem hogy egyáltalán mire lehet képes a gép "lízinges" állapotában. De gyakorlatilag az eddigi évek során bármikor megjelenhettünk volna a svéd légierőnél, hogy "nesztek itt a della". Már másnaptól rakhatod bele a 13G-ket - ha akarod -, meg passzióból mehetsz vele légvédelmet tesztelni irán légterébe.
    Csakhát ugye ez eddig " kedv" kérdése volt. (közben jobbkezem hüvelyk és mutató újját sokat mondóan összedörzsölöm:D)
    A másik opció a "nincsen" opció. Vagy közismertebb nevén a "szlovén módi".
     
    kamm and SilvioD like this.
  11. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ez a lízing típusától függ:
    ha pénzügyi lízinget választasz
    Annyi korlátozás lehet benne hogy a tulajdonos megtilthatja bizonyos nagyobb igénybevétellel járó műveletek végrahajtását.
    Az angolok lízingelték az első négy C-17-ket és a Boeing pl. megtiltotta hogy burkolatlan futópályáról használják.
    Ha lízingelsz ilyesmire lehet számítani...ha a lízingelt kocsidat túlhajtod akkor arra is kemény felárat számolnak.
     
    Terminator likes this.
  12. kamm

    kamm Well-Known Member

    Az ugyanaz. Meg mindig keveritek a fizetesi modot magaval a dontessel. :) Szinte semmit nem fizet senki egyben, talan a szaudiakat kiveve. Itt ugyanaz lenne, gondolom 5-10 eves zart lizing, vegen a tulajdonodba kerul.
     
    fedett_mókus likes this.
  13. kamm

    kamm Well-Known Member

    Utoljara: semmi koze ezeknek egy strategiai fontossagu ceg tamogatasahoz. Rengeteg penz van akar a magyar ktgvetesben is, a kerdes csak az, mi a prioritas.
     
  14. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Voltak itt már sziklaszilárd tervek. Csak tehergépek esetében a teljesség igénye nélkül:
    • majdnem eladtak nekünk Herculeseket ---> nem lett belőle semmi, megvették a románok
    • majd 2db An-70-est veszünk, mint a csehek... ---> nem lett belőle semmi.
    • szedik már össze a népeket, hogy kiküldjék őket BAE-146 tanfolyamokra. Azt veszünk... hármat... -----> nem lett belőle semmi.
    • „Mi azt a döntést hoztuk, hogy az An-26-osokat már nem érdemes tovább a rendszerben tartanunk, mert veszélyes és nem oldja meg a problémáinkat. ” 2017 Simicskó...
    • 75 milliárd forintból nagyon veszünk repülőket (nagyjábol ugyanekkor, 2017) ----> nem lett belőle semmi.
    • Mostmár tényleg mindjárt veszünk repülőket, ráadásul nagyon nagyokat.... ----> a tényleg veszünk részéből lassan tényleg kéne legyen valami...
     
    fip7, alfa74, borisz and 5 others like this.
  15. kamm

    kamm Well-Known Member

    Felment ma 8 szazalekot az embraer, nert kinai es indiai érdeklődés is van utánuk:

    CNBC: Brazil's Embraer draws foreign interest after Boeing rift, sources say.
    https://www.cnbc.com/2020/05/29/bra...n-interest-after-boeing-rift-sources-say.html

    "China's state-owned COMAC planemaker has voiced informal interest in co-operation with the world's third-largest jetmaker, two of the people said. Russian aircraft manufacturer Irkut has also explored the issue, two others said, though the company denied any current interest.

    India, another rising aerospace power focusing mainly on defense but with a huge civil market, has informally conveyed interest at government level while still studying the matter, sources said."
     
    pöcshuszár and Terminator like this.
  16. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Visszavontam a lájkot. :)
    Ha megveszik a kinaiak ugrik az üzlet... De ezek sztem csak brazil szivarogtatások. Keltik a maguk jó hírét.
     
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Arról talált valaki valamilyen információt (cikk, grafika vagy bármi), hogy a KC-390 képessé lehet/akarják tenni merevcsöves módszerrel utántöltésre is?

    A nagy kérdés az, hogy minek a portugáloknak egy csa kosaras tanker, ha csak F-16-osuk van...
    Van már tervük, hogy mivel cserélik le az F-16-osokat? Az F-35-höz sem lesz jó a kosaras tanker, hacsak nem B vagy C változatot vesznek.
     
  18. emel

    emel Well-Known Member

    A KC-390-est merev-csöves tankerra átépíteni elég húzós lenne, tekintve hogy a boom bekötésének és működtető rendszerének pont ott kellene lenni ahol most a teher-rámpa van. Szóval szerintem a megrendelések száma miatti kis széria mellett ez teljesen kizárható.
    A KC arra biztos hogy alkalmas lesz hogy egymást tudják tölteni. Tekintve hogy Portugáliának vannak távoli szigetei az Atlantin, természeti katasztrófa esetén mikor előfordul hogy segélyeket kell dobálni (és talán leszállni se lehet ott) jól jöhet ez a képesség.
    F-16-nál van olyan megoldás, hogy CFT-be épített nyitható tankolócső ami alkalmas kosaras tankolásra, de nem tudok róla hogy a portugáloknak lenne ilyen felszerelésük. Viszont ha F-16 után nem USAF-típust akarnak rendszeresíteni, akkor pont jó a tölcséres tankolási rendszer, minden US NAVY és európai harcigép erre alkalmas (akár pl. Rafale, Eurofighter, F-18 vagy Gripen az új cél Lisszabonban).
     
    pöcshuszár, fip7, alfa74 and 3 others like this.
  19. Fade

    Fade Well-Known Member

    Intejet mellett CityJet és Brussel Airlines ugrott be. Akármit csináltak napi 4hnál többet nem tudták levegőben tartani aztán már annyit sem... végül csak áltak a gépek a földön. Ehez képest egy ügyes fapadosnál nem ritka, hogy az Airbus/Boeing napi 13ht repül a 10-11h meg teljesen átlagos.

    Sztem minden légitársaság megtanulta, hogy Oroszoknak azt se szabad elhinni amit kérdeznek, a fele annyiba kerül náluk azt jelenti, hogy a végén 2*annyiba.

    Nah még 40sec....
     
  20. Fade

    Fade Well-Known Member

    Már mindenkit hírbe hozta. Oroszokat is. De még Airbust is.

    India amúgy nem feltétlen hülyeség. Rengeteg gépre van/lesz szükségük. De remélhetőleg megmarad Brazilnak...
     

Ezen oldal megosztása